Täysi-ikäinen tytär harrastaa yhdenillanjuttuja
Pikkusiskonsa kertoi. Itse en noita hyväksy, mutta onko mitään tehtävissä. Tyttö on 20 ja asuu omassa asunnossa. Ei tässä varmaan voi muuta kuin yrittää puhua.
Kommentit (114)
Huoria huoria huoria. Irstaita pikkulutkia, jotka oikein etsimällä etsivät mahdollisimman usein eri seksikumppaneita ja sitten harrastelevat sitä iljettävää seksiä niiden iljettävien miesten kanssa. Hyi yäk. Menikö oikein?
Miksi muiden ihmisten seksielämä tai sen puute kiinnostaa teitä? Määrittelettekö itsenne jotenkin seksuaalimoraalin kautta, niin että olette jotenkin parempia ja puhtaampia kuin nuo naiset. Sitä samaa seksiä tekin siellä aviovuoteissanne harrastatte, se on vaan se sama kulli.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:23"]
Surullista. Onko teillä hyvä keskusteluyhteys tyttären kanssa? Mitäköhän hänelle on käynyt kun itsekunnioitus on tällä tavoin kuollut aydämmestään. Itse menisin tapaamaan tytärtä ja muistuttamaan että hänellä on elämässä ihmisiä, jotka välittävät ja rakastavat häntä. Ehkä tekisi hyvää tytölle tulla takaisin kotiin vähäksi aikaa?
[/quote]
Olisin pitänyt äitiäni jurakautisena idioottina, jos olisi moisen tempauksen tehnyt :D t. nuorena irtosuhteillut.
Tiesitkö, että naiset voivat nauttia seksistä ja inhota sitoutumista tietyissä elämänvaiheissa?
Ohhoijaa. Hän hankkii elämänkokemusta jotta jaksaa sitten joskus vakiintua. Minun nuoruudessani kaikki me tytöt tehtiin niin.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:09"]
Pikkusiskonsa kertoi. Itse en noita hyväksy, mutta onko mitään tehtävissä. Tyttö on 20 ja asuu omassa asunnossa. Ei tässä varmaan voi muuta kuin yrittää puhua.
[/quote]
Minä voin käydä puhumassa hänelle puolestasi. Sanot vain osoitteen.
-Jorma
Mistä näihin keskusteluihin aina revitään se huonon itsetunnon ja useiden seksikumppanien välinen yhteys? Eikö ole mahdollista, että joku nainen vaan tykkää seksistä, mutta ei halua sitoutua. Onko sitoutuminen parisuhteeseen edelleen joku hyvän naiseuden mittari. Entä jos joku ei halua koskaan parisuhdetta? Pitääkö pillu kuroa umpeen vai mitä tehdä?
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:22"]You never know what it is like to walk in another shoes. Paheksunta ilmaisee aina syvällä sisimmässä olevaa kateutta tai kokemusta jota on vailla, ymmärtämättömyyttä toisten valintoja kohtaan elää kuten haluaa. Järkyttävää minkälaisia naisia täällä huorittelemassa, hävetkää. Ei ihme miten naisilla on vaikeaa ystävyyssuhteet kun tämmöistä meininkiä äideiltä tyttärille ja toisia kohtaan. Raivoa ja vihaa, kuvottavaa. Pitääkin siis ilmaista asia teille menevällä tavalla kun asiallinen keskustelu ei ole mahdollista. Useimmat teistä ovat synnyttäneet aivonsa lastensa ohella kun huorittelu ja törkeä nimittely kuuluu sanavaraston ykkössanoihin (veikkaan että myös sektiovastaisuus kumpuaa tässä sakissa kuin sika säkissä). Eipä ihme ettette muille kelpaakaan kuin yhdelle ukolle. Seksuaalisuus käsitteenä taitaa olla teille hyvin vaikea aihe, suosittelen vakavaa itsetutkiskelua. Voittehan sitä sanoa omaavanne upean seksielämän jos kokemus rajoittuu yhteen ihmiseen. Voihan se paskakin olla hyvää kun ei paremmasta tiedä. Terve vaan ja itkekää sitten kun kirjoittelette palstalle kun mies petti, miten on mahdollista jne. [/quote] Minulta löytyy itsekunnioitusta, enkä koe tarvetta jaella värkkiäni monelle miehelle. Minulle riittää yksi, ihana mies jonka kanssa rakastamme toisiamme. Ei ole kyse siitä etten kelpaisi. Näin 30-40-vuotiaana ei vaan ole mitään tarvetta paneskella ympäriinsä, kun on löytänyt sen oikean. Aika epäreilua alkaa väittämään että ei kelpaisi muille. Miksi edes pitäisi kelvata muille? Ei ole tapana meillä pettää tai pyörittää useampaa miestä samaan aikaan. Ja tämä kelpaaminen tarkoittaa sinulle ilmeisesti että kelpaako pillu. Joo, mun pillu kelpaa miehelle ja myös minä itse kelpaan. Eimmikään ihme ettette kelpaa miehille MUUTAKUIN seksiin. Todella oudot käsitykset sinulla on parisuhteesta ja seksistä, täytyy sanoa. Olen harrastanut seksiä useamman kuin yhden ihmisen kanssa ja tiedän varsin hyvin mitä on hyvä seksi, vaikka pystyn laskemaan seksikumppanini yhden käden sormilla. Mielestäsi pitäisi siis pettää, jotta saisi tietää mitä se hyvä seksi on? Eiköhän jokainen määrittele itse sen, mitä on hyvä seksi. Hyvä seksi on sitä, mikä tuntuu hyvälle molemmista. Siihen ei tosiaan välttämättä tarvitse muutakuin 1-2 kumppania. Enkä kyllä ihan ymmärrä, miten av-palstalla itkeminen miehen pettämisestä liittyy tähän. Mieskö pettäisi sen takia, ettei naisella ole kymmeniä seksikumppaneita?
[/quote]
Hahahhahah. "Jaella" "Värkkiä" "Kelpaan". Ei sitä seksiä harrastella minkään kelpaamisen vuoksi tai että halutaan miellyttää miestä. Sitä harrastetaan, että saadaan orgasmi. Että panetus loppuisi.
Ymmärrän hyvin ap:n huolen. Inhottavaa, että siitä suloisesta pienestä vauvasta, jota varjeli kaikilta vaaroilta, kasvoi noin vastuuton aikuinen. Siis ahdistaa varmaan, kun moraali on noin löyhä ja altistuu vaarallisillekin tartunnoille. Ei kondomi täysin varma suoja todellakaan ole.
En voi käsittää ihmisiä, joiden moraali on niin löyhä, että yhden illan panot kiinnostavat. Missä on itsekunnioitus. Mikä on johtanut tuohon. Pystyykö parisuhteessakaan yksiavioisuuteen. Millaisen kasvatuksen hänen omat lapsensa saavat?
Ymmärrän hyvin huolen. Vaikeaa on tehdä mitään, jos puhe ei auta. Kospa aika auttaa ja solmii pysyvän pariauhteen joskus ja normalisoituu.
Nykyään on huono, kun ympäristö ei yhdessä kasvata nuoria aikuisia paheksunnallaan.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:23"]Surullista. Onko teillä hyvä keskusteluyhteys tyttären kanssa? Mitäköhän hänelle on käynyt kun itsekunnioitus on tällä tavoin kuollut aydämmestään. Itse menisin tapaamaan tytärtä ja muistuttamaan että hänellä on elämässä ihmisiä, jotka välittävät ja rakastavat häntä. Ehkä tekisi hyvää tytölle tulla takaisin kotiin vähäksi aikaa?
[/quote]
Voi luoja :DDD
[/quote] No voi luoja teidän kaksikymppisten kanssanne. Kuvittelette että ollaan nyt niiin aikuisia ja pannaan joka yö eri kundien kaa.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:33"]kai ne naiset saa nussia siinä missä miehetkin... kummankaan tekemisissä ei pitäisi olla moralisoitavaa.
[/quote] Ja mitenköhän tämä liittyi aloitukseen? Puhuiko ap pojastaan?
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:38"]Voi kuule. Jos olisit minun äitini niin olisit saanut sydärin jos olisit kuullut minun touhuistani. Tuon ikäinen tietää kyllä ehkäisyn tärkeyden jne, eikä todellakaan kaipaa moraalisaarnaa äidiltään. Reagoisitko samalla tavalla jos kyse olisi tuon ikäisestä miehestä? Tuskin. Seksi on ihanaa, anna tyttäresi harrastaa sitä niin paljon kuin haluaa.
[/quote] Liika seksi kymmenien eri miesten kanssa tekee tytöstä lutkan. Jakiksen. Mutta sellainen maine sinullakin siis oli? Ja sama meno jatkuu sulla nyt nelkytvitosena?
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:10"]
Voit yrittää olla hiljaa ja antaa toisen elää omaa elämäänsä. Idiootti.
[/quote]
No kukahan tässä idiootti on?
[/quote]
No ap.
[/quote] Et sitten muuhun viittinyt vastata? :)
Onko hyväkin näköinen tytär ap:lla? Voisin itsekin käydä polkaisemassa.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 12:41"]Seksi on ihmisen perustarve, ei ole mitään väärää jos sitä harrastaa niin kauan kuin huolehtii ehkäisystä, sekä ei toivotun raskauden, että sukupuolitautien, eikä tee/joudu tekemään mitään vastoin omaa tahtoaan. [/quote] Normaalit ihmiset eivät tarvitse seksiä joka päivä eri miesten kanssa.
[/quote]
No vaikka tässä ap:n tapauksessa nyt tuskin on kyse jokapäiväisestä irtosuhteiden harrastamisesta, niin kyllä se on ihan normaalia haluta seksiä joka päivä. Se on tietysti eri asia onko fiksua etsiä joka päivälle uusi mies. Mielestäni ei ole, vaikka toki vaihtelu virkistää. Itse toimisin niin, että hommaisin ns. fuckbuddyn, jolle voisi sitten soitella tarpeen tullen, tarvittaessa päivittäin.
Ja jos siellä joku nyt haukkoo henkeään niin ei, en näe siinä mitään moraalisesti väärää, naida vaikka joka päivä ilman parisuhdetta. Varattuihin ei mielestäni pidä sekaantua, mutta jos kummatkin ovat sinkkujaa ja haluavat seksiä, niin why not. Seksi on iloinen asia, se tekee hyvää. Ja se on ihan normaalia.
Antaa harrastaa.
Itselläni oli erittäin fundamentalistinen uskovaiskoti ja esiaviollinen seksi oli ehdottomasti kielletty ja irtosuhteet yleensäkin sekä itsetyydytys. Seksi kuului ainoastaan avioliittoon.
Solmin nuorena avioliiton ja olin aluksi erittäin estoinen. Kumppani oli kärsivällinen ja vapauduin estoistani pitkälti hänen taitavuuden vuoksi, meillä oli erittäin hyvä seksielämä. Jossain vaiheessa alkoi kiinnostaa myös seksi avioliiton ulkopuolella ja harrastin seksiä todella paljon ja useiden eri kumppanien kanssa avioliittoni aikana - tein sen salaa mieheltäni, kärähtänyt en koskaan. Erottiin muista syistä.
Jos olsin kasvanut normaalissa kodissa en usko että olisin sortunut hillittömyyksiin siinä määrin mitä tapahtui.
Suhtautuminen seksuaalisuuteen ei ollut mielestäni tervettä lapsuuskodissani.
Onkohan tässä aloittajan tapauksessa käynyt samalla tavalla?
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:54"]Ohhoijaa. Hän hankkii elämänkokemusta jotta jaksaa sitten joskus vakiintua. Minun nuoruudessani kaikki me tytöt tehtiin niin.
[/quote] Eli ne jotka ovat olleet vain yhden tai kahden kanssa, heilläkö ei ole elämänkokemusta? Taitaa se elämänkokemus tulla jostain ihan muusta kuin seksistä. Ne, jotka hyppäävät sängystä toiseen, heillä on aika yksitoikkoinen ja tylsä elämä.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:22"]You never know what it is like to walk in another shoes. Paheksunta ilmaisee aina syvällä sisimmässä olevaa kateutta tai kokemusta jota on vailla, ymmärtämättömyyttä toisten valintoja kohtaan elää kuten haluaa. Järkyttävää minkälaisia naisia täällä huorittelemassa, hävetkää. Ei ihme miten naisilla on vaikeaa ystävyyssuhteet kun tämmöistä meininkiä äideiltä tyttärille ja toisia kohtaan. Raivoa ja vihaa, kuvottavaa. Pitääkin siis ilmaista asia teille menevällä tavalla kun asiallinen keskustelu ei ole mahdollista. Useimmat teistä ovat synnyttäneet aivonsa lastensa ohella kun huorittelu ja törkeä nimittely kuuluu sanavaraston ykkössanoihin (veikkaan että myös sektiovastaisuus kumpuaa tässä sakissa kuin sika säkissä). Eipä ihme ettette muille kelpaakaan kuin yhdelle ukolle. Seksuaalisuus käsitteenä taitaa olla teille hyvin vaikea aihe, suosittelen vakavaa itsetutkiskelua. Voittehan sitä sanoa omaavanne upean seksielämän jos kokemus rajoittuu yhteen ihmiseen. Voihan se paskakin olla hyvää kun ei paremmasta tiedä. Terve vaan ja itkekää sitten kun kirjoittelette palstalle kun mies petti, miten on mahdollista jne. [/quote] Minulta löytyy itsekunnioitusta, enkä koe tarvetta jaella värkkiäni monelle miehelle. Minulle riittää yksi, ihana mies jonka kanssa rakastamme toisiamme. Ei ole kyse siitä etten kelpaisi. Näin 30-40-vuotiaana ei vaan ole mitään tarvetta paneskella ympäriinsä, kun on löytänyt sen oikean. Aika epäreilua alkaa väittämään että ei kelpaisi muille. Miksi edes pitäisi kelvata muille? Ei ole tapana meillä pettää tai pyörittää useampaa miestä samaan aikaan. Ja tämä kelpaaminen tarkoittaa sinulle ilmeisesti että kelpaako pillu. Joo, mun pillu kelpaa miehelle ja myös minä itse kelpaan. Eimmikään ihme ettette kelpaa miehille MUUTAKUIN seksiin. Todella oudot käsitykset sinulla on parisuhteesta ja seksistä, täytyy sanoa. Olen harrastanut seksiä useamman kuin yhden ihmisen kanssa ja tiedän varsin hyvin mitä on hyvä seksi, vaikka pystyn laskemaan seksikumppanini yhden käden sormilla. Mielestäsi pitäisi siis pettää, jotta saisi tietää mitä se hyvä seksi on? Eiköhän jokainen määrittele itse sen, mitä on hyvä seksi. Hyvä seksi on sitä, mikä tuntuu hyvälle molemmista. Siihen ei tosiaan välttämättä tarvitse muutakuin 1-2 kumppania. Enkä kyllä ihan ymmärrä, miten av-palstalla itkeminen miehen pettämisestä liittyy tähän. Mieskö pettäisi sen takia, ettei naisella ole kymmeniä seksikumppaneita?
[/quote]
Niin että sinä saat saivarrella, mutta sinulle ei saa saivarrella t. 15, joka ei ole väittänyt seksielämääsi huonommaksi tai morkannut elämänvalintojasi missään määrin, kun itse olet käynyt päälle yleisen syyttäjän tavoin ja morkannut alatyylisellä ilmaisulla (heti ekana pikkuhoro, onneksi tajusit jättää teineilyt siihen).
Perustelen aiemman kommenttini siitä munaamisesta nuorempana sillä, että nyt olet 30-40 v nainen, joka haukkuu muita netissä eri elämänvalinnoista ja keittiöpsykologia sanoo, että olet katera, koet alemmuuskompleksia tai patoumia paremmalla menekillä olleille tai et itse uskaltanut toteuttaa niitä impulsseja. Muita tekstejä lukiessa on käynyt ilmi, etteivät sosiaaliset taitosi ole siellä 30-40 v kieppeillä, jossa niiden pitäisi olla, kun olet noin ankarasti tuomitsemassa ja alistamassa muita verbaalisesti saadaksesi edes jonkinlaista oma-arvostusta pönkitettyä itseäsi kohtaan. Ei ketään ihmistä (varsinkaan tuntematonta anonyymiä) ala spontaanisti inhoamaan kahden lauseen jälkeen, elleivät ne lauseet ole oikeasti olleet hirveitä (tuoneet ilmi väkivaltaisuutta, eläimiin- tai lapsiinsekaantumista tai jotain oikeasti sairasta). Olet yrittänyt kaikkia mätkiä holier than thou-pampullasi ja varoitellut, että lällällää, nyt joku pitää jakorasiana. En tiedä, oletko se, jolle alunperin vastasin ekalla sivulla kahdella lauseella, mutta oletettavasti. En usko, että sinun itsekunnioitus ja itseluottamus voivat olla kovin terveissä kengissä, kun olet huoritellut, jakorasioitellut ja solvannut kaikkea eri mieltä olevaa. Olet selvästi purkamassa omaa pahaa oloasi, joka linkittyy seksiasoihin, koska olen sinut muistakin vastaavanlaisista ketjuista bongannut. Alleviivasin sen ainoan asian viimeisestä jakeesta, jota pidän tällä hetkellä faktana. Kaikki muu on vain spekulaatiota sen nimissä, että yritän ymmärtää tätä kysymystä " mikä sinua riivaa". Älä ota tätä liian kovasti. Minua alkoi ihan oikeasti kiinnostaa tämä kompleksisi.
Se viesti, mihin alunperin vastasit :
Olisin pitänyt äitiäni jurakautisena idioottina, jos olisi moisen tempauksen tehnyt :D t. nuorena irtosuhteillut.
Tiesitkö, että naiset voivat nauttia seksistä ja inhota sitoutumista tietyissä elämänvaiheissa?
Oli nimenomaan kohdistettu ap:lle ja lainatulle, että todennäköisesti sitä tekee itsestään vain aasin ja polttaa sillat tyttäreen sekaantumalla tyttären omiin asioihin, kun ne eivät tuossa vaiheessa vanhemmille kuulu, ellei tytär ole holhouksen ja edunvalvonnan alaisena. Olisin henkilökohtaisesti pitänyt äidiltäni hyvin törkeänä moista käytöstä (pitäisin edelleenkin, nyt tosin epäilisin vanhuudenhöperöksi ja toimittaisin tutkimuksiin, jos äkisti tulisi kriiseilemään 10 v vanhoista asioista, mutta se irtosuhteileva 20 v minä olisi pitänyt hulluna, typeränä ja jurakautisena, sekä suvaitsemattomana.) En ymmärrä, mikä näissä kahdessa lauseessa aiheutti spontaanin himon pikkuhorotella ja ruveta solvaamaan. Selitä.
-15
[/quote] Itsehän tässä koko ajan yrität saada minulle sitä alemmuuskompleksia. Sitä minulla ei tähän asti ole ollut. En tunne alemmuutta niitä kohtaan jotka ovat panneet monien miesten kanssa, päinvastoin. Olen onnellinen, että löysin itse sen oikean jo niin nuorena. Pitäisikö minulla sinusta joki alemmuuskompleksi olla?
Pidät tuota alleviivattua lausetta faktana. En ole tietääkseni kommentoinut aiempiin vastaavanlaisiin ketjuihin. Et voi pitää faktana asiaa, jota et tiedä tai josta et ole varma. Pikkuhoro tai jakorasia ei ole itsekeksimiäni nimityksiä. Oli ehkä tosiaan tyhmää. En ole kommentoinut ensimmäiselle sivulle mitään.
Te, jotka olette panneet kymmenien miesten kanssa, koitatte kovasti saada itsetuntoani alas, mutta sorry, not going to happen.
En usko, että seksin harrastaminen ennen avioliittoa mitenkään suojaa siltä, etteikö olisi pettäjä avioliitossa. Ennemmin ennustaa päinvastaista.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:23"] Surullista. Onko teillä hyvä keskusteluyhteys tyttären kanssa? Mitäköhän hänelle on käynyt kun itsekunnioitus on tällä tavoin kuollut aydämmestään. Itse menisin tapaamaan tytärtä ja muistuttamaan että hänellä on elämässä ihmisiä, jotka välittävät ja rakastavat häntä. Ehkä tekisi hyvää tytölle tulla takaisin kotiin vähäksi aikaa? [/quote]
Tiesitkö, että naiset voivat nauttia seksistä ja inhota sitoutumista tietyissä elämänvaiheissa? [/quote] Joo, taitaa se idiootti olla siellä ruudun toisella puolen. Ja niinhän siinä yleensä käykin, että nämä sitoutumiskammoiset, munankipeät pikkuhorot ovat samanlaisia 50-vuotiainakin.
[/quote]
Johan olet ikävä ihminen. Mikä sinua vaivaa? t. 7 vuotta parisuhteessa yhden ainoan miehen kanssa villistä nuoruudesta huolimatta :D Miksi sitä pitäisi törähtää ja vakiintua 18 vuotiaana, kun koko elämä on edessä, ovet auki ja vapaus alla? Taitaa sinua nyt vaan vituttaa, kun itse munasit siinä iässä ja nyt ei muutkaan saa pitää kivaa...
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:51"]
[/quote]
Niin että sinä saat saivarrella, mutta sinulle ei saa saivarrella t. 15, joka ei ole väittänyt seksielämääsi huonommaksi tai morkannut elämänvalintojasi missään määrin, kun itse olet käynyt päälle yleisen syyttäjän tavoin ja morkannut alatyylisellä ilmaisulla (heti ekana pikkuhoro, onneksi tajusit jättää teineilyt siihen).
Perustelen aiemman kommenttini siitä munaamisesta nuorempana sillä, että nyt olet 30-40 v nainen, joka haukkuu muita netissä eri elämänvalinnoista ja keittiöpsykologia sanoo, että olet katera, koet alemmuuskompleksia tai patoumia paremmalla menekillä olleille tai et itse uskaltanut toteuttaa niitä impulsseja. Muita tekstejä lukiessa on käynyt ilmi, etteivät sosiaaliset taitosi ole siellä 30-40 v kieppeillä, jossa niiden pitäisi olla, kun olet noin ankarasti tuomitsemassa ja alistamassa muita verbaalisesti saadaksesi edes jonkinlaista oma-arvostusta pönkitettyä itseäsi kohtaan. Ei ketään ihmistä (varsinkaan tuntematonta anonyymiä) ala spontaanisti inhoamaan kahden lauseen jälkeen, elleivät ne lauseet ole oikeasti olleet hirveitä (tuoneet ilmi väkivaltaisuutta, eläimiin- tai lapsiinsekaantumista tai jotain oikeasti sairasta). Olet yrittänyt kaikkia mätkiä holier than thou-pampullasi ja varoitellut, että lällällää, nyt joku pitää jakorasiana. En tiedä, oletko se, jolle alunperin vastasin ekalla sivulla kahdella lauseella, mutta oletettavasti. En usko, että sinun itsekunnioitus ja itseluottamus voivat olla kovin terveissä kengissä, kun olet huoritellut, jakorasioitellut ja solvannut kaikkea eri mieltä olevaa. Olet selvästi purkamassa omaa pahaa oloasi, joka linkittyy seksiasoihin, koska olen sinut muistakin vastaavanlaisista ketjuista bongannut. Alleviivasin sen ainoan asian viimeisestä jakeesta, jota pidän tällä hetkellä faktana. Kaikki muu on vain spekulaatiota sen nimissä, että yritän ymmärtää tätä kysymystä " mikä sinua riivaa". Älä ota tätä liian kovasti. Minua alkoi ihan oikeasti kiinnostaa tämä kompleksisi.
Se viesti, mihin alunperin vastasit :
Oli nimenomaan kohdistettu ap:lle ja lainatulle, että todennäköisesti sitä tekee itsestään vain aasin ja polttaa sillat tyttäreen sekaantumalla tyttären omiin asioihin, kun ne eivät tuossa vaiheessa vanhemmille kuulu, ellei tytär ole holhouksen ja edunvalvonnan alaisena. Olisin henkilökohtaisesti pitänyt äidiltäni hyvin törkeänä moista käytöstä (pitäisin edelleenkin, nyt tosin epäilisin vanhuudenhöperöksi ja toimittaisin tutkimuksiin, jos äkisti tulisi kriiseilemään 10 v vanhoista asioista, mutta se irtosuhteileva 20 v minä olisi pitänyt hulluna, typeränä ja jurakautisena, sekä suvaitsemattomana.) En ymmärrä, mikä näissä kahdessa lauseessa aiheutti spontaanin himon pikkuhorotella ja ruveta solvaamaan. Selitä.
-15