Miksi maksavan asiakkaan pitäisi viedä ravintolassa tarjotin&roskat paikalleen?
Kommentit (115)
Pikaruokapaikoissa tarjottimen palauttaminen kuuluu tyyliin (ja onkin tehty helpoksi). Mutta tarjottimen palauttaminen on otettu käyttöön myös kalliissa kahviloissa. Kun kahvi maksaa 5euroa ja leipä siihen päälle 7€, niin tuotteiden katteilla pystyy kyllä palkkaamaan jonkun teinin hakemaan kupit pöydistä. Kahvilanautintoon kuuluu palvelu ja vain nk.kahvilanautinnolla voi perustella Suomen kahviloiden järkyttävät hinnat.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:07"]
Siksi että asiakas saa ne ruokansa niin halvalla. Jos henkilökunta alkaisi noukkimaan tarjottimia ja roskia pöydistä, nousisi ruokien hinta. Ja tämä on ihan lukenut jossain mäkin tai hesen seinässä eli ei ole omaa huuhaatani.
[/quote]
mäkkärin ja muut vastaavat EIVÄT OLE halpoja... tuo on pelkkä markkinointikikka ja feikki mielikuva.
helposti palaa 10€ ja päälle
ja lounaspaikoista saat hyvät safkat ja palvelun samaan hintaan pienemmillä asiakasmäärillä
[/quote]
Ja lounaspaikassa palautat aivan samalla tavalla tarjottimen sille varattuun telineeseen.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:32"]
Ihan turhaa toisiamme täällä syyllistää. Asiakkaat laitetaan siivoamaan jälkensä, jotta ketjujen ei tarvitse palkata enempää henkilökuntaa. Säästöt henkilökuntamenoissa ovat voittoa.
[/quote]
Se on säästöä myös asiakkaalle.
Mitenskäs palstan paskamaht käyttäytyy kun menevät kalliiseen ravintolaan? Sillä rahalla saa kai sitten jo varastaa vessasta hanat yms.?
Mitä väärää siinä on että jokainen siivoaa sotkunsa. Pöydän tyhjentäminen lähtiessä kuuluu hampurilaispaikkojen formaattiin.
En minä ala grillijonossakaan vaatimaan valkoista liinaa ja kankaisia servettejä pöytään, mutta nämä palstapellet varmaan lakaa, tai ainakin vie kostoksi terassin valkoiset puutarhatuolit mennessään.
Älkää menkö hampurilaispaikkaan, jos haluatte palvelua.
Ihan turhaa toisiamme täällä syyllistää. Asiakkaat laitetaan siivoamaan jälkensä, jotta ketjujen ei tarvitse palkata enempää henkilökuntaa. Säästöt henkilökuntamenoissa ovat voittoa.
[/quote]
Turhaa sinä siinä puolustelet porsasteluasi. Siivoa jälkesi hampurilaispaikassa kuten muutkin. Jos konsepti ei mielytä, niin älä hyvänen aika käy niissä.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:04"]
Miksi maksavan asiakkaan pitäisi viedä ravintolassa tarjotin&roskat paikalleen?
[/quote]
Koska olet itse vapaaehtoisesti valinnut sellaisen paikan.
Vai oletko holhouksenalainen vajokki??
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:09"]
Halvalla? Puhutaanko tässä lainkaan Suomesta?
[/quote]
Puhutaan: http://yle.fi/uutiset/suomen_kalleus_on_harhaluulo__halvat_maat_vasta_kalliita_ovatkin/7512379
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:19"]
[/quote]
Turhaa sinä siinä puolustelet porsasteluasi. Siivoa jälkesi hampurilaispaikassa kuten muutkin. Jos konsepti ei mielytä, niin älä hyvänen aika käy niissä.
[/quote]
kyllä minä siivoankin, HAMPURILAISRAVINTOLASSA. muualla en
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:44"]
Tarjottimen pöytään jättämisellä käsittääkseni TYÖLLISTÄVÄ VAIKUTUS. Suomi nousuun!
[/quote]
Lappu luukulle kun hinta nousee, eikä ihmiset enää käy, ei kannata, tulee lisää työttömiä.
[/quote]
Se onkin täysin poissuljettu ajatus, että yrittäjä edes kerran tinkisi omasta katteestaan.
1. Miten saa mäkkiin kulutettua yli kympin per hlö? Ei ole minulta vielä euroaikana onnistunut.
2. Tuo yrittäjien demonisointi on surullista. Aika paljon repii yrittäjä jos toinenkin omaa selkänahkaansa. Siitä hyvästä on hyvä saada joskus rahallista palkintoa, sillä moni yrittäjä tienaisi enemmän ja helpommalla palkkatöissä.
Sama se on vaatekaupoissa, asiakasta pyydetään viemään vaatteet takaisin sovituksen jälkeen. En vie. Kierrän yleensä koko kaupan ja otan mukaan ne kiinnostavimmat sovitukseen. Valittuani menen maksamaan ja jätän vaatteet kopin ulkopuolelle jos siinä on rekki ja jos ei ole, niin jätän koppiin tai mihin vaan lähimpään rekkiin. Miksi kiertäisin etsimässä paikkaa missä mikäkin paita oli, kun myyjät tekevät tuon saman huomattavasti nopeammin? Sitäpaitsi koko ajanhan siellä on joku järjestelemässä, se on heidän työnsä.
Englannissa tuo on ymmärretty asiakkaan palvelemisena ja silti hinnat on todella paljon edullisempia. Miksi täällä asiakas joutuu palvelemaan itseään?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:09"]
Halvalla? Puhutaanko tässä lainkaan Suomesta?
[/quote]
Täytyisikö näihin aina mielestäsi lisätä, että Suomen mittakaavassa halvalla? Oikeassahan toki olet siinä, että Suomessa kaikki on kallista. Se on kyllä ihan oma vikamme, kun annamme poliitikkojen ja viranomaisten tehdä meistä köyhiä kuppaamisellaan. Ja perusteeksi riittää aina se sama pahoinvointivaltion ylläpitäminen.
Itse alkuperäiseen kysymykseen, jos haluat että sinua palvellaan, niin menet hienompaan ravintolaan ja maksat siitä, etkä käy pikaruokapaikoissa. Säännöt ovat silloin tyystin toiset, mutta niin on hintakin.
En usko alkuunkaan, että hinnat aiheellisesti nousisivat jos jätämme tarjottimet viemättä MUTTA uskon vakasti, että teemme iiison karhunpalveluksen nuorillemme. Juuri nuorten työllisyydestä on kyse!!
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:57"]
Silloin jos syön pikaruokapaikassa, Ikeassa tms joissa asiakkaan tekemä siivous näkyy myös hinnoissa niin teen en. Tämä samapa on kuitenkin otettu käyttöön myös kahviloissa ja ravintoloissa joissa se ei mitenkään näy hinnoissa. Tällaisissa paikoissa olen lopettanut pöytien siivoamisen, koska ajattelen että se olisi jonkun ihmisen työpaikka.
[/quote]
Samaa ihmettelen. Mäkkärit ja muut pikaruokapaikat ovat asia erikseen, mutta minusta on todella outoa, että jopa kahviloissa, joissa kahvikupponen maksaa 4 euroa ja kakunpalasta saa pulittaa lähes 6 euroa*, pitäisi asiakkaan siivota itse pöytänsä.
*) ei kuvitteellinen esimerkki, vaan ihan tosi
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:57"]
Silloin jos syön pikaruokapaikassa, Ikeassa tms joissa asiakkaan tekemä siivous näkyy myös hinnoissa niin teen en. Tämä samapa on kuitenkin otettu käyttöön myös kahviloissa ja ravintoloissa joissa se ei mitenkään näy hinnoissa. Tällaisissa paikoissa olen lopettanut pöytien siivoamisen, koska ajattelen että se olisi jonkun ihmisen työpaikka.
[/quote]
Samaa ihmettelen. Mäkkärit ja muut pikaruokapaikat ovat asia erikseen, mutta minusta on todella outoa, että jopa kahviloissa, joissa kahvikupponen maksaa 4 euroa ja kakunpalasta saa pulittaa lähes 6 euroa*, pitäisi asiakkaan siivota itse pöytänsä.
*) ei kuvitteellinen esimerkki, vaan ihan tosi
[/quote]
Eilen asioin tyhjässä Presso-kahvilassa. Leivät maksoivat jopa 6,9 euroa (ei mikään täytetty patonki vaan _leipä_ täytteillä), pullat alkaen 2,90 e! Otin sellaisen kun oli halvinta tarjolla olevaa ruokaa.
En vienyt tarjotinta pois.
Mäkkärissä joudutaan siivoamaan yber paljon. Milloin olette nähneet mäkkärin lattian, jossa ei olisi ollut ranskalaisia tai ketsuppia pitkin pöytää?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:45"]
Englannissa tuo on ymmärretty asiakkaan palvelemisena ja silti hinnat on todella paljon edullisempia. Miksi täällä asiakas joutuu palvelemaan itseään?
[/quote]
Oletko verrannut väkimäärää kilometrin säteellä? Siellä väkeä riittää asiakkaiksi aamusta iltaan, jolloin voi palkata enemmän väkeä. Suomessa suurin osa aukioloajasta puolet penkeistä on tyhjänä. Vuokrakuluissa ei ole suurta eroa, jos verrataan muuhun kuin Lontoon keskustaan. Suomessa pienemmällä väkimäärälläostot on pienempiä, kun raaka-aineet on lähtökohtaisesti jo kalliimpia. Kun lisätään vielä heidän helppo työntekijöiden vaihdettavuus...
Suomessa hintojen on oltava riittävät, että saa siltä pieneltä asiakasmäärältä omansa ja alvit on maksettava sellaisistakin päivistä, kun kävijämäärä ei riitä kattamaan kuluja.
HUOM Astioiden palautus on PYYNTÖ, tavallisesti vain joku lappunen rullakon takana.
Ostaessasi palvelun ET ole saanut mitään hyvitystä hinnasta, etkö näin ollen jää mitään velkaakaan kahvilalle jättäessäsi astiat pöytään.
Miks alv on pienempi jos ottaa mukaan?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 04:08"]
Ei minulle ole koskaan ollut ongelma viedä tarjotinta pois. En kyllä tajua miksi se jollekin voi olla vaikeaa?
[/quote]
Ei minullekaan ole ongelmaa viedä pikaruokapaikoissa tarjotinta pois. Mutta kahvilassa, jossa joutuu maksamaan 3e kahvista, 2.90 karjalanpiirakasta ja 6.10e juustokakun palasta niin sitten se on jo iso ongelma, että pöytäkin pitäisi tyhjentää itse. Tällaisissa paikoissa vielä harmittaa se, että joskus voisi ottaa lisää kahvia tai toisenlaisen kahvin, mutta sitten pitäisi itse mennä se kassalta hakemaan ja jättää joko tavarat (ja välillä myös lapset) pöytään odottamaan tai raahata kaikki mukaan. Kauhean hankalaa, joten en enää ota santsikuppeja. Kahvilahan siinä itse häviää, mutta minkä minä sille voin jos yrittäjä ei vaan tajua.
Ai mitä ei tajua? Että halvempi hinta, enemmän asiakkaita, enemmän tuloja. Eikä niin, että korotetaan hintoja kun kauppa ei käy ja sitten lappu luukulle ja syyt asiakkaiden niskaan.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:30"]
Mä olen niin tyhmä, että vien ne tarjottimet pois. Tosin siitä seuraa se, että kun henkilökunta ei joudu käymään pöydissä, ne pöydät ovat myös törkeän saastaisia, kun niitä ei pyyhitä.
Esim. ABC-ravintolat ovat nykyään aivan järkyttävän huonoja. Pöydät paskaisia, ruokaa saa odottaa iäisyyden ja kun se lopulta tulee, se on aivan karmeeta. Esim. lasten kanakorissa väitettiin olevan paneroitua kanafilettä, kuten niissä nyt yleensä on. Kun annos tuli, siinä oli kalpeaa paistettua rintapalaa. Lapsi sanoi, että se on pahaa. Maistoin ja totesin saman; mausteena oli aavistus grillimaustetta, tosin sen vain näki, muuten liha maistui vain "eläimeltä". Hyi helvetti, vieläkin puistattaa.
Menin tietysti valittamaan, mutta mitä se kannatti, kun vuorossa oli kaksi urveloa, jotka väittivät kaiken olevan ok. "Korvauksena" tarjottiin jätskipuikkoa, jonka olisi saanut joka tapauksessa, ja jotka ovat poikkeuksetta kerran sulaneina jäätyneet, eli siis aivan paskaa nekin.
[/quote]
Paneroitua kanafilettä ei ole ollut enää kuukausiin. Toisekseen onhan se hirveeää että ruoka maistuu sille mistä se on tehty esim broileri broilerille, kala kalalle jne..
Olet näköjään niitä ihmisiä jotka syöttää mielummin lapsillenkin kaikkea pskaa,rasvassa lillutettua jossa maistuu rasva ja suola.