Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni pyyntö puhelinmyyjältä

Vierailija
13.10.2014 |

Kun puhelinmyyjä soittaa, niin voisitko pliiiis kuunnella sen asian ennenkuin lyöt luurin korvaan? Kun meillä on selkeät säännöt siitä, että jos eivpäästä esittämään asiaa, asiakkaalle soitetaan uudelleen niin monta kertaa että kuuntelee. En saa laittaa numeroa pois listalta siis jos itseni esiteltyäni tulee luuri. Ja noin ylipäätään olisi kohteliasta sanoa "minua ei kiinnosta tämä, kiitos hei" ennen puhelimen sulkemista. Teen tätä työkseni, jotta minullakin olisi rahaa ruokaan ja asumiseen, en kiusatakseni sinua. En myöskään valitse soitolleni tahallani sitä hetkeä kun olet syömässä/kaupassa/töissä/lomalla/kiireinen/kipeä/väsynyt. Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan.

Kiitos.

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:45"]

Miksi ihmeessä kuuntelisin loppuun asti, kun en osta yhtään mitään puhelinmyyjiltä, oli tuote mikä hyvänsä. Aika harvoin ne onneksi soittavatkaan vaikkei minulla ole estoa.

[/quote]

Eihän tässä pyydetykään kuuntelemaan loppuun asti. Kunhan myyjä pääsee sanomaan mikä tuote on kyseessä, voit kertoa ettei kiinnosta -> sinulle ei enää soiteta.

ap

[/quote]

Siis yleensähän ensin selostetaan, kuinka hyvä tarjous on ja kun nyt ostaa saa sitä ja tätä saa etuna ja tilaajalahjana tätä ja tuota ja niiden hinnat ja selitetään miksi juuri nyt kannattaa. Helposti on mennyt useampi minuutti ennenkuin saa kuulla, mikä on tuote.

Oikeastiko joku ostaa jotakin siksi, että saa esim. jonkun halvan ruman ei-merkkikellon?

Vierailija
62/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, puhelinmyyjä minäkin. Minulle saat lyödä luurin korvaan, voit olla töykeä tai selitellä kaikenlaista, minä olen Sinulle aina ystävällinen, se on osa työtäni. Soitan toki uudelleen, jos et ehtinyt sanoa sellaista, että tarjoamani ei kiinnosta, et halua sitä, tms, mistä selvästi ymmärrän, mitä tarkoitat. Kun lyöt luurin korvaani tai olet pahalla päällä, ymmärrän, että soitin tosi pahaan aikaan, ja pahoittelen sitä, mahdollisesti uudelleen soittaessani.

Ei minullakaan ole aina aikaa kaiken maailman puhelinmyyjille! Nyt itse ymmärrän tätä työtä tehtyäni, miten heille pitää vastata. Olin itse aika törppö aiemmin heille vastatessani! Työtään hekin tekevät, työnantajansa ohjeistamaa, ja parhaansa yrittävät saadakseen sillä kovalla työllä leipänsä. Olen itse tilannut puhelinmyyjältä joskus kirjasarjan osamaksulla, lahjaksi, kun soitto tuli todella sopivaan saumaan!

Joskus kannattaa jopa kuunnella, mitä asiaa sillä puhelinmyyjällä on, koska moni hyvä juttu voi mennä ohi. Eräskin sanoi, kun uudelleen ihan vahingossa soitin, kun olin unohtanut merkitä, ettei halunnut tarjoamaani, että voi, miten ihana, että soitit uudelleen, kun hän tuli katumapäälle, kun ei tilannut, kun tarjosin! Oikea puhelinmyyjän onnen hetki! Hävetti ensin, kun tajusin, että hän oli jo edelliskerralla sanonut, ettei tilaa, ja minä vaan uudelleen soitan ...

Niin, ja ihan vilpittömän iloinen olen joka kaupasta, koska ne vaikuttavat siihen, että minäkin saan maksaa veroa ja syödä omalla työllä ansaittua leipää, pitää työpaikkani ja työnantajakin voi työllistää ihmisiä ja välillisesti vaikuttaa sen tuotteen kautta moniin muihinkin asioihin, työpaikkoihin ja materiaalien toimittajiin! Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Joissakin tapauksissa niillä varoilla tehdään tosi arvokasta työtä tietyn tahon hyväksi, ja se taho selviää siinä puhelun aikana.  Miettikää, ihmiset, tällaisiakin asioita. Tilaamalla puhelinmyyjältä olet itse asiassa edistämässä tätä yhteiskuntaa monin tavoin, luomassa työpaikkoja ja auttamassa toisia. 

Kun maltat kuunnella ja jututtaa hetken sitä puhelinmyyjää, selviää kyllä, millä asialla on, ja AINA voit pyytää miettimisaikaa, jolloin voit tarkistaa vaikka netistä, löytyykö taustatietoa. Viisas ihminen sijoittaa oikeasti luotettaviin asioihin rahojaan, ei lähde tukemaan huijareita, joita myös on joskus ollut vilpittömien työtä vaikeuttamassa. Huijareita on ollut jopa pankkivirkailijoissa ja poliiseissa, mutta se ei tee kaikista pankkivirkailijoista eikä poliiseista huijareita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin joskus miettimään että mihinkähän se lähettää ne kokeiltavat maailman parhaat alushousut ja mitä kokoa... kun ei kiitoksen jälkeen kuitenkin luvattiin pöksyt lähettää ja vitamiinit myös. Puhelu tuli työnumerooni.... työosoitteeseen ei ainakaan vielä ole mummopökiä tullut, tai pomo vei ne?

Varmasti kuuli että olin autolla liikkeellä - oletko pahassa paikassa, olisi kokeiltavaksi alushousuja ja vitam... - joo olen liiken... - no jos ihan nopeasti nämä tarjouks... - ei kiitos - ...mutta jos laitan tulemaan (tässä kohtaa tiputuin luurin kädestä ja keskityin siihen liikenteeseen, en saanut edes lyötyä luuria korvaan). En tiedä miten pitkään jatkoi, seuraavan kerran kun luuria katsoin, puhelu oli katkasitu. 

Kotinumerooni ei myyntipuheluita tule: salainen numero, esto joka mennyt vanhaksi vuosia sitten, en jakele numeroani mihinkään ihan vain sillä perusteella että jossain kaavakkeessa sitä pyydetään. Nettikisoihin yms joissa "tieto on pakollinen" käytän 112 tai jos se on "väärää muotoa" niin 0401234567

Vierailija
64/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:27"]

Hassuinta kun yleensä ne asiakkaat jotka ekana sanovat etteivät todellakaan tilaa mitään, tilaavat ja saattavat kysyä toistakin lehteä lisäksi :). Minä tyrkytän tasan niille asiakkaille jotka ovat ilkeitä ja olen muutenkin vittumainen. Vaikka teenkin "paskatyötä" niin minä olen törkeä takaisin. Tietyillä tavoilla. En kyllä ikinä myy dementikoille yms. ihmisille jotka kuulostavat sille etteivät he tiedä mitä ostavat. Senkin me myyjät voimme vain arvailla ja yrittää selvittää.

[/quote]

Höpsis. Äitini pyysi apua, kun ei näe enää maksaa laskujaan. Valitteli, kun ei eläke riitä. Joo, ei varmaan riitäkään, kun on tullut tilattua kesän aikana Apu Eeva Meidän Mökki Meidän Talo Unelmien talomökki vai mikä se olikaan ja joku muukin törömökkilehti vielä, ja Katso ja ET. Ihminen, joka mielestään kuitenkin melkein näkee lukea, koska ne sanat onnistuu suunnilleen arvaamaan. Kuviakin on niin kiva katsella, vaikkei arvailemallakaan saa selvää, onko siinä kissa, koira vai possu.

Keväällä viimeksi kotisiivooja käytti työaikaansa auttaakseen äitiä perumaan silloiset tilaukset, mutta virallisesti ei vielä olla dementikkojakaan. Markkinointikieltoa ei ole emoni suostunut ottamaan, kun voihan hän haluta lukeakin jotain ja siellä on aina niitä kaikkia kivoja lahjojakin. Jostain syystä ei pysy mielessä se, että rahaa on tilillä sitä vähemmän, mitä enemmän tulee käytettyä sitä.

Ennen kuin pää virallisesti todetaan pehmenneeksi, ihminen on jo monta vuotta sanonut joo kai sitten asioihin, joihin aiemmin olisi satavarmasti sanonut ei. Kuulemma sama ilmiö iskee täysivaltaisellekin väsyneenä tms, aivot yrittävät ostaa aikaa väistelemällä. Äidilleni ei voimiensa vuosina todellakaan myyty mitään väkisin.

Nuoremmista en taatusti osta mitään -lausunnon antajista moni on neurootikko tai sairaalloinen miellyttäjä, joka tietää, että hänellä on yksi hetki yrittää puolustautua ja se on siinä heti alussa. Jos on vielä masentunut, yksinkertainen tai muuten pihalla, tilausten peruminenkaan ei onnistu. Tein täyden työpäivän lopettaakseni kaikki ne äidin lehdet, kun piti ruveta selvittämään, miten se tehdään.

Lehtitalojen nettisivuilla yritetään kaikin tavoin hämätä ja antaa ymmärtää, ettei peruminen onnistu. Lehtimyynnissä ei ole mitään moraalia, ja jos puhelinmyyjä omaansa yhtään arvostaa, vaihtaa alaa kun vain voi. Sinullakin sitä selvästi on vielä tallella, kun yrität samaistua työnantajaasi ja nähdä hyvyyttä siellä missä se turtuu ja kuolee.

Vierailija
65/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänä aamuna meni maku puhelinmyyjiin. Keskustelin lapseni kuraattorin kanssa, kun joku yrittää soittaa minulle. Koputtaa, koputtaa, koputtaa. Viimeiseen asti. Hetken kuluttua sama uudestaan. En pysty keskittymään lastani koskevaan asiaan alituisen koputuksen vuoksi, joten päätän puhelun kuraattorin kanssa vastatakseni linjoilla roikkujalle. Ja kuinkas ollakkaan! Linjalta kuuluu: "Olisiko sinulla hetki aikaa?" Ei, ei todellakaan ole! Keskeytin tärkeän puhelun takiasi ja sen jo pitäisi kertoa, että minulla ei ollut, eikä ole aikaa kuunnella markkinahöpötyksiä. Jos teillä kerran on lista jota läpikäydä, niin käykää se lista sitten läpi, ettekä soita yhä uudelleen ja uudelleen "potentiaalisen" asiakkaan puhelun ollessa kesken. Voisin sanoa, että linjoilla roikkumalla saatte sen potentiaalisuuden häviämään aika nopeasti...

Vierailija
66/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä ainakin kuuntelen aina siihen asti, kunnes tulee esille, mistä soitetaan. En kai minä muuten tietäisi, että on puhelinmyyjästä kyse. Jos siihen menee 15 sekuntia, että saatte sanottua asianne, niin ehkä kannattaisi muuttaa myyntipuhetta vähän tehokkaammaksi. Ja eipä sen asian esilletulon jälkeenkään yleensä suunvuoroa saa, joten pakko puhua kälättäjän päälle, jos aikaa ilmaista kiinnostuksen puutteensa. Jos sulta jää kuulematta niin eipä ole minun ongelmani. Puhelu katkeaa heti sanottuani "ei kiinnosta", kuulit sen tai et.

Vierailija
67/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:30"]

"Äläkä käytä kiirettä tekosyynä päästäksesi minusta nopeasti eroon koska silloin sinulle soitetaan uudestaan."

En käytä tekosyytä, vaan sanon ettei kiinnosta enkä osta. Mikä on totta. Soitetaanko silloinkin uudestaan?

Noille puhelinmyyjille voi muuten sanoa, että minulle ei enää soitella. Kielto kuuluu merkitä kyseisen yrityksen estorekisteriin. Jos toimivat oikein, sieltä ei enää puheluita sen jälkeen pitäisi tulla.

[/quote]

Ei soiteta uudelleen jos myyjä on päässyt kertomaan asian eli esim "Apu-lehden asialla soittelen" tai "Nyt saat viidet sukat kuusien hinnalla". Mutta jos luuri tulee vaiheessa "Maija Männikkö tässä hei! Semmosella asialla soittelen" -klik  niin numeroon soitetaan uudelleen myöhemmin.

ap :)

[/quote]

Ette siis tajua vihjettä? Ihme häiriköitä.

Vierailija
68/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla taas on selkeät ohjeet siitä että luuri lyödään heti korvaan, jos joku puhelinmyyjä soittaa.

Vierailija
69/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi puhelinmyynti on vielä laillista. Se vaan on niin röyhkeää.

Mun mielestä mainonta on ok siten, että mainoksia on näkyvillä, joista sitten itse voi valita mihin kiinnittää enemmän huomiota. Ja kotiinkin saa postina tulla, koska tykkään ihan oikeasti ja koen tarvitsevanikin esim. lähi- ja vaatekauppojen mainoksia.

Puhelinmyynti puolestaan on liian henkilökohtaista ja useimmiten (vieläpä huonoon aikaan) ihmisen ajan vaatimista asiaan joka ei yleensä kiinnosta pätkääkään.

Toisaalta puhelinmarkkinointikin voisi olla mielestäni ok jos asiakas olisi antanut siihen luvan (kirjallisesti esim. netissä tai/vaikka liittyessään kiinnostavan kauppiaan asiakkaaksi).

Toivottavasti asia kääntyy vielä joskus niinpäin, että ihmisten ei tarvitse erikseen hankkia telemarkkinointikieltoa, vaan halukkaat voivat puolestaan omalta osaltaan antaa sen luvan telemarkkinointiin.

Vierailija
70/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:12"]

Mä ainakin sanon HETI että mulla on suoramarkkinointikielto! En tod. ala kuuntelemaan sitä litanjaa. Eikö se ole puhelinmyyjällekin ajanhukkaa höpöttää ummet ja lammet ja saada sen jälkeen luuri korvaan?

[/quote]

Parasta on vastata ja jättää puhelin pöydälle. Kerran yksi myyjä huuteli haloota 15 minuuttia.

Vierailija
71/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:12"]

Mä ainakin sanon HETI että mulla on suoramarkkinointikielto! En tod. ala kuuntelemaan sitä litanjaa. Eikö se ole puhelinmyyjällekin ajanhukkaa höpöttää ummet ja lammet ja saada sen jälkeen luuri korvaan?

[/quote]

Parasta on vastata ja jättää puhelin pöydälle. Kerran yksi myyjä huuteli haloota 15 minuuttia.

[/quote]

No onpa tosi aikuista ja asiallista käytöstä...

Vierailija
72/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa millään suunvuoroa siltä pälpätykseltä, että pääsisin sanomaan, ettei kiinnosta. Pakko siis jossain vaiheessa lyödä luuri korvaan, kun ei se pälpätys ota muuten loppuakseen. Kaikista pahimpia ovat ne, jotka ensin vänkäävät, että saan jotain tuotteita täysin ilmaiseksi ja lopulta paljastuukin että niitä alkaa tulemaan postissa säännöllisesti ja vain ensimmäinen erä on ilmainen. Sanokaa suoraan miten asiat ovat älkääkä yrittäkö huijata ihmisiä. 

Vierailija
73/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:45"]...kun et ole selvästi sanonut ettei ko. asia kiinnosta.

ap

[/quote]

Kuule kun en mä sulle nyt puhelimessa voi tavuviivoiksi tai rautalangaksi muuttua...

Vierailija
74/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:06"]

Hyvä, kiitos tästä. Pyyntö takaisinpäin: ÄLÄ soita työaikana (normaali toimistoaika), klo 18-19 välillä (olen perheen kanssa ruokapöydässä), klo 21 ja sen jälkeen, koska silloin lapset nukkuu ja VARMASTI tulee luuria korvaan. Ja toinen juttu: opetelkaa esittelemään itsenne kun soitatte, luuria tulee ihan satavarmasti, jos vastaan puhelimeen ja siellä joku tötöpää kysyy ekana, että "onko Tiina puhelimessa?"

[/quote]

Mistä voin tietää juuri sinun rytmisi? Voit olla vastaamatta puhelimene varmaan jos tilanne on sellainen ettet voi puhua?

ap

[/quote]

Ja mistäs minä tiedän ennen vastaamista että olet puhelinmyyjä, etkä asiakkaani töistä, lääkärini, lapseni päiväkodin hoitaja, pomoni tai joku muu jolle haluan tai jolle minun täytyy vastata.

[/quote]

Niin, silloin edelleen toivon sinun kuuntelevan asian (ei varsinaista myyntipuhetta vaan ihan sen millä asialla soitan) ja sitten voit sanoa ettei kiinnosta. Jos sanot vain ettei ole nyt aikaa ja lyöt luurin korvaan tulee uusi soitto, niin se vaan menee kun et ole selvästi sanonut ettei ko. asia kiinnosta. Eli aikaasi säästyy kun sanot asian kuultuasi ettei kiinnosta.

ap

[/quote]

On tuossa sen verran perää että itse sanon aina että "ei kiinnosta, moikka" ja suljen puhelimen, aika harvoin ainakaan kovin pian soitellaan samasta asiasta. Vaimo sen sijaan kohteliaampana sanoo aina että ei tilaa mitään juuri nyt, niin sillä kyllä varmistaa sen että puhelin soi säännölllisesti saman myyjän toimesta jatkossakin.

Itse en osta koskaan mitään puhelinmyyjiltä, koska haluan aina tutustua asioihin ennen tilaamista. Netti on keksitty, lopettakaa puhelinmyynti.

Vierailija
75/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:17"]

Itse kyllä lyön heti luurin korvaan, ja laitan numeron estolistalle.

Edustamallasi yrityksellä ei ole mitään oikeutta yrittää varastaa aikaani markkinointitarkoituksessa.

[/quote]

Ok, tuo estolistalle laitto on hyvä. Mutta miksi lyöt luurin korvaan? Kun esittelen itseni ja kerron mistä on kyse, siihen menee n 15 SEKUNTIA. Sen jälkeen voit kertoa kiinnostaako sinua vai ei koska kysyn sitä. Molemmille jäisi mukavampi mieli kun asiallisestiu kertoisit että et ole ko. tuotteesta/palvelusta kiinnostunut ja kiitos hei. Miksi sinulla on oikeus kohdella puhelinmyyjää kuin arvotonta saastaa?

ap

[/quote]

Taidat  olla maailman historian ainut puhelinmyyjä, joka vaivautuu kysymään asiakkaan kiinnostusta heti itsensä esiteltyään. Minun kohdalleni et vielä kertaakaan ole osunut. Yleensähän kollegasi pajattavat monta minuuttia antamatta suunvuoroa, ennen kuin kysyvät että pannaanko lehti tulemaan. Kun siinä vaiheessa kieltäytyy kohteliaasti, löytää kollegasi salamannopeasti kolme muutakin lehteä joita myydä. Tästä syystä lyön luurin korvaan. Jollei minulle anneta kohtuullisen ajan sisällä tilaisuutta sanoa, että en ole kiinnostunut, katson ettei minun sitä silloin tarvitse sanoa, vaan puhelun lopettaminen riittää.

Vierailija
76/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:02"]

Jaa, mulla taas on selkeät ohjeet siitä että luuri lyödään heti korvaan, jos joku puhelinmyyjä soittaa.

[/quote]

Luuri korvaan ja puhelimeen esto kyseisestä numerosta.

Vierailija
77/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kerralla minulle soitti joku nuori tyttö ties millä koulukiusattujen lapsien asialla ja kysyi että onko minulla hetki aikaa ja sanoin, että kyllä on. Ajattelin, että näin tärkeän asian puolesta olen valmis kuuntelemaan mistä on kyse. No tyttöhän luki sitten varmaan kahden sivun mittaisen puheen kirjakielellä suoraan jostain paperista ja kuuntelin kärsimättömänä, että milloin tämä loppuu. Lopuksi kysyi, että kumman summan kahdesta vaihtoehdosta haluaisin lahjoittaa. Ilmoitin, että olen opiskelija eikä minulla ole varaa lahjoittaa mitään summia edes hyvään tarkoitukseen. Tytöllä muuttui ääni kellossa ja hän kuulosti pettyneeltä ja surkealta, aivan kuin olisin tuhlannut hänen kalliarvoista aikaansa kuuntelemalla kirjakielellä pidetyn puheen loppuun asti. Päätin siis, että tästä lähtien lyön luurin korvaan ja säästän myyjien aikaa.

Vierailija
78/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:11"]

Hyvä, kiitos tästä. Pyyntö takaisinpäin: ÄLÄ soita työaikana (normaali toimistoaika), klo 18-19 välillä (olen perheen kanssa ruokapöydässä), klo 21 ja sen jälkeen, koska silloin lapset nukkuu ja VARMASTI tulee luuria korvaan. Ja toinen juttu: opetelkaa esittelemään itsenne kun soitatte, luuria tulee ihan satavarmasti, jos vastaan puhelimeen ja siellä joku tötöpää kysyy ekana, että "onko Tiina puhelimessa?"

[/quote]

Mistä voin tietää juuri sinun rytmisi? Voit olla vastaamatta puhelimene varmaan jos tilanne on sellainen ettet voi puhua?

ap

[/quote]

Ja mistäs minä tiedän ennen vastaamista että olet puhelinmyyjä, etkä asiakkaani töistä, lääkärini, lapseni päiväkodin hoitaja, pomoni tai joku muu jolle haluan tai jolle minun täytyy vastata.

[/quote]

Niin, silloin edelleen toivon sinun kuuntelevan asian (ei varsinaista myyntipuhetta vaan ihan sen millä asialla soitan) ja sitten voit sanoa ettei kiinnosta. Jos sanot vain ettei ole nyt aikaa ja lyöt luurin korvaan tulee uusi soitto, niin se vaan menee kun et ole selvästi sanonut ettei ko. asia kiinnosta. Eli aikaasi säästyy kun sanot asian kuultuasi ettei kiinnosta.

ap

[/quote]

Minua ei kiinnosta minkäänlainen puhelimessa myytävä asia. Mikä tässä on vaikea tajuta? Ihan sama että myytkö joulukuusen koristeita vai perunoita, en osta niitä puhelimessa.

Vierailija
79/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:57"]

Niin, puhelinmyyjä minäkin. Minulle saat lyödä luurin korvaan, voit olla töykeä tai selitellä kaikenlaista, minä olen Sinulle aina ystävällinen, se on osa työtäni. Soitan toki uudelleen, jos et ehtinyt sanoa sellaista, että tarjoamani ei kiinnosta, et halua sitä, tms, mistä selvästi ymmärrän, mitä tarkoitat. Kun lyöt luurin korvaani tai olet pahalla päällä, ymmärrän, että soitin tosi pahaan aikaan, ja pahoittelen sitä, mahdollisesti uudelleen soittaessani.

Ei minullakaan ole aina aikaa kaiken maailman puhelinmyyjille! Nyt itse ymmärrän tätä työtä tehtyäni, miten heille pitää vastata. Olin itse aika törppö aiemmin heille vastatessani! Työtään hekin tekevät, työnantajansa ohjeistamaa, ja parhaansa yrittävät saadakseen sillä kovalla työllä leipänsä. Olen itse tilannut puhelinmyyjältä joskus kirjasarjan osamaksulla, lahjaksi, kun soitto tuli todella sopivaan saumaan!

Joskus kannattaa jopa kuunnella, mitä asiaa sillä puhelinmyyjällä on, koska moni hyvä juttu voi mennä ohi. Eräskin sanoi, kun uudelleen ihan vahingossa soitin, kun olin unohtanut merkitä, ettei halunnut tarjoamaani, että voi, miten ihana, että soitit uudelleen, kun hän tuli katumapäälle, kun ei tilannut, kun tarjosin! Oikea puhelinmyyjän onnen hetki! Hävetti ensin, kun tajusin, että hän oli jo edelliskerralla sanonut, ettei tilaa, ja minä vaan uudelleen soitan ...

Niin, ja ihan vilpittömän iloinen olen joka kaupasta, koska ne vaikuttavat siihen, että minäkin saan maksaa veroa ja syödä omalla työllä ansaittua leipää, pitää työpaikkani ja työnantajakin voi työllistää ihmisiä ja välillisesti vaikuttaa sen tuotteen kautta moniin muihinkin asioihin, työpaikkoihin ja materiaalien toimittajiin! Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Joissakin tapauksissa niillä varoilla tehdään tosi arvokasta työtä tietyn tahon hyväksi, ja se taho selviää siinä puhelun aikana.  Miettikää, ihmiset, tällaisiakin asioita. Tilaamalla puhelinmyyjältä olet itse asiassa edistämässä tätä yhteiskuntaa monin tavoin, luomassa työpaikkoja ja auttamassa toisia. 

Kun maltat kuunnella ja jututtaa hetken sitä puhelinmyyjää, selviää kyllä, millä asialla on, ja AINA voit pyytää miettimisaikaa, jolloin voit tarkistaa vaikka netistä, löytyykö taustatietoa. Viisas ihminen sijoittaa oikeasti luotettaviin asioihin rahojaan, ei lähde tukemaan huijareita, joita myös on joskus ollut vilpittömien työtä vaikeuttamassa. Huijareita on ollut jopa pankkivirkailijoissa ja poliiseissa, mutta se ei tee kaikista pankkivirkailijoista eikä poliiseista huijareita!

[/quote]

VITTU, KUN EI KIINNOSTA KUUNNELLA!!! MIKÄ TÄSSÄ ON VAIKEA TAJUTA?

Vierailija
80/158 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:02"]

Viimeksi tänä aamuna meni maku puhelinmyyjiin. Keskustelin lapseni kuraattorin kanssa, kun joku yrittää soittaa minulle. Koputtaa, koputtaa, koputtaa. Viimeiseen asti. Hetken kuluttua sama uudestaan. En pysty keskittymään lastani koskevaan asiaan alituisen koputuksen vuoksi, joten päätän puhelun kuraattorin kanssa vastatakseni linjoilla roikkujalle. Ja kuinkas ollakkaan! Linjalta kuuluu: "Olisiko sinulla hetki aikaa?" Ei, ei todellakaan ole! Keskeytin tärkeän puhelun takiasi ja sen jo pitäisi kertoa, että minulla ei ollut, eikä ole aikaa kuunnella markkinahöpötyksiä. Jos teillä kerran on lista jota läpikäydä, niin käykää se lista sitten läpi, ettekä soita yhä uudelleen ja uudelleen "potentiaalisen" asiakkaan puhelun ollessa kesken. Voisin sanoa, että linjoilla roikkumalla saatte sen potentiaalisuuden häviämään aika nopeasti...

[/quote]

Ei mulla ole koputusta käytössä, eikä vastaajaa, se soittaa uudestaan jolla on asiaa. Mielummin lähettää sähköpostia tai vaikka tekstarin.