Eipä ole hääppöiset oltavat työttömillä
Kaikkien työttömien keskimääräiset nettotulot eli käteen jäävät tulot Suomessa ovat noin 900–1 100 euroa kuukaudessa.
Suomessa tällä summalla joutuu tulemaan toimeen noin 290 000 – 330 000 työtöntä.
Kommentit (68)
Ensimmäinen ja toinen lauseesi ovat ristiriidassa keskenään. Työttömät eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä, josta kannattaisi puhua edes samassa lauseessa. Niinpä tuo keksimäsi luku on aivan tuulesta temmattu.
Opiskelijalla ei kovin paljon paremmin mene: opintotuki 279 euroa, asumislisä n. 250-300 euroa ja loput on saatava joko töistä, perheeltä tai lainana pankista.
Mistä te revitte noita summia? Minä saan 404e työttömänä amk-opiskelijana.
Sarkasmivaraoitus. Mitä? Ei kai kokoomus ja iltapäivälehdistö meille valehtelisi että työttömät saa satumaisia rikkauksia? Ja niin paljon kateutta herättää ihmisissä jotka eivät itse ala työttämäksi ja jätä paikkaansa muille hakijoille.
Minä olen työtön, tuloni ovat silti noin 2000€/kk, ihan laillisesti. Ei se, että on työtön, tarkoita automaattisesti sitä, ettei ole tuloja muita kuin sossun tuet.
Lähden kohta kalaan jos saisin ahvenia ja ruokaa. Pakko kalastaa että saa ruokaa. Saan 900 euroa kk tuloja ja niistäkin menee laskuihin ja vuokraan yli puolet.
T: työtön.
Vammaisella aivan järkyttävä pakkomielle työttömiin ! Vasta poistui aloitus niin alle minuutissa piti psykooseissaan saada uusi palstalle ! Mikä ihmeen mielisairaiden mekka tämä palsta on ?
Vierailija kirjoitti:
Onnea opintoihin, on vielä paljon opittavaa jos ei ymmärrä työttömän ja päätoimisen opiskelijan byrokraattista eroa Suomessa.
Josta summasta joudut itse maksamaan: Osan vuokrasta, puhelin ja nettilaskut. Käteen jäävä osuus on vain n.500€. Siinä on se työttömän netto! En ole koskaan saanut tollaisia rahoja, vaikka työttömänä olenkin.
Täällä työtön, käteen 1100 e/kk ja riittää just ja just. Luulin että saisin paljon vähemmän. Eka palkkani vuonna 2007 oli 800 euroa ja vuosia palkka oli 1200 e/kk ja noillakin oli pärjättävä.
Vierailija kirjoitti:
Vammaisella aivan järkyttävä pakkomielle työttömiin ! Vasta poistui aloitus niin alle minuutissa piti psykooseissaan saada uusi palstalle ! Mikä ihmeen mielisairaiden mekka tämä palsta on ?
Täällä on kyllä työttömien haukkumisketjuja kymmeniä tehty tunneittain.
Tämä aloitus on siis poikkeus, vaikka koskeekin asiaa joka koskettaa monia etenkin nykyisen hallituksen politiikan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ja toinen lauseesi ovat ristiriidassa keskenään. Työttömät eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä, josta kannattaisi puhua edes samassa lauseessa. Niinpä tuo keksimäsi luku on aivan tuulesta temmattu.
Lisäksi lapsilisät ja asumistuet
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla työtön ja opiskelija samaan aikaan. Jos olet opiskelija et ole työtön ja toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijalla ei kovin paljon paremmin mene: opintotuki 279 euroa, asumislisä n. 250-300 euroa ja loput on saatava joko töistä, perheeltä tai lainana pankista.
Kyllä opintolaina on sitä varten.
Kenellä on, kenellä ei ole.
Itsellä on noin 30 000 € vuositulot vaikka olen työttömänä. Eikä siitä ole euroakaan mitään yhteiskunnan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea opintoihin, on vielä paljon opittavaa jos ei ymmärrä työttömän ja päätoimisen opiskelijan byrokraattista eroa Suomessa.
Hekoheko boomer
Vierailija kirjoitti:
Kyse on keskimääräisestä tulosta, se tarkoittaa että osaa saa vähemmän ja osa enemmän. Tuo luku ei vaikuta tuulesta temmatulta. Osa työttömistä ei saa yhtään mitään tukea, osa saa vain ihan perustason tuen. Tuohon tuskin on laskettu ansiosidonnaista mukaan. Olen eri kuin ap.
Ihmettelen usein kun joku ”työtön” mainostaa hyviä tukia. Tuskin on oikeasti työtön.
Höpöhöpö taas, pitää maksaa asunto, ruuat.
Tommoisia ei varmaan jää kellekään yksin asuvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla työtön ja opiskelija samaan aikaan. Jos olet opiskelija et ole työtön ja toisinpäin.
Olen opiskelija, ja olen myös työtön. Olen oppilaitoksessa, mutten saa palkkatuloja työnantajalta, koska sellaista ei ole. Mikä tässä on niin vaikeaa sinulle?
totta
ei ole hurraamista