Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä, saako ystävän exän kanssa olla?

Elina188
04.09.2021 |

Eli lyhyesti ja ytimekkäästi mitä mieltä olet siitä, että saako ystävän exän kanssa olla?

Itselläni kävi näin että ihastuin ja rakastuin ystävän exään, erittäin komea, hauska ja ihanan tuntuinen mies ja aloitettiin seurustelu, mutta ystäväni on täysin vetänyt tästä herneen nenään ja sanonut, että se on kirjoittamaton sääntö ettei ystävien exiin kosketa eikä toisten "jämiin" kuten hän vähän ilkeämminkin kuvasi ja nyt välttelee minua jopa yhteisten ystävien tapaamisissa ja käyttäytyy hyvin kylmästi.

Omasta mielestäni jos olet eronnut josta kusta niin silloin tämä on vapailla markkinoilla eikä enää sinulle kuuluva asia.

Mikä on Sinun mielipiteesi asiaan? Niin naisten kuin miesten mielipiteet käy ja on tervetulleita.

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kyllä tuntuisi todella törkeelle, jos joku ystäväni alkaisi seurustella exäni kanssa. Hyvin harvoin tilanne on se ettei toiseen yhtään mitään tunteita enää ole exään. Ja kyse on myös ystävien välisestä kunnioituksessa ettei ystäviän exiin kosketa. Terveisin nainen.

Nimenomaan!

Vierailija
62/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pienet piirit niin vaikea siinä on aina ulkopuolelta etsiä. 

Pienet piirit? Kuulostaa pelottavalle, pitäisikö muutta toiseen kaupunkiin tai vaihtaa sitä kantakapakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pienet piirit niin vaikea siinä on aina ulkopuolelta etsiä. 

Pienet piirit? Kuulostaa pelottavalle, pitäisikö muutta toiseen kaupunkiin tai vaihtaa sitä kantakapakkaa.

Tämä!👆 Mutta kun se kaverin mies tai siis ex vaan on liian ihqu! Huvittavinta tässä on se että mulle siis ihan kaveri kehtasi kahvipöydässä sanoa, että ”voi kun toi sun mies on ihan mun makuun ja et voisin hyvin yrittää napata ton sun miehen sulta!” Siinäpä yrittää!

Vierailija
64/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Kun on ero takana niin on vapaata " seuraa".

Vierailija
65/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa huomaa, että vihreätä valoa painetaan yhä enemmän ajatukselle, että ystävän ex on ihan fine, mikä minusta tuntuu ajatuksena häiritsevälle. Eikö tosiaan sitä kumppania monellekaan löydy muualta kun ” hupsista” sitä nyt vain sattui rakastumaan ystävän exään.

Osaako tällaiset ihmiset ajatella asiaa jos sattuisi omalle kohdalle? Eli asetelma olisi toisin päin ja olisit kokenut kipeän eron jossa mies jättänyt sinut ja ystäväsi olisi heti siinä tyrkyllä? Pahimmillaan olet avannut haavasi tälle ystävälle kipeän eron raadellessa ja sitten tämä ystävä alkaa kohta jo naimaan sitä sun exää. Ero voi olla joillekin meistä niin kipeä asia, että sitä voi verrata läheisen ihmisen kuolemaan. Miettikää ihmiset ihan oikeasti! Ette ole oikeita ystäviä jos pystytte tuollaisiin tekoihin.

On jopa säälittävää lähteä kierrättämään ja minun silmissä vaikuttaa siltä ettei nämä ihmiset muuta saisi kun pitää se toinen ex rakas ottaa.

Pitkän iän varrelle on sattunut omalle kohdalle ja lähipiiriin monenlaista kumppanin vaihtoa ja kavereiden ja exien seurustelua ja joskus sekoiluakin. Kaverin silloiset seurustelukumppaanit on kuitenkin jätetty aina rauhaan.

Mielestäni kypsä aikuinen ihminen osaa sopeutua tilanteeseen kuin tilanteeseen kun yrittää ymmärtää asioita asianosaisten näkökulmasta.

Ja yleensä aina ajan myötä alkaa nähdä sen miten joistakin ihmisistä on sopivien ominaisuuksiensa vuoksi tullut toimiva pari ja toisista ei. Vanhemmiten se enää aiheuta minkäänlaisia tunteita.

Parin valinta on vaikea ja monimutkainen juttu. Itse olen onnellinen kaikista onnellisesti yhteen päätyneistä tuttavistani ja ystävistäni.

Vierailija
66/197 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkyttää miten moni antaa peukkua sille, että on ok ystävien exiin tarttua kiinni. Minun ystäväpiirissä ei tälläistä todellakaan harrasteta. Ymmärrättekö että mies on voinut toisen jättää toisen olla rakkauden huipulla. Se rikkoo jo tosi pahasti puhumattakaan, jos läheinen ystävä vielä puukottaisi selkään lisänä alkamalla tämän miehen kanssa. Sitten saisi vielä kuunnella miten ihanaa heillä on. En kerta kaikkia edes osaa kuvitella miten pahalle se tuntuisi ja sympatiani ovat niiden puolella jotka tämmöisen ovat joutuneet kokemaan.

Vierailija
67/197 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Pitkän iän varrelle on sattunut omalle kohdalle ja lähipiiriin monenlaista kumppanin vaihtoa ja kavereiden ja exien seurustelua ja joskus sekoiluakin. Kaverin silloiset seurustelukumppaanit on kuitenkin jätetty aina rauhaan.

Mielestäni kypsä aikuinen ihminen osaa sopeutua tilanteeseen kuin tilanteeseen kun yrittää ymmärtää asioita asianosaisten näkökulmasta.

.

Samaa mieltä, koska johonkin raja on vedettävä. Jos ei siihen että ollaan erottu, niin mihin sitten?

Vrt vaikka parisuhteessa pettäminen. Siinä ei tarvitse revitellä (osan kommenteista värikkäillä) "jos näin ja noin" -  tilanteilla, vaan pettäminen on väärin. Lopetetaan suhde ennenkuin uusia katsellaan.

Itse asiaan palatakseni, riippuu puhutaanko vakiintuneista ystävyyksistä, siis esim lapsuudenystävät tai se luottoystävä vuosien takaa jolle kertoo kaiken. Vai enemmän suht tuoreista tilannesidonnaisista ystävyyksistä, jotka yleensä hiipuvat kun elämäntilanne muuttuu. Jotkut myös kutsuvat ystäviksi laajaa kaverijoukkoaan.

Ne "pienet piirit" voi olla vaikka saman alan opiskelijat, aika tyyppiesimerkki yhteisöstä jossa tutustutaan uusiin ihmisiin aktiivisesti sekä ystävyys- että seurustelumielessä. Aika näyttää mille tasolle yhteydenpito jää kenenkin kanssa kun tiet erkanevat valmistuttua. 

Vierailija
68/197 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toista voi omistaa ja on vapaa tekee omat päätökset ystävät, ihan totta, mutta niin olen minäkin ja mies ei ole ainoa johon tulee ex liite jos ystävä alkaa säätäämään ex-miehen kanssa.

Vierailija
69/197 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Miksei saisi? Jokaisella on oma elämä ja tunteet. Kummallisia oletuksia, että pitäisi kaverin mukaan katsoa oma seuristelukumppani. En ymmärrä miten se olisi ongelma. Tietysti, jos suhde tai sen loppuminen on ollut traumaattista, niin jonkinlaista työskentelyä psyykeen kanssa pitäis tehdä ennen sitä.

Vierailija
70/197 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??? Miksei saisi? Jokaisella on oma elämä ja tunteet. Kummallisia oletuksia, että pitäisi kaverin mukaan katsoa oma seuristelukumppani. En ymmärrä miten se olisi ongelma. Tietysti, jos suhde tai sen loppuminen on ollut traumaattista, niin jonkinlaista työskentelyä psyykeen kanssa pitäis tehdä ennen sitä.

Sinun tehdä töitä pitäisi todellakin psyykeen kanssa, koska olet valmis rikkomaan ystävyyssuhteenkin miehen takia. Taitaa olla sinullakin niin pienet piirit, ettei ole mistä ottaa. Oletko niitä ihmisiä jotka oikein kärkkyvät, että koska sillä ystävällä menee miehen kanssa sukset ristiin? Miksi ihmeessä ihmiset ette hae kumppaneita vaikka ulkomailta? Ymmärrätkö että mahdollisesti tuhoat ystäväsi elämän, koska hän menettää erossa kaksi luotettua ihmistä?

Vierailija
71/197 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua järkyttää miten moni antaa peukkua sille, että on ok ystävien exiin tarttua kiinni. Minun ystäväpiirissä ei tälläistä todellakaan harrasteta. Ymmärrättekö että mies on voinut toisen jättää toisen olla rakkauden huipulla. Se rikkoo jo tosi pahasti puhumattakaan, jos läheinen ystävä vielä puukottaisi selkään lisänä alkamalla tämän miehen kanssa. Sitten saisi vielä kuunnella miten ihanaa heillä on. En kerta kaikkia edes osaa kuvitella miten pahalle se tuntuisi ja sympatiani ovat niiden puolella jotka tämmöisen ovat joutuneet kokemaan.

Juuri näin! Tällaiset ihmiset eivät todellakaan ansaitse yhtään mitään ystäviä edes, koska ajatuksen tasollakin ovat täysiä korppikotkia valmiina haaskalle. Hirvittää miten itsekkäitä ihmisiä tämä maa on pullollaan. En luota kehenkään, en koskaan enää!

Vierailija
72/197 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta voi olla.

Vierailija
73/197 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki jos haluaa olla ex-ystävä.

Vierailija
74/197 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kauan erosta on aikaa. Toki vois tulla mieleen, että onko tää ystävä ollu koko aika ihastunut exään ja exä siihen..

Se vois tuntua pahalta. Ei ketään voi tosiaan omistaa mutta jonkulainen tauko tohon eron ja suhteen väliin olis hyvä pitää.

Vuos ainakin.

Vierailija
75/197 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toki jos haluaa olla ex-ystävä.

Ja koston kohde. Itse aikoinaan kerroin kaikille mitä ystävä oli tehnyt, mutta niin että lisäilin ja muuntelin yksityiskohtia tehden ystävän tekoja entistä raskauttavammaksi, mm väitin että olisin ollut vielä ex-poikaystävän kanssa yhdessä. Seuraavaksi aion julkaista kirjan ja pilata ystävän maineen maailmanlaajuisesti.

Vierailija
76/197 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan enää pitäisi mitään yhteyttä tähän entiseen ystävään, kuten en siihen ex-kumppaniinkaan. Jos kunnioitus on tuota luokkaa, niin mitä siinä enää mitään ystävyyttä feikkaamaan, eihän sitä tosiasiassa koskaan oikeasti ollutkaan. Minä pitäisin kiinni oikeudestani jättää entinen kumppani kokonaan menneisyyteen, ja jos se "ystävä" haluaisi mennä siinä mukana niin menköön, tuskin häntäkään asia sen kummemmin häiritsee kun valintansa teki.

Eli aikuismaisesti en nostaisi asiasta minkäänlaista meteliä, mutta pitäisin silti itsemääräämisoikeudestani kiinni ja lopettaisin yhteydenpidon.

Vierailija
77/197 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vannon, että yksikään ystäväni ei pitkällä tikullakaan koskisi exääni. Ei, vaikka hän on korkeasti koulutettu, varakas, hauska ja karsimaattinen. Sisus on mätä.

Vierailija
78/197 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on mielestäni se, kuinka kauan ystävän ja hänen exänsä erosta on ja kuinka syvä heidän suhteensa on ollut. Onko kyse vuosikausia yhdessä olleesta parista, jolla on lapsia ym. ym. ja uusi suhde alkaa parin viikon jälkeen erosta? Vai ovatko lyhyesti seurustelleet aikoinaan ja tapahtumista on jo 10 vuotta? Aika eri asia.

Vierailija
79/197 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei, jos haluaa ystävyyden jatkuvan! En ymmärrä missä ystäväpiireissä on ok, että mahdollisen kivuliaan eron jälkeen oma ystävä alkaa seuraavana päivänä seukkaamaan miehen kanssa ja tuo yhteisiin tapaamisiin mukanaan yms. Se on lähes yhtä paha petos kuin maata ystävien miesten kanssa, kun ovat vielä yhdessä. 👿

Vierailija
80/197 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katso että minulla olisi mitään omistus- ja hallintaoikeutta exääni. Eikä hänellä minuun.

Mielenkiinnosta kysyn oletko mies vai nainen?

Vaikka en exääni omistakkaan kuten ei kukaan muukaan niin kokisin kyllä ystävän loukanneen minua todella pahasti, jos rakastamani mies eroaisi minusta ja ystäväni alkaisi seurustella hänen kanssaan ja sitten saisin kuulla miten ihanaa kaikki on heillä 🤮, ystävä toisin miehen illanistujaisiin ja muihin... Se rikkoisi minua enemmän kuin sanat pystyisivät kuvaamaan.. 😪

En ole se jolta kysyit, mutta olen täysin samaa mieltä: en omista ketään jonka kanssa yhteinen elämä on ohi, ja ihmiset tekevät omat ratkaisunsa, olen nainen, 41 v. Jotkut lennossa vaihtamiset ja pettämiset ovat asia erikseen.