Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni pyyntö puhelinmyyjältä

Vierailija
13.10.2014 |

Kun puhelinmyyjä soittaa, niin voisitko pliiiis kuunnella sen asian ennenkuin lyöt luurin korvaan? Kun meillä on selkeät säännöt siitä, että jos eivpäästä esittämään asiaa, asiakkaalle soitetaan uudelleen niin monta kertaa että kuuntelee. En saa laittaa numeroa pois listalta siis jos itseni esiteltyäni tulee luuri. Ja noin ylipäätään olisi kohteliasta sanoa "minua ei kiinnosta tämä, kiitos hei" ennen puhelimen sulkemista. Teen tätä työkseni, jotta minullakin olisi rahaa ruokaan ja asumiseen, en kiusatakseni sinua. En myöskään valitse soitolleni tahallani sitä hetkeä kun olet syömässä/kaupassa/töissä/lomalla/kiireinen/kipeä/väsynyt. Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan.

Kiitos.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:04"]

Minulla ei ole mitään velvollisuutta luovuttaa aikaani satunnaiselle yritykselle. Vaikka joskus tarvitsisinkin lehtitilauksen, en taatusti ostaisi sitä puhelimitse. Soisin koko alan kuolevan Suomesta, en aio sitä rahoillani tukea.

Kaikkein absurdein tilanne tuli eteen opiskeluaikoina. Minulla oli hetken aikaa toiminimi, jolle minulla hädin tuskin oli tarvetta. Joku jantteri soitti ja sanoi haluavansa varmistaa, että toiminimen yhteystiedot olivat ajantasalla jossain yritysrekisterissä. No olihan siellä ties mitä vanhaa osoitetta sun muuta väärin. Lopuksi hän kuittasi, että lähettää sitten tilausvahvistuksen postissa. Aika vikkelään vastasin, että eikö tilausvahvistus edellytä, että ensin tilaisi jotakin? Minähän en aio tilata mitään. Myyjäksi osoittautunut jantteri suuttui ja huusi minulle siitä, miten yritykseni jää täysin pöytälaatikkofirmaksi, ellei sitä markkinoida heidän palvelunsa kautta. Vastasin, että tämä käy minulle loistavasti, jääköön.

Minkähänlainen lasku sieltä olisi tullut, ellei tuohon yhteen lauseeseen olisi ajoissa ehtinyt reagoida? Kummankin aikaa hukattiin 20 minuuttia, minä päätin etten koskaan osta periaatteessakaan mitään puhelimitse jatkossa ja jäipä huijarinkin provikkapalkka (sinänsä onneksi!) siltä päivältä pienemmäksi.

[/quote]

Meinasin myös mennä kerran samaan halpaan. Olin juuri perustanut toiminimen, joten luulin että yhteystietojani kyseli joku virallinen taho. Onneksi tyyppi alkoi puhua hinnasta, jolloin sain sanotuksi ettei minulla ole tarvetta kyseiselle palvelulle.

Muutenkin kaikki puhelinmyyjät kävivät aloittelevan pienyrittäjän hermoille, toiminta kun oli sen verran pienimuotoista, että käytin työasioissa yksityispuhelintani joten minuun sai yhteyden aina. Ja niitä kaikenmaailman menestyksekaupittelijoita tosiaan riitti, eikä kukaan meinannut ymmärtää mitä tarkoitti "ei kiitos".

Vierailija
122/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:33"]

Tuota..puhelinmyyjä kyseli miksi vastaan puhelimeen, jos en voi puhua..vastaus tähän eli kun näen jonkun soittavan ja näkyy vain numero, niin vastaan siksi, että haluan varmistaa, ettei minulle soiteta sairaalasta ( 3 hyvin läheistä sairaalassa hoidossa)..ymärrätkö tämän puhelinmyyjä ??

[/quote]

Minulta myyntitykki tiedusteli, onko hetki aikaa kuunnella. Vastasin, että ei, koska olen töissä. "Niinhän minäkin olen", kuittasi valopää linjan toisessa päässä.

Ei tehty kauppoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja puhelinmyyjällä ei ole mitään yhteistä. Ostan ja tilaan kaikki itse. Kellään ei ole mitään sellaista tarjottavana mitä minä haluaisin ostaa. 

Vierailija
124/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:30"]

"Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan."

En käytä tekosyytä, vaan sanon ettei kiinnosta enkä osta. Mikä on totta. Soitetaanko silloinkin uudestaan?

Noille puhelinmyyjille voi muuten sanoa, että minulle ei enää soitella. Kielto kuuluu merkitä kyseisen yrityksen estorekisteriin. Jos toimivat oikein, sieltä ei enää puheluita sen jälkeen pitäisi tulla.

[/quote]

Ei soiteta uudelleen jos myyjä on päässyt kertomaan asian eli esim "Apu-lehden asialla soittelen" tai "Nyt saat viidet sukat kuusien hinnalla". Mutta jos luuri tulee vaiheessa "Maija Männikkö tässä hei! Semmosella asialla soittelen" -klik  niin numeroon soitetaan uudelleen myöhemmin.

ap :)

No on kyllä huomattu, puolivuotta soiteltu kerran viikossa samoista numeroista. Luulis, että vähemmälläkin järjellä jo ymmärrettäisiin, ettei siellä toisessa päässä haluta vastata.

Vierailija
125/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:13"]

Minullakin olisi pieni pyyntö. Kun sanon että en tilaa, niin uskoisitte kerrasta ettei tarvitse alkaa jankkaamaan selvää asiaa. Tuputtamalla tai "argumentoimalla" ei minulle ole koskaan myyty mitään :)

[/quote]

Siinä on vain sellainen juju, että todella moni kääntää päänsä sen ensimmäisen ein jälkeen. Kiukuttele siis niille, joiden ei ei olekkaan ei, vaan ehkä. Miksi luulet, että jankkausta tapahtuu? Koska se MYY!

T. Joskus puhelinmyyntityötä tehnyt, eikä enää tarvitse

[/quote]

No okei, te jankkaatte, koska joskus se toimii. Sitten ei kuitenkaan pidä ihmetellä, jos saa luurin korvaansa, saatika alkaa vauvapalstalla pyytelemään, että älkää lyökö luuria korvaan. Minulle ainakin on selviö, että jollei puhelinmyyjä selvää eitä eiksi ymmärrä, ei sitä tarvitse rautalangasta alkaa vääntämään. Jollei sana mene perille, voi puhelun lopettaa vaikka sitten lyömällä luurin korvaan.

Vierailija
126/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyntö puhelinmyyjälle:
Esittele itsesi ja tuotteesi rauhallisesti. Älä yritä puhua minua pyörryksiin antamatta minulle aikaa vastata sinulle. Haluaisin keskustella kanssasi mahdollisesta tilauksestani järkevästi. Äläkä varsinkaan puhu mitään paskaa kuinka nyt saan niin ja niin paljon alennusta koska olen osallistunut siihen ja siihen kyselyyn. En ole ikinä osallistunut mihinkään ja muistan sen. Älä siis puhu paskaa. Puhelinmyyjä on asiakaspalvelija siinä missä myyjä missä tahansa kaupassa. Jos kaupassa myyjä tulisi noin aggressiivisesti myymään minulle. Lähtisin äkkiä pois enkä ikinä menisi takaisin. Eikö Puhelinmyyjä voisi vaikka esitellä itsensä ja edustamansa yrityksen ja jos myy vaikka lehtiä niin kertoa että teillä on nyt mahtavat alennukset monista lehdistä. Ja asiakkaan kanssa yhdessä miettiä mikä lehti asiakkaalle sopisi parhaiten. Tilasin joskus lehden tällaiselta hyvin palvelualttiilta myyjältä. Paskan jauhajille lyön luurin heti korvaan.

Vierailija
127/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osallistun tosi paljon arvontoihin netissä, mutta suhteutettuna siihen en saa hirveän usein myyntisoittoja. Joskus toki. Sanon aina, että en tilaa mitään. Ehkä se sitten tosiaan toimii paremmin kuin puhelun katkaiseminen heti.

Puhelinmyyjien mainetta minun silmissäni parantavat ne, jotka sanovat lyhyesti ja selkeästi millä asialla ovat ja uskovat välittömästi kun sanon että en tilaa mitään. Kun heti ensimmäisen ein jälkeen sanoo, että "ok ja hyvää päivänjatkoa", jää koko hommasta paljon parempi kuva. Niin hyvä kun nyt puhelinmyynnistä voi jäädä. Esimerkkinä tällaisesta suht asiallisesta markkinoinnista voisin sanoa Hesarin. Hesarin myyjät eivät ole kauheasti jääneet jankkaamaan.

Sitten taas toisessa ääripäässä ovat nämä asiattomat, jotka parhaassa tapauksessa tekevät kaikki seuraavat 1) a) alkavat välittömästi tykittää sitä litaniaa niin, ettei mihinkään väliin ehdi sanoa mitään tai 1b) kun sanon puhelun alussa "en tilaa mitään", he sanovat "joo mitään en oo myymässä tässä vaan sellaisella tosi iloisella asialla soittelen" tai "no sehän tässä onkin kiva kun en mä yritä myydä sulle mitään!" 2) eivät ota kuuleviin korviinsa ensimmäistä, toista tai jopa kolmattakaan eitä vaan jankkaavat loputtomiin 3) sanovat lukuisista kieltäytymisistä huolimatta puhelun lopuksi, että "eli tehdäänpäs nyt niin että mä laitan sulle tästä tulemaan...". Siinä kun on itse yrittänyt olla normaali ja kohtelias ihminen koko puhelun ajan, myyjän kävellessä yli ja käyttäytyessä törkeästi, on tullut tuossa kohdassa 3 huudettua puhelimeen että "ET LAITA!" ja katkaistua puhelu.

Mun mielestäni yksikin noista kohdista riittää tekemään puhelusta asiattoman, saati sitten kun puhelussa on useita noista piirteistä. Kun suurin osa puhelinmyynnistä sisältää vähintään yhden noista ylläkuvatuista asioista (yleensä useita), on puhelinmyyjien aika turha tulla vaatimaan minulta yhtään mitään ja kertomaan miten minun tulee suhtautua puheluun. Voi kun se menisikin niin, että kun sanot ensimmäisen kerran "en tilaa mitään", asia olisi sillä selvä. Ikävä kyllä ne puhelut ovat vähemmistössä.

Kerran, kun sanoin jankkaavalle myyjälle, että "mä olen jo kaksi kertaa sanonut, että en tilaa mitään!", niin tämä myyjä sanoi, että "no kyllähän sä tiedät, että me ei saada lopettaa näitä puheluita ennen kuin on kieltäydytty kolme kertaa". En itse asiassa tiennyt, mutta voin kyllä uskoa että asia on näin.

Vierailija
128/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni pyyntö puhelinmyyjälle: älä soita minulle, koska olen tehnyt telemarkkinointikiellon. Silti näitä soittoja tulee.

Vierailija
129/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä lyön heti luurin korvaan, ja laitan numeron estolistalle.

Edustamallasi yrityksellä ei ole mitään oikeutta yrittää varastaa aikaani markkinointitarkoituksessa.

Vierailija
130/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kiitos tästä. Pyyntö takaisinpäin: ÄLÄ soita työaikana (normaali toimistoaika), klo 18-19 välillä (olen perheen kanssa ruokapöydässä), klo 21 ja sen jälkeen, koska silloin lapset nukkuu ja VARMASTI tulee luuria korvaan. Ja toinen juttu: opetelkaa esittelemään itsenne kun soitatte, luuria tulee ihan satavarmasti, jos vastaan puhelimeen ja siellä joku tötöpää kysyy ekana, että "onko Tiina puhelimessa?"

Vierailija
131/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yleensä pääse väliin sanomaan mitään kun puhelinmyyjä puhuu taukoamatta 3 minuuttia "joo, eiks laitetakin tää. ja ei pelkästään tää vaan saat ilmaiseksi tämän ja tämän. varmaan arvaat että tässä on jotain takana, maksaa vaan 40 e kuussa mut eihän se haittaa? ei niin, laitetaan tää".

Ei mulle oo koskaan soitettu takaisin kun olen sulkenut puhelimen, sanonut kyllä että ei kiitos. Mutta tuskin myyjä sitä kuulee kun puhuu päälle. 

Vierailija
132/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielestäni täysin käsittämätöntä! Millä oikeudella te lehtimyyjät pakotatte minut kuuntelemaan ne jaarituksenne tarjouksistanne, jos minä tiedän etten halua tilata mitään lehtiä.

Vierailija
133/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi itse laittaa eston ko. numeroon niin ei voi soitella enää.

Vierailija
134/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:05"]

Pieni pyyntö puhelinmyyjälle: älä soita minulle, koska olen tehnyt telemarkkinointikiellon. Silti näitä soittoja tulee.

[/quote]

Ei kannattaisi osallistua jokaisen marketin kinkkubongoon. t. eräs jonka markkinointikieto toimii kyllä. Eli omalla vastuulla niitä puhelinnumeroita niihin arvonta yms tilauskupongeihin myös verkossa.

Vierailija
135/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni pyyntö puhelinmyyjälle

1. Jos olen töissä niin sanon että ei nyt ja laitan luurin kiinni (ok soitat takaisin)

2. Jos kuuntelen asiasi ja sanon että ei kiinnosta niin voisit uskoa etkä jankuttaa (ok. teillä on ohjeissa että pitää jankuttaa eikä antaa lopettaa puhelua)

3. Jos en kuuntele niin voisitko vaan uskoa että minua ei kiinnosta (esim. aku ankka) joten ei minun edes kannata kuunnella tarjousta. molemmilla menee aika hukkaan.

Vierailija
136/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:05"]

[/quote]

Ymmärräthän, että minä en voi mistään tietää, että sinulla on ko. kielto. Jos numerosi jostain syystä on listalla, joka minulle automaattisesti koneelta tulee, en voi sille mitään. Voit kertoa minulle asiallisesti, että sinulla on esto ja silloin laitan viestiä esimiehelleni että listalla on virheellisesti estollinen numero

ap

Vierailija
137/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun tuli puheeksi. taas on jatkettu puhelinmyyntiestoa.

Vierailija
138/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:06"]

Hyvä, kiitos tästä. Pyyntö takaisinpäin: ÄLÄ soita työaikana (normaali toimistoaika), klo 18-19 välillä (olen perheen kanssa ruokapöydässä), klo 21 ja sen jälkeen, koska silloin lapset nukkuu ja VARMASTI tulee luuria korvaan. Ja toinen juttu: opetelkaa esittelemään itsenne kun soitatte, luuria tulee ihan satavarmasti, jos vastaan puhelimeen ja siellä joku tötöpää kysyy ekana, että "onko Tiina puhelimessa?"

[/quote]

Mistä voin tietää juuri sinun rytmisi? Voit olla vastaamatta puhelimene varmaan jos tilanne on sellainen ettet voi puhua?

ap

Vierailija
139/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen puhelinmyyjä
1. Me emme tiedä, että sinulla on telemarkkinointikielto, sinä kerrot sen meille. Sitten myyjä tekee virheen jos hän yrittää kaupata tuotetta yms. sillä todellakin telemarkkinointikielto on kielto.
2. En tiedä missä firmassa olet kun pitää pakolla soittaa heti uudestaan. Meillä soitetaan ehkä joskus uudestaan, mutta ketään ei pakoteta kuuntelemaan.
3. Ennenkuin joku sanoo, että mene oikeisiin töihin, niin voi kertoa että olen kouluttautunut juristiksi ja tienaan silti tosi hyvin tästä "helposta mutta raskaasta" työstä.

Vierailija
140/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjille pyyntö: Aloita puhelu että kiinnostaako puhelinmyynti. Voin vastata heti että ei kiinnosta. Säästämme molempien aikaa.