Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Tuen mieluusti pikkumerkkejä. Just ostin Alpalta pari neuletta. Taukolta tilaan mekot ja hameet, joitakin housuja on myös. Farkkuja käytän luottomerkeiltä kuten Nudie jeans. Kirppareita kierrän ahkeraan sitten perusvaatteen perässä, kuten vaikka Gapin t-paidat tai muut joissa tiedän että kestävät pesuja ja istuvat. Minulla aika tylsä tyyli, töihinkin riittää farkut ja neule. Kengissä ole mieltynyt paljasjalkakenkiin ja lenkkareihin ja niitä tilaan sitten tietyltä valmistajalta omaa hyväksi havaittua kokoa.
Saastamoinen ja Asuste Pulkkinen
Tokmannilta, Cittarista, Prismasta... Ja joskus EMP:ltä rock-henkisiä vaatteita kun olen semmoinen rokki-kukko.
Verson puoti, Np (housut), Kude, Paapii, Sievi
Cittarista ehkä eniten, kavereiden pitämiltä vaatekutsuilta, milloin mistäkin.
En ole keski-ikäinen joten en ole paras mahdollinen vastaamaan tähän, mutta tarviiko edes olla erikseen "keski-ikäisten vaatekauppoja"? Ostaa vaan sitä mikä tuntuu ja näyttää hyvältä ja omantyyliseltä.
Minä ostan vaatteet Motonetistä ja Puuilosta.
Primarkista, kengät Niko Outletistä.
Onko siellä ihan sellaisia vaelluskenkiä jotka oikeasti pitävät vettä? Mulla on jotkut halvat vaelluskengät jotka pitävät kyllä jos on vähän kosteaa, mutta ei niillä missään suolla tms. pärjää. Peruskumisaappaat taas eivät ole hyviä pidempään kävelyyn.
Yksikään kalvokenkä EI OLE kumisaapas eli kestä määrättömästi vedessä seisomista kuten kumisaapas.
Suolla kävely on tässä mielessä ihan sama asia kuin kahlaisit koko päivän nilkan syvyisessä vedessä.
Kalleimmat kalvokengät hengittävät ja kestävät silti päivän kaatosadetta sekä jalan satunnaisen lipsahtamisen johonkin suonsilmäkkeeseen (kunhan vettä ei holahda varresta sisään) mutta yksikään ei hinnasta ja materiaalista huolimatta vastaa kumisaapasta.
Internetin ihmeellisestä maailmasta. En ala matkustella suurempiin kaupunkeihin kiinalaisten kertaköyttö vaatteiden takia ja maksa niistä vielä ylihintaa. Nykyään järkevintä kestävintä tuotetta löytyy kaupoista joissa myydään armeijan uutta tai vanhaa vaatetusta ylijäämää, kestävää käytännöllistä. Osa työvaatteista on myös kestäviä. Jotain vihreänlinjan vaatteita myös ostan mahdollisimman ympäristölle haitatonta. Mahdollisuuksien mukaan suomalaista kuten kengissä ja vaatteissa, jos ei ole ulkomaille lähteneitä "suomalaisia yhtiöitä" sellaisessa tapauksessa ostan ennemin vaikka ruotsalaista tms joka ei ole kiinan kamaa.
Stockalta - sekä itse kaupasta että netistä. Lisäksi kotimaisilta pikkumerkeiltä esim. mekkoja tai merinoa.
Hypermarketeista tai sitten Sokokselta. Joskus vahingossa jotain merkkiliikkeistä.
Didriksons, Wrangler, R-Collection, New York, Cittari, Prisma, Cubus,Lindex.
Kirppikseltä ja Tokelta enimmäkseen. En paljon ostele. Haluan käyttää rahat muuhun
Paapii