Miksi maksavan asiakkaan pitäisi viedä ravintolassa tarjotin&roskat paikalleen?
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:11"]Minä en vie ikinä. Sitä varten on henkilökuntaa.
[/quote]
Nolaat itsesi.
Jos kahvikuppi maksaa 2 euroa, oletan ettei minun tarvitse siihen hintaan siivota pöytää lähtiessäni.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:11"]Minä en vie ikinä. Sitä varten on henkilökuntaa.
[/quote]
Nolaat itsesi.
[/quote]
En nolaa
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:11"]Minä en vie ikinä. Sitä varten on henkilökuntaa.
[/quote]
Nolaat itsesi.
[/quote]
En nolaa
[/quote]
Oh yes you do.
Meille koulussa (hotelli- ja ravintola-ala) sanottiin heti ensimmäisenä päivänä, että älkää ikinä vieko roskia ja tarjottimia takaisin. Ravintolalla pitäisi aina olla sen verran työntekijöitä töissä, että joku ehtii siivota salin.
Pikaruokapaikat pysyy pikaruokapaikkoina jos henkilökunnan ei tarvi keskittyä roskien kanniskeluun. Että saisit sinäkin sen suolakurkuttoman hampparin vähän nopeempaa.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:22"]Meille koulussa (hotelli- ja ravintola-ala) sanottiin heti ensimmäisenä päivänä, että älkää ikinä vieko roskia ja tarjottimia takaisin. Ravintolalla pitäisi aina olla sen verran työntekijöitä töissä, että joku ehtii siivota salin.
[/quote]
Ööö... what. T. HotRa-opiskelija
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:23"]Pikaruokapaikat pysyy pikaruokapaikkoina jos henkilökunnan ei tarvi keskittyä roskien kanniskeluun. Että saisit sinäkin sen suolakurkuttoman hampparin vähän nopeempaa.
[/quote]
Se olikin tuo syy, eikä hinta. Pieni kämmi kävi.
Siksi että ap:n kaltainen "maailmanomistaja" saa sen hampurilaisensa halvalla, tai äss-poonusta aapeeseellä.
Jos haluat palvelua, olet varmaan valmis myös maksamaan siitä? Ai et?
Kun se ravintolassasyöminen on niin kamalan kallistaa..... (seuraavan ketjun aihe)
Siksi että pääsee vähän halvemmalla.
Pakkojen sotkijat voivat syödä keskenään sellaisessa paikassa, jossa on varattu vähän enemmän henkilökuntaa ja tulee näin ollen vähän enemmän kustannuksia ja ateria on vähän kalliimpi.
Ei huvita maksaa sotkijoiden kustannuksia, sillä ei ole iso vaiva nostaa tarjotinta telineeseen.
Ilmaisia lounaita ei ole olemassa.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:22"]
Meille koulussa (hotelli- ja ravintola-ala) sanottiin heti ensimmäisenä päivänä, että älkää ikinä vieko roskia ja tarjottimia takaisin. Ravintolalla pitäisi aina olla sen verran työntekijöitä töissä, että joku ehtii siivota salin.
[/quote]
Mikä ihmeen koulu tuo on? Meille ei kyllä ikinä sanottu. T: Ravintolakoulu Perhon stipendiaatti
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:09"]
Koska suomalaiset ovat uskomattoman lammasmaista kansaa, jonka päähän on iskostettu, että heidän kuuluu palvella itse itseään ostaessaan järkyttävän kalliita kahvilatuotteita.
[/quote]
Saa palvella itse itseään, eikä tarvi maksaa tyhjästä toiselle.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:07"]
Siksi että asiakas saa ne ruokansa niin halvalla. Jos henkilökunta alkaisi noukkimaan tarjottimia ja roskia pöydistä, nousisi ruokien hinta. Ja tämä on ihan lukenut jossain mäkin tai hesen seinässä eli ei ole omaa huuhaatani.
[/quote]
mäkkärin ja muut vastaavat EIVÄT OLE halpoja... tuo on pelkkä markkinointikikka ja feikki mielikuva.
helposti palaa 10€ ja päälle
ja lounaspaikoista saat hyvät safkat ja palvelun samaan hintaan pienemmillä asiakasmäärillä
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:14"]
Jos kahvikuppi maksaa 2 euroa, oletan ettei minun tarvitse siihen hintaan siivota pöytää lähtiessäni.
[/quote]
Sulle sen pitäisi maksaa 2,5€
Mä olen niin tyhmä, että vien ne tarjottimet pois. Tosin siitä seuraa se, että kun henkilökunta ei joudu käymään pöydissä, ne pöydät ovat myös törkeän saastaisia, kun niitä ei pyyhitä.
Esim. ABC-ravintolat ovat nykyään aivan järkyttävän huonoja. Pöydät paskaisia, ruokaa saa odottaa iäisyyden ja kun se lopulta tulee, se on aivan karmeeta. Esim. lasten kanakorissa väitettiin olevan paneroitua kanafilettä, kuten niissä nyt yleensä on. Kun annos tuli, siinä oli kalpeaa paistettua rintapalaa. Lapsi sanoi, että se on pahaa. Maistoin ja totesin saman; mausteena oli aavistus grillimaustetta, tosin sen vain näki, muuten liha maistui vain "eläimeltä". Hyi helvetti, vieläkin puistattaa.
Menin tietysti valittamaan, mutta mitä se kannatti, kun vuorossa oli kaksi urveloa, jotka väittivät kaiken olevan ok. "Korvauksena" tarjottiin jätskipuikkoa, jonka olisi saanut joka tapauksessa, ja jotka ovat poikkeuksetta kerran sulaneina jäätyneet, eli siis aivan paskaa nekin.
Kuinka tynnyrissä pitää elää ettei erota pikaruokapaikkaa ravintolasta? Ravintola on paikka jossa tarjoillaan pöytiin, pikaruokapaikassa asiakas maksaa ruuasta, ei tarjoilusta. Jos meinaat ap joskus matkustella niin käy toki ensin jollain kursseilla ettei taas tarvitse hävetä suomalaisten puolesta...
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:22"]
[/quote]
Meille taas sanottiin autopuolella, että kannattaa korjata auto huonosti, että se tuodaan kohta uudestaan korjattavaksi.
Helvetillinen kiire, henkilökuntaa sen verran että jono liikkuu, ihmiset jättävät roskat pöydille, toimiiko? Ei.
Monesti saattaa olla työntekijä yksinkin töissä tekemässä sinulle ruokaa, missä helvetin välissä siinä kerkeää käydä salin puolella siivoamassa? "Odottakaapas jono hetki, pirkkoperteri perheineen oli niin arvokas seurue, etteivät voineet viedä roskiaan itse, minäpäs käyn siivoamassa että uudet asiakkaat saavat tilaa", jono seisoo ja kaikkia vituttaa. Ja tottakai se on työntekijän vika.
Se, että sinä et vie roskia pois mennessäsi roskikseen, joka monesti on ulko oven edessä, on pelkästään ilkeää ja typerää.
jos on helvetillinen kiire niin se tarkoittaa niin isoa myyntiä että olisi varmasti mahdollista palkata enempi väkeä töihin.
en ikinä ala ravintoloissa siivoamaan palkatta.
Minä en vie ikinä. Sitä varten on henkilökuntaa.