Huivi talveksi 250€, hulluuttako?
Haluaisin ostaa Mulberryn erään merinovillaisen huivin talveksi kun vanha melkein vastaava meni vastikään aika huonon näköiseksi yli 10 vuoden käytön jälkeen. Jotenkin peruspihinä ihmisenä vain mietin raaskinko tuotetta ostaa. Se on laadukas ja kaunis, mutta toisaalta 250€ kaulahuivista
on todella paljon. Onko typerää miettiä tällaista?
Kommentit (118)
Yllä muuten erinomainen kirjoitus mutta ei suurin osa Balmuirin brändin alla myytävistä tuotteistakaan kotimaisia ole. Balmuir on suomalainen myynti- ja markkinointiyritys mutta myytävät tuotteet on haalittu valmistajilta eri puolilta maailmaa. Toki siellä suomalaisiakin joukossa lienee.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:18"]
Mä ostan huivini kirpparilta. Tykkään vaihdella ja siksi mulle onkin kertynyt useita kymmeniä huiveja. Mä ostan vain luonnonmateriaaleja eli kaikki on puuvillaa, villaa tai silkkiä. Merinovillaisiakin multa löytyy useita eri värisiä, osa yksivärisiä ja osa kuviollisia.
Huivit maksaa tuossa meidän kirpparilla aina 1,50€. Pikaisesti arvioituna mulla on yli 50, mutta alle 100 erilaista huivia. Sanoisin, että kaikki ovat laadukkaita ja ihan uuden veroisia. Ja ne vanhimmat on kestäneet uudenveroisina jo vuosia.
Mun on vaikea kuvitella, että 250€ maksava huivi olisi niin ylivoimainen laadultaan, että sellaisen ostoa vois perustella kestävyydella tai muutenkaan järkevästi. Kyllä tuollaisen hinta määräytyy brandin mukaan ja luksusmerkillä on luksuksen hinta. Osa haluaa sen hinnan maksaa ja ap on ilmeisesti sellainen.
Minä en. :)
[/quote]
En kyllä ymmärrä mihin ihmeeseen ihminen tarvitsee yli 50 huivia. Vaikka olisivat olleet ilmaisia kaikki.
[/quote]
Vaihtelen huivia asun mukaan ja tietty erilaisiahan huivit on eri vuodenaikoina. On mulla muitakin vaatteita paljon. Mä tykkään vaihtaa vaatteita päivittäin ja huivi vaihtuu samoin.
Merkistä ei pidä maksaa, mutta laadusta ja designistä kyllä. Huivit nyt maksaa paljon ja laadukasta merkkihuivia ei alle kahdensadan taida saada.
Itse hain pipo (jep...), huivi ja hanskat yht. 500€. Itkettää jos hukkuu...
Mä ostin talveksi Mulberryn Jacquard Logo Scarfin ja Lv:n Logomania-huivin,yhteensä maksoivat yli 500e,mutta kaiken sen arvoista! Nätin näköset huivit,ja kaikenlisäksi erittäin lämpimiä :-) Eli suosittelen Mulberryä varsinkin!
Yäk! Itse en maksaisi mainoshuivista, mutta onhan se pitkäikäisyys ekologista.
Jos sulla on varaa siihen, niin osta ihmeessä. :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:58"]
Haluaisin ostaa Mulberryn erään merinovillaisen huivin talveksi kun vanha melkein vastaava meni vastikään aika huonon näköiseksi yli 10 vuoden käytön jälkeen. Jotenkin peruspihinä ihmisenä vain mietin raaskinko tuotetta ostaa. Se on laadukas ja kaunis, mutta toisaalta 250€ kaulahuivista on todella paljon. Onko typerää miettiä tällaista?
[/quote]
No jos vanha kesti 10 vuotta niin miksi ihmeessä ei ostaisi uutta varsinkin jos varaa on? Minulla on Mulberryn villahuivi joka maksoi jonkun verran päälle 100€ ja on kestänyt ja kestänyt, vieläkin kuin uusi. Ja miten pehmeä se onkaan verrattuna joihinkin halpishuiveihin ja sopii kaikkien takkieni kanssa värityksensä ansiosta. Tuon huivin lisäksi minulla on vain yksi talvihuivi, muita ei tarvitse. Mielestäni raha on tarkoitettu käytettäväksi ja elämästä nauttimiseen, toki suhteessa on hyvä myöskin säästää ja kartuttaa omaisuuttaan. Jos talous ei kaadu niin mikä estää ostamasta:)
Aika moni kuitenkin käyttää vastaavan tai moninkertaisesti isomman summan vuodessa iltapäivälehtiin, heräteherkkuihin, tupakkaan, alkoholiin, ärrä-kahviin ja pelikoneisiin, saati että ostavat sieltä mistä kalleimmalla saa. Pienistä puroista syntyy iso virta, itse mieluummin ostan laadukkaita tuotteita harvemmin kuin jotain turhuuksia päivittäin. Esimerkiksi kaverini on sellainen joka aika huomaamattaan ostelee milloin mitäkin turhaa (maksavat ehkä muutamasta eurosta pariinkymppiin) mutta sitten kauhistelee jos itselläni on vaikka jokin hieman arvokkaampi laukku, sanoen ettei hänellä olisi varaa tuollaiseen. Olisi kyllä, jos käyttäisi varansa siihen sen sijaan kuin muihin ostoksiin:)
Kalliimpi kuin mun käsintehty nahkalaukku, joka oli 170 euroa. En ostaisi, en myöskään pidä ulkonäöstä, mutta makuasioista ei toki sovi kiistellä.
Kukaan ei pidä mua kummoisena kun käytän helposti euron päivässä karkkiin. Halvempi tuo ap:n huivi-huvi on :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:52"]
Jos haluat oikeasti laadukkaan huivin ja itseasiassa jo luksusta, niin osta pari kerää 100% kashmir-lankaa, tai vaikkapa baby alpakan villaa, ja tee tai teetä niistä itsellesi käsityönä vaikkapa itse suunnittelemasi huivi. Uniikki tuote parhaista mahdollisista raaka-aineista, ja hakkaa pehmeydessään minkä tahansa merinovillaisen huivin. Mutta siitähän puuttuu kyllä se brändilogo, joka itseasiassa on juuri se, joka tuossakin Burberryn huivissa maksaa 90% tuotteen hinnasta, ei työ tai materiaali. Mutta jos tämän asian tiedostaa, eikä puhu satsaavansa "laatuun" niin silloin voi ihan hyvin ostaa sen Burberryn ;) Mieluummin yksi luonnonkuituinen ja pitkäikäinen huivi kuin kymmenen akryylihuivia.
[/quote]
Onko ihan mahdoton ajatus, että joku tykkää sen merkkihuivin ulkonäöstä ja värityksestä joka on monikäyttöinen? Ei merkkituotteita osteta aina siksi kun ne on jotain merkkiä vaan koska ihastutaan ulkonäköön ja laatuun. Minä ostaisin mieluusti jonkun Mulberry huivin tasoisen ja näköisen huivin halvemmalla jos saisin, merkillä ei ole väliä. Veikkaan vaan että joku käsityöläinen ei osaa samanlaista tehdä. Samoin, mitä vikaa on ostaa liikkeistä? Säilyy työpaikat ihmisillä kun kuluttaa:)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:06"]
Samaa sanomassa kuin 5. Jos edellinen huivi tosiaan kesti yli 10 vuotta, niin vuodessa huiville tulee hintaa alle 25€. Ei paha. Jos tiedät käyttäväsi huivia paljon, niin osta ihmeessä. Itsekin voisin ostaa, jos vain löytäisin jonkun todella mieleisen. Ja minusta on vain normaalia miettiä tuon hintaisen huivin hintaa. Ihmettelisin enemmän jos ihminen vain menisi kauppaan ja heräteostoksena pistäisi sen verran huiviin.
[/quote]
Mitä väliä sillä on, kuinka kauan huivi kesti. Mitä vähemmän käytät, sitä useamman vuoden vaate "kestää". Tuskin ap on huivia jatkuvasti talvella käyttänyt ja viime vuosina tuskin enää lainkaan. Joten huivien hinnaksi tulee 25 e/talvi plus kaikki ne muut huivit, joita on pakko ostaa, kun ei jaksa aina sitä yhtä ja samaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:14"]
Samaa sanomassa kuin 5. Jos edellinen huivi tosiaan kesti yli 10 vuotta, niin vuodessa huiville tulee hintaa alle 25€. Ei paha. Jos tiedät käyttäväsi huivia paljon, niin osta ihmeessä. Itsekin voisin ostaa, jos vain löytäisin jonkun todella mieleisen. Ja minusta on vain normaalia miettiä tuon hintaisen huivin hintaa. Ihmettelisin enemmän jos ihminen vain menisi kauppaan ja heräteostoksena pistäisi sen verran huiviin.
[/quote]
Mitä väliä sillä on, kuinka kauan huivi kesti. Mitä vähemmän käytät, sitä useamman vuoden vaate "kestää". Tuskin ap on huivia jatkuvasti talvella käyttänyt ja viime vuosina tuskin enää lainkaan. Joten huivien hinnaksi tulee 25 e/talvi plus kaikki ne muut huivit, joita on pakko ostaa, kun ei jaksa aina sitä yhtä ja samaa.
[/quote]
Samaa mä mietin ja ihmettelen. Kuka jaksaa samaa huivia käyttää vuodesta toiseen? Kai kaikilla on useampia huiveja?
Ihan tavallinen, keskihintainen laatuhuivi kestää jo sen kymmenen vuotta ihan uuden veroisena. Ei mun huivini ole yhtään kuluneet tai huonoiksi menneet vuosien käytössä.
Kipuraja olisi 50 euroa kaulahuivista. En pystyisi käyttämään 250 euron huivia. Tosin en maksaisi mistään vaatteesta 250 euroa.
Jos sulla on varaa niin osta pois! Mun "uusi" huivi tuli kirpparilta, maksoi euron :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 16:11"]
Mä ostin talveksi Mulberryn Jacquard Logo Scarfin ja Lv:n Logomania-huivin,yhteensä maksoivat yli 500e,mutta kaiken sen arvoista! Nätin näköset huivit,ja kaikenlisäksi erittäin lämpimiä :-) Eli suosittelen Mulberryä varsinkin!
[/quote]
Noilla merkeillä on paljon kauniita huiveja, mutta niissä sitä logoa ei näy lainkaan. Jostain syystä täällä suositaan noita logotuotteita. Miksiköhän? ;)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:38"]
[/quote]
Ja kiva käyttää samaa huivia 10 vuotta??? Itse ostan mieluusti eri värisiä, erilaista materiaalia jne vuosittain uusia. Silti ei maksa noin paljoa.
[/quote]
Minullakin on monta eri väristä ja materiaalista huivia, en vaan "pärjää" yhdellä kun tykkään eri tyyleistä.
Tosin siinä mielessä olen väärässä ketjussa, kun pääsääntöisesti ostan huivit kirpparilta ja neulon itse (kirpparilta löytyy lankoja, ja alennusmyynneistä saa toisinaan kerän jopa eurolla tai kahdella, normihintaiset langat on melko kalliita).
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:52"]
Jos haluat oikeasti laadukkaan huivin ja itseasiassa jo luksusta, niin osta pari kerää 100% kashmir-lankaa, tai vaikkapa baby alpakan villaa, ja tee tai teetä niistä itsellesi käsityönä vaikkapa itse suunnittelemasi huivi. Uniikki tuote parhaista mahdollisista raaka-aineista, ja hakkaa pehmeydessään minkä tahansa merinovillaisen huivin. Mutta siitähän puuttuu kyllä se brändilogo, joka itseasiassa on juuri se, joka tuossakin Burberryn huivissa maksaa 90% tuotteen hinnasta, ei työ tai materiaali. Mutta jos tämän asian tiedostaa, eikä puhu satsaavansa "laatuun" niin silloin voi ihan hyvin ostaa sen Burberryn ;) Mieluummin yksi luonnonkuituinen ja pitkäikäinen huivi kuin kymmenen akryylihuivia.
[/quote]
Onko ihan mahdoton ajatus, että joku tykkää sen merkkihuivin ulkonäöstä ja värityksestä joka on monikäyttöinen? Ei merkkituotteita osteta aina siksi kun ne on jotain merkkiä vaan koska ihastutaan ulkonäköön ja laatuun. Minä ostaisin mieluusti jonkun Mulberry huivin tasoisen ja näköisen huivin halvemmalla jos saisin, merkillä ei ole väliä. Veikkaan vaan että joku käsityöläinen ei osaa samanlaista tehdä. Samoin, mitä vikaa on ostaa liikkeistä? Säilyy työpaikat ihmisillä kun kuluttaa:)
[/quote]
Merkkituotteesta ilahtuvat ne ihmiset, jotka ovat imperiumin luoneet. Mua ei huvita kustantaa jonkun Design-pellen elämäntyyliä, vaan mieluummin ostan laatua siltä normituloiselta, joka hyötyy enemmän mun rahoistani.
Itse en maksais huivista noin paljoa koska tykkään vaihdella erilaisia. Itseasiassa olen huivifriikki :)
Ap tais mainita talvitakeist että alle 200€ ei saa kunnon laadukasta takkia. Minä olen erimieltä. Itse olen löytänyt itselleni hyviä takkeja alle 200e. Viimevuonna ostin espritin pitkän mallisen untuvatakin ovh 150-160€. Oli alessa puoleen hintaan. Aivan ihana ja lämmin päällä. Kyllä halvemmallakin saa hyviä takkeja. Mä en tiiä haluaisinko edes pitää samaa takkia 15v. Haluan vaihtelua.
Mitäs sanoisit kotimaisen Balmuir-merkin huivista tai siitä merkistä joka ennen kulki Arelalizza-nimellä? Itse olen kokenut nuo vähintään yhtä hyviksi kuin Mulberryn ja suuri plussa kotimaisuudesta:) Suomalaista työtä suosimalla tämän maan talous saadaan nousuun ja noiden merkkien käyttämä pehmeä cashmere on paljon mukavampi ja lämpöisempi käytössä kuin merinovilla:) Muutenkin kehottaisin suomalaisia olemaan paaaaaljon ylpeämpiä siitä mitä täällä tuotetaan ja mitä täällä osataan! Ei pidä verrata Suomea negatiivisessa kontekstissa Ruotsiin tai muihin maihin ja suomalaisuutta juuri työssä pitää kunnioittaa ja suosia! Niin pidetään työpaikat, saadaan maan talous paremmalle tolalle ja ehkä jokin suomalainen brändikin voi joskus saavuttaa Mulberryn ikonimaineen. Kuka muu sen kaiken tekee ellei itse suomalaiset?!! Camoon naiset!!:)