Mitä vastaisit, jos mieskollega vitsin varjolla sanoisi
"Kuule Tiina, voidaaks me hetken käyttää sua hyväksi?". Kyse siis ihan oikeasta työasiasta, mutta tuolla tavalla naureskellen, kaksimielisesti pyydettynä. Paikalla lisäksi toinen miespuolinen työkaveri. Riittäiskö sun huumori?
Kommentit (37)
Onneks työskentelen yksin, en kestäis tollasia mielensä pahoittajia. Eriasia jos on jatkuvaa kaksimielistä vihjailua.
En kuulisi siinä kerrassaan mitään kummallista. Ihan normalia puhetta työkavereiden kesken, meillä noin voisi sanoa nainen naiselle, nainen miehelle, mies miehelle tai mies naiselle.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:15"]
Onneks työskentelen yksin, en kestäis tollasia mielensä pahoittajia. Eriasia jos on jatkuvaa kaksimielistä vihjailua.
[/quote]
Kirjoitinko, että oon pahoittanut mieleni? Kysyin vaan, miten muut suhtautuisivat. ap
Riippuu siitä kuinka hyvin tunnen ko. työkaverin ja onko hän muutenkin vastaavan pieruhuumorin ystävä.
En tykkäisi silti.
iskisin silmää ja sanoisin et mun aika on sit rahaa. Kyl työyhteisössä pitää voida läppää heittää ilman et joku on herneet kärsässä
Yksinään toi ei haittais mut yhdistettynä muuhun vastaavaan ois törkeetä.
No riittäis todellakin. Ihme takakireetä porukkaa.
Vitun tosikot akat :D
Onneksi tiedän, että suurin osa vaan naureskelisi mukana ja ehkä just heittäs jonkun pienen vastapallon. Ei voi naisena olo olla niin vakavaa? Töissä sä siellä olet ja vaikka sulla pillu onkin niin työkavereiden kesken voi heittää läppää!
Hmmm... minusta tuo ei sinänsä ole mitään kaksimielistä tai epäasiallista, riippuu äänenpainoista miten se on sanottu. Jos olisi selvästi vitsikkäällä mielellä sanottu niin asiaan vaikuttaisi tunnenko nuo työkaverit niin hyvin että tyhmää läppää voi heittää puolin ja toisin ja luottaa siihen että työasiat kuitenkin hoidetaan asiallisesti. Mutta jos en tuntisi tyyppejä kunnolla niin ehkä saattaisin kohottaa kulmakarvoja ja sanoa että työasioissa autan mielelläni tms.
Monissa työpaikoissa joissa olen ollut harrastetaan tuollaista vitsailua sitten kun ollaan jo tehty töitä yhdessä pidempään, eikä se ole minua haitannut.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:21"]
Vitun tosikot akat :D
Onneksi tiedän, että suurin osa vaan naureskelisi mukana ja ehkä just heittäs jonkun pienen vastapallon. Ei voi naisena olo olla niin vakavaa? Töissä sä siellä olet ja vaikka sulla pillu onkin niin työkavereiden kesken voi heittää läppää!
[/quote]
Siksi sanoisinkin, että ette. Hymyillen ja silmää iskien. Pallo on sulla ;)
Ei kannata tulla ravintola-alalle töihin jos tuommoisesta kommentista, joku vetää hernettä nenään. Ravintolassa heitetään vielä rankempaakin läppää työkavereille....
Riippuu ihan siitä missä roikkuu ;).
no en suuttuisi, meidän työyhteisössä vastaavaa huumoria viljellään koko ajan. Raskas työ ja raju huumori
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:26"]
Ei kannata tulla ravintola-alalle töihin jos tuommoisesta kommentista, joku vetää hernettä nenään. Ravintolassa heitetään vielä rankempaakin läppää työkavereille....
[/quote]
Tietenkin kyseessä on matalapalkka-ala. Ainoastaan junttialoilla myös puheen taso on heikko.
"Saanko mä riistää sua?"
Noin kysyi meidän henkilöstöpäällikkö yksi päivä, kun pyysi minulta yhtä juttua. Vastasin, että no mitä lahtari haluaa.
Ihan normi kamaa.
Riittäisi, vaikka oikeasti miesvaltaisessa en ole koskaan tuollaisia kuullut. En myöskään mitään ruokottomuuksia, vaan sellaista ihan pientä ja ehdottomasti huumoriksi laskettavaa höpötystä, sekin lähinnä vain murrosikäisten poikien (oppilaitten) suusta.
Hetken??? hetki eikö pomosi osaa suomea?
Ei riittäisi. Minusta asiatonta työyhteisössä noin tökerösti sanoa. Olisin sanonut että "eiköhän se mene toisin päin."