Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
361/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaat verkkokaupasta, niin älä palauta turhaan! Tilaus ja palautus on älytöntä tuhlausta! Turhat palautukset ovat rahantuhlausta ja saastuttavat ympäristöä. Suomalaiset palauttavat joka kolmannen netissä tekemänsä vaatetilauksen. Palautusten määrä nousee jopa joka toiseen tilaukseen, kun kyse on pikamuodista. https://yle.fi/uutiset/3-11838861

Kierrättäkää ja ostakaa kirpputoreilta. Myös Facebookissa on paikkakuntien Roskalava-ryhmissä vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä, astioita ja huonekaluja. Vaatteita ja kenkiä saa jopa ilmaiseksi ja erittäin edullisesti, kun viitsii etsiä. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka elävät yli varojensa ja ylivelkaantuvat tuhlaamalla rahansa vaatteisiin, kenkiin ja kulutustuotteisiin.

Vierailija kirjoitti:

Saan tai ostan lähes kaikki vaatteet, kengät ja laukut kierrätettynä. Olen löytänyt uusia, käyttämättömiä ja vähän käytettyjä ja hyväkuntoisia tuotteita muun muassa ilmaiseksi Torin Annetaan-palstalta, kirpputoreilta, Tampereen Lielahdesta Pelastusarmeijan kirpputorilta, Kierrätyskeskuksesta, SPR Kontista, Nextiilistä, Jonnan Kirppikseltä ja muilta paikallisilta kirpputoreilta.

Ostan uutena vain sukkia ja alusvaatteita. Uusia rintaliivejä ja aluahousuja olen ostanut myös kirpputoreilta. Rahaa kuluu minimaalisen vähän ja ympäristöä ja luonnonvaroja säästyy. Olen tyytyväinen.

Vierailija
362/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALO NEN, VILA TOKMANN, kiRPPARI, JOSKUS  pRISMA, lÖYTYY NÄISTÄ AIKUISEN NAISEN VAATTEITA JOS JAKSAA ETSIÄ, kOLME ENSIMMÄISTÄ OVAT KYLLÄ SAMASSA MARKETISSA cITTARIN KANSSA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan netistä, suomalaisissa tuotteissa joko kehno laatu tai kaameat hemulimekkomallit karkottavat. Balmuir oli aluksi hyvä, mutta nykyään huomaa että sen omistaa Luhta jota kiinnostaa vain epätoivoisten rahastus (ei, 200€ ei ole käypä hinta perus-silkkitopista jossa silkin seassa reilusti elastaania tuotantohintaa laskemassa) ja "kustannustehokkuus" suppealla valikoimalla. Peter Hahnin lopettaminen oli iso takaisku, nyt maailman avautuessa ajattelin käydä joskus ihan Saksassa kasmirneuletta hamstraamassa, kun koossa 50 niitä on muuten heikosti saatavilla. Haaveilen myös siitä, että oppisin ompelemaan itse, mutta sitten ongelmaksi tulisi tietysti kankaiden saatavuus.

Mutta muuten netistä:

-Land's End: perusvaatteita erinomaisella hinta/laatusuhteella: neuleita, peruspaitoja, housuja jne.

-Gudrun Sjödén: Siitä harvinainen merkki, että laatu on viime vuosina parantunut. Aika harva vaate sopii hillitympään tyyliin, mutta hyviä ovat

-Marina Rinaldi: usein liian erikoista, törkeän kallista, mutta kieltämättä laadukasta

-Talbot's: klassista

-Varusteleka: todella vähän naistenvaatteita, mutta ne mitä on, on kyllä hyviä

-Zalando: J.Crew, Ulla Popken (jonka laatu tosin vaihtelee)

-kengät: Boozt, Spartoo, Zalando

-eBaysta tulee myös ostettua

-alusvaatteet lähinnä Kappahl, olen tykästynyt niiden kaarituettomiin rintsikoihin

Vierailija
364/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andiata tai Max Mara. Ulkomailta,matkojen yhteydessä löytyy myösusein todella laadukasta perusvaattetta, hinta murto-osa näistä

Vierailija
365/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta alen loppurysäksestä tai UFFn tasarahapäiviltä.

Vierailija
366/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni, Zalando, Kapp Ahl (alennusmyynnit), joskus Citymarket ja Lindex (alennusmyynnit), kirpputorit ja liivit tilaan Lumingerieltä/Zalandolta

Vierailija
367/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halonen, Sokoksen verkkokaupasta olen ostanut tutulla merkillä ja koolla farkkuja (yleensä, kun joku ale-kamppis), pienistä tekstiilimyymälöistä, jotka ei kuulu mihinkään ketjuihin, käsityömessuilta olen ostanut joitain paitoja ja villakangastakin, käytettyinä olen ostanut pari mekkoa Rekistä ja pari vaatetta Torista. Aiemmin tuli käytyä joskus myös Voglian myymälässä.

Vierailija
368/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolta tilaan pääasiassa. Täällä on vain yksi vaatekauppa joka on kallis eikä siellä ole oikein mieluista vaatetta. Kenkäkauppaa täällä tuppukylässä ei ole lainkaan. Paljon helpompaa ja halvempaa tilata netistä ja hakea lähikaupasta paketti kuin lähteä autolla vähintään 30km:n päähän ostoksille. Hyvin harvoin on tarvinnut mitään palauttaa. Viiden vuoden aikana kengistä olen palauttanut yhdet.

Vierailija
369/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbon Aleksi 13:ssa ja Halosella. 

Vierailija
370/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen on keski-ikäinen?

Olen mies 46v ja ostan samoista kaupoista kuin muutkin nuoret.

Minä olen 53

Olen pitänyt itsestäni huolta

Laitan itseni baariin nätiksi hame tai mekko 

Arkena pillihousut, korkkarit, tyylikäs valuva neule, nahkatakki (guess)

Näytän Einiltä

Vierailija
371/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä:

RELOVE helsinki (käytettyjä merkkivaatteita)

MORTICIA helsinki (rock vaatetta kaiken kokoisille/ikäisille)

NEWYORKER helsinki  (kauniita alusvaatteita, toppeja ja housuja halvalla)

K KENKÄ (lopettanut)

GUESS helsinki (kalliita merkkivaatteita koot loppuvat L-kokoon)

Vierailija
372/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit määritellä 

MISSÄ SHOPPAA:

1. pitkäaikaistyötön  keski ikäinen

2. järjettömästi lihonut keski-ikä'inen

3 kilpirauhaspotilas

4 kiireinen perheenäiti

5 varakas lapseton korkeasti koulutettu keski-ikäinen

6. EINI

Vierailija
373/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit määritellä 

MISSÄ SHOPPAA:

2. järjettömästi lihonut keski-ikä'inen

3 kilpirauhaspotilas

4 kiireinen perheenäiti

5 varakas lapseton korkeasti koulutettu keski-ikäinen

6. EINI

1. pelastuarmeijan ruokajonossa

2. gudrun jyrgenssonilla

3. katso edellinen vastaus

4. prisma, lidl

5. missä vaan sitä huvittaa

6. katso edellinen vastaus

Vierailija
374/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkäytetty.fi:stä ja kirppiksiltä. Vähänkäytetty on nykyisin mielestäni tosi toimiva tarkkoine hakuineen. Vähän saa etsiskellä, mutta aina löytyy mitä vain tyyliä, ja uudenveroisena! Suodatukseen vain parhaat kuntoluokat, niin ei tarvitse selata turhaan huonokuntoisempia.

Vierailija
375/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismasta alen loppurysäksestä tai UFFn tasarahapäiviltä.

PITKÄAIKAISTYÖTÖN KIIREINEN PERHEENÄITIKÖ?

Vierailija
376/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkäytetty.fi:stä ja kirppiksiltä. Vähänkäytetty on nykyisin mielestäni tosi toimiva tarkkoine hakuineen. Vähän saa etsiskellä, mutta aina löytyy mitä vain tyyliä, ja uudenveroisena! Suodatukseen vain parhaat kuntoluokat, niin ei tarvitse selata turhaan huonokuntoisempia.

MISSÄ SHOPPAA:

Vierailija
377/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Andiata tai Max Mara. Ulkomailta,matkojen yhteydessä löytyy myösusein todella laadukasta perusvaattetta, hinta murto-osa näistä

5 varakas lapseton korkeasti koulutettu keski-ikäinen?

Vierailija
378/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. gudrun jyrgenssonilla

3. katso edellinen vastaus

Mikä tuo on?

Mä olen reippaasti ylipainoinen ja mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Ostan vaatteeni pääasiassa Zalandolta ja Ellokselta.

Vierailija
379/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaat verkkokaupasta, niin älä palauta turhaan! Tilaus ja palautus on älytöntä tuhlausta! Turhat palautukset ovat rahantuhlausta ja saastuttavat ympäristöä. Suomalaiset palauttavat joka kolmannen netissä tekemänsä vaatetilauksen. Palautusten määrä nousee jopa joka toiseen tilaukseen, kun kyse on pikamuodista. https://yle.fi/uutiset/3-11838861

Totta kyllä, mutta mitenkäs kun vaatteita on pakko sovittaa, ennen kuin voi tietää, pitääkö ne? Ei vain koon puolesta, vaan myös mallin ja oikesta kohdista istuvuuden. Enhän minä huvitellakseni tilaa kahta eri kokoa, vaan totta kai tilaisin heti sen yhden, jos vain tietäisin etukäteen kumman!

Vierailija
380/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ SHOPPAA:

Juu, kyllä hänkin voi shoppailla Vähänkäytetyllä. Pitkäaikastyöttömälle varmaan sopii alempi hintataso. Ja keski-ikäiselle löytyy tyylejä.

Nuo kaikki mainitsemasi voivat shoppailla Vähänkäytetyllä, mikään ei estä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi