Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huivi talveksi 250€, hulluuttako?

Vierailija
24.09.2014 |

Haluaisin ostaa Mulberryn erään merinovillaisen huivin talveksi kun vanha melkein vastaava meni vastikään aika huonon näköiseksi yli 10 vuoden käytön jälkeen. Jotenkin peruspihinä ihmisenä vain mietin raaskinko tuotetta ostaa. Se on laadukas ja kaunis, mutta toisaalta 250€ kaulahuivista
on todella paljon. Onko typerää miettiä tällaista?

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Mä olen itse asiassa yrittänyt sitä etsiä second hand- liikkeistä mutten ole löytänyt... Tai sitten niitä pitäis joka päivä kiertää ettei menis ohi! Menevät sieltäkin niin kovin nopeasti... 

Ihan perus tämä on siis mielessä:
http://www.mulberry.com/eu/shop/accessories/scarves-hats-gloves/jacquard-logo-scarf-heritage-cashmere-merino

Mä en tykkää käydä ruotsin risteilyillä, joten ainakaan siihen en säästä rahojani ;) Ap.

Vierailija
42/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on hulluutta ja tyhmyyttäkin jo. Merinovillaisen huivin saat paljon paljon halvemmalla, kun ei ole "merkkihuivi". Joten et kai merkistä maksa =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:06"]

Samaa sanomassa kuin 5. Jos edellinen huivi tosiaan kesti yli 10 vuotta, niin vuodessa huiville tulee hintaa alle 25€. Ei paha. Jos tiedät käyttäväsi huivia paljon, niin osta ihmeessä. Itsekin voisin ostaa, jos vain löytäisin jonkun todella mieleisen. Ja minusta on vain normaalia miettiä tuon hintaisen huivin hintaa. Ihmettelisin enemmän jos ihminen vain menisi kauppaan ja heräteostoksena pistäisi sen verran huiviin.

[/quote]

Ja kiva käyttää samaa huivia 10 vuotta??? Itse ostan mieluusti eri värisiä, erilaista materiaalia jne vuosittain uusia. Silti ei maksa noin paljoa.

Vierailija
44/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään sun huiviin menisi n.150e enemmän rahaa, mitä mun talvivaatteisiin on mennyt viimeisen viiden vuoden ajalta. t. teini

Vierailija
45/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta check scarf, melkein samanlainen ja saat 100-160e. Tuo 100e ei ole enää edes paha hinta merkkihuivista joka on merinovillaa.

Vierailija
46/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen kuukauden ruokarahat....

Vierailija
47/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:07"]

Sama se ostatko joka vuosi sen 25 euron huivin, joka nukkaantuu käyttökelvottomaksi vuodessa, vai 10 vuoden välein 250 euron huivin.

[/quote]

Tämä oli varmaan tarkoitettu rahalliselta kannalta? Ekologisesti ajateltuna on tietenkin parempi ostaa 1 huivi kuin 10 huivia.
[/quote]

No rahallisesti tietenkin...

Vierailija
48/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:17"]

osta lämmin huivi kirppikseltä. Säästät luontoa ja kukkarosi kiittää.

[/quote]

Mielummin neuloisin oman huivin kuin hakisin jonkun toisen nukkaaman ja hönkimän huivin. Tosin tulee kalliimmaksi, kun langat eivät ole järin ilmaisia. 

[/quote]

sen huivin voi pestä ja kirppiksellä on myös tosi hyväkuntoista tavaraa.

Vierailija
49/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia, mutta itse en laittaisi 250e tuollaiseen kaulaliinaan, kyllästyisin takuulla jo muutaman vuoden päästä, tai ehken olisi alunperinkään kyseiseen väritykseen ihastunut.. 100e voisin erityisen kauniista huivista tai kaulaliinasta maksaa enimmillään.

Vierailija
50/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI se hullua ole, hullua olisi pelata hedelmäpeliä 270 eurolla. Ostin viime keväänä Mulberryn silkki-villahuivin 370 € enkä ole katunut hetkeäkään. On niin lämmin ja kaunis.

Vierailija
51/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:06"]

Samaa sanomassa kuin 5. Jos edellinen huivi tosiaan kesti yli 10 vuotta, niin vuodessa huiville tulee hintaa alle 25€. Ei paha. Jos tiedät käyttäväsi huivia paljon, niin osta ihmeessä. Itsekin voisin ostaa, jos vain löytäisin jonkun todella mieleisen. Ja minusta on vain normaalia miettiä tuon hintaisen huivin hintaa. Ihmettelisin enemmän jos ihminen vain menisi kauppaan ja heräteostoksena pistäisi sen verran huiviin.

[/quote]

Ja kiva käyttää samaa huivia 10 vuotta??? Itse ostan mieluusti eri värisiä, erilaista materiaalia jne vuosittain uusia. Silti ei maksa noin paljoa.
[/quote]

Todella ekologista.

Vierailija
52/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat oikeasti laadukkaan huivin ja itseasiassa jo luksusta, niin osta pari kerää 100% kashmir-lankaa, tai vaikkapa  baby alpakan villaa, ja tee tai teetä niistä itsellesi käsityönä vaikkapa itse suunnittelemasi huivi. Uniikki tuote parhaista mahdollisista raaka-aineista, ja hakkaa pehmeydessään minkä tahansa merinovillaisen huivin. Mutta siitähän puuttuu kyllä se brändilogo, joka itseasiassa on juuri se, joka tuossakin Burberryn huivissa maksaa 90% tuotteen hinnasta, ei työ tai materiaali. Mutta jos tämän asian tiedostaa, eikä puhu satsaavansa "laatuun" niin silloin voi ihan hyvin ostaa sen Burberryn ;) Mieluummin yksi luonnonkuituinen ja pitkäikäinen huivi kuin kymmenen akryylihuivia.

Vierailija
53/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että missään oloisssa maksaisin 250 euroa tuollaisesta 30 cm leveästä koristehuivista. Ja mulla kuitenkin ON varaa tehdä tuon hintaisia extempore-ostoksia silloin tällöin, mutta tuohon en sitä rahaa pistäisi.

Sen sijaan isosta, vähintään 70cm*180cm huivista voisin maksaain, jos se olisi oikeasti laadukas ja hyvä.

Vierailija
54/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää tuon hintaluokan huivia, on takit, kengät ja laukutkin fiksua olla samaa tasoa. Muuten tuo huivi jotenkin pomppaa esille muusta pukeutumisesta. Sitten saatiinkin jo menemään tonni poikineen...

Vierailija
55/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:07"] Sama se ostatko joka vuosi sen 25 euron huivin, joka nukkaantuu käyttökelvottomaksi vuodessa, vai 10 vuoden välein 250 euron huivin. [/quote]   Tämä oli varmaan tarkoitettu rahalliselta kannalta? Ekologisesti ajateltuna on tietenkin parempi ostaa 1 huivi kuin 10 huivia. [/quote] No rahallisesti tietenkin...

[/quote]

Ei itsestään selvästi "tietenkin", kun yksi jo oli kommentoinut ekologiselta kannalta...

Vierailija
56/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:43"]

Meidän perheen kuukauden ruokarahat....

[/quote]

No voi itq.

Vierailija
57/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen 415€ huivin, joten anna palaa!

Vierailija
58/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se raha on aidosti ylimääräistä, niin sitten. Ja jos noita merkkijuttuja ei haali jatkuvasti haalimisen vuoksi.

En mitenkään moralisoi, itse ostan välillä kalliita juttuja minäkin. Niitä sitten hoitaa ja huoltaa toiseen tyyliin kuin halpoja, joten kyllä se merkkikin tekee asiasta ekologisemman.

Vierailija
59/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:56"]

Jos käyttää tuon hintaluokan huivia, on takit, kengät ja laukutkin fiksua olla samaa tasoa. Muuten tuo huivi jotenkin pomppaa esille muusta pukeutumisesta. Sitten saatiinkin jo menemään tonni poikineen...

[/quote]

Jaa no minulla on kyllä ihan laadukas talvitakki ja kengätkin... Ei mitään erikoista merkkiä mutta laatukamaa kuitenkin. 

Itse en kyllästy helposti klassisiin vaatekappaleisiin ja juuri viime huivin pitkää käyttöikää miettien ajattelin että ostaisin nyt uuden... En niinkään välitä edes brändistä mutta mielestäni tuo huivi on vaan todella kaunis. Ap.

Vierailija
60/118 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes, sickness indeed