Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huivi talveksi 250€, hulluuttako?

Vierailija
24.09.2014 |

Haluaisin ostaa Mulberryn erään merinovillaisen huivin talveksi kun vanha melkein vastaava meni vastikään aika huonon näköiseksi yli 10 vuoden käytön jälkeen. Jotenkin peruspihinä ihmisenä vain mietin raaskinko tuotetta ostaa. Se on laadukas ja kaunis, mutta toisaalta 250€ kaulahuivista
on todella paljon. Onko typerää miettiä tällaista?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:56"]

Jos käyttää tuon hintaluokan huivia, on takit, kengät ja laukutkin fiksua olla samaa tasoa. Muuten tuo huivi jotenkin pomppaa esille muusta pukeutumisesta. Sitten saatiinkin jo menemään tonni poikineen...

[/quote]

Jaa no minulla on kyllä ihan laadukas talvitakki ja kengätkin... Ei mitään erikoista merkkiä mutta laatukamaa kuitenkin. 

Itse en kyllästy helposti klassisiin vaatekappaleisiin ja juuri viime huivin pitkää käyttöikää miettien ajattelin että ostaisin nyt uuden... En niinkään välitä edes brändistä mutta mielestäni tuo huivi on vaan todella kaunis. Ap.

[/quote]

No mutta jos sulla on kuudensadan talvitakki, kolmen sadan kengät ja kolmen sadan laukku ja satasen hanskat niin tarviiko sitä sitten edes kauheasti miettiä, ostaisko sitä kahden ja puolen huntin huivia?

Vierailija
62/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:52"]Jos haluat oikeasti laadukkaan huivin ja itseasiassa jo luksusta, niin osta pari kerää 100% kashmir-lankaa, tai vaikkapa  baby alpakan villaa, ja tee tai teetä niistä itsellesi käsityönä vaikkapa itse suunnittelemasi huivi. Uniikki tuote parhaista mahdollisista raaka-aineista, ja hakkaa pehmeydessään minkä tahansa merinovillaisen huivin. Mutta siitähän puuttuu kyllä se brändilogo, joka itseasiassa on juuri se, joka tuossakin Burberryn huivissa maksaa 90% tuotteen hinnasta, ei työ tai materiaali. Mutta jos tämän asian tiedostaa, eikä puhu satsaavansa "laatuun" niin silloin voi ihan hyvin ostaa sen Burberryn ;) Mieluummin yksi luonnonkuituinen ja pitkäikäinen huivi kuin kymmenen akryylihuivia.
[/quote]

Jos joskus kyllästyt tähän "itse tein"-huiviin, niin saat siitä max. 10e takaisin (eli n. 10%, ottamatta työtunteja lukuun). Jos myy merkkihuivin niin saat siitä helposti 80% takaisin, varsinkin kun näidenkin huivien hinnat nousee kokoajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Burberryn cashmerehuivi, ovh 350 e. Paras talvihuivini ikinä. Löytyy myös neljä eri LV:n huivia hintahaarukalla 300-450 e. Onhan ne kalliita merkkilisineen päivineen, mutta mitä sitten? Ajavat asiansa erinomaisesti ja olen niihin tyytyväinen. Ei ole paljoa tarvinut muita huiveja enää ostella. 

Vierailija
64/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:41"]

Mulla on Burberryn cashmerehuivi, ovh 350 e. Paras talvihuivini ikinä. Löytyy myös neljä eri LV:n huivia hintahaarukalla 300-450 e. Onhan ne kalliita merkkilisineen päivineen, mutta mitä sitten? Ajavat asiansa erinomaisesti ja olen niihin tyytyväinen. Ei ole paljoa tarvinut muita huiveja enää ostella. 

[/quote]

No aika paljon on kuitenkin tarvinnut huiveja ostella, jos on viisi eri talvihuivia työ/kaupunkikäyttöön?? Lisäksi sitten vielä ulkoiluun tarkoitetut huivit, koska noissa tuskin lenkkeillään tai ulkoilutetaan lapsia/koiria.

Vierailija
65/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:14"]

Jos käyttää tuon hintaluokan huivia, on takit, kengät ja laukutkin fiksua olla samaa tasoa. Muuten tuo huivi jotenkin pomppaa esille muusta pukeutumisesta. Sitten saatiinkin jo menemään tonni poikineen...

[/quote]

Jaa no minulla on kyllä ihan laadukas talvitakki ja kengätkin... Ei mitään erikoista merkkiä mutta laatukamaa kuitenkin. 

Itse en kyllästy helposti klassisiin vaatekappaleisiin ja juuri viime huivin pitkää käyttöikää miettien ajattelin että ostaisin nyt uuden... En niinkään välitä edes brändistä mutta mielestäni tuo huivi on vaan todella kaunis. Ap.

[/quote]

No mutta jos sulla on kuudensadan talvitakki, kolmen sadan kengät ja kolmen sadan laukku ja satasen hanskat niin tarviiko sitä sitten edes kauheasti miettiä, ostaisko sitä kahden ja puolen huntin huivia?

[/quote]

Mä mietin sitä ehkä sen takia että tiedostan kyllä että saan laadukkaan huivin varmaan halvemmallakin :) Talvitakkia ei mielestäni saa kovin laadukkaana vain jollain parilla sadalla eurolla. Nyt alkaa neljäs vuosi saman takin kanssa! Mietinkin juuri sitä viitsinkö maksaa vaan ulkonäöstä...

Ap.

Vierailija
66/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

46, eivät siis ole kaikki talvihuiveja. :) Käytän esimerkiksi juuri tuota Burberryn huivia myös ihan ulkoillessa. Hikilikuuntaan on sitten toki omat asusteensa, tarvitseehan siihen omat vaatteensakin huoh. Koirista ja lapsista ei tarvikaan vielä huolehtia, mutta eivätköhän nuo huivit silloinkin ole kaulaa lämmittämässä, koska ovat nytkin arkikäytössä. Koiran tavallinen ulkoilutus nyt ei yleensä kovin rankkaa ulkoliikuntaa kumminkaan ole. 

Vierailija
67/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:55"]

46, eivät siis ole kaikki talvihuiveja. :) Käytän esimerkiksi juuri tuota Burberryn huivia myös ihan ulkoillessa. Hikilikuuntaan on sitten toki omat asusteensa, tarvitseehan siihen omat vaatteensakin huoh. Koirista ja lapsista ei tarvikaan vielä huolehtia, mutta eivätköhän nuo huivit silloinkin ole kaulaa lämmittämässä, koska ovat nytkin arkikäytössä. Koiran tavallinen ulkoilutus nyt ei yleensä kovin rankkaa ulkoliikuntaa kumminkaan ole. 

[/quote]

Koiraa kuitenkin ulkoilutetaan säässä kuin säässä, joka on useimmiten aika kötynen ainakin Etelä-Suomessa. Joku monensadan laatumateriaalihuivi ei ehkä ihan ole se istuvin valinta jonkun veden-ja tuulenpitävän takki-housuyhdistelmän kanssa.

Vierailija
68/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:55"]

[/quote]

Koiraa kuitenkin ulkoilutetaan säässä kuin säässä, joka on useimmiten aika kötynen ainakin Etelä-Suomessa. Joku monensadan laatumateriaalihuivi ei ehkä ihan ole se istuvin valinta jonkun veden-ja tuulenpitävän takki-housuyhdistelmän kanssa.

[/quote]

Tuolla periaatteella kyllä minkä tahansa materiaalin huivi kärsii. Itse ainakin asettelen huivini juuri sen ulkoilutakin kauluksen alle, ja kivasti vielä lämmittää kunhan takki ensin blokkaa tuulen ja viiman. Ja tosiaan, varalta kyllä löytyy myös se erillinen urheiluhuivi. Mielestäni AP on koko ajan puhunut enemmänkin arkikäytön huivista, ei ääriolosuhteiden säihin soveltuvista ulkoiluasusteista. :)

Vierailija
69/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä mietin sitä ehkä sen takia että tiedostan kyllä että saan laadukkaan huivin varmaan halvemmallakin :) Talvitakkia ei mielestäni saa kovin laadukkaana vain jollain parilla sadalla eurolla. Nyt alkaa neljäs vuosi saman takin kanssa! Mietinkin juuri sitä viitsinkö maksaa vaan ulkonäöstä...

Ap.

[/quote]

Ap, joskus kun olen epäröinyt jotain kuten sinä olen päättänyt etten tee ostosta tiettyä päivää ennen (vkon, kahden päässä). Jos huivi on sinä aikaa unohtunut, ei se ollut tarpeellinen ostos. Jos edelleen haluaa ostaa sen, on ostos varmasti mieluinen.

Vierailija
70/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap.

[/quote]

Ap, joskus kun olen epäröinyt jotain kuten sinä olen päättänyt etten tee ostosta tiettyä päivää ennen (vkon, kahden päässä). Jos huivi on sinä aikaa unohtunut, ei se ollut tarpeellinen ostos. Jos edelleen haluaa ostaa sen, on ostos varmasti mieluinen.

[/quote]

Tämä on hyvä neuvo kyllä :) Olen nyt pohdiskellut asiaa pari kuukautta... Ehkä tämä ajatus on tarpeeksi kypsynyt! Kiitos mielipiteistä kaikille. Ap.

Vierailija
71/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on gina tricotin huivi, on kestänyt jo 3 vuotta, nyt menossa 4. vuosi, maksoi silloin joskus 9.99e. Mitä ihmettä te teette niille huiveille, kun menee huonoon kuntoon jo vuodessa?

Vierailija
72/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, mitä ap aikoo sille vanhalle huivilleen tehdä. Tuleeko käytettyä enää ollenkaan vai joutaako roskiin/kirpparille?

Vierailija
73/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:52"]Jos haluat oikeasti laadukkaan huivin ja itseasiassa jo luksusta, niin osta pari kerää 100% kashmir-lankaa, tai vaikkapa  baby alpakan villaa, ja tee tai teetä niistä itsellesi käsityönä vaikkapa itse suunnittelemasi huivi. Uniikki tuote parhaista mahdollisista raaka-aineista, ja hakkaa pehmeydessään minkä tahansa merinovillaisen huivin. Mutta siitähän puuttuu kyllä se brändilogo, joka itseasiassa on juuri se, joka tuossakin Burberryn huivissa maksaa 90% tuotteen hinnasta, ei työ tai materiaali. Mutta jos tämän asian tiedostaa, eikä puhu satsaavansa "laatuun" niin silloin voi ihan hyvin ostaa sen Burberryn ;) Mieluummin yksi luonnonkuituinen ja pitkäikäinen huivi kuin kymmenen akryylihuivia. [/quote] Jos joskus kyllästyt tähän "itse tein"-huiviin, niin saat siitä max. 10e takaisin (eli n. 10%, ottamatta työtunteja lukuun). Jos myy merkkihuivin niin saat siitä helposti 80% takaisin, varsinkin kun näidenkin huivien hinnat nousee kokoajan.

[/quote]

Tässä tapauksessa ei varmasti olisi edes halua myydä kenellekään toiselle uniikkia tuotetta joita ei muilta löydy, ja joka laadustaan ja maailman parhaasta materiaalista huolimatta on maksanut vain murto-osan siitä mitä olisi maksanut kuuluisasta logosta. Ainakaan minä en maksaisi 200e käytetystä merinovillahuivista, oli sen merkki mikä hyvänsä. Arvostan nimenomaan taidokasta käsityötä tehdastyön sijaan, minusta se on yksi laadun osa-alue. Ja hyvä hinta-laatusuhde toinen, en halua maksua ns. ilmasta. Hyvä suunnittelu eli tuotteen ulkonäkö on toki myös erittäin tärkeä osa laatua, ja se voi olla juuri se mikä monelta muuten hyvältä käsityöläiseltä voi jäädä vajaaksi, ja sitä löytyy usein näiltä ns. merkkibrändeiltä.

Aloittajan viestiin: omia rahojasi käytät eikä se ole keltään muulta pois. Ja kauneus on ihan hyvä syy ostaa juuri sitä mitä haluaa :)

Vierailija
74/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:20"]

Olisi kiva kuulla, mitä ap aikoo sille vanhalle huivilleen tehdä. Tuleeko käytettyä enää ollenkaan vai joutaako roskiin/kirpparille?

[/quote]

Se on reunoista vähän rispaantunut mutta ajattelin antaa sen vaikka facebookin kautta jollekin ilmaiseksi jos kelpaa :) 

Se joka kommentoi ginatricot-huiveja, mä en ole itse huomannut että ne lämmittäisi yhtä hyvin kuin villahuivit. Sen lisäksi mä hikoilen kuin pieni possu ja tekokuidut vaan pahentaa aina sitä tilannetta :( Ap.

Vierailija
75/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Mulberryn vastaava käytössä 3 vuotta ja näyttää edelleen oikein hyvälle :) Olen erittäin tyytyväinen. Jakaa hinnan käyttökertojen määrällä, niin kummasti ei olekaan sen kalliimpi kuin H&M parinkympin rätti joka kestää kuukauden :)

Vierailija
76/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hyviä villahuiveja saa halvemmallakin?

Vierailija
77/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kirpparilta suuren luonnonvalkoisen villaisen klassikko "maatuskahuivin" 2:lla eurolla,hyvin kesti konepesun. Ei varmaan sovi mulberrytyyppien talvipukeutumiseen, mutta minua lämmittää ja säästän rahani toisenlaisiin asioihin.

Vierailija
78/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:17"]

osta lämmin huivi kirppikseltä. Säästät luontoa ja kukkarosi kiittää.

[/quote]

Mielummin neuloisin oman huivin kuin hakisin jonkun toisen nukkaaman ja hönkimän huivin. Tosin tulee kalliimmaksi, kun langat eivät ole järin ilmaisia. 

[/quote]

Samoin ja huivin on oltava omanlainen tarkalleen. 

Vierailija
79/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan huivini kirpparilta. Tykkään vaihdella ja siksi mulle onkin kertynyt useita kymmeniä huiveja. Mä ostan vain luonnonmateriaaleja eli kaikki on puuvillaa, villaa tai silkkiä. Merinovillaisiakin multa löytyy useita eri värisiä, osa yksivärisiä ja osa kuviollisia. 

Huivit maksaa tuossa meidän kirpparilla aina 1,50€. Pikaisesti arvioituna mulla on yli 50, mutta alle 100 erilaista huivia. Sanoisin, että kaikki ovat laadukkaita ja ihan uuden veroisia. Ja ne vanhimmat on kestäneet uudenveroisina jo vuosia.

Mun on vaikea kuvitella, että 250€ maksava huivi olisi niin ylivoimainen laadultaan, että sellaisen ostoa vois perustella kestävyydella tai muutenkaan järkevästi. Kyllä tuollaisen hinta määräytyy brandin mukaan ja luksusmerkillä on luksuksen hinta. Osa haluaa sen hinnan maksaa ja ap on ilmeisesti sellainen.

Minä en. :)

Vierailija
80/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:18"]

Mä ostan huivini kirpparilta. Tykkään vaihdella ja siksi mulle onkin kertynyt useita kymmeniä huiveja. Mä ostan vain luonnonmateriaaleja eli kaikki on puuvillaa, villaa tai silkkiä. Merinovillaisiakin multa löytyy useita eri värisiä, osa yksivärisiä ja osa kuviollisia. 

Huivit maksaa tuossa meidän kirpparilla aina 1,50€. Pikaisesti arvioituna mulla on yli 50, mutta alle 100 erilaista huivia. Sanoisin, että kaikki ovat laadukkaita ja ihan uuden veroisia. Ja ne vanhimmat on kestäneet uudenveroisina jo vuosia.

Mun on vaikea kuvitella, että 250€ maksava huivi olisi niin ylivoimainen laadultaan, että sellaisen ostoa vois perustella kestävyydella tai muutenkaan järkevästi. Kyllä tuollaisen hinta määräytyy brandin mukaan ja luksusmerkillä on luksuksen hinta. Osa haluaa sen hinnan maksaa ja ap on ilmeisesti sellainen.

Minä en. :)

[/quote]

En kyllä ymmärrä mihin ihmeeseen ihminen tarvitsee yli 50 huivia. Vaikka olisivat olleet ilmaisia kaikki.