Mitä mieltä, saako ystävän exän kanssa olla?
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi mitä mieltä olet siitä, että saako ystävän exän kanssa olla?
Itselläni kävi näin että ihastuin ja rakastuin ystävän exään, erittäin komea, hauska ja ihanan tuntuinen mies ja aloitettiin seurustelu, mutta ystäväni on täysin vetänyt tästä herneen nenään ja sanonut, että se on kirjoittamaton sääntö ettei ystävien exiin kosketa eikä toisten "jämiin" kuten hän vähän ilkeämminkin kuvasi ja nyt välttelee minua jopa yhteisten ystävien tapaamisissa ja käyttäytyy hyvin kylmästi.
Omasta mielestäni jos olet eronnut josta kusta niin silloin tämä on vapailla markkinoilla eikä enää sinulle kuuluva asia.
Mikä on Sinun mielipiteesi asiaan? Niin naisten kuin miesten mielipiteet käy ja on tervetulleita.
Kommentit (197)
Ei ne suhteet kestä yleensä, ei monet muutkaan suhteet. Joten noloa on. Mikä ihmeet match made in heaven jos vähän aikaa perseilee jonkun kaverin exän kanssa.
Jos haluaa ex ystäväksi niin siitä vain.
Noh, itse olen kahdesti eronnut pitkästä suhteesta. Ekassa kumppani petti selän takana puoli vuotta ja hyödynsi minua. Toisessa suhteessa puolisosta kehkeytyi väkivaltainen hullu.
En ikinä suostuisi näiden kanssa samaan kahvipöytään, iltaa istumaan, mihinkään yhteydenpitoon. Kaikkea en ole ystävilleni kertonut, mutta miettikää se, mitä erojen taustalla voi olla.
Katsoisin, että tämän päivän minä -kulttuuri on vahva ja moni asia menee ystävyyden tai maalaisjärjen edelle vain siksi, että "minulla on oikeus"..
Jos kumppani ottaa eron ja heti seuraavana päivänä alkaa seurustella hyvän ystäväsi kanssa niin kuka uskoo tosissaan, että suhde alkoi vasta suhteen päättymisen jälkeen? Kyllä he vehtasivat jo ennen eroa pettäen, ystävä puukotti selkään ja mies petti
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppani ottaa eron ja heti seuraavana päivänä alkaa seurustella hyvän ystäväsi kanssa niin kuka uskoo tosissaan, että suhde alkoi vasta suhteen päättymisen jälkeen? Kyllä he vehtasivat jo ennen eroa pettäen, ystävä puukotti selkään ja mies petti
Niistä jotka pettävät ja selän takana vehtaavat, harva paljastaisi seuraavana päivänä yhtään mitään, saati seurustelevansa. Miksi ihmeessä sen tekisivät, kerran noin hyvin haluavat, pystyvät ja osaavat pitää salaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Noh, itse olen kahdesti eronnut pitkästä suhteesta. Ekassa kumppani petti selän takana puoli vuotta ja hyödynsi minua. Toisessa suhteessa puolisosta kehkeytyi väkivaltainen hullu.
En ikinä suostuisi näiden kanssa samaan kahvipöytään, iltaa istumaan, mihinkään yhteydenpitoon. Kaikkea en ole ystävilleni kertonut, mutta miettikää se, mitä erojen taustalla voi olla.
Katsoisin, että tämän päivän minä -kulttuuri on vahva ja moni asia menee ystävyyden tai maalaisjärjen edelle vain siksi, että "minulla on oikeus"..
Olen pahoillani huonosta tuuristasi miesten kanssa, mutta ehkäpä kaverisi ei pitänyt sinua ihan niin hyvänä ystävänä, jos ette puhuneet noinkin merkittävistä asioista elämässä
Kauanko tämä teinimaailman sääntö kestää? Vuoden, viisi, kymmenen?
Kuka tästä päättää?
No ei tietenkään saa. Kaikesta pitää olla valmis luopumaan ystävän takia. Jos ystävä kadehtii vaikka taloasi, se pitää lahjoittaa ystävälle.
Saa, mutta en ymmärrä niitä, jotka olettavat kaveruuden jatkuvan sen jälkeen.
Elämä on valintoja ja kaikkea ei voi saada. Tuo on sellainen asia, joka monilla päättää ystävyyden. Ja se pitää myös hyväksyä.
Kaikki minun miehet on olleet exien miehiä. Olen ihastunut heihin jo silloin kun olivat ystävieni kanssa. Sitten olen kiinni käynyt kun ovat eronneet. Yhden kanssa olin jo silloin kun hän oli ystäväni kanssa suhteesta. Siitä vähän pahamieli, mutta toisaalta heidän suhde ei ollut täydellinen, joten mielestäni en tehnyt siinä kovinkaan pahasti loppuunsa ystävääni kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki minun miehet on olleet exien miehiä. Olen ihastunut heihin jo silloin kun olivat ystävieni kanssa. Sitten olen kiinni käynyt kun ovat eronneet. Yhden kanssa olin jo silloin kun hän oli ystäväni kanssa suhteesta. Siitä vähän pahamieli, mutta toisaalta heidän suhde ei ollut täydellinen, joten mielestäni en tehnyt siinä kovinkaan pahasti loppuunsa ystävääni kohtaan.
Luuletko oikeasti, että he pitävät sinua ystävänään? Eivätköhän jaa kokemuksiaan idioottimaisuudestasi selkäsi takana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä kommenttia on miinustettu?
Useimmat kun näyttävät olleen sitä mieltä, että kaverien exien kanssa voi olla ja niin kuin tuolla edellä oli hyvin sanottu, niin tottakai rakkaus menee ystävyyden edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kun näyttävät olleen sitä mieltä, että kaverien exien kanssa voi olla ja niin kuin tuolla edellä oli hyvin sanottu, niin tottakai rakkaus menee ystävyyden edelle.
Anna jo olla
Jos te elätte jossain jengissä, missä muita ihmisiä ei koskaan tavata, niin OK. Muuten kannattaisi joskus käydä vieraissa sinunkin, eikä aina vaan tutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa ottaa kantaa kun ei osaa samaistua, että mies ja kavereiden miehet olisivat tuosta noin vain vietävissä jos joku nainen ehdottaa. Miten te uskallatte päästää miehenne yksin ulos? Tai vaikka työmatkalle?
Luettuani koko ketjun, on pakko todeta, että parasta olisivat järjestetyt avioliitot, jotka solmittaisiin nuorina ja niissä pysyttäisiin hautaan asti. Ei olisi tarvetta ottaa kenenkään exää.
Julmalta tuntuu mielestäni ajatus, että pariskunta on eronnut, sitten 2 ihmistä rakastuisivatkin match made in heaven, mutta eivät saisi toisiaan, koska eronnut on edelleen sen omaisuutta, josta erosi ja toinen joutuisi sydän karrella esittämään "uskollista" ystävää.
Valitan, mutta kyllä rakkaus voittaa ystävyyden. "Aina ystävyys mennä saa, tullessa rakkauden", kuten laulussa sanotaan. Ja niin tulee olla. Itse olen kokenut kiusallisina symbioottiset ystävyyssuhteet, joissa ikään kuin ollaan tilivelvollisia aviosuhteen intiimeistäkin asioista, jotka kuuluvat vain tuon rakkaussuhteen osapuolille. Onneksi ikä on tuonut viisautta ja voimia irtautua tuontapaisista "ikuisista", muka "kaiken jakavista" ystävyyksistä.