Kolme kertaa viikossa salille - kohtuuton vaatimus?
Eli onko mielestäsi kohtuuton määrä omaa aikaa vauvan äidille köydä kolmesti viikossa salilla 1,5h / kerta matkoineen?
Kommentit (84)
No mieheni mielestä on.
t laiska paska
On jos se pitää joka kerta erikseen järjestämällä järjestää.
Ei. Mutta nyt kun on lapsi ja täyspäivätöissä nii on. :/ Lapsen takia siis, kyllähän sitä VOISI mennä
Jos olet kotiäitinä, niin ei ole kohtuutonta. Mutta itse töissä käyvänä en keksi, miten repäisisin itselleni aikaa tuon verran ilman, että potisin huonoa omaatuntoa. Illat lasten kanssa ovat muutenkin liian lyhyitä.
Ei ole. Sinulla saa olla omakin elämä, on vauvalla isäkin.
Aion todellakin käydä, senkin jälkeen kun töihin palaan. On mullakin oikeus edes yhteen omaan asiaan!
Ap
Minkälaisesta salista mahtaa olla kyse ja kuinka suuri merkitys asialla on sinulle? Minkä ikäinen vauva on ja kuka häntä hoitaisi sillä aikaa? Voisitko aloittaa ensin yhdestä illasta ja sitten lisätä vähitellen? Itsehän jokainen päätöksensä tekee. Mulle riitti lasten vauva-aikoina 2h kerran viikossa musiikkiharrastuksen parissa. Oodtin innolla tuota päivää, vaikka joskus olinkin väsymisestä puolipuhki.
Kyse on ainoasta asiasta, joka tuottaa mulle mielihyvää. Sali on ihan perus kuntosali. Ap
En kyllä olisi uskonut, että tuo on kohtuuton määrä omaa aikaa perheenäidille. Kun se oikeasti on ainoa oma aika.
Olen muuten käynyt ennenkin salilla, mutta siinä on ollut pitkä tauko. Enkä koskaan ole jättänyt menemättä siksi, että en itse ole viitsinyt, vaan siksi, että mies on liikaa valittanut aiheesta. Ap
Kyllä on, varsinkin jos lapsi on vielä vauva. Itse käyn liikuntaharrastuksissa 2 krt vkossa vasta nyt kun lapset ovat jo yli 2v.
Mä oon tässä varmaan vanhanaikainen, mut kun mies käy yksin töissä, on naisen paikka kotona. Itse en edes kehtaisi enempää "hypätä".
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:20"]
Itse en työssäkäyvänä raaski nipistää yhtään illoista omiin menoihin. Lapseni on 2-vuotias. Harrastun aiemmin tosi aktiivisesti salia ja jumppia ja lenkkeilyä. Olen ajatellut, että parin vuoden päästä sitten. Mutta en tuomitse, jos joku muu raaskii.. Isän kanssa on lapsen hyvä olla se aika.. Ja kai sen lapsesta huomaa, jos äidin lähtö salille on liian rankka paikka. Omani itkee ovella, jos lähden johonkin, en henkisesti kestäisi sitä monena iltana, ei se tiukka perse niin tärkeä asia ole.
[/quote]
Totta puhut!
Haha, miettikää miten tyhmältä kuulostaisi jos mies kysyisi samaa :D voi tätä epätasa-arvoa.
Mielipiteeni: Ei ole kohtuutonta!
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 08:30"]Kyllä on, varsinkin jos lapsi on vielä vauva. Itse käyn liikuntaharrastuksissa 2 krt vkossa vasta nyt kun lapset ovat jo yli 2v.
Mä oon tässä varmaan vanhanaikainen, mut kun mies käy yksin töissä, on naisen paikka kotona. Itse en edes kehtaisi enempää "hypätä".
[/quote]
Ootko ihan tosissasi? Oliko teillä niin, että mies ei halunnut lapsia? Ap
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 08:30"]Kyllä on, varsinkin jos lapsi on vielä vauva. Itse käyn liikuntaharrastuksissa 2 krt vkossa vasta nyt kun lapset ovat jo yli 2v. Mä oon tässä varmaan vanhanaikainen, mut kun mies käy yksin töissä, on naisen paikka kotona. Itse en edes kehtaisi enempää "hypätä". [/quote] Ootko ihan tosissasi? Oliko teillä niin, että mies ei halunnut lapsia? Ap
Kyllä mies halusi. Halusitkos sinä itse? Kun vauva-aikana jo pitää saada "omaa aikaa".
[/quote]
Ihan sopiva ja hyvä määrä. Varsinkin jos tuloksia salilta haluaa niin tuo 3krt/vko on oikeastaan minimi muutenkin. Itse harrastan myös saman verran.
Joo halusin kyllä, sillä ehdolla, ettei elämäni ole 24/7 lastenhoitoa. Miehellä on silti paljon enemmän omaa
aikaa. Airä paitsi en pysy toimintakunnossa ilman säännöllistä liikuntaa, kärsin mm. migreenistä. Ja mies käyttää liikuntaan vielä enemmän tunteja viikossa. Ap
Sanoin käyväni nyt loppuvuoden kaksi kertaa ja ensi vuoden alusta kolme kertaa. Lenkillä käyn salin lisäksi, mutta vauva on välillä mukana. Ap
käy joskus yksi kerta niin, että lapset on jo nukkumassa, jos se ukon mieltä parantais? vaikka joka toinen viikko yksi salireissu tällä tavalla? meillä mies käy 3-4kert salilla viikossa, mutta usein niin, että menee aikaisemmin töihin ja jo kolmelta sitten salille, niin on normiaikaan kotona..
Niin ja vauva on 6kk ja miehen sitä on hoidettava sillä aikaa. Ap
Ei.