Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maksavan asiakkaan pitäisi viedä ravintolassa tarjotin&roskat paikalleen?

Vierailija
07.10.2014 |

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:10"]Pikaruokaravintolassa maksat ruuasta, et siivouspalvelusta. Kunnon ravintoloissa maksat ruuasta niinkuin myös siivouksesta. Onko niin vitun paha viedä ne hamppariroskat roskiin? Jos mulla tippuu ruokaa pöydälle niin siivoan senkin itse. Olet itsekäs laiska paska. Mua ihan hävettää jos joku oma tuttu jättää roskat pöytään, semmosta ei katota hyvällä.
[/quote] Aloittaja ei puhunut pikaruokaravintolasta. Urpo.

Vierailija
102/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan vie tarjotinta pois. Minulle sanoi eräs abc:n päällikkö, että jos ihmiset enemmän jättäisivät tarjottimensa pöytään, niin olisi toivoa saada lisää henkilökuntaa. Loogista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie astioita pöydästä, siihenkin hommaan löytyy ennen pitkää joku, jolle maksetaan siitä.
Suomi ei ole vielä palveluyhteiskunta!!!

Vierailija
104/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinaliberaali näkökulma:

Minä tiedän jo ravintolaan mennessä, ennen maksamista ainakin, että kuuluuko minun palauttaa astiat vai tyhjentääkö työntekijä pöydän. Jos paikan ehdot eivät sovi minulle, niin sitten en osta, maksa, syö, asioi ja palauttele astioita kyseisessä paikassa.

Ei sitä yksipuolisella päätöksellä jätetä omaa osaa tekemättä sen jälkeen kun ravinto on nautittu.

Vierailija
105/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseleekö jotkut tätä ihan tosissaan :D helvetti kun ihmiset on tyhmiä! Olen aiemmin nähnyt lähinnä 15-vee mopojonnejen jättävän tarjottimet ja roskat pöytään koska hei oon niin rebel etten siivoo, mutta että aikuisetkin äiti-ihmiset(?) tätä tekee.

Täytyykin alkaa oikeen seuraamaan ens kerralla jos bongais sikailevan av-mamman :D

Vierailija
106/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tarjottimen vieminen pikaruokapaikassa olis ihan ok, jos sen ruoan myös saisi ns. pikaruokapaikkaan tyypillisesti pikana, mutta kun useimmiten ei. Hese on tässä kai pahin. Oli jonoa tai ei, täyttä tai tyhjää, koskaan ei mitään ole valmiina, paitsi nuupahtaneita ranskalaisia. "Tuodaan loput pöytään". Seurueessa se tarkoittaa kaikkien hampurilaisia. Siihen pöytiin kantamiseen on aikaa, muttei pöytien siivoamiseen ja tarkoitan nyt pyyhkimistä, en roskien plokkaamista pois. Pöydät ovat ihan kuvottavassa kunnossa, kun joku käy niitä kerran tunnissa vähän sutaisemassa, lattia on rasvasta tahmainen. En ole missään muualla joutunut odottamaan hampurilaispaikassa ruokaa niin kauaa, kuin useimmissa hampurilaispaikoissa Suomessa. USA:ssa et melkein ehdi maksaa, kun häkellyttävästi tuotteesi on jo pakattuna tarjottimelle ja muuallakin saat ne heti tiskiltä.

Silloin pikkuisen ottaa päähän pyyhkiä sillä lautasliinalla (jonka olet itse hakenut likaiselta palvelupisteeltä) ketsuppitahran pöydältä ja kasata kamasi tarjottimelle ja kiikuttaa sen roskikselle. Toki näin teen, mutta hinta ja laatu eivät kohtaa, varsinkaan jos vaikkapa 5 henkilöä syö siinä samassa pöydässä ja joutuu odottamaan sitä pikaruokaansa 15 minuuttia.

ABC on myös aivan järkky paikka (ilmankos siellä on usein myös Hese). Lapsen urheilujoukkueen kanssa siellä joutuu pysähtymään, mutta se likaisuus ällöttää. Asiakkaat kyllä vievät astiat kiltisti pois, mutta juuri siksi kukaan ei tosiaan käy sitä salia siistimässä ja pöydät ovat likaisia ja lattiat ällöjä. Ruokaa saa odottaa kauan, ainoa järkevä vaihtoehto on se buffet, joka, no... Kai siihen hintaan ja laatuun sitten pitää myös siivota. Kohta kai siellä on tarjotinpisteissä lavuaarit, puhdistusainepullot ja rätit, sekä kyltti: Pyyhithän pöytäsi lähtiessäsi tai hinnat taas nousee! Ethän unohda huuhdella siisvousrättiäsi käytön jälkeen! Ei ikinä ABC:tä omilla yksityisillä matkoilla muuta kuin aivan pakon edessä tankkaus, vessa ja eväät siitä kaupasta.

Astioiden vieminen mielestäni ok, jos hinta ja laatu muuten kohtaavat. Monet lounasravintolat tästä hyvä esimerkki. Vaikka asiakkaat vievät astiansa pois ja jopa lajittelevat jätteet, ovat pöydät ja tarjoilupisteet siistejä, astiat aina täysiä ja kaikkea saatavilla tai minuutissa tulossa. Joo, hinta kalliimpi kuin Mäkkäri/Hese (muttei) ABC ja tarjoilu yleensä runsaampi ja parempi. Suosin muutenkin mieluummin yksityisiä kuin ketjuja.

Vierailija
107/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän aina tarjottimet, lautaset ja mukit pöydälle vaikka olisikin olemassa paikka, minne ne pitäisi viedä. Ei kiinnosta. Kaikki on muutenki niin perkeleen kallista. Helvettiäkö mä alan niitä viemään minnekään, viekööt ne jotka töissä on. Nehän ne palkkaa saa muutenkin. Mä en saa palkkaa siitä että ostan vaikka kahvin ja pullan ja vien mukin ja lautasen pois kun olen juonut ja syönyt. Mä maksan siitä vitun kahvista ja pullasta. Jätän ne siis pöydälle. Mähän se niistä oon maksanu.

Vierailija
108/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 19:30"]Mä jätän aina tarjottimet, lautaset ja mukit pöydälle vaikka olisikin olemassa paikka, minne ne pitäisi viedä. Ei kiinnosta. Kaikki on muutenki niin perkeleen kallista. Helvettiäkö mä alan niitä viemään minnekään, viekööt ne jotka töissä on. Nehän ne palkkaa saa muutenkin. Mä en saa palkkaa siitä että ostan vaikka kahvin ja pullan ja vien mukin ja lautasen pois kun olen juonut ja syönyt. Mä maksan siitä vitun kahvista ja pullasta. Jätän ne siis pöydälle. Mähän se niistä oon maksanu.
[/quote]
Et taida ikinä käydä kuin paikoissa, joissa astiat viedään itse.

Vierailija
109/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan niitä vie! 

Vierailija
110/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se ole mikään laadun tae, että lounaspaikan nimessä esiintyy sana "ravintola". Meidän työpaikkaravintolassa ei todellakaan ole pöytiintarjoilua ja tarjottimet pitää itse viedä tiskiin + vielä lajitella valmiiksi tiskaajalle lautaset, mukit ym. Mielestäni niillä hinnoilla (7,80€/annos) voisi se tiskaaja edes itse lajitella astiat...

Vierailija
111/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 19:30"]

Mä en saa palkkaa siitä että ostan vaikka kahvin ja pullan ja vien mukin ja lautasen pois kun olen juonut ja syönyt. Mä maksan siitä vitun kahvista ja pullasta. Jätän ne siis pöydälle. Mähän se niistä oon maksanu.

[/quote]

Pettämätöntä av-mamman logiikkaa. Minsta kahvista ja pullasta maksaminen on herkuista maksamista. Kukin itse valitsee missä herkuttelee, mutta jos siellä syö, jossa astioille on paikka asiakkaille viedä, ei herkuttelu pidä sisällään roskaamista. 

Sama pätee puistoihin ja metsiin. Pitäisi laittaa puistoihin lappuliisat, niin yhteiskunta saisi oikeasti rahastettua sotkemisenne. Kahvilaan sama homma. On ikävä tulla sotkemaasi pöytään, kun yrittäjä ei ruuhkassa veny joka hetki tyhjenevään pöytään. Minä maksan ystävällisestä palvelusta ja herkuista.

Vierailija
112/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien tarjottimen ja roskat, jos minun ei ole tarvinnut pyyhkiä pöytää itse ja palvelu on ollut asiallista. Yllättävää kyllä, nykyään todella monessa paikassa pöydät ovat likaisia.

Kävin eilen Vantaan Ikeassa klo 16, paikka oli puolityhjä mutta jouduin hakemalla hakemaan pöytää, joka ei olisi ollut likainen! Salityöntekijä siellä kyllä liikkui, mutta hänestä varmaan vain vähän likaiset pöydät ovat ihan ok asiakkaille, koska ei vaivautunut pöytiä pyyhkimään. Vein kuitenkin astiat syönnin jälkeen keräyspisteeseen.

Kuukausi takaperin oli todella järkyttävä kokemus Mikkelin McDonaldsissa. Ravintola oli suorastaan saastainen, lattiat lainehtivat märästä tai jo kuivuneesta limsasta, seassa ranskanperunoita jne. Pöydät samaa tasoa ja muutnkin se oli aivan järkyttävä teinihelvetti. Jouduin siivoamaan itse pöydän ja sen kolmen vartin aikana mitä ravintolassa vietin, salityöntekijää ei näkynyt. Sotku vain paheni. Lähtiessäni en vienyt omaa tarjotinta, vaan jätin sen paikan tapojen mukaisesti pöytään. Pöytä silti jäi siistimpänä jälkeeni kun siihen tullessani.

Vierailija
113/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärissä en veisi itse tarjotintani veks, koska paikka työllistää mm. kehitysvammaisia ja muita vajaakuntoisia yksinkertaisiin siivoustöihin salin puolella. Heiltä loppuvat hommat, jos asiakkaat hoitavat siivoamisen.

Vierailija
114/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:22"]

Meille koulussa (hotelli- ja ravintola-ala) sanottiin heti ensimmäisenä päivänä, että älkää ikinä vieko roskia ja tarjottimia takaisin. Ravintolalla pitäisi aina olla sen verran työntekijöitä töissä, että joku ehtii siivota salin.

[/quote]

Pitäisi ja pitäisi. ... totta kai koulussa puhutaan niin, jotta opiskelijat joskus työllistyisivät.

Vierailija
115/115 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väitetään, että jos asiakas siivoaa itse jälkensä, palvelu on muka nopeampaa "kun ei tartte salissa siivoilla". Sori mutta ei se salityöntekijä muutu keittiötyöntekijäksi lennossa; ruoassa kestää edelleen sen, minkä kestää! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan