Tekisitkö siskosta rikosilmoituksen? :( Tukisti lastani,
ja todellakaan ei ole mun lapsen hiuksiin lupa mennä kenenkään kiinni! Tytär 4v ja on tosiaan kovapäinen välillä kun uhmailee ja sisko väsynyt itse adhd/asperger lapsen vanhempana... No mutta ihan järkky raivarin sain kun tätä tilannetta jouduin todistamaan, tiedän että sisko omaansa (poika 6v) tukistelee välillä ja hänen mies samoin, taitaa olla aika normi kasvatusta heidän perheessä ja jos ei ois sisko niin varmaan - ehkä- oisin tehny jonkun ilmoituksen jo :( Ja siis se on koko ajan ollu mielen päällä mutta toisaalta ymmärrän heidän väsymyksen ja sen kun ovat jo lasun kanssa tekemisissä eikä sieltä oo saatu mitään riittävää apua ja se heidän lapsi ihan oikeasti on välillä tosi karmea ja vaikea joten ymmärrän väsymyksen ja uupumuksen ja jollain tasolla myös sen että omaansa kajoaa vaikken sitä siis hyväksykkään..
Mutta siis tilanne oli se että kimpassa oltiin syyslomailemassa ja siskon poika muualla, mun tyttö sitten tavalliseen tapaansa uhmaili eli kokeili miten pitkään saa kinuta, kun sisko käski mene pois, nyt ei saa häiritä. Jos oisin tajunnu tilanteen vakavuuden siis osannu ennakoida oisin tietenki menny hakemaan itse lapsen pois mutta en tajunnu. Yhtäkkiä leimahti siskon raivo ja talutti kirkuvan tyttäreni ponnarista eri huoneeseen huutaen kirosanoilla höystettynä etkö tajua millon sanotaan ei?!! Tuo oli mulle niin iso järkytys että meille tuli kauhea riita ja ajoin siskon pois meiltä. Nyt tekis vihastuksissani mieli tehdä sekä rikosilmoitus etttä lasu-ilmoitus tuosta heidän tukistelustaan joka mun mielesta EI TODELLAKAAN OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ: voi olla tekopyhää että "otan tosissaan" vasta kun omaan muksuuni kajotaan mutta silti. Nyt meni kuppi nurin ja pahasti.
Kommentteja?!!
Kommentit (234)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:19"]
Voi luoja. Minua tukistettiin pienenä jos käyttäydyin huonosti, ja otin opiksi. Ei tarvinnut kuin kerran saada tukkapöllyt, sen jälkeen osasin olla ihmisiksi ja kunnioittaa muita ihmisiä. Mitähän näistä nykyajan lapsista tulee kun kasvatetaan pumpulissa?
[/quote]Oletko varma, ettet olisi oppinut sitä kunniotusta ilman niitä tukkapöllyjäkin. Itse en ole saanut ensimmäistäkään tykkapöllyä ja osaan kunnioittaa ihmisiä ja käyttäytyä hyvin.Itseasiassa juuri sen takia osaan kunniottaa ihmisiä ja tiedän ettäihmisellä kuuluu olla ruumiillinen koskemattomuus(koskee myöslapsia)kun olen sen jo lapsena oppinut. Ei ruumiillinen kuritus tee hyviä ihmisiä,päin vastoin. Täälläkin ilmeisesti kaikki joita on pienenä kuritettu ovat sitä mieltä, että niin saa tehdä koska väkivalta periytyy. Jos ei ole pienenä kuritettu tajuaa vastustaa väkivaltaa.Ilman sitä kasvaa hyviä ja väkivallattomia ihmisiä.
En itsekkään tekisi ilmoitusta, vaikka varmastikkin raivostuisin jos joku tekisi lapselleni saman. MUTTA on ihan pakko ihmetellä, että mikset sinä (tai yhä useammat aikuiset ylipäätään( ota osaa lapsen kasvatustomenpiteisiin, eli jos lapsi kinuaa vieraalta ihmiseltä jotakin ja uhmistelee, olisi vanhemman tehtävä puuttua jotenkin tilanteeseen, ei "vieraan", ei vierastakaan tarvtse laittaa kaikkea sietämään.
On oikeast vi*uttanut muutamaankin kertaan kun lapsen annettu mätkiä vieraita tai muita lapsia tai käyttäytyä muuten huonosti ja vanhemmat vaan myhäilee vieressä. Iskee itselleenkn vähän neuvottomuuden tunne, kun a)jotkut vanhemmat vetävät herneen nenään pelkästään siitä, että pyydät heidän lastaan olemaan hiljaa b) vaikka eivät vetäisikään, se tapahtuu vimeistään siinä vaiheessa kun vaikka tartut lasta kädestä kun "Anteeks, votko lakata hakkaamasta sillä lapiolla muita" ei toimikkaan.
Vanhemman velvollisuus on kasvattaa lastaan ja näin turvata sekä lapsen- että ympäristön hyvinvointi.
Aikuinen ei voi käydä lapseen käsiksi, ei ole oikein käyttää fyysistä tai henkistä väkivaltaa. Parempi pyytää apua jos ei omat taidot, voimat, äly, auktoriteetti riitä. Puhumalla ja loogisesti toimimalla pitää pärjätä.
Huomio, täällä moni hyeenakeskustelee. Huutomerkkejä, kirosanoja, capseja ja näkökentässä vain oma ajatus. Mietin millaisia kasvattajia nämä ihmiset ovat/olisivat. Yritän vältää tällaisten ihmisten seuraa. He ovat elämän painolastia.
Ihmisten typeryys on hämmästyttävää.
Tsemppiä ap, olet oikeassa, toivottavasti löydät keinon keskustella sisaresi kanssa. Ihmistä ei voi auttaa ellei hän itse halua muutosta.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:31"]
Älä Ap. välitä Av-mammat puolustaa siskoasi koska nämä vastaajat ilmeisesti ovat itse juuri samanlaisia ellei jopa pahempia raivopäisiä lasten alistajia ja pahoinpitelijöitä. Minuakin kasvatusalan ammattilaisena todella huolestutti lukea näitä vastauksia. Ei näin.
[/quote]
Ohoo, ihan ammattilainen paikalla!
[/quote]
Kyllä. Aivan ammattilainen. Joka nyt todella säälii virtuaalisesti sun lapsiparkaasi. Sääli etten voi tehdä ilmoitusta susta tätä kautta. Toivottavasti lähipiirissäsi ollaan valppaana. Lapsesi (KUKAAN LAPSI) ei ansaitse väkivaltaista äitiä.
[/quote]
Ei lapsia, olen pysynyt kaukana niistä. Tosin yhden lapsen hiuksista otin kerran kiinni, kun veti kissan hännästä niin, että kissa huusi. Vanhemmilleen sanoin, että katsokaa, että oli viimeinen kerta. Ei ainakaan minun läsnäollessani tuo lapsi uskaltanut enää kissaa pahoinpidellä sen jälkeen. Vanhemmat taisivat oppia minulta, ei-ammattilaiselta, vähän lapsenkasvatusta.
[/quote]Eli kissaa ei saa vetää hännästä , mutta lasta saa tukasta????
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:30"]
En itsekkään tekisi ilmoitusta, vaikka varmastikkin raivostuisin jos joku tekisi lapselleni saman. MUTTA on ihan pakko ihmetellä, että mikset sinä (tai yhä useammat aikuiset ylipäätään( ota osaa lapsen kasvatustomenpiteisiin, eli jos lapsi kinuaa vieraalta ihmiseltä jotakin ja uhmistelee, olisi vanhemman tehtävä puuttua jotenkin tilanteeseen, ei "vieraan", ei vierastakaan tarvtse laittaa kaikkea sietämään.
On oikeast vi*uttanut muutamaankin kertaan kun lapsen annettu mätkiä vieraita tai muita lapsia tai käyttäytyä muuten huonosti ja vanhemmat vaan myhäilee vieressä. Iskee itselleenkn vähän neuvottomuuden tunne, kun a)jotkut vanhemmat vetävät herneen nenään pelkästään siitä, että pyydät heidän lastaan olemaan hiljaa b) vaikka eivät vetäisikään, se tapahtuu vimeistään siinä vaiheessa kun vaikka tartut lasta kädestä kun "Anteeks, votko lakata hakkaamasta sillä lapiolla muita" ei toimikkaan.
Vanhemman velvollisuus on kasvattaa lastaan ja näin turvata sekä lapsen- että ympäristön hyvinvointi.
[/quote]
Oho tarkoitin siis tuolla "hiljaa" kehoitusta käyttäytyä.
AP.
En todellakaan tekisi rikosilmoitusta. Miksi sun lapsi terrorisoi muita ihmisiä? Miksi et kiellä ja mene väliin? Luuletko että muut lapset aikanaan katselee sun laspen touhuja vierestä? ei. Kyllä sun lapsi saa selkäänsä ikäisiltään heti kun vaan aikuisten silmä välttää ja kavereita ei tule olemaan. Oletko täällä sitten itkemässä kun sun lapsella ei ole kavereita.
Mitä jos keskittyisit lapseen ja opettaisit tapoja. Vaikka ei sulla taida niitä olla itselläsikään. Idiootti.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:19"]
Voi luoja. Minua tukistettiin pienenä jos käyttäydyin huonosti, ja otin opiksi. Ei tarvinnut kuin kerran saada tukkapöllyt, sen jälkeen osasin olla ihmisiksi ja kunnioittaa muita ihmisiä. Mitähän näistä nykyajan lapsista tulee kun kasvatetaan pumpulissa?
[/quote]Oletko varma, ettet olisi oppinut sitä kunniotusta ilman niitä tukkapöllyjäkin. Itse en ole saanut ensimmäistäkään tykkapöllyä ja osaan kunnioittaa ihmisiä ja käyttäytyä hyvin.Itseasiassa juuri sen takia osaan kunniottaa ihmisiä ja tiedän ettäihmisellä kuuluu olla ruumiillinen koskemattomuus(koskee myöslapsia)kun olen sen jo lapsena oppinut. Ei ruumiillinen kuritus tee hyviä ihmisiä,päin vastoin. Täälläkin ilmeisesti kaikki joita on pienenä kuritettu ovat sitä mieltä, että niin saa tehdä koska väkivalta periytyy. Jos ei ole pienenä kuritettu tajuaa vastustaa väkivaltaa.Ilman sitä kasvaa hyviä ja väkivallattomia ihmisiä.
[/quote]Asiat eivät ole ihan noin mustavalkoisia. En minäkään hyväksyä fyysistä kurittamista, mutta jos vaihtoehtona on tämä nykyään muodissa oleva tämä tehoton lässyttäminen ja ei-sanan toisteleminen niin pidän tukistamista pienempänä pahana. Ihmettelen myös sitä että miksi esimerkiksi ap jonka mielestä lapsi kuuluu kasvattaa tottelemaan puhumalla eikä tukistamalla, on kuitenkin kasvattanut lapsensa niin että tämä ei usko puhetta vaan tottelee vasta silloin kun tukistetaan?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:02"]
Mina asun Ranskassa ja taalla kylla edelleen pieni fyysinen kuritus on normaalia. Ja arvatkaa mita, ranskalaiset lapset kayttaytyvat paremmin kuin suomalaiset lapset.. Suomalainen nami-nami-lassynlaa kasvatus ei ole hyvaksi lapselle.
[/quote]
Kuka tahansa käyttäytyy hyvin jos on hakattu hiljaiseksi. Kasvatatko lapsesi älyllä vai pelolla? Voi mikä itku siitä syntyisikään jos joku teitä ''vähän fyysisesti kurittaisi''. Eikö teidän mielestä ole sairasta, että on salittua olla väkivaltainen pientä ja puolustuskyvytöntä kohtaan, mutta jos saman tekisi aikuiselle ihmiselle, voisi joutua käräjille?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:03"]
Ap on oikeassa. Ei lasta saa tukistaa eikä muutenkaan käydä käsiksi. Siskosi lapsesta olisin oikeasti huolissani. Ehkä poika käyttäytyy huonosti juuri sen takia kun saa kovakouraista kohtelua, kiroillaan ja revitään hiuksista. Jos tätä tehdään jo muiden nähden, luultavasta vielä pahempaa tapahtuu kun kukaan ei nää. Tee lastensuojelu ilmoitus pojasta. Taitaa raukka saada aika huonoa kohtelua.
[/quote]Eikö olekin hassua että kun tukistaminen ja muu rajojen asettaminen lapsille Suomessa on olennaisesti vähentynyt niin samaan tahtiin lasten käytöshäiriöt ja väkivaltaisuus senkun lisääntyvät?! Mahtaisiko johtua siitä että kurittomilta lapsilta johtuu perusturvan tunne, jota he oirehtivat? Koska vanhemmat jotka eivät aseta lapsilleen rajoja ja valvo niiden noudattamista ovat välinpitämättömiä vanhempia.
[/quote]EI hyvä ihminen ruumiillinen kuritus luo PERUSTURVAN TUNNETTA. Päin vastoin Miten voi olla että täällä on näin väkivaltaista porukkaa liikkeellä.Rajoja voi asettaa ilman lyömistä. Et oli koskaan tainnut kuulla, että ihminen oppii myös puhumalla. Vai minkälaisia lapsia teilla on?? Onko puhutun ymmärtämisen vaikeutta? Väitätkö tosiaan että vanhempi joka ei lyö lastaan on välinpitämätön. Onko rajat lyömistä??? Äitiäni oli pienenä lyöty, hän päätti,että jos hänellä joskus lapsia niitä ei lyödä. Meitä ei lyöty. Ei oltu häiriintyneitä eikä käytöshäiriöisiä. Omia lapsiani en ole lyönyt ja parempi käytöksisiä nuoria saa etsiä. Kaikki perheet joissa väkivaltaa on käytetty myös lapset väkivaltaisia.
siis etkö sä itse sanonut lapsellesi että LOPETA tätisi häiritseminen??? mikään ei ole ärsyttävämpää kuin kitisevä inttävä kakara.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:48"]
Mina asun Ranskassa ja taalla kylla edelleen pieni fyysinen kuritus on normaalia. Ja arvatkaa mita, ranskalaiset lapset kayttaytyvat paremmin kuin suomalaiset lapset.. Suomalainen nami-nami-lassynlaa kasvatus ei ole hyvaksi lapselle.
[/quote]
Kuka tahansa käyttäytyy hyvin jos on hakattu hiljaiseksi. Kasvatatko lapsesi älyllä vai pelolla? Voi mikä itku siitä syntyisikään jos joku teitä ''vähän fyysisesti kurittaisi''. Eikö teidän mielestä ole sairasta, että on salittua olla väkivaltainen pientä ja puolustuskyvytöntä kohtaan, mutta jos saman tekisi aikuiselle ihmiselle, voisi joutua käräjille?
[/quote]
Missa sanoin, etta ranskalaiset "hakataan hiljaisiksi"? Taalla pieni fyysinen kurittaminen tarkoittaa yleensa kevytta tukistamista. Olen naiden 15 vuoden aikana nahnyt kaksi isompaa tapausta - isa antoi ravintolassa avokammenella ja aiti raahasi lastaan hiuksista ulos kaupasta. Vaikka me sinun mielesta ilmeisesti ollaankin ihmishirvioita, niin kummasti silti meidan lapset kayttaytyvat hyvin ja niita ihaillaan maailmalaajuisesti ;)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:19"]Voi luoja. Minua tukistettiin pienenä jos käyttäydyin huonosti, ja otin opiksi. Ei tarvinnut kuin kerran saada tukkapöllyt, sen jälkeen osasin olla ihmisiksi ja kunnioittaa muita ihmisiä. Mitähän näistä nykyajan lapsista tulee kun kasvatetaan pumpulissa?
[/quote]
KUULE, minä en oo omaani tukistanut enkä rankaissut kuten sinä mutta silti mulla on hyvä ja hyvin käyttäytyvä lapsi!
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:03"]
Ap on oikeassa. Ei lasta saa tukistaa eikä muutenkaan käydä käsiksi. Siskosi lapsesta olisin oikeasti huolissani. Ehkä poika käyttäytyy huonosti juuri sen takia kun saa kovakouraista kohtelua, kiroillaan ja revitään hiuksista. Jos tätä tehdään jo muiden nähden, luultavasta vielä pahempaa tapahtuu kun kukaan ei nää. Tee lastensuojelu ilmoitus pojasta. Taitaa raukka saada aika huonoa kohtelua.
[/quote]Eikö olekin hassua että kun tukistaminen ja muu rajojen asettaminen lapsille Suomessa on olennaisesti vähentynyt niin samaan tahtiin lasten käytöshäiriöt ja väkivaltaisuus senkun lisääntyvät?! Mahtaisiko johtua siitä että kurittomilta lapsilta johtuu perusturvan tunne, jota he oirehtivat? Koska vanhemmat jotka eivät aseta lapsilleen rajoja ja valvo niiden noudattamista ovat välinpitämättömiä vanhempia.
[/quote]Kun tätä ketjua lukee, tuntuu, että kaikki sallii ruumiillisen kurittamisen. Jospa ne käytöshäiriöt tuleekin siitä. ja eikö väkivalta ole kuitenkin oikeasti vähentynyt? Ennen maailma on ollut huomattavasti välivaltaisempi. Ja ei kuri ja väkivalta ole synonyymeja. Voi olla kuria ilman väkivaltaa.Ei ne lapset joita kasvatetaan ilman väkivaltaa, kasvateta ilman kuria. Ne on kaksi eri asiaa.Oletko oikeasti sitä mieltä että lasten kasvatuksessa on pakko käyttää ruumiillista väkivaltaa, että lapsista tulee kunnon kansalaisia. Olen täysin eri mieltä.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:00"]
Jäi vain yksi kysymys -miksi helvetissä kommentoit tähän ketjuun?! Hieman olet nolo. Mitään tietoa ei ole mistään, silti niin saatananmoinen pätemisen tarve.
[/quote]
Paskavaippahöyryt saaneet taas mamman pään sekaisin? Maistoitko myös kakkaa vaipasta?
[/quote]
Ei ole tapana sekoittaa päätä. Kuten sulla mikälie koulupudokkaalla ilmeisesti? Pinnaus koulusta, varastettua tai pulisedältä pimpillä saatua kaljaa naamariin ja aikuisten palstalle "keskustelemaan" aiheesta josta ei ole mitään hajua saati kokemusta? No, kuluu kai ne luuseriteinin päivät niinkin.Taidat olla just niitä äitinsä hakkaamia/tukistelemia, kun olet tuohon jamaan päätynyt. Sääli sulle. Mutta ei enää yhtään lisää teikäläisiä tähän maahan, kiitos.
[/quote]
Aamen.
Näitä reppanoita tässä maassa riittää, ja se on ihan mahdottoman traagista. Sitten ne lisääntyy - ja sama uudestaan toisessa sukupolvessa. Ei kestä edes ajatella. No, yhteiskunta maksaa (ainakin toistaiseksi)
[/quote]
Minä en ainakaan halua maksaa tällaisten elämistä. Tosi "kiva" kun miehen ollaan molemmat hyvissä duuneissa ja kuukausittain maksetaan mielettömät verot - älkää nyt sanoko, että tällaisten vähä-älyisten huumepissisten elättämiseen? Deletoikaa itsenne please (ymmärrän, ei rohkeutta, kuten ei mitään muutakaan, ainoastaan suuri suu ja antelias alapää - hyi saatana)
[/quote]
Sori, meinasin kuolla nauruun kun kommenttisi oli niin osuva :D Vaikka samalla toki traaginen koska just näinhän se menee. Me normaalit, kunnolliset ja koulutetut ihmiset verojemme muodossa elätämme näitä "hällä väliä"-luusereita jotka puskee jälkikasvua joka samalla mentaliteetilla varustettu.
[/quote]
Joo itsekin maksan ihan mukavan summan veroja vuodessa (sikäli kun sillä tämän keskustelun kanssa on yhtään mitään tekemistä) ja täytyy sanoa, että yllä olevia kirjoituksia lukiessa järkyttää, kuinka häiriintynyttä porukkaa täällä pyörii.
Ja se, ettei lapsia enää piiskata ja pöllyytetä enää siinä määrin kuin esim. sukupolvi sitten, ei osoita muuta kuin ajallisen yhteyden lasten ja nuorten pahoinvointiin. Yhtä hyvin voisi rinnastaa lasten varhain aloitetun päivähoidon lisääntymisen ja pahoinvoinnin toisiinsa. Ajallinen yhteys ei ole sama, kuin kausaalinen yhteys! Lasten ja nuorten hyvinvointiin vaikuttaa niin moni asia, ettei joku tukistamisen kieltäminen ja selitä tilannetta.
Kuvottava ja häiriintynyt keskustelu kaikin puolin.
Ihmisiin vaikuttaa tukistaminen niin erilailla. Minua ei ikinä ole tukistettu mutta siskoani joitakin kertoja (hän olikin erittäin haastava tapaus). Hänelle jäänyt siitä paska maku suuhun. Miestäni on myös aikoinaan tukistettu mutta hän ei ole siitä moksiskaan, hänen sisarensa taas on traumatisoitunut. Itse kannatan kuria mutta en ruummiillista. Kyllä sanojen pitää riittää selvittämään miksi jtn ei saa tehdä.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:00"]
OPETA LAPSESI TOTTELEMAAN SEN SIJAAN ETTÄ TULET TÄNNE KITISEMÄÄN!!! Ja rikosilmoitus omasta siskosta tukistamisen takia... Pilaa nyt ihmeessä välisi siskoosi vaikka loppuelämäksesi, sen takia että sattui tukistamaan tottelematonta kullannuppuasi!!
[/quote]Kysymyksessä on neljä vuotias. Ei ne aina osaa käyttäytyä, kun ei aikuisetkaan. Mallia otetaan aikuisesta. Jos aikuinen raivoaa, kiroilee ja tukistaa oppii lapsi käyttäytymaan kiukku tilanteessa samoin. Eli sanomaan rumasti, lyömään.Lapsi oppii matkimalla. Veikkaan että siskon pojasta kasvaa väkivaltainen kiroileva huonosti käyttäytyvä,kuten vanhemmatkin toimii. Ap:n lapsesta kunnollinen toisia kunniottava aikuinen joka ei turvaudu väkivaltaan.
Voi luoja.... Jännä miten ihmiset muuttaa tilannetta "lasta ei ole lupa hakata" kuka sitä lasta on hakannut? Tukistettu joo, ei hakattu. Kyllä itsekin varmasti suuttuisin jos joku mun lapseen koskisi, mutta jos mun lapsi ärsyttää aikuista eikä lopeta vaikka toistuvasti pyytää niin kyllä mä sen poistan huoneeseensa sillon. Ja olen kantanut myös siskoni lapsia huoneisiinsa sillon jos ne on aikuisia vastaan vängänneet. Sitä kutsutaan kuriksi, ja lapsen kuuluu kunnioittaa sitä, että aikuisen sana on laki. Ilman rajoja lapset kasvaa just tollasiksi ärsyttäviksi ämmiksi jotka vertaa tukkapöllyä hakkaamiseen. Ja ei, en ole lasta tai aikuistakaan koskaan lyönyt tai tukistanut, eikä ole kukaan muukaan mun lasta koskaan joutunut tukistamaan, koska mun lapsi tottelee kun aikuinen jotain sanoo. En usko, että sisko on tukistanut lasta väsymyksen takia. Joskus vaan ei muu auta jos äiti ei ymmärrä lastansa kuriin pistää, on minuakin lapsena tukistettu kun en ole käyttäytynyt ja kyllä mietin aina pitkään otanko tukkapöllyn riskin ennenkuin lähdin hölmöilemään.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:54"]siis etkö sä itse sanonut lapsellesi että LOPETA tätisi häiritseminen??? mikään ei ole ärsyttävämpää kuin kitisevä inttävä kakara.
[/quote]
Näin juuri. Miksi et ap saanut kakaraasi hiljaiseksi, jätit väsyneen siskoosi hoidettavaksi asian. Teitkö sen tahalleen vai et vain viitsinyt puuttua asiaan?
Lapsen tukistaminen on laissa kielletty ihan sen takia, että jos se olisi sallittua, niin kaikki vähemmän älykkäät vanhemmat pyörittelisivät lapsia tukasta mennen tullen jatkuvasti.
Lapsesi on varmaan tyytyväinen kun äiti alkoi raivota tädille, joka hänelle lopulta rajat näytti kun äiti itse ei siihen pystynyt... Jossei äiti itse saa lastaan tottelemaan niin ei kellään muullakaan ole siihen oikeus... Tosi fiksua joo... Halit ja osanotto siskollesi kuitenkin kun sillä on noin idiootti sisko!!