Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsuosittu mielipide lentomatkailusta

Vierailija
14.06.2024 |

Miten ihmiset pystyvät edelleen lentämään turistikohteisiin, vaikka ilmastonmuutoksen vaikutukset näkyvät koko ajan selvemmin. 

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010452205.html

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suora-lahetys-kello-14-20-nain-suom… Tässäkin uutisessa haastateltu sanoo; "kiva päästä kokemaan lämpöä". 

Monet perustelevat lentomatkailua sillä että "olen niin ansainnut loman"/"en pysty rentoutumaan ja palautumaan Suomessa". Miten me, maailman rikkaimpiin kuuluvat ihmiset kuvittelemme, että meillä on oikeus:

1. Lentää toisten kotimaihin, jossa meidän lentäminen tekee eniten tuhoja. Hyvähän se on sitten omalla sohvalla  ilmalämpöpumpun viilentäessä kauhistella, että onneksi täällä ei tuollaisia helteitä. Me käymme viikon ottamassa parhaat puolet ja toiset elävät niissä oloissa ja kestävät seuraukset.

2. Käyttää heidän juomavesiään, jolla peseydymme monta kertaa päivässä ettemme niissä helteissä vain haisisi hielle. Nautitaan vaan hotellin viilennyksestä kun paikalliset kärventyvät kodeissaan.

3. Miten minä olen "ansainnut rankan työvuoden jälkeen" sen että menen tuhoamaan toisten luontoa. Mites paikalliset, jotka tekevät kahta työtä, saavat neljäsosan palkastasi ja pyörittävät liikkeitään vailla lomaa ja lapsetkin hoituvat ohessa. Missä heidän lomamatkansa? Millä perusteella toisten ilmaston tuhoaminen ansaitaan. Ei ainakaan työn määrällä.

4, 5, 6... jne, te kyllä tiedätte.

Ja kun lähipiiri kertoo lomamatkailustaan, valittaa turisteja vastustavista mielenosoituksista, kehuvat mitä halvemmat lennot ja hinnat kohteessa ollut ja että eipä onneksi ollut mielenosoituksia minun mukavuuttani pilaamassa ja 50c helteetkin tulivat onneksi vasta lomani jälkeen, niin silti ainoa hyväksytty sosiaalinen tapa on nyökytellä ja hymistellä. Jos erehtyy heittämään: "mites ilmasto?", niin minä olen se paha. 

Minä haluaisin olla se ärsyttävä jäkättäjä joka jauhaa omasta agendastaan mutta ei jaksa aina ottaa vastaan vihaa ja kieroon katsomista. Ihmiset eivät ole valmiita kohtaamaan omien tekojensa seurauksia koska oma mukavuus.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ilmastonmuutosta. 

Vierailija
2/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omaan elämääsi, helpottaa kummasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne  ilmastonmuutoksen vaikutukset näkyvät?

Vierailija
4/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan ole kiinnostunut ilmastoasioista. Minun elinaikanani tuskin tulee tapahtumaan mitään sellaista sen suhteen että se vaikuttaisi elämääni kovin merkittävästi. 

Vierailija
5/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008968548.html

https://yle.fi/a/74-20068608

https://yle.fi/a/3-12573093

Siinä muutama parin vuoden sisältä, vieläkö haluat lisää? Jos et uutisointeihin törmää niin ihmettelen missä olet elänyt.

Vierailija
6/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin epäsuosittu mielipide? Tuohan on se kaikista muodikkain ja pinnalla olevin mielipide ko. asiaan. 

Vierailija
7/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuottaa sitäkin ahkerammin saastaa netissä.

Vierailija
8/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan ole kiinnostunut ilmastoasioista. Minun elinaikanani tuskin tulee tapahtumaan mitään sellaista sen suhteen että se vaikuttaisi elämääni kovin merkittävästi. 

Rehellinen syy. Kiitos siitä. Sitähän se monella, kun ei minun pe*settä kutittele. Mites omat/lähipiirin lapset, lapsenlapset, ihmiskunnan tulevaisuus? 

Empatiaa kaipaisi tämä maailma.

Vierailija
9/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä huijataan vihreällä siirtymällä: kuvitellaan, että kun raiskataan metsät ja maisemat tuulivoimaloilla ja käytetään "vihreää energiaa", maailma pelastuu ja kuluttamista voidaan lisätä loputtomasti eikä mitään oikeasti ilmastoon myönteisesti vaikuttavaa tarvitse tehdä.

Vierailija
10/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen syy. Kiitos siitä. Sitähän se monella, kun ei minun pe*settä kutittele. Mites omat/lähipiirin lapset, lapsenlapset, ihmiskunnan tulevaisuus? 

Empatiaa kaipaisi tämä maailma.

Minulla ei ole lapsia, lähipiirin lapsista en kanna huolta. Miksi ihmiskunnan säilyvyys olisi niin olennaista? Maapallo jatkaa olemassaoloaan ilman ihmisiäkin. 

Vierailija
11/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tuottaa sitäkin ahkerammin saastaa netissä.

Itse asiassa ensimmäinen kerta kun asiasta missään palvelussa avaudun. Johonkin se vuosikymmenen padottu turhautuminen sitten lopulta purskaistaan.

Vierailija
12/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin epäsuosittu mielipide? Tuohan on se kaikista muodikkain ja pinnalla olevin mielipide ko. asiaan. 

Mitä enemmän ihmiset haluavat rajoittaa yleistä lentämistä sitä myös tullaan tulevaisuudessa rajoittamaan.

Olisin varovainen siinä mihin suostuu. Turismi on monen maan talouden kulmakivi, sitä ei Suomesta katsoen aina muista. Varmasti jossain mietitty jo hyvin tarkkaan kuka sinne etelään tulevaisuudessa pääsee.

Ei välttämättä yhtään niin halvalla ja vaivatta kun vielä nyt.

Vierailija
13/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustan siksi, koska tykkään lentokoneissa ja lentokentillä olemisesta niin paljon. Mulla on jonkunlainen rakkaussuhde ilmailuun, voin olla helposti parikin tuntia yhtämittaa Flightradar24- sivustolla spottaamassa koneita. 

Teen vuosittain vähintään 15 lentoa, yleensä enemmän. Istuessa tai maatessa esim Qatar Airwaysin Q-suitessa koko vartalon valtaa ääretön tyytyväisyyden tunne. 

Vierailija
14/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman rikkaimpiin kuuluvat ihmiset haluavat pidättää oikeuden sikailla, haaskata ja törsätä mutta kuristaa muiden mahdollisuuksia elämän nautintoihin kuten herkuttelu,matkailu, jopa terveys.

En tiedä miten varakas ap on mutta kyllä loma silloin tällöin ulkomailla on aika tavanomaista enkä oikein yhdistä sitä paikallisten riistoon toki turistirysät oma lukunsa. Miksei sitten Suomessa kehitetä matkailubisnestä ankarasti jos se on niin ekologista suosia omaa maata? Suomi oli joskus pajon houkuttelevampi matkailumaa, ainakin luontoa on tuhottu näkyvästi.

Vierailija
15/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aurinkopaneelillisia lentokoneita olemassa? Siellä pilvien yläpuolella kun on filtteriöimätön auringonvalo.

Vierailija
16/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanot me. En minä ainakaan ole rikas. Asun maassa, jossa en pysy hengissä, jos ei ole kunnollista kotia. Palkasta jää asumisen ja ruoan jälkeen rahaa puhelimeen ja lääkkeisiin, ei kampaajaan, matkustamiseen tai ylellisyyksiin kuten passi.

Te, hyvä ap. ja kaltaisenne olette rikkaita. 

Vierailija
17/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa olisikin. Toki netissä aktivistit jauhavat mutta käytännössä ei näy. Harvoja tunnen jotka oikeasti rajoittaisivat omaa matkustamistaan vaikka tiedostavat asian. T:ap.

Vierailija
18/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ilmastonmuutosta. 

Ihan minuutin kesti, että tulit paikalle. Saatko Putelta bonuksia?

Vierailija
19/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008968548.html

https://yle.fi/a/74-20068608

https://yle.fi/a/3-12573093

Siinä muutama parin vuoden sisältä, vieläkö haluat lisää? Jos et uutisointeihin törmää niin ihmettelen missä olet elänyt.

Median propagandaa ei pidä kritiikittä uskoa.

Vierailija
20/52 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako ap olla saattohoidossa ylpeä itsestään, että ainaki säästin ilmastoa planeetalle, josta mä lähden nyt pois ja enkä palaa enää koskaan? :D Mä ainaki halun nähdä tätä maailmaa niin paljon kun kerkiän, kerran tääl ollaan. Ajattelen juuri päinvastoin. Kärvistellä ny jossaki Suomessa koko ikä, ei ikinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän