Mitä mieltä, saako ystävän exän kanssa olla?
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi mitä mieltä olet siitä, että saako ystävän exän kanssa olla?
Itselläni kävi näin että ihastuin ja rakastuin ystävän exään, erittäin komea, hauska ja ihanan tuntuinen mies ja aloitettiin seurustelu, mutta ystäväni on täysin vetänyt tästä herneen nenään ja sanonut, että se on kirjoittamaton sääntö ettei ystävien exiin kosketa eikä toisten "jämiin" kuten hän vähän ilkeämminkin kuvasi ja nyt välttelee minua jopa yhteisten ystävien tapaamisissa ja käyttäytyy hyvin kylmästi.
Omasta mielestäni jos olet eronnut josta kusta niin silloin tämä on vapailla markkinoilla eikä enää sinulle kuuluva asia.
Mikä on Sinun mielipiteesi asiaan? Niin naisten kuin miesten mielipiteet käy ja on tervetulleita.
Kommentit (197)
Ei kyllä minun mielestä ellei erikseen saa ns. lupaa. Toisella voi olla (erilaisia) tunteita exään edelleen.
No minun puolestani saa vapaasti. Jos he nyt vaan ovat oikeat toisilleen.
Ihan pieni mutta siinä mielessä, että kun itsellä ollut aika paskamaisia exiä, niin ihmettelisin kyllä että millainen ystävä se olisi joka ei ole uskonut kertomiani asioita, vai miksi haluaisi sellaisen miehen?
Mutta jos ihan sovussa erottu eikä mitään erikoista taustaa, niin siitä vaan.
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Ei toista voi loppuelämää omistaa, kun erotaan. Se on vapaata riistaa sen jälkeen.
Kaverit eivät koske kaverin exiin. Ystävyys on entinen ystävyys sellaisen touhun jälkeen.
Kostaisin kyllä "ystävälleni" jos näin tekisi. Välit poikki ja kertoisin kaikille millainen "ystävä" kun toisten exissä hilluu.
Aivan vapaasti .
Ei ketään voi "varata" ja kiletää loppuelämäkseen muilta seurustelubanniin vain siksi, että on joskus seurustellut eikä keskinäinen parisuhde toiminut.
Sehän voi toimia sen toisen kumppanin kanssa.
Jos on pienet piirit niin vaikea siinä on aina ulkopuolelta etsiä.
Exä on entinen.
Siis entinen.
Vapaa surustelemaan aivan kenen kanssa lystää.
Vaikka parhaan kaverini kanssa.
Ja jos kerran synkkaa, niin mikäs siinä-- lycka till.
Mitenkähän aloittaja suhtauisi asiaan, jos hän olisi siinä toisessa asemassa? Eli Ap:n paras ystävä paneskelisi hänen exänsä kanssa, jotka toisiaan aikoinaan rakastivat? Haluisitko Ap oikeasti katsoa exääsi kylässä parhaan ystäväsi kanssa ja kuunnella sitä, kuinka "ihana suhde" heillä on?? :D
Ei kuulu exien tekemiset enää nykyisyyteen pätkääkään seurustelukuvioineen.
Vapaa ihminenhän hän on valitsemaan seurusteluseuransa vaikka mummostani jos mielii.
Jotenkin kyllä tuntuisi todella törkeelle, jos joku ystäväni alkaisi seurustella exäni kanssa. Hyvin harvoin tilanne on se ettei toiseen yhtään mitään tunteita enää ole exään. Ja kyse on myös ystävien välisestä kunnioituksessa ettei ystäviän exiin kosketa. Terveisin nainen.
Tottakai saa. Yleensä saa olla myös nyksien kanssa, mutta siitä ei saa jäädä kii!
Riippuu kai tapauksesta. Lieventäviä asianhaarjoja: Olivat jo eronneet, mies ei olisi ollut kuitenkaan enää naisen kanssa(?). Jos nainen jätti miehen, eikä toisinpäin, vaikka joskus siinäkin on tunteita riippuen miksi ero tuli. Hankalia asianhaaroja: Jos mies oli jättänyt naisen, nainen voi kärsiä ahdistuksesta. Kuitenkin monille naisille olisi vaikeaa vastustaa jos komea, kiva ja luotettava mies on vapaana. Se oikean kohdalla hyvä kai seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän aloittaja suhtauisi asiaan, jos hän olisi siinä toisessa asemassa? Eli Ap:n paras ystävä paneskelisi hänen exänsä kanssa, jotka toisiaan aikoinaan rakastivat? Haluisitko Ap oikeasti katsoa exääsi kylässä parhaan ystäväsi kanssa ja kuunnella sitä, kuinka "ihana suhde" heillä on?? :D
Tämä. Mietihän Ap tilannetta toisinpäin niin ehkä ymmärrät miksi ystäväsi veti herneet nenään ja käyttäytyy sinua kohti kylmästi nyt. Terveisin nainen.
Tietysti saa. Mitäs läksitte erilleen. Vai pitäisikö tulla sinulta kirjallista naimalupaa anomaan? 😆
Kuulostaa teinihommalta tuollaiset exien omimiset. Järkevät aikuiset tajuaa kyllä, että jokainen on vapaa ihminen erottuaan, tunteet ja ihmiset muuttuu, ja ne pitää hyväksyä. Jos mun exäni löytäisi onnen mun kaverin kanssa, niin olisin pelkästään onnellinen heidän puolestaan.
Koska nyt olen sinkkuna e. periaateessa ns. kohde ryhmää niinpä, jos kävisi niin että joku kaerini ja tai ystäväni eroaisi kumppanistaan.... Sanoisin, että toivoisin osaavani pitää pääni kylmänä. Tuntuisi tai näyttäsi minusta jotenkin hyvin ikävältä, jos alkaisin hyvin pian kaverini / ysäväni ex kumppanin kanssa parisuhteeseen. - Vielä pahemmalta jos olisin ollut enemmän ja vähemmän molempien heidän läheinen (kaveri tai ystävä). Sen sijaan on ollut tilanteita, jolloin olen ollut molemmille läheien, enkä ole halunnu aseua erossa kummankaan puolelle, vaan olen yrittänyt jatkaa kumpaisenkin kanssa vasaisuudessakin väleissä. - Hieman tylsänä koin, kun eräs eronnut kaverini huomautti, että minun olisi pitänyt valita puoleni. Vaikka toki ymmärrän, että jos on vasta eronnut, niin ei välttämättä "heti" ole rakastaia ja kunnioittavia tunteita ex-kumppania kohtaan; jolloin ehkä haluaa eliminoida kaiken, jotka saattaa muistuttaa hänestä ja raivata kaiken ylimääräisen, joka muistuttaa hänestä ja hänen kanssaan elämisestä ja yhteisistä kokemuksista.
Sinkkumies
Ymmärrätkö yhtään että jos on toiseen ollut rakastunut ja mies on kenties jättänyt vielä (se jäi epäselväksi) niin se sattuu todella paljon, jos hyvä ystävänä alkaakin seurustella tämän kanssa, kertoo miten ihanaa seksi on, kertoo miten ihanaa parisuhde on, tuo miehen yhteisiin juttuihin mukaan ja toinen näkee miten rakastuineita ovat... Kyllä on aikalailla melkein syvin petos ystävyydessä mitä keksin 😠 (keksin vain mies ja ystävä pettämässä olisi pahempi)
Ei toista voi omistaa. Varsinkin jos on itse jättänyt toisen.
Olisin kuitenkin varovainen kaverin exän suhteen jos tietäisin että kaveri on tullut jätetyksi ja on kovasti mustasukkainen.
Tosiasia vaan on että samanhenkiset ihmiset viettävät aikaa keskenään ja joskus se exän kaveri vaan on kaikista tapaamista ihmisistä se sopivin seurustelukumppani.
Eihän sitä muitakaan ihmisiä niin helposti tapaa tai löydä.
En olisi ystävieni exien kanssa. Enkä exien ystävien kanssa. Enkä exien esim. työkavereiden tai sukulaisen kanssa. Olen nainen