Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä, saako ystävän exän kanssa olla?

Elina188
04.09.2021 |

Eli lyhyesti ja ytimekkäästi mitä mieltä olet siitä, että saako ystävän exän kanssa olla?

Itselläni kävi näin että ihastuin ja rakastuin ystävän exään, erittäin komea, hauska ja ihanan tuntuinen mies ja aloitettiin seurustelu, mutta ystäväni on täysin vetänyt tästä herneen nenään ja sanonut, että se on kirjoittamaton sääntö ettei ystävien exiin kosketa eikä toisten "jämiin" kuten hän vähän ilkeämminkin kuvasi ja nyt välttelee minua jopa yhteisten ystävien tapaamisissa ja käyttäytyy hyvin kylmästi.

Omasta mielestäni jos olet eronnut josta kusta niin silloin tämä on vapailla markkinoilla eikä enää sinulle kuuluva asia.

Mikä on Sinun mielipiteesi asiaan? Niin naisten kuin miesten mielipiteet käy ja on tervetulleita.

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän aloittaja suhtauisi asiaan, jos hän olisi siinä toisessa asemassa? Eli Ap:n paras ystävä paneskelisi hänen exänsä kanssa, jotka toisiaan aikoinaan rakastivat? Haluisitko Ap oikeasti katsoa exääsi kylässä parhaan ystäväsi kanssa ja kuunnella sitä, kuinka "ihana suhde" heillä on?? :D

Tämä. Mietihän Ap tilannetta toisinpäin niin ehkä ymmärrät miksi ystäväsi veti herneet nenään ja käyttäytyy sinua kohti kylmästi nyt. Terveisin nainen.

Onko tässä joku aikaraja, esim. vaikka 3 vuotta, jonka jälkeen exän "varaus" päättyy ja hän kaivaa sen herneen sieraimestaan, vai pitääkö rakastuneen parin odottaa pidempäänkin? Olette te kyllä lapsellisia. Et ota mun tikkaria.

Vierailija
102/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tähän ole yksinkertaista vastausta, mielestäni riippuu tilanteesta. Esimerkiksi se vaikuttaa tuliko ystävä jätetyksi kun oli rakastunut vai jättikö itse miehen ja niin edelleen. N29

No jospa ihmiset jättäessään perustelisivat ja kertoisivat syyn tai syyt miksi haluavat erota, niin ois aika selkeetä ymmärtää, että "meitä ei ollut tarkoitettu yhteen". Silloin voi tajuta, että tuo ei ole minulle se oikea, vaan joku toinen on. Annetaan sen jättäjän jatkaa elämäänsä, ja mennään itsekin eteenpäin. Uusia suhteita syntyy, ja seuraavan ehdokkaan kanssa homma sitten jo onnistuukin kestämään.

Jollain hemmetin jättämistekstarilla tai täysdissaamisella vain paetaan todellisuutta ja exä jää haikailemaan "suurta rakkauttaan", mitä ei oikeasti ollutkaan, vaikka toinen on jo seuraavan kimpussa. Kommunikaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti te jotka puolustatte sitä että ystävä voi alkaa exäsi kanssa ?!?!?

Todellako huutasit hurraata jos sydämmesi olisi säretty ja ystäväsi alkaisi miehesi kanssa olla? En usko millään. En ainakaan että kukaan nainen suhtautuisi näin.

Ihan eri juttu, jos hommaan liittyy petos, ja ystävällä on miehesi kanssa sutinoita samaan aikaan. Silloin ystävyys murenee. Tämä on julmaa ja anteeksiantamatonta.

Mutta täytyy nyt vaan aikuisten ihmisten pystyä ajattelemaan terveellä järjellä, eikä "sydämeni on murtunut, ja mä varmaan kuolen" -teinimeiningillä. Jos joku ei halua sun kanssa olla, niin se on sitten siinä. Pitääkö itse kysyä exältä lupaa, kun joku hänen kaveri pyytää treffeille? Monelleko exälle soitetaan? Sille viimeisimmällekö vain?

Vierailija
104/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon, en viitsisi näin lähes 40-vuotiaana keskustella edes asiasta. Tosi nolo on tuollainen "ystävä". Tulee mieleen onko kädetön tai joku diagnoosi kun ei löydä ketään muuta tai onko joku pakkomielle ko. kaverin exään. Todella vaivaannuttava on ajatus kaikin puolin varmaan kaikkien mielestä, eikä vähiten sen suvun joka kuulee asiasta.

Vierailija
105/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverit eivät koske kaverin exiin. Ystävyys on entinen ystävyys sellaisen touhun jälkeen.

Onpas sulla valikoivaa ja ahdasmielistä, suorastaan itsekästä ystävyyttä antaa.

Se suuri rakkaus menee aina lujimmankin ystävyyden edelle, onhan kyse perheenperustamisesta ja lapsistakin kenties. Oikeanlainen ja epäitsekäs ystävä toivoo vain parasta.

Maailma olisi täynnä "karanteenissa" olevia exiä, joihin saa koskea vain tietyt tyypit. Ystäväpiirikin kun voi olla tosi laaja, ja pikkukylälläkö miehen pitäisi olla loppuelämänsä sinkkuna? Muuttaa pois? :D

On eri asia sitten miten se ystävyys kestää, kun varoitetaan esim. exän väkivaltaisuudesta tai pettämisestä jne. Mutta nehän jäävät uuden pariskunnan huoleksi sitten taas. Mollaaminen ja vääristely ei tietenkään käy.

Vai vielä perhe ja lapsiakin ystävän exän kanssa. Kaikkea sitä! Entäs kun ystävällä exälläänkin on lapsia? Ei kannata hankkiutua raskaaksi ystävän exälle, yleensä ne exät vaan kostaa iskemällä ystävättären koska ero kirpaissut.

Jos tollasen sotkun saa aikaan, saa loppuelämän sitä katua ja lapset kärsii. Joskus ne exät ei kuitenkaan halua muuta kuin sexit, ja saattavat kaipailla entisiä yhä. Jotkut palaavat yhteen jopa vanhoilla päivillään. Kannattaa tosiaan miettiä kannattaako lapsista haaveilla.

Vierailija
106/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään velvollisuutta ei ole varoittaa väkivallasta tms. Miksi olisi? En kyllä tollasta exän iskijää varoittaisi millään tavalla. Mistään. Päinvastoin!

Vierailija
107/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valitsee parisuhteensa ja ystävänsä itse. Joskus voi joutua kokemaan seuraukset. Todelliset ystävät eivät exiin koske.

Omalla kohdalla, jos sattuisi niin, että ystävä päätyisi exäni kanssa yhteen niin olisi asia, mikä lopettaisi ystävyyden. Olen syystä eronnut exästä enkä halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä enkä halua hänen kuuluvan ystävieni elämään.

Vierailija
108/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin, että ystävä luulee sinun olevan ystävä, jota et kuitenkaan näköjään ole.

Mitähän ystävän ex toisen ystävän elämään kuuluu. Mitenkään.

Vierailija
109/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla tekemisissä exien kanssa, joten en sitten olisi exän kanssa seurustelevan kaverinkaan kanssa.

Siinähän toisaalta näkee, mitä "kaveri" pitää arvossaan. Kunnes sitten tulee ero ja taas tarvitaan niitä kavereita, jotka on hylätty kun löytyy uusi ihku seurustelukumppani.

Vierailija
110/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkemys kirjoitti:

Ihan eri juttu, jos hommaan liittyy petos, ja ystävällä on miehesi kanssa sutinoita samaan aikaan. Silloin ystävyys murenee. Tämä on julmaa ja anteeksiantamatonta.

Mutta täytyy nyt vaan aikuisten ihmisten pystyä ajattelemaan terveellä järjellä, eikä "sydämeni on murtunut, ja mä varmaan kuolen" -teinimeiningillä. Jos joku ei halua sun kanssa olla, niin se on sitten siinä. Pitääkö itse kysyä exältä lupaa, kun joku hänen kaveri pyytää treffeille? Monelleko exälle soitetaan? Sille viimeisimmällekö vain?

Teinimäistä on todellakin alkaa millekään ystävän, kaverin, naapurin, serkun, siskon tai muun läheisen tutun exän kans. Kukahan siinä hakee huomiota silloin ja on teini?

Käännetään kysymys toisinpäin. Jos ystävän exä kirjoittaa sulle mesessä, kun heillä on vaikeeta tai eroamassa/eronneet tai tapaatte baarissa, onko sille pakko tosiaan vastata?

Miksiköhän se olisi juuri sinusta mitenkään oikeasti kiinnostunut ja miksi ihmeessä lähtisit tähän? Vaan koska kysyy. Tai toisinpäin, vaimon ystävä yrittää iskeä eron jälkeen, onko siihen tosiaan pakko mennä miehen mukaan?

Vähän sama kuin tikapuut kävelee nurkan takaa ja haluaa "sitä". Sanotko että " joo".

Nyt oli sen verran sekavaa, että vastaan vain että kukaan ei omista tai voi varata ketään tai hallita rakastumista. Jos sun ex rakastuu sun ystävään, on aika itserakasta olettaa tämän olevan vain joku kosto. Lähdetään siitä, että he haluavatkin olla yhdessä täysin aidosti, vaikka sua kuinka kiukuttaa. 

Aikuiset eivät kosta, he käsittelevät asiansa loppuun asti niin, ettei jää mitään epäselvää eikä haikailuja toista kohtaan. Haikaillahan kukin tietty voi, mutta se pitää sitten pysyä siellä oman pään sisällä, kunnes ne tunteet kuolevat, jos kuolevat. Muiden elämänkulkuun ne eivät saa vaikuttaa.

Ja lapset ymmärtävät paljon enemmän kuin luullaan. On sateenkaariperheitä ja ihastutaan työkaveriin, isät ja äitipuolet vaihtuvat. En tarkoita viikon välein tai yhden yön sekoiluja. Kunhan rakkautta ja turvallisuutta riittää, kaikki menee ihan hyvin.[/quote

Kukaan ei täällä itsestään ole puhunut!

Tosi sekavaa kyllä tuollainen elämä, mitä kuvaat. Äiti ja isä puolet vaihtuu ja ystävät alkaa exien kanssa.

Ehkä jotain tarttis tosiaan pään sisällä tehdä siellä päässä missä elämä on noin kaoottista. Kuulostaa joltain jyrsijäpopulaation elämältä.

Vierailija
111/197 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti te jotka puolustatte sitä että ystävä voi alkaa exäsi kanssa ?!?!?

Todellako huutasit hurraata jos sydämmesi olisi säretty ja ystäväsi alkaisi miehesi kanssa olla? En usko millään. En ainakaan että kukaan nainen suhtautuisi näin.

Mikähän siinä muu o petos kun ystävä joka alkaa vikittelemään exää? Järjen käyttöä nimenomaan se ettei ole noin kahjo. Aikuismaista ei todellakaan ole ja kyllä ei ole normaalia soitella kenenkään exille ja kysellä yhtään mitään, vaan etsiä ihan itse uusi parisuhde.

Vierailija
112/197 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan näillä ihmisillä edes oikeita ystäviä, jotka väittää että ihan ok viedä ystävän mies seuraavana päivänä erosta, jos mies jättänyt?

Suuresti epäilen että edes tietävät mitä ystävyys on

Vierailija
113/197 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut neljän kaverin exän kanssa. Kaksi katkatkaisi välit. Minua on aina kiehtoneet kaverien miehet. Viimeistään sitten kun eroovat käyn heti kiinni.

Vierailija
114/197 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tulisi mieleenkään sotkeutua kaverin eksiin. Onhan ne jo syystäkin eksiä.  Kyllä se kaveruus menisi edelle tässä hommassa. 

Vierailija
115/197 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kai tapauksesta. Lieventäviä asianhaarjoja: Olivat jo eronneet, mies ei olisi ollut kuitenkaan enää naisen kanssa(?). Jos nainen jätti miehen, eikä toisinpäin, vaikka joskus siinäkin on tunteita riippuen miksi ero tuli. Hankalia asianhaaroja: Jos mies oli jättänyt naisen, nainen voi kärsiä ahdistuksesta. Kuitenkin monille naisille olisi vaikeaa vastustaa jos komea, kiva ja luotettava mies on vapaana. Se oikean kohdalla hyvä kai seurustella.

Nainenhan jättää miehen 80% erotapauksista, joten eiköhän tämä ole melko selvä kuka on jätetty, joten sen jätetyn miehen saa korjata ihan kuka vaan.

Vierailija
116/197 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa miehen, josta kaveri on valittanut iät ja ajat ennen eroa. Ei kuulosta erityisen houkuttelevalta. Miten kuka edes haluaa sotkeutua kaverin eksiin? 

Vierailija
117/197 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa miehen, josta kaveri on valittanut iät ja ajat ennen eroa. Ei kuulosta erityisen houkuttelevalta. Miten kuka edes haluaa sotkeutua kaverin eksiin? 

Rakkaus ei mielipidettä kysy vaan alitajunta päättää, joten ystävä hyväksyköön asian, jos rakastaa kaverin exään.

Vierailija
118/197 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kai tapauksesta. Lieventäviä asianhaarjoja: Olivat jo eronneet, mies ei olisi ollut kuitenkaan enää naisen kanssa(?). Jos nainen jätti miehen, eikä toisinpäin, vaikka joskus siinäkin on tunteita riippuen miksi ero tuli. Hankalia asianhaaroja: Jos mies oli jättänyt naisen, nainen voi kärsiä ahdistuksesta. Kuitenkin monille naisille olisi vaikeaa vastustaa jos komea, kiva ja luotettava mies on vapaana. Se oikean kohdalla hyvä kai seurustella.

Nainenhan jättää miehen 80% erotapauksista, joten eiköhän tämä ole melko selvä kuka on jätetty, joten sen jätetyn miehen saa korjata ihan kuka vaan.

Ala-aste matikan kertausta: siis 20% tapauksissa EI SAA koskea eli ystävä ei toisen miehiin koske!

Vierailija
119/197 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei mielipidettä kysy vaan alitajunta päättää, joten ystävä hyväksyköön asian, jos rakastaa kaverin exään.

Kyllä pitäisin järjen päässä ja olisin sotkeentumatta kaverin jämiin. 

Vierailija
120/197 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tän jossain pienillä paikkakunnilla, jossa on pulaa seurustelukumppaneista, mutta kyllä jossain suurissa kaupungissa luulis nyt miehiä ja naisia löytyvän. Jos on ollu joku säätö niin mun mielestä vapaata riistaa, mut ei tulis mieleenkään koskea hyvän ystävän exään, jonka kanssa niillä on paljon rakkautta ja historiaa takana. Mun mielestä tää on ihan selkee.