Mitä vastaisit, jos mieskollega vitsin varjolla sanoisi
"Kuule Tiina, voidaaks me hetken käyttää sua hyväksi?". Kyse siis ihan oikeasta työasiasta, mutta tuolla tavalla naureskellen, kaksimielisesti pyydettynä. Paikalla lisäksi toinen miespuolinen työkaveri. Riittäiskö sun huumori?
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:35"]
"Saanko mä riistää sua?" Noin kysyi meidän henkilöstöpäällikkö yksi päivä, kun pyysi minulta yhtä juttua. Vastasin, että no mitä lahtari haluaa. Ihan normi kamaa.
[/quote]
Onko tuo mielestäsi hauskaa? Mielestäni osoittaa lähinnä surkeaa huumorintajua ja passiivi-aggressiivista vihamielisyyttä...
Puhe on tekoja. ja teoilla luodaan tai tuhotaan työpaikan tiimihenki.
Loukkantuisin ja pahasti.
Minun nimeni ei ole mikään Tiina!
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:26"]
Ei kannata tulla ravintola-alalle töihin jos tuommoisesta kommentista, joku vetää hernettä nenään. Ravintolassa heitetään vielä rankempaakin läppää työkavereille....
[/quote]
Tietenkin kyseessä on matalapalkka-ala. Ainoastaan junttialoilla myös puheen taso on heikko.
[/quote]
Sanoisinpa ennemmin, että kyseessä on ''raskas työ, raskaat huvit''. Mielestäni sinä olet juntti, jos leimaat tietyn alan ihmiset automaattisesti junteiksi.
[/quote]
Sanoin:junttiala.
Milloin negatiivisuus on koskaan auttanut ihmisiä selviämään?
Riippuu siitä onko kyseessä se, joka aina tuijottaa tissejä, vai joku muu.
Ei ole jäänyt se kiinnostus huomaamatta.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:35"]
"Saanko mä riistää sua?" Noin kysyi meidän henkilöstöpäällikkö yksi päivä, kun pyysi minulta yhtä juttua. Vastasin, että no mitä lahtari haluaa. Ihan normi kamaa.
[/quote]
Mulle menee kaikki tällanen oikein hyvinkin, mutta kaksimielistä läppää en oikein siedä, siitä tulee ällö olo. Oon nyt sitten kuinka tiukkapipoinen hyvänsä, niin duuni on duuni ja siellä en tykkää että miehet heittää mitään ällöä.
Riippuu ihan työkavereista, eli kuinka hyvin tunnen. Rankempaakin läppää olemme heittäneet keskenään, mutta täytyy olla siis "hyvä tyyppi", jolle voi sanoa samaan sävyyn takaisin.
Joku työpaikan mulkku saisi minulta lyhyen "ette".
Sanoisin, että koska vain. Mun ammattitaito ja menestys työssä perustuu ihan muuhun kuin nipottamiseen.
Riippuu onko sanoja ruma vai komea.
Ihan normaalia, ainakin akuuttihoitotyön puolella. Työparista kasvaa ajan myötä jotankin sukupuoleton. Ei sitä kiireessä mieti kenen haaroista happipakista ambua kaivaa ja onko jonkun munat eessä vaiko ei. Tässä jokunen pikkunen pilke silmäkulmassa sanottu juttu.."ollaan painettu pitkin mehtäteitä, onneks pari on jo paksuna", "mennään sermin taakse vetämään (mumman käsi paikoilleen)", "istu setän polvelle"...jotkut naiset pitäis laittaa miesvaltaiselle alalle kasvattamaan nahkaansa! -Palomiestäti/pakettiauton apukuski
Kysyisin että miten mutta en hymyilisi ja katsoisin silmiin pitkään. Hyvin harvoin ylemmät toimihenkilöt ovat seksistisiä, erinomaista huumoria on muuten kyllä koko ajan.
Meidän yksi proffa (yli kuusikymppinen) heittää opiskelijoille jatkuvasti vastaavaa läppää ja kaikkia vaan naurattaa. Aika nuiva saa olla jos yhdestä tuollaisesta kommentista loukkaantuu!
Itse olen amiksessa, miesvaltaisella puolella, opena ja siellä kyllä sekä opiskelijat että opettajat heittävät puolin ja toisin melko roisia läppää. Kun aloitin 25-vuotiaana keltanokkana, pojat (siis opillaat) suorastaan testasivat, kuinka häsälle menisin niiden jutuista. MUTTA, vaikka olenkin pieni ja kiltinnäköinen, osaan pistää jauhot suuhun kollille kuin kollille ja vastaan vähintäänkin samalla mitalla - ja tietty pilke silmäkulmassa. Muistaakseni pari viikkoa tätä "kuka on kukin - matsia" käytiin, kunnes hyväksyivät sen, että eihän minua hetkauta mikään ja oikeastaan olen ihan tavallinen ihminen minäkin. Nykyään olen se ope, jonka oppilaat pysäyttävät käytävällä tai pihalla ihan vaan jutellakseen päivän tapahtumista tai heittääksen ns. perusläppää.
Riippuu työkaverista. Jos kyseessä on henkilö jonka näen kerran kuussa osastokokouksessa, mutta en ole ikinä sanonut mitään hänelle niin ei olisi ok. Jos kyseessä työkaveri kenen kanssa olen tekemisissä usean kerran viikossa niin sitten nauraisin ja keksisin jonkun "ei sulla ole siihen varaa ;)" comebackin.
Mitäs pitäisi sitten tuumata kun erittäin kaunis ja kaikkien miesten kuolaama naisinsinööri sanoo kaffehuoneessa ennen palaveria "OK, poijjaat, olisko aika lähteä sinne gängbängiin" - hän ainoana naisena osallistumassa...
Ei, me emme pahastuneet.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:21"]
Vitun tosikot akat :D
Onneksi tiedän, että suurin osa vaan naureskelisi mukana ja ehkä just heittäs jonkun pienen vastapallon. Ei voi naisena olo olla niin vakavaa? Töissä sä siellä olet ja vaikka sulla pillu onkin niin työkavereiden kesken voi heittää läppää!
[/quote]
No joo normaalisti sanoisin kyllä mut jos tyypilläsi olisi sinun asenteesi niin: EI! Huomaatko, että yrität tässä syyllistää kuulijan ja laitan hänen vastuulleen toisen ihmisen käytöksen. Jokaisella on oikeus omiin rajoihin. Eikä sitä kuitata millään: Pikku vitsi vain..kihi kihi.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:26"]
Ei kannata tulla ravintola-alalle töihin jos tuommoisesta kommentista, joku vetää hernettä nenään. Ravintolassa heitetään vielä rankempaakin läppää työkavereille....
[/quote]
Tietenkin kyseessä on matalapalkka-ala. Ainoastaan junttialoilla myös puheen taso on heikko.
[/quote]
Sanoisinpa ennemmin, että kyseessä on ''raskas työ, raskaat huvit''. Mielestäni sinä olet juntti, jos leimaat tietyn alan ihmiset automaattisesti junteiksi.