Pieni pyyntö puhelinmyyjältä
Kun puhelinmyyjä soittaa, niin voisitko pliiiis kuunnella sen asian ennenkuin lyöt luurin korvaan? Kun meillä on selkeät säännöt siitä, että jos eivpäästä esittämään asiaa, asiakkaalle soitetaan uudelleen niin monta kertaa että kuuntelee. En saa laittaa numeroa pois listalta siis jos itseni esiteltyäni tulee luuri. Ja noin ylipäätään olisi kohteliasta sanoa "minua ei kiinnosta tämä, kiitos hei" ennen puhelimen sulkemista. Teen tätä työkseni, jotta minullakin olisi rahaa ruokaan ja asumiseen, en kiusatakseni sinua. En myöskään valitse soitolleni tahallani sitä hetkeä kun olet syömässä/kaupassa/töissä/lomalla/kiireinen/kipeä/väsynyt. Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan.
Kiitos.
Kommentit (158)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:30"]
"Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan."
En käytä tekosyytä, vaan sanon ettei kiinnosta enkä osta. Mikä on totta. Soitetaanko silloinkin uudestaan?
Noille puhelinmyyjille voi muuten sanoa, että minulle ei enää soitella. Kielto kuuluu merkitä kyseisen yrityksen estorekisteriin. Jos toimivat oikein, sieltä ei enää puheluita sen jälkeen pitäisi tulla.
[/quote]
Ei soiteta uudelleen jos myyjä on päässyt kertomaan asian eli esim "Apu-lehden asialla soittelen" tai "Nyt saat viidet sukat kuusien hinnalla". Mutta jos luuri tulee vaiheessa "Maija Männikkö tässä hei! Semmosella asialla soittelen" -klik niin numeroon soitetaan uudelleen myöhemmin.
ap :)
[/quote]
Ette siis tajua vihjettä? Ihme häiriköitä.
[/quote]
No se on aivan sama, myydäänkö lehteä tai mitä tahansa, en osta puhelimessa mitään, joten ei kiinnosta pätee riippumatta siitä, mitä myy. Ja josko maija sanoisi vaikka työnantajafirmansa nimen heti, koska maija ei varmaan itsenään kuitenkaan soittele vaan työntekijänä firmalle x. Me muutkin, jotka soittelemme ihan oikeissa asioissa asiakkaille, sanomme maija meikäläinen firma oy:stä tässä.
Ja kun ei sitä itse asiaa = mitä myy, sanota siinä alussa vaan kaikenmaailman tosi hyvä tarjous ei kannata ohittaa tilaajalahjat uskomattomia-diipadaapaa tulee minuuttitolkulla.
Olin itse puhelinmyyjänä ja minusta oli paljon parempi, että "asiakas" sanoo heti puhelun alussa, ettei ole kiinnostunut. Säästää molempien aikaa. Paljon vittumaisempaa on ladella koko myyntipuhe ja saada sen jälkeen luuria korvaan tms.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:36"]
Olin itse puhelinmyyjänä ja minusta oli paljon parempi, että "asiakas" sanoo heti puhelun alussa, ettei ole kiinnostunut. Säästää molempien aikaa. Paljon vittumaisempaa on ladella koko myyntipuhe ja saada sen jälkeen luuria korvaan tms.
[/quote]
Nimenomaan. En kuitenkaan osta eikä minua niinollen kiinnosta, joten parempi myyjälle ja minulle että ilmoitan heti ei kiinnosta kuulemiin. Ehtii soitella useammalle, joista joku ehkä ostaakin kun ei tarvitse pajattaa myyntipuhettaan turhaan.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:36"]Olin itse puhelinmyyjänä ja minusta oli paljon parempi, että "asiakas" sanoo heti puhelun alussa, ettei ole kiinnostunut. Säästää molempien aikaa. Paljon vittumaisempaa on ladella koko myyntipuhe ja saada sen jälkeen luuria korvaan tms.
[/quote]
Koko myyntipuhetta en olekaan pyytänyt kuuntelemaan. Vain alun että voin poistaa asiakkaan listalta "tarjous ei kiinnosta" -syyllä.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:36"]Olin itse puhelinmyyjänä ja minusta oli paljon parempi, että "asiakas" sanoo heti puhelun alussa, ettei ole kiinnostunut. Säästää molempien aikaa. Paljon vittumaisempaa on ladella koko myyntipuhe ja saada sen jälkeen luuria korvaan tms. [/quote] Koko myyntipuhetta en olekaan pyytänyt kuuntelemaan. Vain alun että voin poistaa asiakkaan listalta "tarjous ei kiinnosta" -syyllä. ap
[/quote]
Ja sinäkö et älyä, että ei varmaan kiinnostanut jos se "asiakas" lyö sulle luurin korvaan?
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:57"]
Niin, puhelinmyyjä minäkin. Minulle saat lyödä luurin korvaan, voit olla töykeä tai selitellä kaikenlaista, minä olen Sinulle aina ystävällinen, se on osa työtäni. Soitan toki uudelleen, jos et ehtinyt sanoa sellaista, että tarjoamani ei kiinnosta, et halua sitä, tms, mistä selvästi ymmärrän, mitä tarkoitat. Kun lyöt luurin korvaani tai olet pahalla päällä, ymmärrän, että soitin tosi pahaan aikaan, ja pahoittelen sitä, mahdollisesti uudelleen soittaessani.
Ei minullakaan ole aina aikaa kaiken maailman puhelinmyyjille! Nyt itse ymmärrän tätä työtä tehtyäni, miten heille pitää vastata. Olin itse aika törppö aiemmin heille vastatessani! Työtään hekin tekevät, työnantajansa ohjeistamaa, ja parhaansa yrittävät saadakseen sillä kovalla työllä leipänsä. Olen itse tilannut puhelinmyyjältä joskus kirjasarjan osamaksulla, lahjaksi, kun soitto tuli todella sopivaan saumaan!
Joskus kannattaa jopa kuunnella, mitä asiaa sillä puhelinmyyjällä on, koska moni hyvä juttu voi mennä ohi. Eräskin sanoi, kun uudelleen ihan vahingossa soitin, kun olin unohtanut merkitä, ettei halunnut tarjoamaani, että voi, miten ihana, että soitit uudelleen, kun hän tuli katumapäälle, kun ei tilannut, kun tarjosin! Oikea puhelinmyyjän onnen hetki! Hävetti ensin, kun tajusin, että hän oli jo edelliskerralla sanonut, ettei tilaa, ja minä vaan uudelleen soitan ...
Niin, ja ihan vilpittömän iloinen olen joka kaupasta, koska ne vaikuttavat siihen, että minäkin saan maksaa veroa ja syödä omalla työllä ansaittua leipää, pitää työpaikkani ja työnantajakin voi työllistää ihmisiä ja välillisesti vaikuttaa sen tuotteen kautta moniin muihinkin asioihin, työpaikkoihin ja materiaalien toimittajiin! Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Joissakin tapauksissa niillä varoilla tehdään tosi arvokasta työtä tietyn tahon hyväksi, ja se taho selviää siinä puhelun aikana. Miettikää, ihmiset, tällaisiakin asioita. Tilaamalla puhelinmyyjältä olet itse asiassa edistämässä tätä yhteiskuntaa monin tavoin, luomassa työpaikkoja ja auttamassa toisia.
Kun maltat kuunnella ja jututtaa hetken sitä puhelinmyyjää, selviää kyllä, millä asialla on, ja AINA voit pyytää miettimisaikaa, jolloin voit tarkistaa vaikka netistä, löytyykö taustatietoa. Viisas ihminen sijoittaa oikeasti luotettaviin asioihin rahojaan, ei lähde tukemaan huijareita, joita myös on joskus ollut vilpittömien työtä vaikeuttamassa. Huijareita on ollut jopa pankkivirkailijoissa ja poliiseissa, mutta se ei tee kaikista pankkivirkailijoista eikä poliiseista huijareita!
[/quote]
Mikään puhelinmyyjän tarjous ei ole loppujen lopuksi edullinen. Kun kerran olet ostanut saat heti seuraavan viikon aikana uusia soittoja, ja sitten niitä tulee vaan lisää ja lisää ja lisää. Eli en ole kyllä keneltäkään kuullut että vastaa sillä on hyvä tarjous. Netistä saa hyviä tarjouksia kun itse etsii. puhelinmyyjältä en osta ikinä mitään.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:36"]Olin itse puhelinmyyjänä ja minusta oli paljon parempi, että "asiakas" sanoo heti puhelun alussa, ettei ole kiinnostunut. Säästää molempien aikaa. Paljon vittumaisempaa on ladella koko myyntipuhe ja saada sen jälkeen luuria korvaan tms. [/quote] Koko myyntipuhetta en olekaan pyytänyt kuuntelemaan. Vain alun että voin poistaa asiakkaan listalta "tarjous ei kiinnosta" -syyllä. ap
[/quote]
No minulle ei ole yksikään heti alussa antanut minkäänlaista mahdollisuutta sanoa etten halua edes kuulla sitä litaniaa..
Minulle ei ole ikinä soitettu uudestaan, jos olen "lyönyt luurin korvaan". Joskus on ollut tilanteita, että en ole ehtinyt kuuntelemaan sitä litanniaa, mutta en ole saanut sanaa väliin, että ei kiinnosta. Mutta ikinä ei ole soitettu uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:45"]
Miksi ihmeessä kuuntelisin loppuun asti, kun en osta yhtään mitään puhelinmyyjiltä, oli tuote mikä hyvänsä. Aika harvoin ne onneksi soittavatkaan vaikkei minulla ole estoa.
[/quote]
Eihän tässä pyydetykään kuuntelemaan loppuun asti. Kunhan myyjä pääsee sanomaan mikä tuote on kyseessä, voit kertoa ettei kiinnosta -> sinulle ei enää soiteta.
ap
[/quote]
Etkö tajua ettei minua kiinnosta kuunnella mikä se tuote on, kun en sitä osta oli se mikä hyvänsä.
Minulla ei ole mitään velvollisuutta luovuttaa aikaani satunnaiselle yritykselle. Vaikka joskus tarvitsisinkin lehtitilauksen, en taatusti ostaisi sitä puhelimitse. Soisin koko alan kuolevan Suomesta, en aio sitä rahoillani tukea.
Kaikkein absurdein tilanne tuli eteen opiskeluaikoina. Minulla oli hetken aikaa toiminimi, jolle minulla hädin tuskin oli tarvetta. Joku jantteri soitti ja sanoi haluavansa varmistaa, että toiminimen yhteystiedot olivat ajantasalla jossain yritysrekisterissä. No olihan siellä ties mitä vanhaa osoitetta sun muuta väärin. Lopuksi hän kuittasi, että lähettää sitten tilausvahvistuksen postissa. Aika vikkelään vastasin, että eikö tilausvahvistus edellytä, että ensin tilaisi jotakin? Minähän en aio tilata mitään. Myyjäksi osoittautunut jantteri suuttui ja huusi minulle siitä, miten yritykseni jää täysin pöytälaatikkofirmaksi, ellei sitä markkinoida heidän palvelunsa kautta. Vastasin, että tämä käy minulle loistavasti, jääköön.
Minkähänlainen lasku sieltä olisi tullut, ellei tuohon yhteen lauseeseen olisi ajoissa ehtinyt reagoida? Kummankin aikaa hukattiin 20 minuuttia, minä päätin etten koskaan osta periaatteessakaan mitään puhelimitse jatkossa ja jäipä huijarinkin provikkapalkka (sinänsä onneksi!) siltä päivältä pienemmäksi.
Vastaan aina puhelimeen, koska asia voi koskea lastani tai vanhempiani, esim viranomainen voi soittaa ja kertoa onnettomuudesta tms. Puhelinmyyjälle minulla ei ole asiaa.
Vihaan markkinointia, pakkomyyntiä ja kapitalismia.
"By the way if anyone here is in advertising or marketing … kill yourself -- no really, there’s no rationalization for what you do and you are Satan’s little helpers." -Bill Hicks-
Puhelinmyyjät ovat hanakoita väittämään, että heillä on parhaat tarjoukset. Ei ole. Tietenkään ei, kun työntekijän pitäminen on kalliimpaa kuin nettimainostaminen. Netistä tilaamalla saa parhaat tarjoukset. Lukijalahjat ovat yleensä surkeita ja monta kertaa on ollut niin, että lahja on loppunut ja tilalle tulee jotain muuta, kerran repun tilalle tuli tarroja, aika iso ero. Se taitaa olla viimeisin kerta, kun tilasin puhelinmyyjältä mitään.
Enkä minäkään voi vastata työpäiviä aikana, sillä minulla on vastuullani pienen työpaikan ainoa lankapuhelin, jota vielä joskus käytetään tilanteissa, joihin ei henkilökohtaisia numeroita anneta. Mutta tuntemattomasta numerosta voi soittaa vaikka poliisi tai oikeuslaitos. En ole poliisin "asiakas", mutta olen ollut todistajana ja silloin on poliisi tarkistanut tietoja -> kysynyt samoja asioita uudestaan, varmistaakseen todistuksen.
Minä en tarvitse puhelinmyyjiä. Saan tarvitsemani tavarat muutenkin. Ajat muuttuvat ja puhelinmyynti on kumma, että se lisääntyy, kun se on turhaa.
Voin kuunnella asiasi vain jos maksat siitä ajasta, sekuntti hinnoittelulla mennään, 10e sekuntti. Jos olet valmis sen maksamaan, kuuntelen asiasi ja kerron vasta sitten ystävällisesti, että ei kiinnosta. Jos et ole valmis maksamaan, saat myös tulevaisuudessa punaista luuria samantien.
Puhelinmyyjien takia pyrin aina käyttämään prepaidnumeroa jos jossain tilauksessa vaaditaan puhelinnumero, enkä ole varma että numeroa ei myydä eteenpäin.
Tee työtä, joka ei ole aivan vitun ärsyttävää muita kohtaan.
Minäkin paiskon ihmisiä nyrkillä naamaan, ole hyvä ja käännä toinenkin poski ja ojenna lompakko sillä minunkin on saatava läskiä kastikkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:57"]
Niin, puhelinmyyjä minäkin. Minulle saat lyödä luurin korvaan, voit olla töykeä tai selitellä kaikenlaista, minä olen Sinulle aina ystävällinen, se on osa työtäni. Soitan toki uudelleen, jos et ehtinyt sanoa sellaista, että tarjoamani ei kiinnosta, et halua sitä, tms, mistä selvästi ymmärrän, mitä tarkoitat. Kun lyöt luurin korvaani tai olet pahalla päällä, ymmärrän, että soitin tosi pahaan aikaan, ja pahoittelen sitä, mahdollisesti uudelleen soittaessani.
Ei minullakaan ole aina aikaa kaiken maailman puhelinmyyjille! Nyt itse ymmärrän tätä työtä tehtyäni, miten heille pitää vastata. Olin itse aika törppö aiemmin heille vastatessani! Työtään hekin tekevät, työnantajansa ohjeistamaa, ja parhaansa yrittävät saadakseen sillä kovalla työllä leipänsä. Olen itse tilannut puhelinmyyjältä joskus kirjasarjan osamaksulla, lahjaksi, kun soitto tuli todella sopivaan saumaan!
Joskus kannattaa jopa kuunnella, mitä asiaa sillä puhelinmyyjällä on, koska moni hyvä juttu voi mennä ohi. Eräskin sanoi, kun uudelleen ihan vahingossa soitin, kun olin unohtanut merkitä, ettei halunnut tarjoamaani, että voi, miten ihana, että soitit uudelleen, kun hän tuli katumapäälle, kun ei tilannut, kun tarjosin! Oikea puhelinmyyjän onnen hetki! Hävetti ensin, kun tajusin, että hän oli jo edelliskerralla sanonut, ettei tilaa, ja minä vaan uudelleen soitan ...
Niin, ja ihan vilpittömän iloinen olen joka kaupasta, koska ne vaikuttavat siihen, että minäkin saan maksaa veroa ja syödä omalla työllä ansaittua leipää, pitää työpaikkani ja työnantajakin voi työllistää ihmisiä ja välillisesti vaikuttaa sen tuotteen kautta moniin muihinkin asioihin, työpaikkoihin ja materiaalien toimittajiin! Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Joissakin tapauksissa niillä varoilla tehdään tosi arvokasta työtä tietyn tahon hyväksi, ja se taho selviää siinä puhelun aikana. Miettikää, ihmiset, tällaisiakin asioita. Tilaamalla puhelinmyyjältä olet itse asiassa edistämässä tätä yhteiskuntaa monin tavoin, luomassa työpaikkoja ja auttamassa toisia.
Kun maltat kuunnella ja jututtaa hetken sitä puhelinmyyjää, selviää kyllä, millä asialla on, ja AINA voit pyytää miettimisaikaa, jolloin voit tarkistaa vaikka netistä, löytyykö taustatietoa. Viisas ihminen sijoittaa oikeasti luotettaviin asioihin rahojaan, ei lähde tukemaan huijareita, joita myös on joskus ollut vilpittömien työtä vaikeuttamassa. Huijareita on ollut jopa pankkivirkailijoissa ja poliiseissa, mutta se ei tee kaikista pankkivirkailijoista eikä poliiseista huijareita!
[/quote]
VITTU, KUN EI KIINNOSTA KUUNNELLA!!! MIKÄ TÄSSÄ ON VAIKEA TAJUTA?
[/quote]
Puhelinmyyjän tuottavuus perustuu siihen, että viisaita on vähän eikä harkinta-aikaa osata pyytää, ja vampyyrifirma tietää tämän. On saalistusta esittää, että kaikkihan me ollaan fiksuja ihmisiä, kun ei olla.
Joku vähemmän kiireinen saisi avata kansalaisaloitteen, jonka mukaan puhelimessa myytyihin asioihin on aina otettava kirjallinen ostajan allekirjoittama tilausvahvistus, tai sitten koko homma on kiellettävä. Heikompien höynäyttämisen vapaasti salliva yhteiskunta on käytännössä asettunut höynäyttäjän suojelijaksi ja ottaa siitä suojelurahaa. Nykyisellä ostovoimatasolla harvoilla on oikeasti varaa tulla höynäytetyksi, ja seurauksena on nälkää näkeviä vanhuksia ja mt-ongelmaisia.
Onko puhelinmyynnissä koskaan ajateltu lyhentää noita myyntilitanioita? Ja tiedän, että myyjät ihan tarkoituksella aloittavat puhumaan niin ettei toinen ehdi sanoa mitään väliin. Minä en osta mitään sellaiselta myyjältä joka tekee tuon ja luettelee kuin kone myyntipuheensa
Enkä tilaa koskaan Hyvä Terveys lehteä ihan vain sen takia, että siitä soitetaan mulle kerran kuukaudessa. Pyysin jo kerran laittamaan jonkun merkinnän mun kohdalleni, että EN tilaa hyvä terveys lehteä....ei auttanut. Naapurini tuo oman lehtensä aina minulle....joten enhän minä nyt tilaa sitä.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:04"]
Etkö tajua ettei minua kiinnosta kuunnella mikä se tuote on, kun en sitä osta oli se mikä hyvänsä.
[/quote]
Taidat olla just niitä, jotka sanoo heti puhelun alussa, ettei tilaa mitään, mutta pöksyt märkinä kyselee sitten lopulta kolmattakin lehteä...
Voi ap, saiko vastaukseni sinut tekemään tamän avauksen? Eilen viimeksi yksi valopäämyyjä aloitti litaniansa, sanoin heti väliin/päälle, että ei kiinnosta, jatka soittokierrostasi niin voit saada palkkaakin vielä. Kun olin painamassa puhelua kiinni, kuului kaiuttimesta vielä myyjän ääni, et voi tietää mieten erinomainen tämä tarjous on? Oi voi, niin kuin sanoin, ei kiinnosta, EI KIINNOSTA, EI KIINNOSTA! Onko se jollakin tavalla vaikea asia käsittää?
^juntti