Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
381/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä saa edullisesti ihan hyviä lenkkareita, kenkiä, sandaaleita. Samoin vaatteita. 

Vierailija
382/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta jossa myydään vaatteita. Muita fiksuja kysymyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein itse, kaupoista ostan lähinnä kengät, laukun joskus, alusvaatteet. Ostan tarvittaessa milloin mistäkin sattuu löytymään: nettikaupoista Sokos, Kekäle, Zalando.

Vierailija
384/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä.

Josko pikkuisen tarkennusta sais.

Sitäpaitsi kenkiä en halua netistä ostaa.

Mikset? Ne voi sielläkin palauttaa :D

Tässä olisikin hallitukselle todellinen ilmastoveron/maksun keräilypaikka.

Tästä palautusrumbasta aiheutuu kohtuuton kuorma ympäristölle.

Vierailija
385/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään minusta ihmiset pukeutuvat hyvinkin eri lailla tai samalla lailla enemmän persoonan kuin iän mukaan.

Kauniita ja myös kivoja yksityiskohtia sisältäviä vaatteita löytyy, usein sellainen maksaa vähän enemmän ja luotettavat verkkokaupat kyllä myyvät hyviä merkkejä, joissa sitä suunnitteluakin enemmän:)

Stockmannilta löytää sekä edullisia löytöjä alesta, että ihania puseroita ja mekkoja.

Lindexillä yllätyn usein; kauniita kesäpaitoja ja neuletakkeja.

Hm: takit ovat olleet ihan käsittämättömän kestäviä minulla.

Mangosta löysin maailman kauneimman valkoisen villakangastakin kerran.

Jos asut Helsingissä tai pääset käymään, suosittelen lämpimästi sellaisia second hand putiikkeja kuin Kaunis Veera Punavuoressa, Relove, molemmat. Niistä voi löytää hyvinkin erilaisia, ennen tein todellisia löytöjä myös Kaivarin kanuunasta, mutta se vähän muuttui muutettuaan paikkaa ja luonnetta. Silti, sieltäkin voit löytää.

Eli tekisin niin, että kun näet ihanuuden, jotain, joka kolahtaa, tai löydät siistin, hyvälinjaisen ja materiaalina viskoosi/ modaali/ pellava/ puuvilla/ silkki/ villasekoitevaate niin osta silloin se hyvä löytö. Mieti myös etukäteen omaa sinulle sopivaa väripalettia, esim. 5 väriä, jotka sopivat myös yhteen.

Sitten kerää vaatteita pikkuhiljaa. Suosi second handia. Löytöjä voi tehdä myös vaikka srk kirppareilta. Katso uteliain silmin.

Älä kiirehdi Etsi perusasiat ja anna löytöjen tulla sun luo.

Vierailija
386/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalta ja muutamasta pikkuliikkeestä ja Mujista.

Vierailija
387/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hankitte vaatteita, pohditteko/vaikuttaako vaatteen ympäristövaikutukset valintaanne? Itse en osta viskoosia, vaikka siitä on nyt tullutkin markkinoille vähemmän ympäristöä kuormittava vaihtoehto. Kengissä joku haluaa välttää nahkaa, mutta keinomateriaalin vaikutukset ympäristöön ovat mittavat jne.....

Vierailija
388/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät hankin partiokaupoista ja käytän pelkästään semmoisia "hyviä" vaelluskenkiä. Menevät helposti jalkaan, sopivat maastoon kuin maastoon ja kestävät pitkään. Toki on kallista lystiä maksaa kengistä päälle pari sataa, mutta ei tarvitse usein uusia ostella.

Perusvaatteet HM-verkkokaupasta / Zalando-verkkokaupasta / Tokmannista. Riippuu missä on hyvä mallisto myynnissä sillä hetkellä.

Vaateostoksilla lähinnä hatuttaa, kuinka sinne otetaan tarkoituksella myyntiin jotain merkki-roskaa. Joista joutuisi maksamaan ylimääräistä pelkän vaatemerkin takia ja jolla ei ole peruskuluttajalle mitään väliä. Yksiväriset, simppelit, merkittömät ja järkevähintaiset vaatteet ovat usein kiven alle piilotettuja.

Vierailija
389/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengät hankin partiokaupoista ja käytän pelkästään semmoisia "hyviä" vaelluskenkiä. Menevät helposti jalkaan, sopivat maastoon kuin maastoon ja kestävät pitkään. Toki on kallista lystiä maksaa kengistä päälle pari sataa, mutta ei tarvitse usein uusia ostella.

Onko siellä ihan sellaisia vaelluskenkiä jotka oikeasti pitävät vettä? Mulla on jotkut halvat vaelluskengät jotka pitävät kyllä jos on vähän kosteaa, mutta ei niillä missään suolla tms. pärjää. Peruskumisaappaat taas eivät ole hyviä pidempään kävelyyn. 

Vierailija
390/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hankitte vaatteita, pohditteko/vaikuttaako vaatteen ympäristövaikutukset valintaanne? Itse en osta viskoosia, vaikka siitä on nyt tullutkin markkinoille vähemmän ympäristöä kuormittava vaihtoehto. Kengissä joku haluaa välttää nahkaa, mutta keinomateriaalin vaikutukset ympäristöön ovat mittavat jne.....

Lähden siitä, että tärkeintä on, että vaatteen saa kulutettua loppuun itse, ja että se on sen verran kestävä (myös tyylillisesti), että loppuun kuluttamisessa kestää useita vuosia.  Joten kohdallani kisan ekologisimmasta vaatteesta voittaa aina se, mikä on tarkoituksenmukaisin, kestävin tarpeellisin ja monikäyttöisin. Lisäksi ekologisuutta mietittäessä pitää muistaa, että meidän kaikkien pitää tehdä valintamme tiettyjen, yksilöllisten reunaehtojen/resurssien (raha, aika, taidot, mahdolliset ostospaikat, erikoinen koko tai mikä tahansa muu tyyli kuin pintamuoti jne.)puitteissa. Ja tietty myös se, mitä eettisyyden lajia haluaa painottaa ( kun yleensä kaikkea hyvää ei saa samaan vaatteeseen): työntekijöiden oikeuksia, valmistusmaata, materiaalia jne.

Vierailija
391/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... Ketään ei kiinnostanut tarpeeni eikä myyjiä näkynyt missään. Kosmetiikkaa Stockalta tai Sokokselta etsiessä kohtasi saman ylenkatseen, meikkaamaton ja tietämätön asiakashan olisi myyjälle hyvä diili, mutta ei niin ei. Pariisissa lomalla tarvitsin pelkän kynsiviilan ja lähdin sikäläisestä kempparista muutaman huntin ostokset ja toinen pussi kaikkia mahdollisia näytteitä käsissä. He lakkasivat kynteni siellä, koska olivat sitä mieltä, että eihän loma ole mitään ilman kivaa kynsilakkaa. Aikaa ei tuohon yllättävään palveluun mennyt kuin viisi minuuttia, mutta olinpa tosi tyytyväinen. Että nettiostoksilla tai ulkomailla hoidan nämä tarpeeni nykyään.

Jep, tunnistan ilmiön. Tästä on noin 20 vuotta aikaa mutta muistan vieläkin; mulla oli nippanappa parikymppisenä ongelmia lievän aknen kanssa, mutta olisin halunnut näyttää mahdollisimman hyvältä, joten päätin opiskelijana sijoittaa laadukkaaseen meikkivoiteeseen (toki nyt tiedän että ruokavalio, puhdistus, stressitilanne jne. vaikuttaa asiaan - tuolloin en tiennyt, ja yritin epätoivoisena vain peittää tilannetta).

Menin Sokokselle Diorin tiskille kysymään, jos voisivat auttaa. Työvuorossa ollut mies katsoi halveksuen päästä varpaisiin, ja tokaisi narisevalla äänellä "no jjjoo sulla on tollasta epä-ta-sai-suut-ttta että en kyl tiiä mikä auttaa", ja yritti sitten näyttää niitä meikkivoiteita.  Olin itse ensin hämmentynyt. Sitten itku kurkussa. Lähdin pois, en ostanut mitään. Enkä enää palannut sinne, koskaan. 

Nyt itsetunto takaisin rintaan ja selkärankaan. Minulle sattui tuollaisia tapauksia kun olin nuori joskus kasarilla. Esim. menin ostamaan YSL:n Paris-hajuvettä sellaiseen kemppariin (nuorisolaisille tiedoksi, että ennen kosmetiikkaa ja koruja myytiin pienissä putiikeissa) ja myyjä katseli minua juuri tuolla kuuluisalla "mikä köyhä maan matonen olet" -ilmeellä ja yritti myydä minulle jotain kympin parin halpistuoksua, nimikin oli muistaakseni "paris paris" tms. Tuijotin sitä ja sanoin alentuvasti, että haluan Yves Saint Laurentin aitoa Paris-tuoksua, tuo ei todellakaan ole se ja yritin näyttää yhtäaikaa myös järkyttyneeltä moisesta ehdotuksesta. Se osui ja upposi.

Tällaisessa kaksintaistelussa voi valita samat aseet kuin vihollinen ;D Aknesta kärsivä voisi katsella tarkkaan myyjää ja sanoa vaikka että "teidät myyjät on koulutettu arvatenkin tähän työhön, palvelemaan asiakkaita heidän tarpeissaan" ja sitten hy-vin tarkkaan kysellä kaikkea, pyytää näytteitä, vaatia vielä esittelyä ihonhoitotuotteista ja kysellä kaikkea. Lisäksi heistä voi antaa aina asiallista palautetta. Esim. "tulin hakemaan liikkeestänne meikkivoidetta rasvaiselle akneiholleni xx.9.2021 klo xx ja pyysin neuvoa myyjältä x. Hän katseli minua hymyilemättä ja sanoi, että "sun iho on niin kaamea, että siihen ei varmaan mikään taida tehota" ja sitten hän hyvin epävarmasti esitteli muutaman tuotteen. Pahoitin mieleni ja menin toiseen liikkeeseen".

Niin  - luitkohan tuota mun juttua ihan huolella? Tämä Diorin keissi tapahtui siis 20 vuotta sitten. Tottakai olen sen jälkeen mennyt tiskille jos toisellekin. Nyt vannon erään Aasialaisen kosmetiikkamerkin nimeen, niin kasvojen puhdistuksessa, hoidossa kuin meikeissäkin,  jonka tuotteet välillä reilusti kalliimpiakin kuin tuo Dior. Pointti kuitenkin se, että tuolle nimenomaiselle tiskille en mennyt, koska en tuota ynseää asiakaspalvelijaa halunnut enää ikinä tavata, ja palkita häntä/toimipistettä/brändiä asiakkaan huonosta kohtelusta. 

Vierailija
392/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hemmetti rismasta varmaan kun oo. Kerran keski-ikäne voi voi 🤣

Vierailija
393/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. gudrun jyrgenssonilla

3. katso edellinen vastaus

Mikä tuo on?

Mä olen reippaasti ylipainoinen ja mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Ostan vaatteeni pääasiassa Zalandolta ja Ellokselta.

no meni kaksi kolmesta oikein..

et siis käytä löysiä liehuvia yläosia?

Vierailija
394/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Care on carl on hyvä, ainakin miehille.

Vierailija
395/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin Prismasta Helly Hansenin talvitakin. Maksoi melkein 160 Euroa ja hyvänlaatuinen on. Toivottavasti kestää vähintään 10 vuotta.

Vierailija
396/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkmannilta.

Vierailija
397/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostelen paljon kesähepeniä ulkomailta ja Suomessa tajuan ostosteni olevan huuhaata. En vaan osaa pitää niitä täällä, vaikka lomalla olikin kiva kuljeksia ahtailla mukulakivikaduilla ohuissa maxi-mekoissa ja rimpsuhelmoissa. Sama monien aivan överien hattujen kanssa.

Mutta itse asiaan. Zalandolta mulla on tälläkin hetkellä paketti tulossa. 2 kpl collegehousuja.

Carlsonilta (nettikaupasta) olen saanut Fjällrävenin retkeilyvaatteita tosi edullisesti. Heidän asiakaspalvelu on myös täyttä priimaa, jos on pitänyt kysyä jotain. Palautetuista tuotteista on tullut rahat tilille tosi pian.

Haglöfsiltä, Varusteaitasta, Biancanevestä ja XXL:stä olen myös tilannut vaatteita viime aikoina.

Hyvät farkut tilasin Carlingsilta ja tulivat liikkeeseen ilmaseks, josta kävin ne noutamassa. Tuolta liikkeestä tulee kans välillä jotain ostettuu. Samoin Cubukselta käyn ostamas vaatteita, koska heillä tässä kaupungissa vielä liike on. Alusvaatteita ostan Sokokselta tai tilaan herroomista. Luxusta, jos haluun niin ostan Ralph Laurenin tms. nettikaupasta suoraan ja pyydän ilmaisen lahjapaketoinnin. Outnetistä ja Mytheresalta olen myös tilannut. Toki vertailen hintoja ensin, koska olen bisnesnainen.

Arkikäyttövaatteistani suurin osa on H&M, Pieces, Kappahl, Lindex, BikBok, Cubus, Gina Tricot, Vero Moda, Vila, Esprit, Zara, Mango, Monki, Halonen tavaraa. Toisin sanoen sieltä mistä sattuu löytymään. Välillä on kiva vaan mennä kauppaan ja ostaa se eka musta t-paita eikä ruveta tilaamaan sitä mistään maailman ääristä.

Vierailija
398/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa: Sokos, Stocka, Boozt

T. 43v nainen

Vierailija
399/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä puljulla olisi esim. verkkokaupassa vaatemalleina keski-ikäisiä naisia? Vitsin vaikeaa arvailla, miltä jokin tikkulaihan mallin päällä oleva kolttu näyttäisi mun päälläni, kun vartalo ei enää ole teinivartalo. Ja ei mennä nyt painoon, olen normaalipainoinen, lääkärin mielestä hoikka, mutta vartalon muoto on lasten ja iän myötä muuttunut. Ja vaikka olisikin painoa, pysytään pointissa eli keski-ikäisissä malleissa. Gudrun Sjödenin voi jättää luvuista, siihen mulla ei ole varaa. Sitä paitsi tässä iässä tarttis vähän ryhdikkäämpää mallia kuin joka suuntaan liehuvat, mukavat hippivaatteet.

Onhan noita eri-ikäisiä malleja alkanut ilmestyä mm lehtiin, mutta en itse ymmärrä miksi pitäisi olla erikseen mallistoja eri ikäisille? Sitähän sinä varmaan ajat takaa? Itse menen esim. asos.com kauppaan ja valikoin eri mallistoja tarvittaessa. Pitkäselkäinen voi katsoa bodya tall-mallistosta, lyhyt / lyhytjalkainen petite-mallistosta. Runsaampia muotoja omaava taas suuntaa curve-mallistoon. Eiköhän nainen kuulu johonkin näistä ihan iästä riippumatta, valitsee vain oikean koon oman kehonsa ja vaatteen mukaan.

Itse olen 50+ ja olen yhä samanmuotoinen keholtani kuin nuorena. Välillä lihoin, mutta malli pysyi. Sitten laihduin ja malli on taas sama. Ei kai mittasuhteet kovin valtavasti voi muuttua.

Ei, tarkoitin nimenomaan malleja. Ei pelkkää samaa tikkumallibeibeä. Mutta kiitos muista vinkeistä!

Vierailija
400/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostelen paljon kesähepeniä ulkomailta ja Suomessa tajuan ostosteni olevan huuhaata. En vaan osaa pitää niitä täällä, vaikka lomalla olikin kiva kuljeksia ahtailla mukulakivikaduilla ohuissa maxi-mekoissa ja rimpsuhelmoissa. Sama monien aivan överien hattujen kanssa.

Mutta itse asiaan. Zalandolta mulla on tälläkin hetkellä paketti tulossa. 2 kpl collegehousuja.

Carlsonilta (nettikaupasta) olen saanut Fjällrävenin retkeilyvaatteita tosi edullisesti. Heidän asiakaspalvelu on myös täyttä priimaa, jos on pitänyt kysyä jotain. Palautetuista tuotteista on tullut rahat tilille tosi pian.

Haglöfsiltä, Varusteaitasta, Biancanevestä ja XXL:stä olen myös tilannut vaatteita viime aikoina.

Hyvät farkut tilasin Carlingsilta ja tulivat liikkeeseen ilmaseks, josta kävin ne noutamassa. Tuolta liikkeestä tulee kans välillä jotain ostettuu. Samoin Cubukselta käyn ostamas vaatteita, koska heillä tässä kaupungissa vielä liike on. Alusvaatteita ostan Sokokselta tai tilaan herroomista. Luxusta, jos haluun niin ostan Ralph Laurenin tms. nettikaupasta suoraan ja pyydän ilmaisen lahjapaketoinnin. Outnetistä ja Mytheresalta olen myös tilannut. Toki vertailen hintoja ensin, koska olen bisnesnainen.

Arkikäyttövaatteistani suurin osa on H&M, Pieces, Kappahl, Lindex, BikBok, Cubus, Gina Tricot, Vero Moda, Vila, Esprit, Zara, Mango, Monki, Halonen tavaraa. Toisin sanoen sieltä mistä sattuu löytymään. Välillä on kiva vaan mennä kauppaan ja ostaa se eka musta t-paita eikä ruveta tilaamaan sitä mistään maailman ääristä.

Partioaitta, eikä mikään Varusteaitta :D Olen muuten huomannut, että mielellään näin vanhemmiten panostan vaatteiden laatuun ja kestävyyteen sekä siihen, että vaate tuntuu hyvältä päällä. Eli en missään nimessä hae mitään sähköstä kreppikangasta noista mainitsemistani pikamuotimyymälöistä. Kun ostan jotain niin ostan sillä ajatuksella, ettävaate tulee käyttöön. Tartten myös kaappiini vaatteita, jotka saa sotjea ruualla, meikeillä tai vaikka vesiväreillä niin en niitä mielellään sillon mistään Gantista hae.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän