Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni pyyntö puhelinmyyjältä

Vierailija
13.10.2014 |

Kun puhelinmyyjä soittaa, niin voisitko pliiiis kuunnella sen asian ennenkuin lyöt luurin korvaan? Kun meillä on selkeät säännöt siitä, että jos eivpäästä esittämään asiaa, asiakkaalle soitetaan uudelleen niin monta kertaa että kuuntelee. En saa laittaa numeroa pois listalta siis jos itseni esiteltyäni tulee luuri. Ja noin ylipäätään olisi kohteliasta sanoa "minua ei kiinnosta tämä, kiitos hei" ennen puhelimen sulkemista. Teen tätä työkseni, jotta minullakin olisi rahaa ruokaan ja asumiseen, en kiusatakseni sinua. En myöskään valitse soitolleni tahallani sitä hetkeä kun olet syömässä/kaupassa/töissä/lomalla/kiireinen/kipeä/väsynyt. Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan.

Kiitos.

Kommentit (158)

Vierailija
1/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ja naiivina (lue: alaikäisenä, enkä muita töitä saanut) tuli tehtyä puhelinmyyjän hommia..

Asiakkaat piti saada kuuntelemaan myyntipuhe ja ainakin 3 kertaa piti sanoa että nyt laitetaan sulle tämä juttu tulemaan. (Tähän meni noin 5 min aikaa). Hinnat kerrottiin vasta lopussa, paketti on ilmainen mutta jotain pitää maksaa että postipoika saa palkan!! Ja tämä on tietysti vain sinulle erityiskiitos kustantajalta, ei suinkaan tarjous koska tarjous on kaikille. Niin ja ei saa kysyä asiakkaalta että laitetaanko lehti tulemaan, täytyy sanoa että LAITETAAN LEHTI TULEMAAN!

Ilkeille asiakkaille piti soittaa niin kauan uudestaan, että he oikeasti kuuntelivat asian ihan loppuun. Tähän ei auttanut edes se että 15 kesäinen tyttö tihrustaa itkua 40-v emänartulle (paikan pomo) että onko pakko soittaa, tulee paha mieli. On pakko, hakkaa päätä seinään vaikka jo sattuukin. 

Me emme valehtele tässä firmassa asiakkaille: mutta sanotaan näin koska kuulostaa paremmalta ja myy paremmin. Kestotilauksesta kerrotaan vasta sitten kun asiakas on jo tilauksen tehnyt, ihan puhelun lopussa. 

Sairaslomatodistus pitää olla, mutta palkkaa ei sairaslomapäiviltä makseta. Tauko on tasan 10min, ja se on vain tiettyinä aikoina. Jos on esim. 11 min tauolla, niin saa huudot pomolta, ihan sama vaikka olet ollut koko päivän koulussa ja töissä ja haluat syödä mutta tauko on 10 min!! Ja jos tauko alkaa, olet vielä puhelimessa niin voivoi, se on sinun tauostasi pois.. Vessakäyntejä tarkkaillaan, ettei vaan lintsaa töistä. Jos myyt huonosti, saat huudot kaikkien kuullen esimieheltä. Se on aina myyjän vika jos asiakas ei halua ostaa..

Paikalla on muutama kätyri, eli pikkupomo. Ne tulevat salakavalasti kuuntelemaan puheluita. "huomasitko kun kysyit että onko asiakkaalla aikaa, ei saa kysyä koska he vastaavat aina että ei ole." 

Uusia asiakaslistoja ei saa jos ei saa myytyä tarpeeksi lehtiä edelliseen asiakaslistaan. Ihansama onko kaikki kuuroja, sokeita, luurikorvaan, natseja tai dementikkoja. Eli soitellaan uudestaan ilkeille ihmisille itku silmässä, koska uusia asiakkaita ei saa. Jos ihminen on ilkeä jo ensimmäisestä puhelusta, niin mitä luulette että tapahtuu kun hänelle soittaa ma-pe 2x päivässä? 

Lomaa ei anneta, paitsi jos haluaa vapaapäivän niin työtunnit pitää tehdä ennakkoon. Niin ja kaikki "missatut" työtunnit myös, esim jos on kipeenä eikä toimita todistusta. Hups, nyt tuli koulun ohella 30 tuntia/viikko. Ruokatunnista maksetaan palkka (20min) vain jos saa tarpeeksi kauppoja.

Palkka nousee huimaan 10€/h vain jos saa tarpeeksi kauppoja, muuten se on 4€.  Ja jos on pari huonoa päivää, niin uhataan potkuilla KOSKA SINÄ TUOTAT FIRMALLE TAPPIOTA. 

Eli miten saada 15-vuotias vihaamaan työelämää ja nostatetaan hänen verenpaine 60-v tasolle? No puhelinmyyntityö käy tähän oikein hyvin. Minä en periaatteesta osta _mitään_ tämmöisiltä ihmisriisto/lapsityövoima-firmoilta. Kaikki puh.myyntifirmat voisivat mennä konkurssiin ja nuoret saisivat elää nuoruuttaan ja tehdä normaaleja töitä jossa ei huijata.

Vierailija
2/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 14-vuotiaalla pojallani on pakkomielle. Kun minulle soittaa jankkaava puhelinmyyjä, hän vaatii puhelimen itselleen ja lupaa tehdä kaupat, jos myyjä vastineeksi ostaa meiltä jotain. Yleisimmin hän tarjoaa perheemme vanhaa imuria, jotta meille saataisiin uusi. Ja arvatkaa mitä? Monesti puhelinmyyjät lyövät luurin korvaan 14-vuotiaalle, joka olisi valmis kaupankäyntiin! Törkeää! Pieni pyyntö puhelinmyyjille: kunnioittakaa asiakkaitanne, varsinkin sitä nuorempaa polvea! Heillehän sitten vuosien päästä soitellaan - mikäli puhelinmyynniksi kutsuttu henkinen terrori on vielä silloin sallittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyntö evätty.

NEXT!

Vierailija
4/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle pakkkomielteiselle pojallesi terkut, että me emme voi ottaa tilauksia tai lahjoituksia alaikäisiltä.

Itse olen puhelinmyynnissä töissä, tai semmoisessa hyväntekeväisyyskeräyksessä. Minä kunnioitan jokaista ihmistä, jolle soitan. Hirmuisen paljon tykkään työstäni, koska suurin osa ihmisistä, joille soitan, ovat todellakin ok. Joskus olen soitellut paikallisiin yrityksiin johtoportaalle. Ai hyvän tähen, jos joku ryhtyy siellä toisessa päässä riehumaan yhdestä puhelinsoitosta, niin kerron perheyrityksessäni vaivihkaa, että en tykkää tuosta yrittäjästä.

Muistakaa puhelinmyyjälle kiljuessanne, että meitä on monta akateemisesti koulutettua aikuista ihmisiä, joita vain hymyilyttää, kun meuskaatte. Minä teen soitteluita muutamia tunteja viikossa, salaa lisätienestiksi. Opiskelen aikuisiällä teologiaa, ja te ootte hassuja!

Vierailija
5/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä potaskaa, jos sä et soita uudestaan, niin sitten toisesta firmasta. Viime viikolla soitti viisi tyyppiä Annasta. Ostin jo ekalta. Neljä muuta samasta alkoi jurppiimaan sen verran, että irtisanoin sopimuksen samantien.

Niin ja mulla on markkinointikielto, ei tunnu kiinnostavan.

Vierailija
6/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vastannut tuntemattomiin numeroihin enää vuosikausiin, enkä tule vastaamaan. Miksi ihmeessä vastaisin? Mitä minä muka menetän? Jos jonkun tahon on oikeasti tavoitettava minut, kyllä se yleensä onnistuu muutoinkin. Jättäkää ihmiset vastaamatta, niin tämä ongelma poistuu itsestään.

Vierailija
7/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittain toimiva keino puhelinmyyjia vastaan.  Jos eivat usko kun sanon etten ole kiinnosunut, sanon etta kysyn vaimoltani ja jatan puhelimen poydalle.  Samasta firmasta ei enaa yleensa soiteta.

Vierailija
8/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:13"]

Minun 14-vuotiaalla pojallani on pakkomielle. Kun minulle soittaa jankkaava puhelinmyyjä, hän vaatii puhelimen itselleen ja lupaa tehdä kaupat, jos myyjä vastineeksi ostaa meiltä jotain. Yleisimmin hän tarjoaa perheemme vanhaa imuria, jotta meille saataisiin uusi. Ja arvatkaa mitä? Monesti puhelinmyyjät lyövät luurin korvaan 14-vuotiaalle, joka olisi valmis kaupankäyntiin! Törkeää! Pieni pyyntö puhelinmyyjille: kunnioittakaa asiakkaitanne, varsinkin sitä nuorempaa polvea! Heillehän sitten vuosien päästä soitellaan - mikäli puhelinmyynniksi kutsuttu henkinen terrori on vielä silloin sallittua.

[/quote]

Tämä!

Itselläni oli aikoinaan tämä sama, kun vielä noita puheluita joskus tuli. Tein vuosikaudet puhetyöläisen hommia, joten supliikissa en todellakaan hävinnyt yhdellekään puhelinmyyjälle, jotka valitettavasti ovat melko kökköjä, kun ottaa tilanteen heiltä haltuun. No onhan se toki luonnollista, eihän noihin hommiin kummoisia pätevyysvaatimuksia ole.

Minä siis todellakin kuuntelin sen alkulitanian (jos oli aikaa) ja sen jälkeen kerroin, että toki tästä saattaisi hyvinkin jotain kehittyä. Kerroin, että koska kaupankäynti on aina mielestäni vuorovaikutteista, niin minä olen valmis neuvottelemaan kaupoista ja saatan ostaakin, jos sinä ostat minulta. Sen jälkeen aloin innolla kertomaan, kuinka satuitkin soittamaan sopivaan aikaan, koska minulla on sinulle tarjous josta et voi kieltäytyä. Sen jälkeen kerroin pitkän kaavan kautta, mitä olisi tällä kertaa tarjolla ja luonnollisesti normi ekstrat päälle tyyliin "eikä siinä vielä kaikki".

Kerran tarjosin pientä erää lattialaminaattia ja "eikä siinä vielä kaikki" ekstrana paria laatikollista kaakeleita, "eikä siinäkään vielä kaikki" ekstrana, "jos teet päätöksen heti, saat vielä yhden laatikollisen lattiaklinkkeriä kaupanpäälle". Olin juuri tehnyt remontin ja nuo oli jääneet ylijäämäksi. Nainen kuunteli kyllä koko litanian hiiskahtamatta sanaakaan ja sanoi sen jälkeen, että ei hänellä ole lupa ostaa mitään ja samantien sanoi kiitos ja hyvää päivänjatkoa :)

Toisella kertaa tarjosin "lähes uuden karheaa pesukonetta" (3 vuotta vanha), joka ei sopinut uuteen kämppääni. kerroin pitkä litaniat sen mainioista ominaisuuksista, tai siis en kerinnyt kuin puoleenväliin, kun puhelinterroristi löi luurin korvaani :D

Tuon tapauksen jälkeen suunnittelin oikein paperille oivan myyntipuheen, mutta jostain kumman syystä puheluita ei enää tullut.

Vierailija
9/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 02:37"]

Tuolle pakkkomielteiselle pojallesi terkut, että me emme voi ottaa tilauksia tai lahjoituksia alaikäisiltä.

Itse olen puhelinmyynnissä töissä, tai semmoisessa hyväntekeväisyyskeräyksessä. Minä kunnioitan jokaista ihmistä, jolle soitan. Hirmuisen paljon tykkään työstäni, koska suurin osa ihmisistä, joille soitan, ovat todellakin ok. Joskus olen soitellut paikallisiin yrityksiin johtoportaalle. Ai hyvän tähen, jos joku ryhtyy siellä toisessa päässä riehumaan yhdestä puhelinsoitosta, niin kerron perheyrityksessäni vaivihkaa, että en tykkää tuosta yrittäjästä.

Muistakaa puhelinmyyjälle kiljuessanne, että meitä on monta akateemisesti koulutettua aikuista ihmisiä, joita vain hymyilyttää, kun meuskaatte. Minä teen soitteluita muutamia tunteja viikossa, salaa lisätienestiksi. Opiskelen aikuisiällä teologiaa, ja te ootte hassuja!

[/quote]

Mille piruntorjuntarykmentille keräät rahaa? Minkä ikäisiä ovat soiton kohteet keskimäärin?

Vierailija
10/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulle soitti pari päivää sitten puhelinmyyjä, joka kysyi, muistanko vastanneeni erääseen kyselyyn ja valinneeni palkinnoksi tietyn astiaston. Vastaisn, että en muista ja vaikka olisin moisen hölmöyden tehnytkin, en missään tapauksessa olisi valinnut kyseistä astiastoa (se on mielestäni käsittämättömän mauton astiasto). Sitäpaitsi en ikinä laita puhelinnumeroani netissä muualle kuin tilatessani pizzataxin, joten jos olisin johonkin kyselyyn vastannutkin, niin mistä puhelinmyyjä olisi osannut yhdistää vastaukseni puhelinnumerooni. En ole ainoa samanniminen Suomessa. Joten...kun koko puhelun aloituskin on pelkkää valetta, en missään tapauksessa tilaa näiltä huijareilta yhtään mitään enkä sen vuoksi ala myöskään kuuntelemaan, mitä myyjällä olisi sanottavaa.

Vierailija
11/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toimin puhelinmyyjien kanssa niin, että kun myyjä aloittaa myyntipuheensa, niin sanon: "Anteeksi, kun keskeytän, mutta en ole kiinnostunut." Ei mitään selityksiä, sanon sen vain toteavaan mutta ystävälliseen sävyyn. Myyjä saattaa vielä yrittää jatkaa, mutta silloin sanon: "Kiitos, mutta en siltikään ole kiinnostunut. Kiitos ja hei!" Näin pääsen puhelinmyyjästä asialliseen tyyliin eroon 15–30 sekunnissa.

Vierailija
12/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:03"]

Kun puhelinmyyjä soittaa, niin voisitko pliiiis kuunnella sen asian ennenkuin lyöt luurin korvaan? Kun meillä on selkeät säännöt siitä, että jos eivpäästä esittämään asiaa, asiakkaalle soitetaan uudelleen niin monta kertaa että kuuntelee. En saa laittaa numeroa pois listalta siis jos itseni esiteltyäni tulee luuri. Ja noin ylipäätään olisi kohteliasta sanoa "minua ei kiinnosta tämä, kiitos hei" ennen puhelimen sulkemista. Teen tätä työkseni, jotta minullakin olisi rahaa ruokaan ja asumiseen, en kiusatakseni sinua. En myöskään valitse soitolleni tahallani sitä hetkeä kun olet syömässä/kaupassa/töissä/lomalla/kiireinen/kipeä/väsynyt. Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan. Kiitos.

[/quote]

SUORAMARKKINOINTIKIELTO. Kiitos ja hei, pysyvästi.

Vierailija
13/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu soitti puh,myyjälle takas.Keskellä yötä kännissä.Nyt hänellä on aikaa jutella! En tiedä miten puhelu

Vierailija
14/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättyi!

Vierailija
15/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta lehtitilauspuheluihin sanoa juu juu, antaa tulla.

Kuluttajasuojalain mukaan etäkaupassa on tietynpituinen kuluton peruutusaika tilausvahvustuksen tai ensimmäisen lehden saavuttua. Näin saa ilmaisen lehden tai pari -kunhan vain muistaa peruuttaa.

Onko tämä ap:lle mieluinen vaihtoehto?

Vierailija
16/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh 126, kiitos tuosta. Avasi kyllä aika hyvin puhelinmyynnin arkea ja "eettisyyttä".

Vierailija
17/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lyönyt luuria korvaan, mutta viime puhelussa sanoin selkeällä äänellä "ei kiitos!" noin 5-6 kertaa ja puhelu kesti noin 10 minuuttia. Olin aivan tyrmistynyt, kun jokaisen kiellon päälle myyjä jatkoi kauppaamistaan. Ensimmäinen kieltoni oli myyjän ensimmäisen lauseen jälkeen, eli en todellakaan viivytellyt.

Minusta aika törkeää ja todellakin ainoa tapa katkaista tämä puhelu, olisi ollut luurin sulkeminen. :(

Vierailija
18/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pyyntö, mutta mulla on tuosta takaisin soittelusta sellainen kokemus, että enää en kuuntele. Sanoin, että en halua kuunnella, mutta myyjä jatkoi papatustaan kuin kone ja sitä vaan jatkui ja jatkui. Kysyin "etkö kuullut, mitä sanoin?"

Ja sitten alkoi perustelu, kuinka minun on kuunneltava minuutin verran tai he soittavat minulle uudestaan. Sanoin, että ette varmasti soita ja katkaisin puhelun. En todellakaan ryhdy yhteistyöhön tilanteessa, jossa minut pakotetaan kuuntelemaan hölynpölyä vain siksi, että toinen saisi siitä palkkansa, varsinkin kun käytös on tuota mikä on. Jos luurissa on miellyttävä ja luontevan kuuloinen myyjä, lupaan kysyä kuinka kauan puhelu kestää, laitan luurin pöydälle ja sammutan sen sitten.

Vierailija
19/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:06"]

Itse kyllä lyön heti luurin korvaan, ja laitan numeron estolistalle.

Edustamallasi yrityksellä ei ole mitään oikeutta yrittää varastaa aikaani markkinointitarkoituksessa.

[/quote]

Ok, tuo estolistalle laitto on hyvä. Mutta miksi lyöt luurin korvaan? Kun esittelen itseni ja kerron mistä on kyse, siihen menee n 15 SEKUNTIA. Sen jälkeen voit kertoa kiinnostaako sinua vai ei koska kysyn sitä. Molemmille jäisi mukavampi mieli kun asiallisestiu kertoisit että et ole ko. tuotteesta/palvelusta kiinnostunut ja kiitos hei. Miksi sinulla on oikeus kohdella puhelinmyyjää kuin arvotonta saastaa?

ap

[/quote]

99 % ihmisistä ei ole kiinnostunut tuotteestasi, vaikka kuinka esittelisit sitä. Puhelun saajakin tietää tämän. Hänellä saattaa olla myös periaate, ettei osta mitään ylimääräistä, vaikka olisi kuinka tarpeen ja halpaa. Te tiedätte tämän ja asiakas tietää sen, joten ajan säästäminen on tässä molempien etu. Säästän myyjän aikaa, kun en jää kuuntelemaan jorinoita. 

Vierailija
20/158 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina, että en ole ostamassa mitään, kiitos hei ja laitan luurin kiinni. Sen jälkeen tallennan numeron, josta on soitettu, niin että näen jos samasta soitetaan uudestaan. Ja jos soitetaan, lyön luurin saman tien korvaan. Ei mua kiinnosta kuunnella maireita myyntipuheita, osaan kyllä ihan itse tilata lehteni, jos sellaisia haluan lukea.