Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
1041/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta ja second hand-vaateliikkeistä. Yksilöllisiä ja huomattavasti kestävämpiä kuin nykyvaatteet. Kaupoissa tuntuu olevan vain aina sitä yhtä ja samaa trendimallia milloin mistäkin ja esim. nuorisolla muodissa football mom-farkkutyyli jossa housut nousee kainaloon ja itse (nyt keski-ikäisenä vaan en siltikään löpsähtäneenä) en kertakaikkiaan voi sietää, eikä minulle istu moiset. Kaikkiaan kannattaa etsiä sellaiset vaatteet jotka tuntee omikseen ja välttää jokaviikkoiset "kuuminta hottia just nyt"- buustaukset joiden perässä juokseva pääsee jatkuvasti kiihtyvään "so last season"- kierteeseen että pian on konkurssi. Ole rohkeasti se kuka olet

Nimim. Ennen oli paremmin (kun napit ei tippuneet vaatteista ensimmäisellä käyttökerralla) 😂 

Vierailija
1042/1050 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän. Hyvä lukea ajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1050 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arket, COS, Archetype, Samuji, Asket, Filippa K, By Malene Birger, Alpa, Vuokko, Second Female

Vierailija
1044/1050 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikset

Paikalliset pikku vaateliikkeet

Zizzi

Ellos

Asos

Cellbes

Zalando

Vähänkäytetty, Sellpy, Emmy, Vinted, Zadaa ja TiseT

Tokmanni

Nanso

Aarre Label

Kude Design

Nosh

Kappahl

Miia Halmesmaa

H&M

Lindex

Prisma

Ulla Popken

Aritea

Vierailija
1045/1050 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kyllä tilaan Zalandolta. Eniten ostan Lindex, Sokos, Vila. Jonkin verran Object, Kappahl, Vero Moda, Stocka.

Kyllä toi Zalando vie voiton, koska harvoin jaksan kierrellä liikkeiissä. Ja Zalandolta tosiaan löytyy kaikki.

Vierailija
1046/1050 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gudrun Sjöden -verkkokauppa

Vierailija
1047/1050 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko 43-vuotias keski-ikäinen? ei kai, mut sanonpa kuitenkin: ostan Lindex, New Yorker, Lager 51, Lidl, kirpputorit

43 ei todellakaan ole vielä mikään keski-ikäinen. Ihanaa kuulla että joku muukin päälle 40v shoppailee New Yorkerissa 🤭 Itse pidän sitä vähän teinien kauppana, mutta minkäs teet kun siellä on niin kivoja vaatteita... Itsestäni ei tule koskaan mitään Marimekko-tätiä tai Tokmannin tunikatätiä....

Ööö... kyllä nelikymppinen on keski-ikäinen

Vierailija
1048/1050 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan mistä vaan kunhan löytyy sopivaa kokoa. Nuorempana olin 36 kokoa ja nyt 40 kokoa.  Nykyään olen sen verran rintava ettei toivoakaan, että ostaisi nuorisovaatekaupoista rintaliivejä, t-paitoja jne.

Vierailija
1049/1050 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta

Vierailija
1050/1050 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanso ja Marimekko ovat luottomerkkejäni, koska niiden vaatteet sopivat ylleni. Muilla merkeillä mitoitus on pienemmille naisille. Noilla on lisäksi hyvälaatuiset materiaalit, joten vaatteet kestävät siisteinä pidempään kuin muutaman pesun.

Kenkiä onkin vaikea löytää. Aika monet saa sovittaa, ennenkuin löytyy sopivat. Naistenkenkiä en edes saa lähialueelta, koska kokoni on 43. No, miestenkengilläkin pärjää. Jos joku ei tykkää tyylistäni, niin hän voi vaikka laittaa silmät kiinni. :)