Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni pyyntö puhelinmyyjältä

Vierailija
13.10.2014 |

Kun puhelinmyyjä soittaa, niin voisitko pliiiis kuunnella sen asian ennenkuin lyöt luurin korvaan? Kun meillä on selkeät säännöt siitä, että jos eivpäästä esittämään asiaa, asiakkaalle soitetaan uudelleen niin monta kertaa että kuuntelee. En saa laittaa numeroa pois listalta siis jos itseni esiteltyäni tulee luuri. Ja noin ylipäätään olisi kohteliasta sanoa "minua ei kiinnosta tämä, kiitos hei" ennen puhelimen sulkemista. Teen tätä työkseni, jotta minullakin olisi rahaa ruokaan ja asumiseen, en kiusatakseni sinua. En myöskään valitse soitolleni tahallani sitä hetkeä kun olet syömässä/kaupassa/töissä/lomalla/kiireinen/kipeä/väsynyt. Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan.

Kiitos.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin sanon HETI että mulla on suoramarkkinointikielto! En tod. ala kuuntelemaan sitä litanjaa. Eikö se ole puhelinmyyjällekin ajanhukkaa höpöttää ummet ja lammet ja saada sen jälkeen luuri korvaan?

Vierailija
142/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olisi pieni pyyntö. Kun sanon että en tilaa, niin uskoisitte kerrasta ettei tarvitse alkaa jankkaamaan selvää asiaa. Tuputtamalla tai "argumentoimalla" ei minulle ole koskaan myyty mitään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toimii suht. hyvin http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Vierailija
144/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu toimivan telemarkkinointikielto enää niin hyvin kuin aikaisemmin. Firmanne voisi kouluttaa puhelinmyyjänsä ennen kuin päästää heidät remmiin. Selkeä ja kuuluva puhe ja itsensä esittely ja soiton syy selkeästi. Ja opetelkaa hyvät ihmiset teitittelemään vieraita ihmisiä. Minä olen alkanut teititellä noita myyjiä ellen sitten sulje puhelinta saman tien. Anteeksi, mutta kuka te olette / kuka soittaa? Ja kun nimi on täysin outo, niin jatkan, että En tunne teitä, en osta mitään einkä tilaa mitään, kuulemiin. Tässä äskettäin kolme eri ihmistä soitti samasta firmasta ja jokainen niistä kuuli saman litanian.

Vierailija
145/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:06"]

Hyvä, kiitos tästä. Pyyntö takaisinpäin: ÄLÄ soita työaikana (normaali toimistoaika), klo 18-19 välillä (olen perheen kanssa ruokapöydässä), klo 21 ja sen jälkeen, koska silloin lapset nukkuu ja VARMASTI tulee luuria korvaan. Ja toinen juttu: opetelkaa esittelemään itsenne kun soitatte, luuria tulee ihan satavarmasti, jos vastaan puhelimeen ja siellä joku tötöpää kysyy ekana, että "onko Tiina puhelimessa?"

[/quote]

Mistä voin tietää juuri sinun rytmisi? Voit olla vastaamatta puhelimene varmaan jos tilanne on sellainen ettet voi puhua?

ap

[/quote]

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta vastaan silti. Minulle osittavat asiakkaat. En voi olla vastaamatta puhelimeeni, vaikka en tunnistaisikaan numeroa. Minulle maksetaan palkkaa siitä, että vastaan asiakkaiden puheluihin. Meilläkin on selkeät säännöt, että työajalla ei puhuta yksityispuheluita. Ja sellainen sinun soittosi on. Jos haluat myydä jotain työnantajalleni, soita hänelle äläkä minulle. Kiitos!

Vierailija
146/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sieltä tulee tekstiä kuin teleprompterista, ei mitään mahdollisuutta sanoa mihinkään väliin mitään. Eli muuria tulee, en jaksa odottaa että lakkaat yrittämästä myydä tuotettasi, koska sitä ei tule tapahtumaan koskaan, jos sanoo että ei kiitos niin silloinkin "NO HEEI EIII KUN MEILLÄ ON NYT TÄLLANEN JUTTU ETTÄ PLÄÄPLÄÄ TÄYSIN ILMAISEKSI LAALAALAA".
Olen pahoillani paskasta työstäsi.

Vierailija
147/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat on syyllistäjiä: Et siis halua auttaa vammaisia/koulukiusattuja/vanhuksia/sairaita/heikkoja jne... Huh, puhelinmyyntikö on ainoa keino auttaa. Ja jos joku sviddupää pyytää "auttamaan" niin en todellakaan halua.

Vierailija
148/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:05"]

Pieni pyyntö puhelinmyyjälle: älä soita minulle, koska olen tehnyt telemarkkinointikiellon. Silti näitä soittoja tulee.

[/quote]

Ymmärräthän, että minä en voi mistään tietää, että sinulla on ko. kielto. Jos numerosi jostain syystä on listalla, joka minulle automaattisesti koneelta tulee, en voi sille mitään. Voit kertoa minulle asiallisesti, että sinulla on esto ja silloin laitan viestiä esimiehelleni että listalla on virheellisesti estollinen numero

ap

Juuri näin olen tehnytkin. Ihmettelen vain, miksi numeroni on listallasi, koska olen tehnyt ko. kiellon jo ajat sitten ja uusinut aina kun se uhkaa vanhentua. En ole epäkohtelias puhelinmyyjällekään, mutta jos jo alkuun sanon numeroni olevan kieltolistalla ja että muutenkaan en ole tarjouksestasi kiinnostunut, voi käydä niinkin että katkaisen puhelun kesken sinun myyntipuhettasi, jos et itse ymmärrä sitä lopettaa. 

[/quote]

Vierailija
149/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nuorena epätoivon hetkellä tehnyt puhelinmyyntiä. En silloin välittänyt paskaakaan joudunko soittamaan kiukkuiselle asiakkaalle uudelleen tai lyödäänkö luria korvaan tai tuleeko huorittelua. Nyt siellä toisessa päässä olijana sanon välittömästi tiukan ei:n ja lyön luurin kylmästi korvaan. Mun aika on nykyään kallista enkä anna sitä teille.

Mulle tulee sellaisia puheluita oudosta numerosta johon vastaan vaikka olisi miten kiireinen tilanne. Siinä tilanteessa toiselle on aikaa, toiselle ei. Puhelinmyyjälle ei koskaan.

Vierailija
150/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä lyön heti luurin korvaan, ja laitan numeron estolistalle.

Edustamallasi yrityksellä ei ole mitään oikeutta yrittää varastaa aikaani markkinointitarkoituksessa.

[/quote]

Ok, tuo estolistalle laitto on hyvä. Mutta miksi lyöt luurin korvaan? Kun esittelen itseni ja kerron mistä on kyse, siihen menee n 15 SEKUNTIA. Sen jälkeen voit kertoa kiinnostaako sinua vai ei koska kysyn sitä. Molemmille jäisi mukavampi mieli kun asiallisestiu kertoisit että et ole ko. tuotteesta/palvelusta kiinnostunut ja kiitos hei. Miksi sinulla on oikeus kohdella puhelinmyyjää kuin arvotonta saastaa?

ap

Vierailija
151/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:15"]

Hyvä, kiitos tästä. Pyyntö takaisinpäin: ÄLÄ soita työaikana (normaali toimistoaika), klo 18-19 välillä (olen perheen kanssa ruokapöydässä), klo 21 ja sen jälkeen, koska silloin lapset nukkuu ja VARMASTI tulee luuria korvaan. Ja toinen juttu: opetelkaa esittelemään itsenne kun soitatte, luuria tulee ihan satavarmasti, jos vastaan puhelimeen ja siellä joku tötöpää kysyy ekana, että "onko Tiina puhelimessa?"

[/quote]

Mistä voin tietää juuri sinun rytmisi? Voit olla vastaamatta puhelimene varmaan jos tilanne on sellainen ettet voi puhua?

ap

[/quote]

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta vastaan silti. Minulle osittavat asiakkaat. En voi olla vastaamatta puhelimeeni, vaikka en tunnistaisikaan numeroa. Minulle maksetaan palkkaa siitä, että vastaan asiakkaiden puheluihin. Meilläkin on selkeät säännöt, että työajalla ei puhuta yksityispuheluita. Ja sellainen sinun soittosi on. Jos haluat myydä jotain työnantajalleni, soita hänelle äläkä minulle. Kiitos!

[/quote]

Siis osittavat=soittavat

Vierailija
152/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:03"]

Kun puhelinmyyjä soittaa, niin voisitko pliiiis kuunnella sen asian ennenkuin lyöt luurin korvaan? Kun meillä on selkeät säännöt siitä, että jos eivpäästä esittämään asiaa, asiakkaalle soitetaan uudelleen niin monta kertaa että kuuntelee. En saa laittaa numeroa pois listalta siis jos itseni esiteltyäni tulee luuri. Ja noin ylipäätään olisi kohteliasta sanoa "minua ei kiinnosta tämä, kiitos hei" ennen puhelimen sulkemista. Teen tätä työkseni, jotta minullakin olisi rahaa ruokaan ja asumiseen, en kiusatakseni sinua. En myöskään valitse soitolleni tahallani sitä hetkeä kun olet syömässä/kaupassa/töissä/lomalla/kiireinen/kipeä/väsynyt. Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan. Kiitos.

[/quote]

Onko tämä provo? Jos ei, niin pari mietettä. Kun minulle soittaa tuntematon numero, kysyn aina ensin, kuka soittaa. Jos epäilen kaupantekoa, kysyn "Myytkö jotain". Jos kuulen myöntävän  vastauksen, kuuntelen asian tai kerron olevanoi kiireinen. Jos soittaja ei myy mitään, jään kuuntelemaan. Ehkä kyse on lapsen labrakokeen vastauksista, ehkä kutsu työhaastatteluun, vanha ystävä. Jostain syystä 90% soitoista päätyy siihen, että "Minulla on sinulle tarjous" tai "Saako lähettää ilmaisen näytteen" tai "Nyt voit hankkia ..." . Ja kuitenkaan kyse ei ole myymisestä. Täsmennän, että "Tämä ei sitten maksa mitään?" Kuulen, että "Eihän sitä nyt ilmaiseksi ..." Ja kuitenkaan kyse ei ole myymisestä. Rakkaat puhelinmyyjät, jos myytte jotain, niin myöntäkää se sille jolla soitatte ja joka asiaa kysyy. Minä en ainakaan osta ikinä mitään puhelinmyyjältä joka minulle valehtelee puhelun alussa, että ei muka myy mitään.

Vierailija
153/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjälle tiedoksi että kun on vaikkapa pieniä lapsia hoitopaikassa tms on pakko vastata puhelimeen töissäkin joskus vaikka ei olisi aikaa puhua tai numero olisi tuntematon. Minulla ei ole aikaa _sinulle_. Mielestäni kaikki puhelinmyynti pitäisi tehdä laittomaksi. Kohta varmaan saa kaapata jonkun tietokoneen ja kysellä ostatko sitä ja tätä!

Vierailija
154/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on semmoinen sääntö, että jos alussa huomaan että kyseessä on puhelinmyyjä, sanon heti että en ole tilaamassa mitään mutta kiitos soitosta. Jos myyjä jatkaa tätä niinkumutkumeiänhienotarjous niin laitan tarvittaessa vaikka luurin kiinni. Ei minua oikeasti kiinnosta teidän sääntönne. Eikä minua kiinnosta kuunnella myyntipuhetta kun heti alussa jo kerroin että en ole ostamassa mitään.

Vierailija
155/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Ja mistäs minä tiedän ennen vastaamista että olet puhelinmyyjä, etkä asiakkaani töistä, lääkärini, lapseni päiväkodin hoitaja, pomoni tai joku muu jolle haluan tai jolle minun täytyy vastata.

Vierailija
156/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:17"]

Edustamallasi yrityksellä ei ole mitään oikeutta yrittää varastaa aikaani markkinointitarkoituksessa.

[/quote]

Ok, tuo estolistalle laitto on hyvä. Mutta miksi lyöt luurin korvaan? Kun esittelen itseni ja kerron mistä on kyse, siihen menee n 15 SEKUNTIA. Sen jälkeen voit kertoa kiinnostaako sinua vai ei koska kysyn sitä. Molemmille jäisi mukavampi mieli kun asiallisestiu kertoisit että et ole ko. tuotteesta/palvelusta kiinnostunut ja kiitos hei. Miksi sinulla on oikeus kohdella puhelinmyyjää kuin arvotonta saastaa?

ap

[/quote]

No, kun olisikin se 15 SEKUNTTIA, jota menee aikaa mutta...kun ei saa sananvuoroa. Muodonvuoksi kysytään soitanko pahaan aikaa, vaikka kuinka vastaa, että olen töissä niin jatketaan ei tähän mene kuin hetki about 15 ein jälkeen on vain lyötävä luurikorvaan, kun luuri koputtaa neljättä työpuhelua ja niissä on kiinni rahaa!

Vierailija
157/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:17"]

[/quote]

ap

[/quote]

Eihän kukaan nykyään enää osta mitään tuolla tavalla. On nettikaupat jne ja saa paremmat edut kun tilaa lehdenkin itse. Ja mulle ei ole soitaanut yksikään myyjä jolla kestäisi alkuspiikki vaan 15 s.

Vierailija
158/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

En ole edellinen, mutta ainakin itse vastaan tuntemattomiin numeroihin, koska olen esimiesasemassa ja se vapaa-ajalla oudosta numerosta tuleva puhelu voi olla jotain työhön liittyvää. Pakko siis vastata kaikkiin puheluihin.