Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maksavan asiakkaan pitäisi viedä ravintolassa tarjotin&roskat paikalleen?

Vierailija
07.10.2014 |

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:40"]Meillä ei juurikaan asiakkaat vie edes Mäkkärillä tai Burger Kingissä tarjotinta kärryyn, yleensä ne jätetään pöytään. Henkilökunta korjaa ne sieltä nopeasti, vähintään yksi on koko ajan siinä työssä, vie tarjottimet ja pyyhkii pöydän. Tai jos on syönyt ja jää vielä istuskelemaan, työntekijä tulee kysymään, saako ottaa tarjottimen mukaansa.

t. ulkomamma Keski-Euroopasta
[/quote]

Kiva teille, mutta Suomessa henkilöstökulut on aika paljon suuremmat.

Vierailija
2/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:07"]Pikaruokapaikoissa tarjottimen palauttaminen kuuluu tyyliin (ja onkin tehty helpoksi). Mutta tarjottimen palauttaminen on otettu käyttöön myös kalliissa kahviloissa. Kun kahvi maksaa 5euroa ja leipä siihen päälle 7€, niin tuotteiden katteilla pystyy kyllä palkkaamaan jonkun teinin hakemaan kupit pöydistä. Kahvilanautintoon kuuluu palvelu ja vain nk.kahvilanautinnolla voi perustella Suomen kahviloiden järkyttävät hinnat.
[/quote]

Tietoa vai mutua? En itse tunne kahvilakatteita, mutta sille teinille pitää maksaa siinä missä aikuisellekin. Vai meinasitko jotain harjoittelijapalkkaa? Ei niitä noin vain potkita pois ja oteta aina uutta halpaa työntekijää tilalle. Suomessa ihan oikeasti työntekijöiden palkkaaminen on kestämättömän kallista ja byrokraattista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:34"]

jos on helvetillinen kiire niin se tarkoittaa niin isoa myyntiä että olisi varmasti mahdollista palkata enempi väkeä töihin. 

en ikinä ala ravintoloissa siivoamaan palkatta.    

[/quote]

En minäkään ala siivoamaan. Ja on naurettavaa sanoa, että asiakkaan siivoaminen mahdollistaa HALVAT HINNAT.  ei jumalauta, et taida tietää mistä puhut..

En ole koskaa, enkä tule koskaan siivoamaan jälkiäni kahvilassa (ylihinnoitellussa sellaisessa).  Mäkkäri on ainoa, jossa voisi kuvitella siivoavani

Vierailija
4/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:57"]

Silloin jos syön pikaruokapaikassa, Ikeassa tms joissa asiakkaan tekemä siivous näkyy myös hinnoissa niin teen en. Tämä samapa on kuitenkin otettu käyttöön myös kahviloissa ja ravintoloissa joissa se ei mitenkään näy hinnoissa. Tällaisissa paikoissa olen lopettanut pöytien siivoamisen, koska ajattelen että se olisi jonkun ihmisen työpaikka.

[/quote]

Samaa ihmettelen. Mäkkärit ja muut pikaruokapaikat ovat asia erikseen, mutta minusta on todella outoa, että jopa kahviloissa, joissa kahvikupponen maksaa 4 euroa ja kakunpalasta saa pulittaa lähes 6 euroa*, pitäisi asiakkaan siivota itse pöytänsä.

*) ei kuvitteellinen esimerkki, vaan ihan tosi

[/quote]

Miksi siivoat.  Minä en siivoa koskaan. Ei ole minun tehtäväni. Yhdessäkään ykihinnoitellussa kahvilassa en tarjotinta tule viemään

Mäkkärissä siivoan.

Vierailija
5/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalveluravintola/ pöytiintarjoilu.

Vierailija
6/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:57"]

Silloin jos syön pikaruokapaikassa, Ikeassa tms joissa asiakkaan tekemä siivous näkyy myös hinnoissa niin teen en. Tämä samapa on kuitenkin otettu käyttöön myös kahviloissa ja ravintoloissa joissa se ei mitenkään näy hinnoissa. Tällaisissa paikoissa olen lopettanut pöytien siivoamisen, koska ajattelen että se olisi jonkun ihmisen työpaikka.

[/quote]

Samaa ihmettelen. Mäkkärit ja muut pikaruokapaikat ovat asia erikseen, mutta minusta on todella outoa, että jopa kahviloissa, joissa kahvikupponen maksaa 4 euroa ja kakunpalasta saa pulittaa lähes 6 euroa*, pitäisi asiakkaan siivota itse pöytänsä.

*) ei kuvitteellinen esimerkki, vaan ihan tosi

[/quote]

Miksi siivoat.  Minä en siivoa koskaan. Ei ole minun tehtäväni. Yhdessäkään ykihinnoitellussa kahvilassa en tarjotinta tule viemään

Mäkkärissä siivoan.
[/quote]
Ja sinä päätät, mikä on ylihinnoittelua (=kaikki)?

Vierailija
7/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka tynnyrissä pitää elää ettei erota pikaruokapaikkaa ravintolasta?"

Yksi selkeitä merkkejä että kyseessä on wt henkilö on että luulee hapurilaispikaruokalaa ravintolaksi.

Toinen wt väen sekaannus on puhua ruokaloista (työpaikka-, koulu-, etc.) ravintoloina.

Ulkomailla ruokapaikoissa missä jätän tippiä en korjaa astioita itse, ja taas niissä (meidän matala tai keskituloisten) paikoissa missä astiat voi sivistyneemmät itse kantaa keräykseen, ei ole tippiä. M40

Vierailija
8/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:40"]Meillä ei juurikaan asiakkaat vie edes Mäkkärillä tai Burger Kingissä tarjotinta kärryyn, yleensä ne jätetään pöytään. Henkilökunta korjaa ne sieltä nopeasti, vähintään yksi on koko ajan siinä työssä, vie tarjottimet ja pyyhkii pöydän. Tai jos on syönyt ja jää vielä istuskelemaan, työntekijä tulee kysymään, saako ottaa tarjottimen mukaansa. t. ulkomamma Keski-Euroopasta

[/quote] Kiva teille, mutta Suomessa henkilöstökulut on aika paljon suuremmat.

[/quote]

Vai tarkoititko johdon bonukset isommat?

Vierailija
9/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:40"]Meillä ei juurikaan asiakkaat vie edes Mäkkärillä tai Burger Kingissä tarjotinta kärryyn, yleensä ne jätetään pöytään. Henkilökunta korjaa ne sieltä nopeasti, vähintään yksi on koko ajan siinä työssä, vie tarjottimet ja pyyhkii pöydän. Tai jos on syönyt ja jää vielä istuskelemaan, työntekijä tulee kysymään, saako ottaa tarjottimen mukaansa. t. ulkomamma Keski-Euroopasta [/quote] Kiva teille, mutta Suomessa henkilöstökulut on aika paljon suuremmat.

[/quote]

Henkilöstökulujen kalleus on totta, mutta epäilen myös vähän aiemman kirjoittajan raportointia. Kas, kun minäkin olen täällä Keski-Euroopassa (vaihtelevasti kolmessa eri maassa) ja itse olen kyllä nähnyt asiakkaiden tyhjentävän pöytänsä pikaruokapaikoissa, kuten myös huoltoasemilla ja ruokaloissa. Näistä vierailen itse enimmäkseen huoltoasemilla (koska en pidä pikaruoasta) ja harvoin näkee ketään porsastelijoita. Jos joku sotkee, se on yleensä ko. maassa turistina. Kaikenmaalaisista tuntuu löytyvän niitä, joiden mielestä ulkomailla ei tarvitse osata käyttäytyä.

Täällä on kuitenkin sellainen ero Suomeen verrattuna, että ihan tavallisetkin ihmiset käyvät ravintoloissa syömässä viikoittain. En usko, että kukaan täällä onnistuisi sekoittamaan pikaruokapaikan ja ravintolan. Tuon wt-miehen tippivinkki olisi muuten hyödyllinen ap:lle ja muille sotkijoille, mutta wt-mies unohti ettei tällainen röyhkeä ihminen tietenkään jätä sitä tippiäkään, olipq ravintola tai palvelu millainen hyvänsä.

Vierailija
10/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:40"]Meillä ei juurikaan asiakkaat vie edes Mäkkärillä tai Burger Kingissä tarjotinta kärryyn, yleensä ne jätetään pöytään. Henkilökunta korjaa ne sieltä nopeasti, vähintään yksi on koko ajan siinä työssä, vie tarjottimet ja pyyhkii pöydän. Tai jos on syönyt ja jää vielä istuskelemaan, työntekijä tulee kysymään, saako ottaa tarjottimen mukaansa. t. ulkomamma Keski-Euroopasta

[/quote] Kiva teille, mutta Suomessa henkilöstökulut on aika paljon suuremmat.

[/quote]

Vai tarkoititko johdon bonukset isommat?
[/quote]

Meinaatko että Suomessa on niin kannattavaa, että yritystoiminta kattaa sekä suuremmat kulut että suuremmat bonukset ihan vaan säästämällä siivouksessa? Kyllä kannattaisi muuttaa kaikki firmat Suomeen.

Vierailija
11/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:22"]Meille koulussa (hotelli- ja ravintola-ala) sanottiin heti ensimmäisenä päivänä, että älkää ikinä vieko roskia ja tarjottimia takaisin. Ravintolalla pitäisi aina olla sen verran työntekijöitä töissä, että joku ehtii siivota salin.
[/quote]

Mä olenkin aina ihmetellyt että mitä teille smiksille oikein opetetaan.

Vierailija
12/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ikinä vie. Henkilökunnan tehtävä ja jos ei ehdi pitää palkkaa lisää henkilökuntaa

Vierailija
13/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 02:38"]

Aika söpöä miten heikoissa pitimissä joillakin näyttää itsetunto olevan, kun omien roskien siivoaminen purilaispaikassa ottaa noin kovasti minäkuvan päälle <3 "Mä oon hei RAHOILLA MAKSAVA ASIAKAS enkä mikään siivoja!!! Minulla on OIKEUS!"

[/quote]

Aika söpö tuo sinun tunteenpurkauksesi. Kenen itsetunto se nyt heikoilla onkaan, kulta pieni. :)

Itse vien astiani pikaruokapaikoissa koska se on tapana ympäri maapalloa. Missään muissa paikoissa en -palkatkoot lisää henkilökuntaa jos ei muu auta.

Vierailija
14/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:40"]Meillä ei juurikaan asiakkaat vie edes Mäkkärillä tai Burger Kingissä tarjotinta kärryyn, yleensä ne jätetään pöytään. Henkilökunta korjaa ne sieltä nopeasti, vähintään yksi on koko ajan siinä työssä, vie tarjottimet ja pyyhkii pöydän. Tai jos on syönyt ja jää vielä istuskelemaan, työntekijä tulee kysymään, saako ottaa tarjottimen mukaansa. t. ulkomamma Keski-Euroopasta [/quote] Kiva teille, mutta Suomessa henkilöstökulut on aika paljon suuremmat.

[/quote]

Ja siksi niitä onkin alettava pienentää.

Vierailija
15/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vie koskaan, teen sen tietoisesti tahallani! Ei kiinnosta kuka siivoo! Siivojat saa työstään palkan tai ko. paikan työntekijä.

Vierailija
16/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että asiakas saa ne ruokansa niin halvalla. Jos henkilökunta alkaisi noukkimaan tarjottimia ja roskia pöydistä, nousisi ruokien hinta.

Ja tämä on ihan lukenut jossain mäkin tai hesen seinässä eli ei ole omaa huuhaatani.

Vierailija
17/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla? Puhutaanko tässä lainkaan Suomesta?

Vierailija
18/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset ovat uskomattoman lammasmaista kansaa, jonka päähän on iskostettu, että heidän kuuluu palvella itse itseään ostaessaan järkyttävän kalliita kahvilatuotteita.

Vierailija
19/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokaravintolassa maksat ruuasta, et siivouspalvelusta. Kunnon ravintoloissa maksat ruuasta niinkuin myös siivouksesta. Onko niin vitun paha viedä ne hamppariroskat roskiin? Jos mulla tippuu ruokaa pöydälle niin siivoan senkin itse. Olet itsekäs laiska paska. Mua ihan hävettää jos joku oma tuttu jättää roskat pöytään, semmosta ei katota hyvällä.

Vierailija
20/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:09"]Halvalla? Puhutaanko tässä lainkaan Suomesta?
[/quote]

No esim. Viidellä eurolla saat viisi juustohampparia, se on aika halpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän