Huivi talveksi 250€, hulluuttako?
Haluaisin ostaa Mulberryn erään merinovillaisen huivin talveksi kun vanha melkein vastaava meni vastikään aika huonon näköiseksi yli 10 vuoden käytön jälkeen. Jotenkin peruspihinä ihmisenä vain mietin raaskinko tuotetta ostaa. Se on laadukas ja kaunis, mutta toisaalta 250€ kaulahuivista
on todella paljon. Onko typerää miettiä tällaista?
Kommentit (118)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:43"]
Meidän perheen kuukauden ruokarahat....
[/quote]
Ei, kyl ne on ap:n omia rahoja :D
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:43"]
Meidän perheen kuukauden ruokarahat....
[/quote]
Ei, kyl ne on ap:n omia rahoja :D
[/quote]
Kiitos tästä, repesin nauramaan ääneen... :D
Kiitos teille kommenteista! Ikävistä ja positiivisista! Mä meen huomenna ostamaan sen huivin (nyt toivon vielä että Stadin liikkeestä niitä löytyy...) kun kerran oon tätä tosi kauan miettinyt. Sain paljon ajateltavaa tästä ketjusta ja tajusin että käytän tosi vähän rahaa mihinkään turhaan tässä elämässä. En juurikaan käytä alkoholia, en polta tupakkaa, en osta kamalasti vaatteita... Ehkä voin suoda itselleni tämän kauniin huivin josta kovasti pidän.
Ap.
Eiköhän toi riipu rahatilanteesta. Jos on hyvätuloinen ihminen, niin ei tuo ole hinta eikä mikään. Av-mammalle, joka tyypillisimmillään elää kotihoidontuella ja mies ajaa kuorma-autoa, se on tietysti eri asia. Itse ainakin ostan nykyään mitä haluan. Mulla on siihen varaa. Aina näin ei ole ollut. Ostan harvoin ja kun ostan jotain, ni ostan just mitä huvittaa.
Mä en ymmärrä mikset tue jotakin hyväntekeväisyyskohdetta jos sulla todella on noin paljon löysää rahaa? En voi käsittää ihmisiä, jotka laittaa rahaa haisemaan noin vastuuttomasti kun vähemmälläkin tosiaan saa ihan hyvän villahuivin. Toi on just sellaista kerskakuluttamista mikä on väärin.
Se raha mitä sinä saat ei oikeastaan ole vain sinun vaan sinun on ylijäämäraha laitettava muidenkin ihmisten ja luomakunnan hyödyksi. Kaikilla ei ole mahdollisuutta auttaa mitään eikä tehdä taloudellisesti mitään hyvää mutta niillä kenelle sitä rahaa jostakin syystä annetaan niin niillä on vastuu jakaa hyvää eteenpäin kun siihen kerran on mahdollisuus. Sille, jolle on paljon annettu, siltä myös paljon vaaditaan.
Merinovillan käyttäjät ovat sadistisia eläinrääkkäjiä. Heidän huivejaan varten lampaita rääkätään mulesingilla, eli peräaukon ympäriltä leikataan puuduttamatta ihoa pois. Merinolampaita myös myrkyitetään voimakkailla loishäätöaineilla. Hännät ja kivekset amputoidaan laittamalla kireä kuminauha ympärille. Miten te voitte hyvällä omalla tunnolla käyttää merinovillaa tai edes muuta villaa?
http://www.animalia.fi/valinta/vaatteet-ja-keng%C3%A4t/el%C3%A4inper%C3%A4iset-materiaalit/villa
Kerro sitten minkä huivin ostit! :-) Jacquard Checkit ja normit Check Scarfit on aina menneet jo ennen lokakuuta :(
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:26"]
Kerro sitten minkä huivin ostit! :-) Jacquard Checkit ja normit Check Scarfit on aina menneet jo ennen lokakuuta :(
[/quote]
Joo ajattelin että jos ei ole liikkeessä niin tilaan sitten polyvorelta...
Kyllä minäkin hyväntekeväisyyteen annan rahaa mutta en oikein ymmärrä miksen toisaalta hieman saisi nauttia siitä että olen rakentanut itselleni suhteellisen mukavan elämän. Olen nähnyt tämän hetkisen tilanteeni eteen todella paljon vaivaa ja myös erittäin köyhiä aikoja.
Hämmentynyt Ap.
Mikset voisi ostaa? Jos se tosiaan on kestävä ja hinta-laatusuhde kunnossa?
Tosin itse en ostaisi, jos olisi halvemmalla joku villahuivi myynnissä..
Jes soitin liikkeeseen ja kaikkia huiveja on siellä jäljellä. Menen tänään töiden jälkeen! Ap.
Joo, oma ihana elämäntilanteesi on varmasti JUURI sinun itsesi ansiota <3
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:22"]Mä en ymmärrä mikset tue jotakin hyväntekeväisyyskohdetta jos sulla todella on noin paljon löysää rahaa? En voi käsittää ihmisiä, jotka laittaa rahaa haisemaan noin vastuuttomasti kun vähemmälläkin tosiaan saa ihan hyvän villahuivin. Toi on just sellaista kerskakuluttamista mikä on väärin.
Se raha mitä sinä saat ei oikeastaan ole vain sinun vaan sinun on ylijäämäraha laitettava muidenkin ihmisten ja luomakunnan hyödyksi. Kaikilla ei ole mahdollisuutta auttaa mitään eikä tehdä taloudellisesti mitään hyvää mutta niillä kenelle sitä rahaa jostakin syystä annetaan niin niillä on vastuu jakaa hyvää eteenpäin kun siihen kerran on mahdollisuus. Sille, jolle on paljon annettu, siltä myös paljon vaaditaan.
[/quote]
Helppo sanoa ja ajatella noin kun itse olet niitä joita tämän yhteiskunnan hyvätuloiset tukevat verorahoistaan, vai? Ei todellakaan ole noin kuten kirjoitat, ei ahkerien ja opiskelleiden velvollisuus ole antaa sitä ahkeruudellaan tienaamaansa pois. Ja miksi tämä koskisi vain hyvätuloisia, kai tuolla logiikalla joka ikisen tulisi antaa ne vähätkin ylimääräiset rahat hyväntekeväisyyteen?
Ja tuo ap:n huivin osto ei todellakaan ole kerskakuluttamista, haloo! Päinvastoin. Eikö olisi parempi että H&M kaltaisia halpamerkkejä ei olisi, vaan kaikki maksaisi enemmän. Loppuisi se "hei kiva huivi, ostanpa sen heti" -shoppaus ja siirryttäis tähän ap:n kuvaamaan tilanteeseen, että sitä ostosta harkitaan pitkään ja hartaasti. Tokihan paras ois jos nää muotitalot harrastais hyväntekeväisyyttä, mutta tuo tekstisi on kyllä aivan ding dong vassarikommentti.
Olisi kiva jos olisi noin selkeä maku, että tietää pitävänsä jostain huivista 10 vuotta. Itselläni muuttuu mieltymykset jatkuvasti, joten en uskalla mitään kovin kallista ostaa koskaan ja laatukin on sitten sen mukaista.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:17"]
Olisi kiva jos olisi noin selkeä maku, että tietää pitävänsä jostain huivista 10 vuotta. Itselläni muuttuu mieltymykset jatkuvasti, joten en uskalla mitään kovin kallista ostaa koskaan ja laatukin on sitten sen mukaista.
[/quote]
Mulla on ollu aika klassinen maku jo pitkään... (lue: tylsä :D) Oon pikkuhiljaa keräilly sellasia vaatekappaleita joista on iloa vuosikausiksi. Nyt alkaa neljäs talvi samalla takilla, oon niin tyytyväinen että aikoinaan panostin kunnolla! Ap.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:17"]
[/quote]
Mulla on ollu aika klassinen maku jo pitkään... (lue: tylsä :D) Oon pikkuhiljaa keräilly sellasia vaatekappaleita joista on iloa vuosikausiksi. Nyt alkaa neljäs talvi samalla takilla, oon niin tyytyväinen että aikoinaan panostin kunnolla! Ap.
[/quote]
Tähän pitäisi kaikkien pyrkiä. Se olisi oikeasti järkevää.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:22"]
Mä en ymmärrä mikset tue jotakin hyväntekeväisyyskohdetta jos sulla todella on noin paljon löysää rahaa? En voi käsittää ihmisiä, jotka laittaa rahaa haisemaan noin vastuuttomasti kun vähemmälläkin tosiaan saa ihan hyvän villahuivin. Toi on just sellaista kerskakuluttamista mikä on väärin.
[/quote]
Mulla olis rahaa niin, että voisin olla oikeastaan 10 vuotta pois töistä. Olen kuitenkin töissä ja tienaan siitä rahaa. Pitäisikö sinun mielestäni minun lahjoittaa koko palkkani eri hyväntekeväisyyskohteisiin? Ja tekisitkö sinä ITSE samoin? Oletko varma, ettei sinulla olisi vielä ylimääräistä euroa, mistä voisit nipistää ja laittaa senkin kolehtihaaviin?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:22"]
[/quote]
Mistä sinä tiedät, mitä kukin antaa hyväntekeväisyyteen? Meidän perheemme lahjoittaa joka kuukausi monta sataa euroa (noin 700-800) hyväntekeväisyyteen, jos sitten ostan jonkun merkkihuivin, tai laukun, mitä se muille kuuluu?
t. ei ap, mutta toinen mulberryhuivin käyttäjä.
Hohoo tämän joku nosti ylöskin! :D No mikäpä siinä. Ostin huivin eilen ja otsikko on nyt harhaanjohtava, huivi kun maksoi vain 240... ;) Mutta paljon oli huiveja jäljellä! Nyt hyvä mieli! Ap.
Jos sinulla on varaa, osta ihmeessä. Varsinkin kun aiemmasta huivista on positiivinen kokemus ja tiedät ettet kyllästy.
Itselläni on huiveja niin kirppikseltä, kuin Burberryltä ja Loewelta. Kyllä nuo tyyriimmät huivit ovat edukseen, mitä tulee laatuun ja ulkonäköön.
Ja enpä ole koskaan nähnyt hyvännäköistä itsetehtyä kaulahuivia. Ymmärrän että monet niistä tykkäävät, mutta itseäni viehättää merkkihuivien ulkonäkö ja design, diy-huiveista tämä puuttuu.