Pieni pyyntö puhelinmyyjältä
Kun puhelinmyyjä soittaa, niin voisitko pliiiis kuunnella sen asian ennenkuin lyöt luurin korvaan? Kun meillä on selkeät säännöt siitä, että jos eivpäästä esittämään asiaa, asiakkaalle soitetaan uudelleen niin monta kertaa että kuuntelee. En saa laittaa numeroa pois listalta siis jos itseni esiteltyäni tulee luuri. Ja noin ylipäätään olisi kohteliasta sanoa "minua ei kiinnosta tämä, kiitos hei" ennen puhelimen sulkemista. Teen tätä työkseni, jotta minullakin olisi rahaa ruokaan ja asumiseen, en kiusatakseni sinua. En myöskään valitse soitolleni tahallani sitä hetkeä kun olet syömässä/kaupassa/töissä/lomalla/kiireinen/kipeä/väsynyt. Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan.
Kiitos.
Kommentit (158)
Miten ihmiset on näin tyhmiä vielä 2014 vuonna? Puhelinmyynnissä ei tienaa ne ketkä eivät osaa tehdä kauppaa ja luovuttavat, eikä itsetunto kestä haista vittua. Sinä voit tienata, sinä päätät siitä itse paljonko. Tiedän, koska tyttäreni on ollut töissä puhelinmyynnissä ja hommasi itselleen mm. autokortin sekä ensimmäisen auton. Voin kertoa, että työnantajat arvostavat paskaduunia tehneitä. Myös siis mäkkärin kassaa ja näitä muita. Itse ainakin arvostan hakijoita jotka ovat tehneet paskaduunia, se kertoo sisusta ja ihmisestä paljon. He eivät vaadi työnantajalta kuuta ja venusta ja jaksavat TEHDÄ TÖITÄ.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:33"]
Miten ihmiset on näin tyhmiä vielä 2014 vuonna? Puhelinmyynnissä ei tienaa ne ketkä eivät osaa tehdä kauppaa ja luovuttavat, eikä itsetunto kestä haista vittua. Sinä voit tienata, sinä päätät siitä itse paljonko. Tiedän, koska tyttäreni on ollut töissä puhelinmyynnissä ja hommasi itselleen mm. autokortin sekä ensimmäisen auton. Voin kertoa, että työnantajat arvostavat paskaduunia tehneitä. Myös siis mäkkärin kassaa ja näitä muita. Itse ainakin arvostan hakijoita jotka ovat tehneet paskaduunia, se kertoo sisusta ja ihmisestä paljon. He eivät vaadi työnantajalta kuuta ja venusta ja jaksavat TEHDÄ TÖITÄ.
[/quote]
No sehän on kiva tietää?
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:27"]
Hassuinta kun yleensä ne asiakkaat jotka ekana sanovat etteivät todellakaan tilaa mitään, tilaavat ja saattavat kysyä toistakin lehteä lisäksi :). Minä tyrkytän tasan niille asiakkaille jotka ovat ilkeitä ja olen muutenkin vittumainen. Vaikka teenkin "paskatyötä" niin minä olen törkeä takaisin. Tietyillä tavoilla. En kyllä ikinä myy dementikoille yms. ihmisille jotka kuulostavat sille etteivät he tiedä mitä ostavat. Senkin me myyjät voimme vain arvailla ja yrittää selvittää.
[/quote]
Miten tyrkytät jos luuri läiskäistään korvaan? Ei kenenkään ole pakko kuunnella vaikka vastaisikin.
[/quote]
Sitten en tyrkytä, naurahdan tai en sitäkään. Otan seuraavan numeron ja jatkan :D Minua ei hetkauta jos jotakuta ei kiinnosta lehti, ihmisiä kuitenkin riittää keitä kiinnostaa. Tätä siis ihmettelen itsekkin.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:06"]
Itse kyllä lyön heti luurin korvaan, ja laitan numeron estolistalle.
Edustamallasi yrityksellä ei ole mitään oikeutta yrittää varastaa aikaani markkinointitarkoituksessa.
[/quote]
Ok, tuo estolistalle laitto on hyvä. Mutta miksi lyöt luurin korvaan? Kun esittelen itseni ja kerron mistä on kyse, siihen menee n 15 SEKUNTIA. Sen jälkeen voit kertoa kiinnostaako sinua vai ei koska kysyn sitä. Molemmille jäisi mukavampi mieli kun asiallisestiu kertoisit että et ole ko. tuotteesta/palvelusta kiinnostunut ja kiitos hei. Miksi sinulla on oikeus kohdella puhelinmyyjää kuin arvotonta saastaa?
ap
[/quote]
mä olen kuunnellut minuutinkin ennen kun puhelinmyyjä on vetänyt henkeä ja olen saanut sanottua väliin että kiitos ei. hyvä jos sun litanias on lyhyempi, mutta monilla ei.
mä tiedän että puhelinmyyjät tekee vaan työtään ja siksi koetan olla ystävällinen. Mutta, aina kun on ystävällisesti koittanut asioida, niin se maanittelu ja myyntipuhe vaan jatkuu ja jatkuu. siksi säästän kummankin aikaa sanomalla kiitos ei ja sulkemalla luurin vaikka sieltä vielä puhetta kuuluisikin.
Puhelinmyynti olisi vaan kiellettävä lailla. En tunne ainuttakaan ihmistä, jonka mielestä se olisi suotavaa tai jotenkin mukava tapa ostaa tuotteita. Ja kyllä, minusta te puhelinmyyjät voisitte olla ennemmin vaikka työttömiä. Teidän "työnne" on ärsyttävää saastaa, jota ilman maailmassa olisi asiat edes piirun verran paremmin.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:15"]
Yleensä sieltä tulee tekstiä kuin teleprompterista, ei mitään mahdollisuutta sanoa mihinkään väliin mitään. Eli muuria tulee, en jaksa odottaa että lakkaat yrittämästä myydä tuotettasi, koska sitä ei tule tapahtumaan koskaan, jos sanoo että ei kiitos niin silloinkin "NO HEEI EIII KUN MEILLÄ ON NYT TÄLLANEN JUTTU ETTÄ PLÄÄPLÄÄ TÄYSIN ILMAISEKSI LAALAALAA". Olen pahoillani paskasta työstäsi.
[/quote]
Olen pahoillani että olet kohdannut ammattitaidottomia myyjiä. Se ei kuitenkaan ole minun vikani, minä osaan esittäytyä, kertoa lyhyesti aiheen ja antaa asiakkaalle tilaa kertoa kiinnostaako vai ei. En jankkaa. Älä turhaan ole pahoillasi minun työstäni, olen itse valinnut tämän, koska tällä todellakin tienaa niinkuin joku aiemmin sanoi. Työ ja asiakkaat ovat pääsääntöisesti mukavia, mutta kun joitakin selvästi niin kovasti tämä puhelinmyynti ahdistaa niin kirjoitin avauksen aiheesta. Jos asia ei kiinnosta, sen voi sanoa ja silloin ei soiteta uudeleen. Puhelinmyynnin voi myös kieltää (ok, vastaat yhteen nettikilpailuun-> numerosi on taas vapaata riistaa).
ap
[/quote]
Niin, tuskin meistä kukaan on puhunut juuri sinun kanssasi. Puhumme 90% puhelinmyyjistä jotka tekevät juuri edellämainitulla tavalla.
Minäkin olen entinen puhelinmyyjä ja lopetin juuri siksi etten tykkää tuputtaa ihmisille...
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:30"]
"Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan."
En käytä tekosyytä, vaan sanon ettei kiinnosta enkä osta. Mikä on totta. Soitetaanko silloinkin uudestaan?
Noille puhelinmyyjille voi muuten sanoa, että minulle ei enää soitella. Kielto kuuluu merkitä kyseisen yrityksen estorekisteriin. Jos toimivat oikein, sieltä ei enää puheluita sen jälkeen pitäisi tulla.
[/quote]
Ei soiteta uudelleen jos myyjä on päässyt kertomaan asian eli esim "Apu-lehden asialla soittelen" tai "Nyt saat viidet sukat kuusien hinnalla". Mutta jos luuri tulee vaiheessa "Maija Männikkö tässä hei! Semmosella asialla soittelen" -klik niin numeroon soitetaan uudelleen myöhemmin.
ap :)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:06"]
Itse kyllä lyön heti luurin korvaan, ja laitan numeron estolistalle.
Edustamallasi yrityksellä ei ole mitään oikeutta yrittää varastaa aikaani markkinointitarkoituksessa.
[/quote]
Ok, tuo estolistalle laitto on hyvä. Mutta miksi lyöt luurin korvaan? Kun esittelen itseni ja kerron mistä on kyse, siihen menee n 15 SEKUNTIA. Sen jälkeen voit kertoa kiinnostaako sinua vai ei koska kysyn sitä. Molemmille jäisi mukavampi mieli kun asiallisestiu kertoisit että et ole ko. tuotteesta/palvelusta kiinnostunut ja kiitos hei. Miksi sinulla on oikeus kohdella puhelinmyyjää kuin arvotonta saastaa?
ap
[/quote]
Miksi pitäisi kuunnella mainoksia? 15 sekuntia on aika pitkä aika kuunnella työaikana puhelimessa jotain "kyllä mä nyt lähetän sulle nää kalsarit"-juttuja.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:33"]
[/quote]
Missä ajassa ja millaisen auton? Jos vääntää puhelinmyyntiä kokopäiväisesti vuoden ja saa hommattua ajokortin ja jonkun vanhan käytetyn parin tonnin auton, onko se "tienaamista". Jos vuoden tienesteillä menee ja ostaa uuden Mersun, niin sitten alalla tienaa.
Jos puhelinmyynnillä tienaisi ns. normaalin palkan suhteessa käytettyyn aikaan, miksi alalla on suuri vaihtuvuus ja koko ajan paikkoja? Varmasti joukossa on niitäkin, jotka todella tienaavat mutta lienee se suurempi osa kuitenkin niitä, joilla ei edes minimipalkkaa tule.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:27"] Hassuinta kun yleensä ne asiakkaat jotka ekana sanovat etteivät todellakaan tilaa mitään, tilaavat ja saattavat kysyä toistakin lehteä lisäksi :). Minä tyrkytän tasan niille asiakkaille jotka ovat ilkeitä ja olen muutenkin vittumainen. Vaikka teenkin "paskatyötä" niin minä olen törkeä takaisin. Tietyillä tavoilla. En kyllä ikinä myy dementikoille yms. ihmisille jotka kuulostavat sille etteivät he tiedä mitä ostavat. Senkin me myyjät voimme vain arvailla ja yrittää selvittää. [/quote] Miten tyrkytät jos luuri läiskäistään korvaan? Ei kenenkään ole pakko kuunnella vaikka vastaisikin. [/quote] Sitten en tyrkytä, naurahdan tai en sitäkään. Otan seuraavan numeron ja jatkan :D Minua ei hetkauta jos jotakuta ei kiinnosta lehti, ihmisiä kuitenkin riittää keitä kiinnostaa. Tätä siis ihmettelen itsekkin.
[/quote]
Ei sun ainakaan sen luurin sulkeneen takia kannata naurahtaa, ei se sitä kuule kun se on sulkenut sen luurinsa......
Miksi ihmeessä kuuntelisin loppuun asti, kun en osta yhtään mitään puhelinmyyjiltä, oli tuote mikä hyvänsä. Aika harvoin ne onneksi soittavatkaan vaikkei minulla ole estoa.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:06"]
Hyvä, kiitos tästä. Pyyntö takaisinpäin: ÄLÄ soita työaikana (normaali toimistoaika), klo 18-19 välillä (olen perheen kanssa ruokapöydässä), klo 21 ja sen jälkeen, koska silloin lapset nukkuu ja VARMASTI tulee luuria korvaan. Ja toinen juttu: opetelkaa esittelemään itsenne kun soitatte, luuria tulee ihan satavarmasti, jos vastaan puhelimeen ja siellä joku tötöpää kysyy ekana, että "onko Tiina puhelimessa?"
[/quote]
Mistä voin tietää juuri sinun rytmisi? Voit olla vastaamatta puhelimene varmaan jos tilanne on sellainen ettet voi puhua?
ap
[/quote]
Ja mistäs minä tiedän ennen vastaamista että olet puhelinmyyjä, etkä asiakkaani töistä, lääkärini, lapseni päiväkodin hoitaja, pomoni tai joku muu jolle haluan tai jolle minun täytyy vastata.
[/quote]
Niin, silloin edelleen toivon sinun kuuntelevan asian (ei varsinaista myyntipuhetta vaan ihan sen millä asialla soitan) ja sitten voit sanoa ettei kiinnosta. Jos sanot vain ettei ole nyt aikaa ja lyöt luurin korvaan tulee uusi soitto, niin se vaan menee kun et ole selvästi sanonut ettei ko. asia kiinnosta. Eli aikaasi säästyy kun sanot asian kuultuasi ettei kiinnosta.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:30"]
"Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan."
En käytä tekosyytä, vaan sanon ettei kiinnosta enkä osta. Mikä on totta. Soitetaanko silloinkin uudestaan?
Noille puhelinmyyjille voi muuten sanoa, että minulle ei enää soitella. Kielto kuuluu merkitä kyseisen yrityksen estorekisteriin. Jos toimivat oikein, sieltä ei enää puheluita sen jälkeen pitäisi tulla.
[/quote]
Ei soiteta uudelleen jos myyjä on päässyt kertomaan asian eli esim "Apu-lehden asialla soittelen" tai "Nyt saat viidet sukat kuusien hinnalla". Mutta jos luuri tulee vaiheessa "Maija Männikkö tässä hei! Semmosella asialla soittelen" -klik niin numeroon soitetaan uudelleen myöhemmin.
[/quote]
Entä jos ei tule luuri vaan vastaus, että ei kiinnosta kuulemiin. Siis ei kiinnosta, mitä on kaupan koska ei kiinnosta tehdä kauppaa puhelimessa mistään. Siltikö soitetaan? Omituista jos asiakkaan selkeästi ilmoittama "ei kiinnosta" ei riitä siihen, että ei enää soiteta.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:45"]
Miksi ihmeessä kuuntelisin loppuun asti, kun en osta yhtään mitään puhelinmyyjiltä, oli tuote mikä hyvänsä. Aika harvoin ne onneksi soittavatkaan vaikkei minulla ole estoa.
[/quote]
Eihän tässä pyydetykään kuuntelemaan loppuun asti. Kunhan myyjä pääsee sanomaan mikä tuote on kyseessä, voit kertoa ettei kiinnosta -> sinulle ei enää soiteta.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:15"]
Yleensä sieltä tulee tekstiä kuin teleprompterista, ei mitään mahdollisuutta sanoa mihinkään väliin mitään. Eli muuria tulee, en jaksa odottaa että lakkaat yrittämästä myydä tuotettasi, koska sitä ei tule tapahtumaan koskaan, jos sanoo että ei kiitos niin silloinkin "NO HEEI EIII KUN MEILLÄ ON NYT TÄLLANEN JUTTU ETTÄ PLÄÄPLÄÄ TÄYSIN ILMAISEKSI LAALAALAA". Olen pahoillani paskasta työstäsi.
[/quote]
Olen pahoillani että olet kohdannut ammattitaidottomia myyjiä. Se ei kuitenkaan ole minun vikani, minä osaan esittäytyä, kertoa lyhyesti aiheen ja antaa asiakkaalle tilaa kertoa kiinnostaako vai ei. En jankkaa. Älä turhaan ole pahoillasi minun työstäni, olen itse valinnut tämän, koska tällä todellakin tienaa niinkuin joku aiemmin sanoi. Työ ja asiakkaat ovat pääsääntöisesti mukavia, mutta kun joitakin selvästi niin kovasti tämä puhelinmyynti ahdistaa niin kirjoitin avauksen aiheesta. Jos asia ei kiinnosta, sen voi sanoa ja silloin ei soiteta uudeleen. Puhelinmyynnin voi myös kieltää (ok, vastaat yhteen nettikilpailuun-> numerosi on taas vapaata riistaa).
ap
[/quote]
Niin, tuskin meistä kukaan on puhunut juuri sinun kanssasi. Puhumme 90% puhelinmyyjistä jotka tekevät juuri edellämainitulla tavalla.
[/quote]
En vastaa mihinkään kilpailuun, ei todellakaan halua telemarkkinointia. En myöskään halua , soitetaan minun alaikäiselle pojalle ja tarjotaan lehtiä. Kun hän sitten sanoo, että on alaikkäinen häntä pakotetaan hakemaan äidin puhelimeen. Kun olen ystävällisesti sanonut että en halua, ja en missään tapauksessa tilaa mitään, voi puhelin soitto tulla kahden päivän päästä uudelleen. Silloin tulee niitä ärräpäitä. Olen myös kieltäytynyt ilmaisesta lahjasta jolloin puhelin myyjä sanoi minulle: kehtaat jättää ilmaisen lahjan pöydälle.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:30"]
[/quote]
[/quote]
Ihan sama, en vastaa. Pääsen helpommalla kun en jää kuuntelemaan sitä litaniaa.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:03"]
Kun puhelinmyyjä soittaa, niin voisitko pliiiis kuunnella sen asian ennenkuin lyöt luurin korvaan? Kun meillä on selkeät säännöt siitä, että jos eivpäästä esittämään asiaa, asiakkaalle soitetaan uudelleen niin monta kertaa että kuuntelee. En saa laittaa numeroa pois listalta siis jos itseni esiteltyäni tulee luuri. Ja noin ylipäätään olisi kohteliasta sanoa "minua ei kiinnosta tämä, kiitos hei" ennen puhelimen sulkemista. Teen tätä työkseni, jotta minullakin olisi rahaa ruokaan ja asumiseen, en kiusatakseni sinua. En myöskään valitse soitolleni tahallani sitä hetkeä kun olet syömässä/kaupassa/töissä/lomalla/kiireinen/kipeä/väsynyt. Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan. Kiitos.
[/quote]
Olenaina ystävällinen ja kuuntelen puhelin myyjän asian kunnes kieltäydyn ja saan aina tylytystä ja lopuksi puhelinmyyjä laittaa luurin korvaan. Alkaa niin menemään hermot kun aaluksi innokkaasti kaupataan, sitten ääni masentuu ja lyö luurin korvaan.
Hassuinta kun yleensä ne asiakkaat jotka ekana sanovat etteivät todellakaan tilaa mitään, tilaavat ja saattavat kysyä toistakin lehteä lisäksi :). Minä tyrkytän tasan niille asiakkaille jotka ovat ilkeitä ja olen muutenkin vittumainen. Vaikka teenkin "paskatyötä" niin minä olen törkeä takaisin. Tietyillä tavoilla. En kyllä ikinä myy dementikoille yms. ihmisille jotka kuulostavat sille etteivät he tiedä mitä ostavat. Senkin me myyjät voimme vain arvailla ja yrittää selvittää.
[/quote]
Miten tyrkytät jos luuri läiskäistään korvaan? Ei kenenkään ole pakko kuunnella vaikka vastaisikin.