Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
3441/5068 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan, Laurikaan ei tiedä, kuka paljastaja on.

Onneksi ei ollut Lauri eikä omistaja, sillä vaikuttaa jokseenkin epämiellyttävältä henkilöltä. Tai ainakin tylyltä.

Vierailija
3442/5068 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan, Laurikaan ei tiedä, kuka paljastaja on.

Onneksi ei ollut Lauri eikä omistaja, sillä vaikuttaa jokseenkin epämiellyttävältä henkilöltä. Tai ainakin tylyltä.

Piti laittaa *ohhoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3443/5068 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se Amadeus todella kaikkien kanssa toimeentuleva. Jopa vuoheen saa jonkinlaisen yhteyden ja osaa siitä kertoa.

Juuri tuo kaikkien kanssa ystävällisenä oleminen on Amadeuksen parhaita puolia.tässä keskustelussa ja toinen on se, miten tarkoin hän osaa jokaisen tilanteen kertoa yksityiskohtaisesti. Ihan kuin lukija olisi itse ollut siinä mukana.

Joku meinasi noin vaan lopettaa Amadeuksen keskustelun.

Ihan ilman selityksiä ja Amadeuksen puheenvuoroa. Toivottavasti hevonen pääsee viimeistään parin kuukauden kuluttua jatkamaan.

Vierailija
3444/5068 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle Amadeus ja Laurille myös!

Toivottavasti pääsette myöhemmin jatkamaan. Hevoselämän seuraaminen on tuottanut minulle iloa. Lisäksi hevosen luonne on niin valtavan miellyttävä.

Vierailija
3445/5068 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikesta tähänastisista kirjoituksista. Toivottavasti sitten myöhemmin tulee lisää. Kivaa lukea.

Sinulla on hieno nimi. Luulin, että hevosten nimet ovat kaikki saman tyylisiä kuin raveissa kuuluu olevan. (Esim "auran vireä vekkuli". Keksin tuo itse, mutta ihan älyttömiä nimiä niillä.)

Vierailija
3446/5068 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan joulun jälkeen täällä muistanut käydä. Mutta tulin nyt kun eilen olin taas pitkästä aikaa tätä palstan hevosta katsomassa. Äiti kävi aluksi sen kanssa maastossa ja minä olin koirani kanssa lenkillä. Minä palasin aiemmin takaisin ja samaan aikaan talon pihalle tuli poika koulureppuineen. Hän oli siis Patrik ja tietysti vähän ihmetteli, mitä tein heidän pihallaan, mutta kun kerroin että äiti kävi viikoittain ratsastamassa heidän hevosellaan niin hän tuntui vain ilahtuvan saamastaan seurasta. Hänen kotiväkensä kun oli vielä töissä. Hän silitti Siiriä ja kertoi heidän koirastaan, joka myös piti aina koulun jälkeen viedä ulos. Ajattelimme koittaa, miten koirat tulisivat yhdessä toimeen ja hän meni sisään hakemaan Essiä.

Kävelimme sitten vielä puolisen tuntia yhdessä ja koirat viihtyivät oikein hyvin toistensa seurassa. Essi on siis landseer ja Siirini espanjanvesikoira, eli vaikka ne ovat ihan erilaiset ja erikokoiset niin vedestä tykkääminen yhdistää niitä. Nyt ei ollut vettä saatavilla, mutta lumileikitkin kelpasivat. :) Essi on vasta vähän yli 5kk, joten sillä energiaa riitti.

Juttelimme myös Amadeuksesta. Ja tietysti Pacosta ja Hassesta. Patrik oli iloinen siitä, että hevosia oli taas kolme niin kuin ennenkin. Vaikkeivät ne nyt olleetkaan Pacoa lukuun ottamatta samoja kuin aiemmin. Paco ja Hasse eivät kuulemma pitäneet toisistaan yhtään, mutta olivat nyt sentään jo vähän tottuneet olemaan yhdessä. Amadeuksen kanssa molemmat viihtyivät hyvin. Patrik kertoi viettävänsä tallissa ja tarhoilla paljon aikaa ja kuvasi yksityiskohtaisesti hevosten luonteita ja niiden jokapäiväisiä tekemisiä. Hän oli valtavan ihana poika. Minua riipaisi ajatus siitä, että hän on joutunut hyvästelemään äitinsä niin nuorena ja sen miettiminen saa minut itkemään nytkin.

Eksyin kyllä ihan sivuraiteelle. Pääasiallinen syy tähän juttuuni oli se, että halusin ottaa kantaa niihin kirjoituksiin täällä. Amadeus ei tietysti voinut varmasti tietää, mutta minä itse voin ja saatan aivan suoraan todeta, että minulla ei ollut niiden kanssa mitään tekemistä. En myöskään usko Amadeuksen emännänkään niitä kirjoittaneen. Patrik ei sanonut mitään sellaista, josta olisi voinut päätellä hänen itsensä tai hänen kotiväkensä tietävän Amadeuksen salaisuutta. Sikäli kuin oikein olen ymmärtänyt, vain Lauri ja minä tiedämme. Mutta täällä palstalla nyt on kaikenlaista yrittäjää.

Patrik ja minä seisoimme syöttämässä hevosille heinää, kun äiti palasi Aman kanssa maastosta. Silitin sitä hevosiin tottumattomana epävarmasti ja kysyin muistaako se vielä minua. Minua alkoi väkisin hymyilyttää, kun se liikutti päätänsä muutaman kerran ylös ja alas. Ei nyökyttäen kuten ihmiset, mutta enemmän sillä tavalla niskoja nakellen. Olin silti varma että se oli vastaus kysymykseeni ja se ilahdutti minua niin paljon! Ehkä minä yritän aina silloin tällöin käydä sitä äidin mukana katsomassa. Kirjoittaisin, että sinua katsomassa, mutta kun et taida vähään aikaan tänne palstalle nyt päästä niin olkoon nyt näin. 🙄

Terkuin, Isabel

Vierailija
3447/5068 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavaa lukea sinunkin kirjoituksesi, Isabel. Hyvä, ettet se ollut sinäkään se kummallinen kirjoittaja.

Kiitos, kun kerroit kuulumisia. Kerroit myös vuonohevosen nimen. Ehkä myöhemminkin kerrot Amadeuksen kuulumisia, kun käyt tallilla

Vierailija
3448/5068 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Isabelkin puhdisti maineensa. Pidin häntä alusta asti mukavana ja hienovaraisena.

Mukavaa saada lukea hevosen kuulumisia.

Vierailija
3449/5068 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mukavaa lukea sinunkin kirjoituksesi, Isabel. Hyvä, ettet se ollut sinäkään se kummallinen kirjoittaja.

Kiitos, kun kerroit kuulumisia. Kerroit myös vuonohevosen nimen. Ehkä myöhemminkin kerrot Amadeuksen kuulumisia, kun käyt tallilla

Uups, tuon nimen kanssa nyt mokasin. 😶 Kun Patrik koko ajan puhui Pacosta ja Hassesta, niin en muistanutkaan, että siitä käytettiin vain vuonohevosen nimeä. Ja kun Amadeuksen nimikin oli täällä käynyt ilmi, niin haksahdin vain. My bad, anteeksi!

Katsotaan nyt miten sitten onnistun perjantaisin Amadeuksen luo pääsemään. Aina ei opintojen vuoksi onnistu, mutta nyt on tätä etätouhua aika paljon ja vapautta korvata kursseja tenteillä. Joten mahdollisuudet on ihan hyvät. 😊

-Isa

Vierailija
3450/5068 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luen Arto Paasilinnan Huru-Aaronista ja Hurja-Aaronista, puolivälissä kirjaa.

Hirnuva maailmanloppu eli puhumaan oppineet hevoset ja niiden jälkeläiset. Kyllä siinä apteekin viinalääke virtaa.

Vierailija
3451/5068 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen oudon viestin kirjoittajaksi sitä vuohta!

Siellä se muka vaan itsekseen möllöttää, mutta oikeasti sillä voisi olla viestintälaite hallussaan. Mutta kuka sitä voisi ladata. Eli ei se vuohikaan voi olla.

Vierailija
3452/5068 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uups, tuon nimen kanssa nyt mokasin. 😶 Kun Patrik koko ajan puhui Pacosta ja Hassesta, niin en muistanutkaan, että siitä käytettiin vain vuonohevosen nimeä. Ja kun Amadeuksen nimikin oli täällä käynyt ilmi, niin haksahdin vain. My bad, anteeksi!

Katsotaan nyt miten sitten onnistun perjantaisin Amadeuksen luo pääsemään. Aina ei opintojen vuoksi onnistu, mutta nyt on tätä etätouhua aika paljon ja vapautta korvata kursseja tenteillä. Joten mahdollisuudet on ihan hyvät. 😊

-Isa

Sepä olisi mukavaa, jos pääsisit täällä käymään. Mukavaa puhua hevosista niiden oikeilla nimillä. Siis Paco, Hasse ja Amadeus.

Vierailija
3453/5068 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinunkin viestistäsi Isabel. Ehkä sinä voit valottaa Amadeuksen arkea toisinaan.

Ehkä vielä lähdet sen kanssa ratsastamaan joskus. Hyvin turvallista, kun ymmärtää puhetta.

Vierailija
3454/5068 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku meinasi noin vaan lopettaa Amadeuksen keskustelun.

Ihan ilman selityksiä ja Amadeuksen puheenvuoroa. Toivottavasti hevonen pääsee viimeistään parin kuukauden kuluttua jatkamaan.

Niin paljon kuin hevonen teitä lukijoita ja kirjoittamista rakastaakin, sen todellakin pitää lopettaa. Oli tarkoitus, että se kertoo Laurin varaaman autotallin saavan muuta käyttöä ja ettei kirjoittaminen jatkossa ole enää mahdollista. Sen piti myös hyvästellä teidät ja todeta, että jatkossa aivan tavallisena hevosena oleminen kivassa uudessa tallissa riittää sille. Itse asiassa sen piti tehdä tämä jo viikkoja aiemmin, silloin kun se siirtyi Peterin talliin. Asia oli nähkäätte käsikirjoitettu hevosen osalta niin; se oli Amadeuksen kohtalo, ja aivan onnellinen kohtalo. Mutta se ei nyt totellut kuten hevosen pitäisi.

Kuinka ollakaan, jokunen muukin on poikennut sovitusta käsikirjoituksesta. Myös Laurin piti ilmoittaa muuttavansa harjoittelun jälkeen toisaalle. Nyt hän vain kertoi lähtevänsä muutamaksi kuukaudeksi pois! Eli Amadeus on siinä luulossa, että kevään tullen kaikki jatkuu kuten ennenkin! Myöskään Isabelin ei ollut tarkoitus sekaantua enää asiaan. Sen sijaan hän ilmoittaa alkavansa ehkä useamminkin käymään Peterin luona ja mitä muuta hän mahtaa vielä keksiä. Tämä menee aivan sotkuiseksi nyt kun ihmiset - ja jopa hevonen -improvisoivat omiaan ja ilman lupaa laajentavat saamiaan valtuuksia.

Jotenkin minuun kuitenkin vetosi tuo, että he kirjoittivat tänne hämmästyneinä ja vakuuttivat syyttömyyttään. Rehellisiä he kaikki ovat, vaikkakin sitten omapäisiä. Enkä voi olla heistä pitämättä, joten tuntekoot nyt sitten aitoa vapautta pienen hetken. Mutta yhden neuvon haluan antaa ja annan sen Isabelille, ystävänäsi. Älä ala harrastaa ratsastusta, sillä se koituu sinulle kohtalokkaaksi.

se Joku

Vierailija
3455/5068 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pelottava sävy tuolla "se joku"

Miksi hän haluaa määräillä muiden elämiä ja vielä kaiken huipuksi sanoo, että Isabel ei saa alkaa ratsastaa, kun se koituu hänelle kohtalokkaaksi.

Vierailija
3456/5068 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus pelotella. Ikävää, jos kirjoittamastani välittyi sellainen vaikutelma. Enemmänkin se oli varoitus, koska minä tiedän aika tarkasti, mitä silloin tapahtuu. Enkä missään tapauksessa toivoisi hänelle sellaista.

Vierailija
3457/5068 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä voit tietää, mitä tapahtuu, jos Isabel ratsastaa.

En voi käyttää ollenkaan.

Vierailija
3458/5068 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joku voisi olla palstahäirikkö, mutta se ei olisi voinut tietää, mitä on tapahtumassa.

Toivottavasti Amadeuksen omistaja ei ole noin omituinen.

Vierailija
3459/5068 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi *käsittää ollenkaan.

Miksi muka Idabelille tapahtuisi jotain ja miksi sinä määräilet.

Vierailija
3460/5068 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Isabwlin ratsastus olisi kohtalokasta?

Onko tuo kirjoittaja pimeä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän