Mies syyllistää ja uhkailee pettämisellä
Kieltäydyin eilen illalla seksistä, koska olin mega väsynyt. Tänään aamulla mies alkoi aivan yhtäkkiä tiuskimaan, että mene lääkäriin, älä puhu mulle ja että hän aikoo kuun loppuun mennessä harrastaa seksiä, mutta EI VIELÄ TIEDÄ KENEN KANSSA.
Ei todellakaan ymmärrä kuinka paljon tuollainen loukkaa….
N40
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta ei ehkä ole paras paikka aikuiseen keskusteluun suhde-ja seksiongelmista..ellei halua kuulla syrjäytyneiden miesten ja lapsien naljailua.
Niin yhtään naistahan tässä ketjussa ei ole jakamassa noita huutonauruhymioitään?
En usko että naiset lällättelevät kuin miehet ja hihkuvat siitä että "akka vaihtoon!"
Siis miehet, mikä teillä mättää? Kun kerran menee naimisiin, ei mene vain niitä hyviä päiviä varten. 6kk ilman seksiä on lyhyt aika ihmiselämässä, joka kestää osalla meistä yli 80 vuotta.
Jos mies sanoo puolisolleen, että en pysty nyt seksiin, työ stressaa, niin eikös silloin lauma sano, kuinka hyvä vaimo tukee ja ymmärtää? Mutta jos nainen ei pysty seksiin samasta syystä, niin on pihtari, jota saa pettää, niinkö? Vain keskenkasvuiset pojat ajattelevat pelkällä alapäällään, aikuiset miehet osaavat kyllä katsoa kokonaisuutta ja tukea puolisoaan myös vastamäessä.
Uhkailu ja kiristys ei ole osa toimivaa parisuhdetta tai avioliittoa. Mies voi olla turhautunut, mutta oikea mies osaa kohdata tuonkin tilanteen toisin. Jos rakastaa puolisoaan, tahtoo hänelle hyvää, myös tuossakin tilanteessa. Tuskin ap huvikseen kieltäytyy seksistä, vaan elämäntilanne tekee sen, että se ei nyt onnistu. Tässä suhteessa miehen pitäisi kunnioittaa puolisoaan ja hyväksyä, että nyt on seksitön kausi. Ihminen, joka oikeasti rakastaa ja kunnioittaa puolisoaan, pystyy kyllä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos mies tekisi ne kotityöt ja olisi huomaavainen vaimoa kohtaan muulloinkin kuin halutessaan seksiä.
Radikaali ajatus kieltämättä, mutta näissä perheissä harrastetaan nautinnollista seksiä.
Väestöliiton tutkimus
Käyn töissä, hoidan kotia ja lapsia, olen toistaiseksi tyytynyt yhteen kumppaniin, vietän aikaa sekä kumppanin, perheen ja lasten kanssa, puhun ja kuuntelen, jne. Mitä minun vielä pitäisi tehdä? Joka kerta kun otan asian esille vastaus on en tiedä ja asia jää siiheen. Terapiassa kävi kerran.
Sama täällä. Vaimo ei halua, mutta asiasta ei saa myöskään puhua. "Pitääkö aina miettiä seksiä" on se yleisin vastaus ja sitten kiukuttelua päälle, että älä painosta ja en minä vaan tiedä.
Eipä ole sinunkaan perheessäsi sitten työnjako kunnossa. Väsynyt nainen ei jaksa haluta, emotionaalisesti yksin jätetty vielä vähemmän. Kas kun naisen seksuaalisuus on paljon monimutkaisempi kuin miehen, ei elämästä ja arjesta irrallaan.
Ellei asia työnjakoa parantamalla suju, parempi erota. Ja voithan sitä ennen kysyä, haittaako jos harrastat seksiä jonkun muun kanssa. Ei sitä vaimon naamaan tarvitse hieroa, mutta avoin suhde on sovittavissa ja järjestettävissä, kunhan hienotunteisuutta noudattaa.
Erotakin saat. Miksi ihmiset roikkuvat epätyydyttävissä suhteissa, onko raha ja asunto ainut syy? Lapset vaistoavat vanhempien kireyden ja hellyyden puutteen ja se vaikuttaa heihin, halusit tai et.
Seksi on palkka tehdystä työstä?
Ei. Seksi kuuluu luonnostaan suhteeseen, jossa luottamus, toisen huomioonottaminen ja lämpö vallitsee. Jossa on kaksi elää yhdessä tavoitellen samaa päämäärää. Jossa kaksi ihmistä jakaa tilan, tunteet, toimeentulon ja työtaakan.
Vierailija kirjoitti:
Noin käy ilmeisesti usein? Onhan se ongelma, jos toinen haluaa ja toinen ei anna. Voiko asiasta puhua?
"Voiko asiasta puhua" ja lässyn lässyn lää. Mikä meni ohi? Mies haluaa seksiä - ei puhetta. Helvettiäkö se puhuminen häntä auttaa kun panettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos mies tekisi ne kotityöt ja olisi huomaavainen vaimoa kohtaan muulloinkin kuin halutessaan seksiä.
Radikaali ajatus kieltämättä, mutta näissä perheissä harrastetaan nautinnollista seksiä.
Väestöliiton tutkimus
Käyn töissä, hoidan kotia ja lapsia, olen toistaiseksi tyytynyt yhteen kumppaniin, vietän aikaa sekä kumppanin, perheen ja lasten kanssa, puhun ja kuuntelen, jne. Mitä minun vielä pitäisi tehdä? Joka kerta kun otan asian esille vastaus on en tiedä ja asia jää siiheen. Terapiassa kävi kerran.
Sama täällä. Vaimo ei halua, mutta asiasta ei saa myöskään puhua. "Pitääkö aina miettiä seksiä" on se yleisin vastaus ja sitten kiukuttelua päälle, että älä painosta ja en minä vaan tiedä.
Eipä ole sinunkaan perheessäsi sitten työnjako kunnossa. Väsynyt nainen ei jaksa haluta, emotionaalisesti yksin jätetty vielä vähemmän. Kas kun naisen seksuaalisuus on paljon monimutkaisempi kuin miehen, ei elämästä ja arjesta irrallaan.
Ellei asia työnjakoa parantamalla suju, parempi erota. Ja voithan sitä ennen kysyä, haittaako jos harrastat seksiä jonkun muun kanssa. Ei sitä vaimon naamaan tarvitse hieroa, mutta avoin suhde on sovittavissa ja järjestettävissä, kunhan hienotunteisuutta noudattaa.
Erotakin saat. Miksi ihmiset roikkuvat epätyydyttävissä suhteissa, onko raha ja asunto ainut syy? Lapset vaistoavat vanhempien kireyden ja hellyyden puutteen ja se vaikuttaa heihin, halusit tai et.
Aika puhdas olettamus, oma näkemys on toki se että jos työnjako epätasa-arvoistuu voi seksielämä kärsiä. Mutta en ole koskaan kuullut että panostimpa kotona työnjakoon ja vaikutti positiivisesti seksielämään. Jos työnjako on siis jo ennestään tasa-arvoinen ei siihen panostamisella ole mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Nainen kilahtaa, kun mies pettää, kun nainen pihtaa pillua. :D Naiset ne kyllä osaa syyllistää aina kaikkia muita, vaikka syy on peilissä.
Vaikutat juntilta yök. Kyllä minäkin pihtaisin jos ukko puhuu "pillun pihtailusta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta ei ehkä ole paras paikka aikuiseen keskusteluun suhde-ja seksiongelmista..ellei halua kuulla syrjäytyneiden miesten ja lapsien naljailua.
Niin yhtään naistahan tässä ketjussa ei ole jakamassa noita huutonauruhymioitään?
Eiköhän sekä ap N40 ja vastannut M23 ole sama nyrkkiinsä tumputtava uli, joka on taas onnellinen kun saa monta sivua haukkua niitä naisia, jotia ei koskaan itse saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin käy ilmeisesti usein? Onhan se ongelma, jos toinen haluaa ja toinen ei anna. Voiko asiasta puhua?
"Voiko asiasta puhua" ja lässyn lässyn lää. Mikä meni ohi? Mies haluaa seksiä - ei puhetta. Helvettiäkö se puhuminen häntä auttaa kun panettaa?
Kas kun puhuessa voi vierittää syyn haluavan niskoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestöliiton tutkimus
Seksi on palkka tehdystä työstä?
Ei. Seksi kuuluu luonnostaan suhteeseen, jossa luottamus, toisen huomioonottaminen ja lämpö vallitsee. Jossa on kaksi elää yhdessä tavoitellen samaa päämäärää. Jossa kaksi ihmistä jakaa tilan, tunteet, toimeentulon ja työtaakan.
Juuri näin. Jossa molemmat arvostavat toisiaan, puhaltavat yhteen hiileen ja jossa molempien tarpeet tulevat huomioiduiksi. Tasapainostahan siinä on kyse, ja positiivisen kierteestä. Pitää osata myös antaa eikä vain ottaa, molempien. Joskus sanottiin vihkivalassa että "toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne", siinähän se on pähkinänkuoressa. Sinä pidät minua hyvänä, ja minä sinua.
Olen 49-v nainen ja seurustelusuhde tällä hetkellä katkolla. Miehen mielestä haluan liikaa seksiä :D
Penaa kirjoitti:
Jos ei mies osaa hoitaa naiselleen orgasmia, niin turha valittaa. Katsokoon peiliin. Meilläkin meni muutama vuosi ennen kuin opittiin naiseni kanssa mistä se O saadaan, ja nykyään nainen haluaisi seksiä neljein koko ajan. Yhteiseloa jo yli 10 vuotta.
Pena hyvä!
Naiselle seksi ei ole pelkkä orgasmi. Naiselle on seksiä jokainen sana, kosketus, katse, toiselle tehty palvelus ja huomaavaisuus, kunnioitus.
Tämä juuri on se asia, mitä useimmat miehet eivät pikkuisen Y-kromosominsa X:ää niukemman genomin takia tajua: Miehelle seksi on peniksen kärki ja sen tuntemukset, naiselle taas jokainen tietoinen ja tiedostamaton teko, jolla mies naista joko arvostaa tai sitten laiminlyö.
Tämän vuoksi älykkäät miehet ovat parhaita rakastajia. He tajuavat ja heille itselleenkin seksiä on kaikki yhdessä tehty ja koettu.
Vierailija kirjoitti:
Olen 49-v nainen ja seurustelusuhde tällä hetkellä katkolla. Miehen mielestä haluan liikaa seksiä :D
Hih hih
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap että miehesi reaktio tuskastuttaa sinua ja olihan se tosi tökerö. Sanoisin kuitenkin että teillä on nyt seksistä niin pitkä aika, että miehesi on varmasti todella turhautunut ja ymmärrän myös hänen reaktionsa. Ei tee mielenterveydelle hyvää tulla jatkuvasti torjutuksi oman kumppanin toimesta. Itse naisena en hyväksyisi edes kuukautta ilman seksiä, koska minun mielestä se on todella suuri osa parisuhdetta. Jos halut on niinkin poikkeavat toisistaan, kannattaa miettiä onko oikean ihmisen kanssa yhdessä. Ja mieti nyt syytä miksi kieltäydyt. Työstressi... Meillä kaikilla on sitä mutta ei sen vuoksi kannata varmaan parisuhdetta heittää menemään?
Sinä ja kaltaisesihan se tässä on parisuhteen heittämässä menemään? Ja miten niin et hyväksy? Tosiaanko olet valmis pakottamaan toisen seksiin? Ihme räísskari.
Jokaisella on oikeus päättää kehostaan, kenelläkään ei ole oikeutta päättää toisen kehosta. Toki on kurjaa jos asiat ei mene juuri sinun mielesi mukaan, se on aina kaikille kurjaa kun osuu kohdalle mutta jos haluaa olla sitoutuneessa suhteessa on sitä nyt vain kestetettävä. Jos taas tuntuu että toinen osapuoli on millainen sitten onkaan kiusallaan kannattaa ehkä miettiä tuliko sittenkään pariuduttua "sen oikean" kanssa, seksiin pakottamisen ei pitäisi olla kenellekään vaihtoehto ja sitä tässä ketjussa on oksettavan paljon. Miten kukaan edes kykenee kiihottumaan kun toinen ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mutta olen 56. Yksi ainut mies elämässäni pysyi vauhdissani ja se oli hieno suhde. Myös henkisesti. Tai juuri sen takia. Ymmärrettiin toisiamme eikä pelätty olla avoimia ja näyttää tunteita. Itkettiin välillä sylikkäin. Enimmäkseen naurettiin ja nautittiin. Hän piti kotinsa siistinä ja huolehti hygieniastaan, valmisti hyvää ruokaa, oli ammatillisestikin kunnianhimoinen ja älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista huuhaata kirjoitti:
Kuvitteleeko joku ettei miehet nai työmatkoilla tai harrastuksissa tai työpaikoilla tai .....aivan naurettavaa olla niin tollo. On naisia jotka tietää mutta ei välitä edes silloin kun saa sukupuolitaudin . Koska asunto on puoliksi . Siinä roikutaan. Ei vuokralla asumiseen kuole!
Avioerossa ja myös avoerossa, jos on yhteisiä lapsua tai liitto kestänyt pitkään, omaisuus jaetaan kahtia. Ei siinä tyhjin käsin jää.
Ja outo tuo oletuksesi, ettei naisella olisi tuloja. Jostain sadan vuoden takaa ovat mielikuvasi.
Avioehto.
Luepa sitä koskeva laki. Kohtuutonta avioehtoa voi vaatia kohtuullistettavaksi erossa. Ja haloo, moniko nainen nyt heittäytyy täysin miehen elätettäväksi? Tämä myytti elää inselien keskuudessa, mikä on aika hassua kun inselienkin äidit lienevät työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestöliiton tutkimus
Todella radikaali ajatus silloin sata vuotta sitten.
Sarkasmia ei oikein ymmärretä netissä...
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen halukas 48v nainen. Meille tuli ero, kun mieheni pihtasi. On myös meitä halukkaita naisia, mutta kun on tämän ikäinen, niin eivät miehet enää halua. Ja kyllä ap ymmärrän miestäsi. Teillä on tosi harvoin seksiä.
Miksi puhuit monikossa?
Jos ei mies osaa hoitaa naiselleen orgasmia, niin turha valittaa. Katsokoon peiliin. Meilläkin meni muutama vuosi ennen kuin opittiin naiseni kanssa mistä se O saadaan, ja nykyään nainen haluaisi seksiä neljein koko ajan. Yhteiseloa jo yli 10 vuotta.