Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huivi talveksi 250€, hulluuttako?

Vierailija
24.09.2014 |

Haluaisin ostaa Mulberryn erään merinovillaisen huivin talveksi kun vanha melkein vastaava meni vastikään aika huonon näköiseksi yli 10 vuoden käytön jälkeen. Jotenkin peruspihinä ihmisenä vain mietin raaskinko tuotetta ostaa. Se on laadukas ja kaunis, mutta toisaalta 250€ kaulahuivista
on todella paljon. Onko typerää miettiä tällaista?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata mulberryn omilta sivuilta,tällä hetkellä siellä näyttää olevan ainakin kumpaakin :) 

Vierailija
22/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin jo sinne Fabianinkadun liikkeeseen ja niillä oli molempia siellä... Mä varmaan selailen ne eri huivit siellä vielä läpi ja sit ostan :) Jotenki kivempi ostaa paikan päältä! Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:22"]

Mä en ymmärrä mikset tue jotakin hyväntekeväisyyskohdetta jos sulla todella on noin paljon löysää rahaa? En voi käsittää ihmisiä, jotka laittaa rahaa haisemaan noin vastuuttomasti kun vähemmälläkin tosiaan saa ihan hyvän villahuivin. Toi on just sellaista kerskakuluttamista mikä on väärin.

Se raha mitä sinä saat ei oikeastaan ole vain sinun vaan sinun on ylijäämäraha laitettava muidenkin ihmisten ja luomakunnan hyödyksi. Kaikilla ei ole mahdollisuutta auttaa mitään eikä tehdä taloudellisesti mitään hyvää mutta niillä kenelle sitä rahaa jostakin syystä annetaan niin niillä on vastuu jakaa hyvää eteenpäin kun siihen kerran on mahdollisuus. Sille, jolle on paljon annettu, siltä myös paljon vaaditaan.

[/quote]

Monellakin tapaa outo argumentti.

1) Jos ap on hyvätuloinen, hänen palkastaan menee iso siivu veroihin. Lisäksi myös kaikesta hänen kulutuksestaan menee rahaa veroihin.

2) Jostain syystä nimenomaan näiden luksustuotteiden ostamista pidetään paheksuttavana ja vastuuttomana kerskakulutuksena. Jos ap ostaisi tuolla 250 eurolla halvempia vaatteita, kävisi Ruotsin-risteilyllä tai käyttäisi sen muutamana viikonloppuna baarissa, kukaan ei olisi huutelemassa kerskakulutuksesta.

3) Ihmisellä ei ole mitään velvollisuutta elää mahdollisimman niukalla budjetilla ja pistää koko ylijäämäsummaa hyväntekeväisyyteen. Monille keski- ja pienituloisillekin muuten jää vähän ylimääräistä rahaa pakollisten menojenkin jälkeen, onko heilläkin velvollisuus laittaa ne hyväntekeväisyyteen?

4) 250 euron huivin ostamisessa ei ole kerta kaikkiaan mitään vastuutonta, jos rahatilanne sen sallii ja jos kaapista ei entuudestaan löydy valtavaa määrää huiveja.

Vierailija
24/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Minimalisti blogin ajatuksia vastapainoksi, mutta osta pois ellei taloutesi siihen kaadu ja kyseinen huivi tekee sinut iloiseksi.

Vierailija
25/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ON hulluutta! Samalla rahalla saa koko talven ruuat!

Vierailija
27/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksanut lukea ekaa kommenttia pidemmälle, mutta kerron nyt teillekkin että mulla on esim kahdessa huivissa (Burberry ja LV) yli 900e rahaa kiinni ja vaikka en olisi huiveja ostanutkaan, niin en silti olisi sitä summaa laittanut Afrikan lapsille tai yhtään kenelle muullekaan ulkopuoliselle. Ärsyttää noi iänikuiset jeesustelut. Jokainen laittakoot rahansa mihin laittaa, se ole keltään muulta pois.

Vierailija
28/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:11"]

Minä ostin Turkista "Burberryn" huivin. 10 e, kyllä sekin kymmenen talvea kestää, ei mun joka vuosi tarvi uutta ostaa.

[/quote]

Noloa.

Vierailija
29/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:42"]Mä en jaksanut lukea ekaa kommenttia pidemmälle, mutta kerron nyt teillekkin että mulla on esim kahdessa huivissa (Burberry ja LV) yli 900e rahaa kiinni ja vaikka en olisi huiveja ostanutkaan, niin en silti olisi sitä summaa laittanut Afrikan lapsille tai yhtään kenelle muullekaan ulkopuoliselle. Ärsyttää noi iänikuiset jeesustelut. Jokainen laittakoot rahansa mihin laittaa, se ole keltään muulta pois.
[/quote]

Ei muuta, mutta ei sinulla ole huiveissa 'rahaa kiinni' vaan olet käyttänyt niihin noin paljon rahaa. Ei niistä sitä saa takaisin. On minullakin yli tonnilla huiveja (Hermes ja Mulberry) enkä luule niiden olevan mikään sijoitus. Ja rahaa riittää kyllä hyväntekeväisyyteenkin.

Vierailija
30/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:25"]No ON hulluutta! Samalla rahalla saa koko talven ruuat!
[/quote]

Kymmenen talven ruuat! Koko perheelle!

Vierailija
31/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:42"]Mä en jaksanut lukea ekaa kommenttia pidemmälle, mutta kerron nyt teillekkin että mulla on esim kahdessa huivissa (Burberry ja LV) yli 900e rahaa kiinni ja vaikka en olisi huiveja ostanutkaan, niin en silti olisi sitä summaa laittanut Afrikan lapsille tai yhtään kenelle muullekaan ulkopuoliselle. Ärsyttää noi iänikuiset jeesustelut. Jokainen laittakoot rahansa mihin laittaa, se ole keltään muulta pois.
[/quote]

Ei muuta, mutta ei sinulla ole huiveissa 'rahaa kiinni' vaan olet käyttänyt niihin noin paljon rahaa. Ei niistä sitä saa takaisin. On minullakin yli tonnilla huiveja (Hermes ja Mulberry) enkä luule niiden olevan mikään sijoitus. Ja rahaa riittää kyllä hyväntekeväisyyteenkin.
[/quote]

No sinä se teet rahoillasi mitä haluat ja saman teen minä. Siksi päivittäin sinne töihinkin vaivaudun, että saan sitä rahaa ja voin käyttää sen haluamallani tavalla. Ps. Mainitsin vain kahdesta huivista mitkä tuli ekana mieleen, en koe tarpeelliseksi kertoa täällä mitä kaikkea kaapeistani löytyy. Niin ja saan kyllä rahani takaisin kaikesta mitä olen ostanut jos myyn tuotteen pois. Minkä teen jos siltä tuntuu.

Vierailija
32/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:42"]Mä en jaksanut lukea ekaa kommenttia pidemmälle, mutta kerron nyt teillekkin että mulla on esim kahdessa huivissa (Burberry ja LV) yli 900e rahaa kiinni ja vaikka en olisi huiveja ostanutkaan, niin en silti olisi sitä summaa laittanut Afrikan lapsille tai yhtään kenelle muullekaan ulkopuoliselle. Ärsyttää noi iänikuiset jeesustelut. Jokainen laittakoot rahansa mihin laittaa, se ole keltään muulta pois.
[/quote]

[/quote]

No sinä se teet rahoillasi mitä haluat ja saman teen minä. Siksi päivittäin sinne töihinkin vaivaudun, että saan sitä rahaa ja voin käyttää sen haluamallani tavalla. Ps. Mainitsin vain kahdesta huivista mitkä tuli ekana mieleen, en koe tarpeelliseksi kertoa täällä mitä kaikkea kaapeistani löytyy. Niin ja saan kyllä rahani takaisin kaikesta mitä olen ostanut jos myyn tuotteen pois. Minkä teen jos siltä tuntuu.
[/quote]

En ole tuo jolle vastaat mutta sillä mitä kaikkea vaatekaappisi sisältää, ei ole väliä kun puhutaan vain tuosta höperöstä huivisijoituksestasi. Kuten jo mainittu, sinulla ei ole niissä kiinni 900€. Olet maksanut niistä sen verran (todennäköisesti ylihintaa kun aletaan katsomaan materiaalilappua ja tuotantotapaa), toivottavasti muut sijoituksesi ovat järkevämpiä :)

Vierailija
33/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:42"]Mä en jaksanut lukea ekaa kommenttia pidemmälle, mutta kerron nyt teillekkin että mulla on esim kahdessa huivissa (Burberry ja LV) yli 900e rahaa kiinni ja vaikka en olisi huiveja ostanutkaan, niin en silti olisi sitä summaa laittanut Afrikan lapsille tai yhtään kenelle muullekaan ulkopuoliselle. Ärsyttää noi iänikuiset jeesustelut. Jokainen laittakoot rahansa mihin laittaa, se ole keltään muulta pois.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ole tuo jolle vastaat mutta sillä mitä kaikkea vaatekaappisi sisältää, ei ole väliä kun puhutaan vain tuosta höperöstä huivisijoituksestasi. Kuten jo mainittu, sinulla ei ole niissä kiinni 900€. Olet maksanut niistä sen verran (todennäköisesti ylihintaa kun aletaan katsomaan materiaalilappua ja tuotantotapaa), toivottavasti muut sijoituksesi ovat järkevämpiä :)
[/quote]

Mutta taas tullaan tähän asiaan että niin minä, kuin ap ja kaikki muutkin voidaan tehdä rahoillamme aivan mitä huvittaa ja mihin ne riittävätkään ja turha kenenkään on tulla Afrikan lapsista tai mistään muustakaan muistuttelemaan. Ne laittaa rahansa hyväntekeväisyyteen ketkä kokevat sen hyväksi, mutta esim minä en ainenkaan laita rahaa mihinkään sellaiseen vain siksi, että joku täällä asiasta mainitsee. Ja kiitos, raha-asiani ovat oikein mainiolla mallilla, vaikka joskus itselleni jotain minua miellyttävää ostan. Toivon samaa myös teille kaikille muille.

Vierailija
34/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:42"]Mä en jaksanut lukea ekaa kommenttia pidemmälle, mutta kerron nyt teillekkin että mulla on esim kahdessa huivissa (Burberry ja LV) yli 900e rahaa kiinni ja vaikka en olisi huiveja ostanutkaan, niin en silti olisi sitä summaa laittanut Afrikan lapsille tai yhtään kenelle muullekaan ulkopuoliselle. Ärsyttää noi iänikuiset jeesustelut. Jokainen laittakoot rahansa mihin laittaa, se ole keltään muulta pois.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta taas tullaan tähän asiaan että niin minä, kuin ap ja kaikki muutkin voidaan tehdä rahoillamme aivan mitä huvittaa ja mihin ne riittävätkään ja turha kenenkään on tulla Afrikan lapsista tai mistään muustakaan muistuttelemaan. Ne laittaa rahansa hyväntekeväisyyteen ketkä kokevat sen hyväksi, mutta esim minä en ainenkaan laita rahaa mihinkään sellaiseen vain siksi, että joku täällä asiasta mainitsee. Ja kiitos, raha-asiani ovat oikein mainiolla mallilla, vaikka joskus itselleni jotain minua miellyttävää ostan. Toivon samaa myös teille kaikille muille.
[/quote]

No eihän kommentissasi siitä ollut kyse vaan siitä että herttaisesti kuvittelet huivejasi sijoituksiksi, joista saat maksamasi hinnan takaisin jos haluat myydä :D

Vierailija
35/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu 10 vuotta sitten ei ole samalla tasolla tänä päivänä. Itse en pystyisi satsamaan tällaista summaa päällysvaatteisiin, koska saatan unohtaa sen johonkin tai joku viedä sen "vahingossa" naulakosta.

Vierailija
36/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä ihmeessä jos on varaa. Musta toi huivi kyllä on todella ruma. Mutta jos olisi varaa niin voisin käyttää itsekin tuon summan huiviin.

Vierailija
37/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:43"]

Meidän perheemme lahjoittaa joka kuukausi monta sataa euroa (noin 700-800) hyväntekeväisyyteen, jos sitten ostan jonkun merkkihuivin, tai laukun, mitä se muille kuuluu?

t. ei ap, mutta toinen mulberryhuivin käyttäjä.

[/quote]

Kokeile värvätä itsesi heille töihin ylimpään johtoon. Aika pieni osuus rahoista päätyy lopulta oikeasti mainostettuun kohteeseen.

t. Tajusin, että rahalahjoituksesta saa itselleen vain hyvän mielen. Lahjoitan jatkossa ainoastaan työpanokseni.

Vierailija
38/118 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun olen viikkoja miettinyt että ostanko sen Your Facessa myytävän 29,90 € huivin ja kysyin äidiltänikin että olenko tuhlaaja jos ostan sen. Ehkä nyt uskallan ostaa sen tämän aloituksen jälkeen :D

Vierailija
39/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hulluutta, mutta typeryyttä.

Vierailija
40/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta käytettynä. Mitä huivia ajattelit? Tree wrappejä ja jacquard logoja saa 160-190e käytettynä/kuitin kanssa. Varmistat vaikka vielä joltain merkkipalstalta aitouden.