Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö siskosta rikosilmoituksen? :( Tukisti lastani,

Vierailija
24.10.2014 |

ja todellakaan ei ole mun lapsen hiuksiin lupa mennä kenenkään kiinni! Tytär 4v ja on tosiaan kovapäinen välillä kun uhmailee ja sisko väsynyt itse adhd/asperger lapsen vanhempana... No mutta ihan järkky raivarin sain kun tätä tilannetta jouduin todistamaan, tiedän että sisko omaansa (poika 6v) tukistelee välillä ja hänen mies samoin, taitaa olla aika normi kasvatusta heidän perheessä ja jos ei ois sisko niin varmaan - ehkä- oisin tehny jonkun ilmoituksen jo :( Ja siis se on koko ajan ollu mielen päällä mutta toisaalta ymmärrän heidän väsymyksen ja sen kun ovat jo lasun kanssa tekemisissä eikä sieltä oo saatu mitään riittävää apua ja se heidän lapsi ihan oikeasti on välillä tosi karmea ja vaikea joten ymmärrän väsymyksen ja uupumuksen ja jollain tasolla myös sen että omaansa kajoaa vaikken sitä siis hyväksykkään..

Mutta siis tilanne oli se että kimpassa oltiin syyslomailemassa ja siskon poika muualla, mun tyttö sitten tavalliseen tapaansa uhmaili eli kokeili miten pitkään saa kinuta, kun sisko käski mene pois, nyt ei saa häiritä. Jos oisin tajunnu tilanteen vakavuuden siis osannu ennakoida oisin tietenki menny hakemaan itse lapsen pois mutta en tajunnu. Yhtäkkiä leimahti siskon raivo ja talutti kirkuvan tyttäreni ponnarista eri huoneeseen huutaen kirosanoilla höystettynä etkö tajua millon sanotaan ei?!! Tuo oli mulle niin iso järkytys että meille tuli kauhea riita ja ajoin siskon pois meiltä. Nyt tekis vihastuksissani mieli tehdä sekä rikosilmoitus etttä lasu-ilmoitus tuosta heidän tukistelustaan joka mun mielesta EI TODELLAKAAN OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ: voi olla tekopyhää että "otan tosissaan" vasta kun omaan muksuuni kajotaan mutta silti. Nyt meni kuppi nurin ja pahasti.

Kommentteja?!!

Kommentit (234)

Vierailija
101/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:31"]Älä Ap. välitä Av-mammat puolustaa siskoasi koska nämä vastaajat ilmeisesti ovat itse juuri samanlaisia ellei jopa pahempia raivopäisiä lasten alistajia ja pahoinpitelijöitä. Minuakin kasvatusalan ammattilaisena todella huolestutti lukea näitä vastauksia. Ei näin.
[/quote]

Oh, ihana vastaus <3 jotakuinkin ainoo järkevä tässä ketjussa. Nää mammat on joko kaikki lapsensa pahoinpitelijöitä tahi sit vaan lapsettomia. Älä ap näistä jooko välitä.

Vierailija
102/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:55"]

Kyllä saisi vanhainkodeissa jokainen vanhus selkäänsä jos turpiinsa kinaamisesta saisi! 

[/quote]

Offtocip mutta vänkyröiviä vanhuksia saisi puolestani ojentaakin. Lapsilla se vaikuttaa kehitykseen ja siten tule pahimmillaan yhteiskunnalle persnettoa kun tuottavan kansalaisen sijaan on psykiatrista apua tarvitseva palveluja enemmän käyttävä, kuin veroja tuottava kansalainen. Ja jos lapsi aikuisena vielä satuttaa muitakin, kuten halvaannuttaa jonkun ihmisen, tulee se pitkässä juoksussa kalliiksi. Lapsensuojelulaki ei ole koska se suojelisi yksilöitä, vaan siksi että se on kansantaloudellisesti kannattava kun jälkipyykkiä tulee vähemmän.

[/quote]Sinun kaltaiset idiootit ne vasta tulevatkin kalliiksi!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:20"]

Yhyy yhyy. Pieneen tukistamiseen ei kukaan kuole saatana.

[/quote]Ei,sanotaan nyt vaikka  lyömiseen avokämmenelläkään kuole. Mutta ei se silti ole oikein.

Vierailija
104/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 01:37"]

AP.

En todellakaan tekisi rikosilmoitusta. Miksi sun lapsi terrorisoi muita ihmisiä? Miksi et kiellä ja mene väliin? Luuletko että muut lapset aikanaan katselee sun laspen touhuja vierestä? ei. Kyllä sun lapsi saa selkäänsä ikäisiltään heti kun vaan aikuisten silmä välttää ja kavereita ei tule olemaan. Oletko täällä sitten itkemässä kun sun lapsella ei ole kavereita.

Mitä jos keskittyisit lapseen ja opettaisit tapoja. Vaikka ei sulla taida niitä olla itselläsikään. Idiootti.

[/quote]

Komppi tälle

Vierailija
105/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:31"]Älä Ap. välitä Av-mammat puolustaa siskoasi koska nämä vastaajat ilmeisesti ovat itse juuri samanlaisia ellei jopa pahempia raivopäisiä lasten alistajia ja pahoinpitelijöitä. Minuakin kasvatusalan ammattilaisena todella huolestutti lukea näitä vastauksia. Ei näin. [/quote] Oh, ihana vastaus <3 jotakuinkin ainoo järkevä tässä ketjussa. Nää mammat on joko kaikki lapsensa pahoinpitelijöitä tahi sit vaan lapsettomia. Älä ap näistä jooko välitä.

[/quote]Joo, pahoinpitelijöitä ollaan toki kaikki... Etkö tajua että se mikä ihmisiä tässä ketjussa ärsyttää on se että ap ei ole itse vaivautunut kasvattamaan lastaan ja sitten hän vetää pultit siskolleen joka ainakin YRITTÄÄ!!?? Vaikka tapa ei ehkä ollutkaan paras mahdollinen. Että anna sinä vaan myötätuntosi ihmiselle joka katsoo vierestä kun jo muutenkin uupunut sisko koittaa komentaa hänen huonokäytöksistä lastaan!!

Vierailija
106/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joskus esim. 50-luvulla tällaisia uhmailevia, kinuavia ja huonokäytöksisiä adhd-lapsia? Silloin elettiin kurissa ja järjestyksessä, koivuniemen herra tuli muuten vierailulle. Koulussakin oltiin herran nuhteessa ja opettajaa kunnioitettiin, tiedettiin, että muuten viivoitin tai karttakeppi heilahtaa. Voisitteko kuvitella 50-luvulle jotain nykyajan mölyävää rymyluokkaa, jossa opettajalla ei ole mitään auktoriteettia?

Vierailija
107/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:55"]

Itseasiassa minun ja vanhempieni välit ovat oikein hyvät, paljon paremmat kuin muilla sisaruksillani vanhempiemme kanssa, puhumme avoimesti kaikesta ja he tietävät kuinka paljon heitä rakastan mutta voin kyllä rehellisesti sanoa että rakastan lastani enemmän kuin heitä vaikkakin ihan pikkiriikkisen enemmän vain mutta enemmän kuitenkin, ja hekin rakastavat minun lastani enemmän kuin ainuttakaan omaa lastaan ja tiedän etteivät he ikinä satuttaisi lastani millään tavalla ja varmasti hekin tekisivät minusta ilmoituksen jos lastani satuttaisin. Enkä ymmärä minkän helvetin takia lapsiin kohdistunutta väkivaltaa aina puolustellaan sillä että käytöshäiriöt vähenee kun lapsi saa vähän selkäänsä ei jumalauta vanhainkodeissakaan mummoja saa hakata vain sen takia että heidän käytöshäiriöt vähenisi (ja niitä siellä vanhainkodissa todellakin riittää! kielenkäyttö osalla pahempaa kuin nykynuorilla) vaan heti ollaan tekemässä kaiken maailman rikosilmotukset.. Joten minkä helvetin takia lapsia muka olisi oikeus tukistaa tai lyödä käytöksen parantamiseksi!? Aletaan sitten mätkimään kaikkia muitakin aikuisia ja vanhuksia jotka vähänkin huonosti käyttäytyvät! Ja tässä aloituksessakin kyse oli että lapsi KINASI! Kyllä saisi vanhainkodeissa jokainen vanhus selkäänsä jos turpiinsa kinaamisesta saisi! 

[/quote]Hoitohenkilökunnalla ei ole kasvatusvastuuta vanhuksista niin kuin vanhemmilla on lapsistaan, siinä on pieni ero. Ja kuka nyt enää laitoksessa olevia vanhuksia alkaisi kasvattamaankaan, naurettava ajatus. Jos vanhukset haluavat viettää viimeiset elinvuotensa kiroillen ja saavat siitä jotai iloa niin kiroilkoot, sillä ei ole enää suurta merkitystä tulevaisuuden kannalta.

[/quote]

Ja mistäköhän lähtien pahoinpitely on ollut kasvattamista? Jos nainen nalkuttaa miehelleen tai kinaa niin ilmeisesti sekin on ihan okein että mies vähän huitasee?! siinä vaan kasvatetaan naisesta hyvää vaimoa! Ihan saatanan naurettavaa että lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa puolustetaan sillä että heitä kasvatetaan! väkivalta ja kasvattaminen eivät millään liity toisiinsa! Kavatuskeinoja on kyllä muitakin kuin väkivalta! Ja mitä sillä väkivallalla sitten opetetaan? Että kun joku ei tee niinkun sinä haluat ni saa vähän huitasta? turha sitte ihmetellä minkä takia koulussa lapset mäiskivät toisiaan, jonkun naama ei miellytä niin sitä saa sitten vähä lyödä ja kiusata.. kiusatulle riittää ja kouluampumiset senku lisääntyy.. Kaikki jotka hyväksyvät lapsiin kohdistuvan ruumiillisen kurittamisen voisi siirtää yhdelle saarelle niin saavat siellä sitten mäiskiä tai vaikka saatana tappaa toisensa!

[/quote]Luulet taas olevasi asiantuntija vaikka tektistäsi huomaa ettet tiedä yhtään mistä puhut. Jos olet yhtään lukenut psykologiaa tiedät että hyvän kasvatuksen perusta ovat rajat ja rakkaus. Koulukiusaajat ovat suurin osa juuri niitä rajoitta kasvaneita, välinpitämättömien vanhempien lapsia. Osa on alkoholistien tai narkkarien lapsia mutta vain pieni osa nykyään on vanhempiensa pahoinpitelemiä, ja pelkkä satunnainen tukistetuksi tuleminen ei kenestäkään tee koulukiusaajaa! Suurin osa koulukiusaajista on tosiaankin välinpitämättömien ja rajoja asettamattomien vanhempien lapsia!!

[/quote]

Tiedän kyllä että kasvatukseen kuuluu sekä rajat että rakkaus mutta sinä et taida tietää etteivät rajat tarkoita samaa asiaa kuin väkivalta. Itse et taida olla lukenut lainkaan lakia kun et tunnu tietävän että ruumiillinen kurittaminen on laissa kielletty ja rangaistava teko! Väkivalta ei ole hyväksyttyä aikuisia ja vanhuksia kohtaan niin minkän helvetin takia se olisi hyväksyttävää lapsia kohtaa! 

Vierailija
108/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minun mielestäni ap kovin hyvin ole kasvattanut.

Minä en käytä fyysistä väkivaltaa. Lapsia on neljä, jokaisella oma luonteensa. On helppo lapsi ja sitten se vaikea jne.

Mutta! 4v iässä on meillä lapset ymmärtäneet ettei jäädä inkuttamaan jos aikuinen sanoo, että EI nyt.

Kuten sisko on sanonut tässä tapauksessa, mutta lapsi on vain jäänyt siihen.

Eikä kannata laittaa minkään uhman piikkiin. 4v ei ole tyhmä. Ymmärtää kyllä sen ei-sanan kun se sille sanotaan. Eriasia sitten, että antaako aikuinen lapsen sitten kuitenkin inkuttaa.

Minä en ole koskaan sietänyt jatkuvaa kinuamista. Enkä ala lapsen kanssa jankkaamaan asiaa. Mieheni jankkaisi yhtä asiaa vaikka puoli tuntia. Minä en siihen ryhdy.

Lapset sen myös tietävät. Maksimissaan kolme kertaa kiellän ja sitten tulee rangaistus.

Vierailija
109/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:27"] [quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:16"] Tai sitten vaan aikuistut ja ymmärrät epäonnistuneesi kasvatuksessa.  [/quote] Kuinka 4v. kasvatuksessa on voitu epäonnistua kun se ei ole lähellekään valmis vielä? Sehän on vasta aloitettu. Ei 4v:n tarvi vielä osata kaikkea eikä olla täysin kasvatettu. [/quote] Kyllä 4v:n täytyy jo sen verran osata, että "ei" on "ei" ja kinuta ei saa eikä varsinkaan vieraita ärsyttää. Olet kasvattanut lastasi huonosti. Siskosi varmaankin tuli luoksesi saadakseen edes pienen henkireiän omasta rankasta arjestaan, ja mitä hän sinun luotasi saa? Päällekäyvän kakaran ja huutavan siskon. Olipa sinusta hänelle iso apu. Sinun sijassasi minä häpeäisin tosi paljon, koska en pystynyt olemaan siskolle apuna ja annoin vieläpä oman mukulani saattaa hänet suunniltaan. Ei häntä varmaan kiinnosta olla sinun kanssasi enää missään tekemisissä, ja se on ihan oikein. Mitä tulee ponnarista taluttamiseen, se tuskin koski mihinkään muuhun kuin lapsen ylpeyteen. [/quote] Oot kyllä aika pihalla lasten kasvatuksesta. Toi että pitäisi tietää ettei saa ärsyttää vieraita aikuisia on ihan naurettava. Neljä vuotias on vielä todella pieni ja opettelee vasta hallitsemaan ja tunnistamaan tunteitaan mikä yleensä tulee ulos kiukutteluna. Mutta vaikka lapsi tekisi IHAN MITÄ VAIN se ei oikeuta minkäänlaiseen väkivaltaan, ei henkiseen tai fyysiseen. Takokaa tämä nyt aivoihinne niin seuraava sukupolvi voi olla onnellisempi. Mutta tää taitaa olla turha toivo.

[/quote]

Neljävuotiasta tulee kasvattaa. Jos lapsi alkaa ällitellä vieraiden edessä, hänet viedään omaan huoneeseen ja äkkiä. Tilannetta ei saa päästää siihen, että vieraan täytyy komentaa lasta ja vieläpä useaan kertaan. Se on vanhemman tehtävä.

Mikä oikeus lapsellasi on saada ärsyttää muita ihmisiä? Minusta olisi tosi häpeä, jos lapseni menisi kinumaan vierailtamme jotain pullaa tms. useista kielloista huolimatta. Sanoisin lapselle kertaalleen, että lopetapas tuommoinen, ei vierailta kuulu kinuta mitään. Jos lapsi ei tottelisi, veisin hänet pois.

Jos sinun lapsesi ilmaisee tunteitaan kiukutteluna jatkuvasti, silloin on kyllä jotain pahasti vialla. Kun lapsi tietää rajat ja miten kuuluu käyttäytyä missäkin, hän on rentoutunut ja hyväntuulinen.

Vierailija
110/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:35"]

Tekisin rikosilmoituksen! Oli kyseessä kuka tahansa sisarukseni vanhempani lapseni isä tai kuka vain niin ilmotuksen tekisin heti jos lapseeni menee koskemaan! Kyllä mulle oma lapsi on se kaikkein tärkein ja menee kaikkien muiden perhesuhteiden edelle! Läheiseni tietävät etten minkäänlaista ruumiillista kuritusta hyväksy enkä usko että he tälläista lapselleni tekisivät mutta tietävät varmasti senkin etten asiaa siihen jättäisi! Pieni lapsi ei itseään osaa puolustaa joten kuka häntä sitten puolustaa ellei oma äiti?!

[/quote]Säälin vanhempiasi joilla on tuollainen kiittämätön lapsi kuin sinä. Vanhempasi ovat varmasti pistäneet suurin piirtein koko elämänsä peliin sinun hyväksesi, ja sinä olet valmis tekemään heistä rikosilmoituksen jos he joskus hermostuisivat lapseesi ja tukistaisivat häntä! Etpä paljon taida vanhempiasi rakastaa. Ja toivon että lapsesi tulee aikuisena vertaamaan sinua samallalailla toteamalla että hänen oma lapsensa on hänelle tärkeämpi kuin hänen äitinsä.

[/quote]Eli aikuisella on oikeus käyttäytyä huonosti kun pinna palaa. Ja käydä toiseen vaikka käsiksi.Jos minä nyt suuttuisin tuosta sinun kommintista ja polttaisin päreeni ja tukistaisin sinua se olisi ihan oikein. Tottakai saisin koska olisin hermosunut. Jos minun äiti kävisi lapsiini käsiksi olisin kyllä ememmän kuin murheellinen.  Mutta eihän se kävisi. Itsenikin on lyömättä kasvatettu:)

Vierailija
111/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on jo teinejä ja mulla selkeä raja siinä etten kuuntele kenenkään taaperon raivareita. Olisin lähtenyt lätkimään tai hetkeksi ulos. Se ettei olla samaa mieltä kuin sinä niin ei tarkoita sitä että me muut kuritetaan lapsiamme.

Mielestäni vain ylireagoit toimenpiteisiin. No tee rikosilmoitus ja lasu ilmoitus niin varmasti siskosi poikkasee suhun välit lopullisesti. Tiedätkö sitä että rikosilmoitus on aivan turha ja jos se jonnekkin menisi niin se menisi lastensuojeluun.

Yksi tukistus  sun lapselle ei ole kuin pikku juttu mutta isompi juttu on siskosi omien lasten tukistaminen jos se on toistuvaa.

Tosissaan suosittelen että pidät sen rääkyvän kakaran poissa muiden lähettyviltä.

Itse olen myös tehnyt selkeen rajan siinä etten hoida kenenkään lapsi, en ilmaiseksi enkä rahasta. On niin tarkkaa toi muiden lasten kanssa oleminen. Voisi joutua vaikka putkaan jos tulisi vahingossa tukistettua jotain huonosti  kasvatettua kakaraa.

Vierailija
112/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:16"]

Opettajana tiedän, että pahimmat ongelmalapset tulevat nimenomaan ns. kovan kurin perheistä. On tarve kapinoida. Mutta ap, sinun velvollisuutesi on tehdä lastensuojeluilmoitus. Kertoa siitä, miten siskosi lasta kasvatetaan ja miten sisarellasi palaa käämit jopa sinun lapsesi kanssa. Ja hän ei ole edes erityislapsi. Näin edesautat sitä, että sisaresi lapsi saa apua ja parhaassa mahdollisessa tapauksessa turvallisen sijaiskodin, jossa voi rauhassa näyttää tunteitaan. Niitäkin kielteisiä. Adhd johtuu usein huonoista oloista perheessä.

[/quote]

Et tunnu tietävän mistään mitään. ADHD on neurologinen ominaisuus, se ei johdu ulkoisista tekijöistä. Ikinä.

Vierailija
113/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:31"]

Älä Ap. välitä Av-mammat puolustaa siskoasi koska nämä vastaajat ilmeisesti ovat itse juuri samanlaisia ellei jopa pahempia raivopäisiä lasten alistajia ja pahoinpitelijöitä. Minuakin kasvatusalan ammattilaisena todella huolestutti lukea näitä vastauksia. Ei näin.

[/quote]

"kasvatusalan ammattilainen" jonka mielestä lasta tukistava vanhempi on "raivopäinen pahoinpitelijä" = joku v-n 20-v yliopistopelle joka on opiskellut kirjoista miten lapset saavat traumoja eikä koskaan ole elävää lasta nähnyt

Vierailija
114/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:16"]

Opettajana tiedän, että pahimmat ongelmalapset tulevat nimenomaan ns. kovan kurin perheistä. On tarve kapinoida. Mutta ap, sinun velvollisuutesi on tehdä lastensuojeluilmoitus. Kertoa siitä, miten siskosi lasta kasvatetaan ja miten sisarellasi palaa käämit jopa sinun lapsesi kanssa. Ja hän ei ole edes erityislapsi. Näin edesautat sitä, että sisaresi lapsi saa apua ja parhaassa mahdollisessa tapauksessa turvallisen sijaiskodin, jossa voi rauhassa näyttää tunteitaan. Niitäkin kielteisiä. Adhd johtuu usein huonoista oloista perheessä.

[/quote]Sinä olet olevinasi opettaja, just joo :D Kukaan opettaja ei väittäisi mitään noin typerää! Seuraa edes uutisia niin tiedät mitä koulumaailmassa ja kasvatusilmöissä on tällä hetkellä meneillään niin voit edes hiukan kehittää tuota nettirooliasi opettajana! Paras kaverini oli muuten luokkamme priimus-oppilas, päättötodistuksen keskiarvo 9,5 ja todellakin hyväkäytöksinen! Kotona vanhemmat seisottivat nurkassa vielä yläasteella ja kotiarestia pamahti 10min tahattomasta myöhästymisestä, hyvä jos ei viiden! Yläasteella kotiintuloaika oli viimeistään klo 21! Nykyään on itse alakouluopettaja, ja erittäin tasapainoinen persoona!!:)

Vierailija
115/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:41"]

Sukulaiset 1980-luvulla tukistivat omia lapsiaan, mutta ei meidän! Rietas, mikä haloo olisi syntynyt jos meidän lapsia olisivat tukistaneet! Sukulaisten lapsia ei saa kiusata.

[/quote]No Suomessa nyt on valloillaan tämä minä ja minun lapseni -kulttuuri. Sitten ihmetellään ja surraan kun tukiverkko on niin pieni ettei lapsia saa minnekään hoitoon, muuta kun rahaa vasten...
[/quote] Vastustan KAIKKEA ruumiillista kuritusta, siitä huolimatta ap:n kirjoitus ärsytti melkoisesti. Hänestä jotenkin huokuu juuri tuo mahyväinen minä ja minun lapseni-kulttuuri. Ei sen niin väliä vaikka siskon lasta joka on niin kamala erityislapsi tukistetaan päivittäin, mutta sitten kuppi menee nurin jos oma kultamussukka talutetaan ponnarista toiseen huoneeseen. Siitä ollaan jopa tekemässä ls-ilmoitusta, mutta ei siskon lapsen kokemasta jokapäiväisestä tukistelusta. Vastenmielisiä ihmisiä, sekä ap että siskonsa. Siskoa kohtaan tunnen myötätuntoa koska hän henkisesti todella kovilla.

Vierailija
116/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole toi yksi opettaja ja kukaan ei sua usko ja sun paska juttujasi!

Vierailija
117/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 19:52"]

Miksi ihmeessä se väsynyt sisko tuli LAPSIperheeseen lepäämään? Entä eikö aikuinen joka käy lapseen kiinni ole huonotapainen? Vai tosiaanko teidät on kasvatettu niin, että ärsyttävään ihmiseen saa käydä kiinni ja tätä voi pahoinpidellä jos sattuu siltä tuntumaan? Vaikka tämän omassa kodissa. Täällä nyt kovasti säälitellään siskoa joka on niin väsynyt. Ja höpöhöpö, ei väsymyskään ole mikään syy käydä pikkulapseen käsiksi. Ja mitä ihmeen palvelua se sisko olettaa saavansa, syyslomalla pitäis lapsikin ajaa pois kotoaan ettei tämä vaan ärsytä arvon siskoa. 

Sisko voi mennä hotelliin lepäämään, siellä on rauhallista eikä lapset häiritse. Jos tulee vieraaksi toisen kotiin niin silloin pitää kyetä käyttäytymään. Ja kylässä noudatettaan isäntäväen sääntöjä, ei suinkaan vieraan. Jos säännöt ei kelpaa niin aina voi poistua. Lapseen kiinni käyminen on jo sen luokan teko, että meille ainakin tulis porttikielto, vaikka sitten omalle siskolle. Lisäksi kyllä vakavasti miettisin ls-ilmoituksen tekoa siskosta tämän omaan lapseen nähden. Jos vieras lapsi saa tuollaisen reaktion aikaan niin mitä se oma lapsi joutuu kestämään. Se kuitenkin taitaa ärsyttää äitiään jatkuvasti ja huomattavasti enemmän kuin siskonlapsi. Ties kuinka paljon sitä retuutetaan ja tuksitellaan. Ei tee kovin hyvää jos lapsi tosiaan on adhd. Veikkaan, että siskonlapsella on suurempi vaara tulla räkänokaksi ja hulttionuoreksi kuin ap:n lapsella. Adhd ja vanhemmat ei muuta osaa kuin pahoinpidellä.

[/quote]Täällä on näköjään ihan hyväksyttyä käydä pieneen lapseen käsiksi jos on väsynyt tai hermostunut. Ja edelleen kuri ja väkivalta on kaksi eri asiaa. Meillä oli kotona kuria, mutta ei koskaan väkivaltaa. Kasvoi kaikista 12 lapsesta kunnon kansalaisia ilman tukkapöllyjä. Ja luulempa,että seuraavakin sukupolvi on kasvanut ilman tukasta repimisiä ja kaikki kunnon kansalaisia. Ei väkivaltaa tarvitse kasvatuksessa koskaan. Vanhemmilta hyvä esimerkki. Lapsi oppii esimerkistä. Myös väkivallan käytön.

Vierailija
118/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:31"]

Älä Ap. välitä Av-mammat puolustaa siskoasi koska nämä vastaajat ilmeisesti ovat itse juuri samanlaisia ellei jopa pahempia raivopäisiä lasten alistajia ja pahoinpitelijöitä. Minuakin kasvatusalan ammattilaisena todella huolestutti lukea näitä vastauksia. Ei näin.

[/quote]

"kasvatusalan ammattilainen" jonka mielestä lasta tukistava vanhempi on "raivopäinen pahoinpitelijä" = joku v-n 20-v yliopistopelle joka on opiskellut kirjoista miten lapset saavat traumoja eikä koskaan ole elävää lasta nähnyt

[/quote]No tuohan on juuri tätä nykypäivää! Kaikki sadat tuhannet kasvatusohjeet luetaan kirjoista tai netistä eikä käytetä ollenkaan maalaisjärkeä. Vaikka lapsi rikkoisi toistuvasti samaa sääntöä häntä vain taputetaan päälaelle ja sanotaan että noh noh, kun kasvatuskirjassakin niin käskettiin tekemään! :D Vahingossakaan ei saa käyttää omaa tilannetajua, koska koskaan ei voi tietää mitä mieltä "ammattilaiset" siitä asiasta olisivat!! 

Vierailija
119/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:31"]

[/quote]

Neljävuotiasta tulee kasvattaa. Jos lapsi alkaa ällitellä vieraiden edessä, hänet viedään omaan huoneeseen ja äkkiä. Tilannetta ei saa päästää siihen, että vieraan täytyy komentaa lasta ja vieläpä useaan kertaan. Se on vanhemman tehtävä.

Mikä oikeus lapsellasi on saada ärsyttää muita ihmisiä? Minusta olisi tosi häpeä, jos lapseni menisi kinumaan vierailtamme jotain pullaa tms. useista kielloista huolimatta. Sanoisin lapselle kertaalleen, että lopetapas tuommoinen, ei vierailta kuulu kinuta mitään. Jos lapsi ei tottelisi, veisin hänet pois.

Jos sinun lapsesi ilmaisee tunteitaan kiukutteluna jatkuvasti, silloin on kyllä jotain pahasti vialla. Kun lapsi tietää rajat ja miten kuuluu käyttäytyä missäkin, hän on rentoutunut ja hyväntuulinen.

[/quote]

Uhmaikä on kehitysvaihe, johon nimenomaan kuuluu se, että lapsen on vaikea rentoutua ja säädellä tunteitaan. Se on eräänlainen kriisivaihe pienen ihminen elämässä. Jatkuvasti kiukuttelevalla ei todellakaan ole mikään "pahasti vialla" vaan hän käy läpi uhmaikäänsä. Vaihe on äärimmäisen rasittava aikuiselle ja varmasti lapsellekin. Tottakai lasta tulee kasvattaa uhmaiänkin aikana, mutta samalla tulee muistaa että se on erityinen kausi lapsen elämässä.

En usko, että ap:n lapsi olisi kinunnut mitään vieraalta aikuiselta, vaan rajoja koetellaan nimenomaan tuttujen ja turvallisiksi koettujen kanssa. Siksi onkin erityisen ikävää, että täti tukisti.

"Minusta olisi tosi häpeä, jos lapseni menisi kinumaan vierailtamme jotain pullaa tms. useista kielloista huolimatta." Niin minuakin. Mutta niin saattaisi silti päästä käymään, koska en voi 24/7 vartioida lapseni käytöstä. Me kun emme elä täydellisessä maailmassa.

Vierailija
120/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:00"]

Tuli sellainen fiilis tämän ketjun luettuani, että tämä aloittaja täälä paljolti kommentoi keskenään, vääntää ja takkuaa. No, huvinsa kullakin.

[/quote]En ole aloittaja, mutta kyllä väännän ja takkuan:LASTA EI SAA TUKISTAA jos kiukkuaa. Silloinhan kaikkia huonosti käyttäytyviä ihmisiä sais käydä repimässä tukasta. Kyllä jos menet aikuista repimään hiuksista, saat pahoinpitely syyttyyn. Miksi siis lasta saisi joka ei muutenkaan pysty itseään puolustamaan aikuista vastaan. Edes toisen lapsen ei anneta repiä toista hiuksista, miksi sitten aikuinen sais.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan