Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäisestä hs:n kirjoituksesta lainattua:

"Tutkimus osoitti, että suomalaiset tekevät selvän eron korkeakulttuurin ja populaarikulttuurin välillä ja osaavat sanoa, mitä pidetään meillä hienona makuna ja mitä rahvaanomaisena.

Suomalaisten maku ja elämäntyyli myös vaihtelevat selvästi sen mukaan, mikä on ihmisen sosiaalinen asema. Eniten makuun vaikutti se, miten korkeasti koulutettu ihminen on. Toinen vaikuttava tekijä oli ikä."

Näin viittauksena wt-keskusteluihin, joissa on kyseenalaistettu kokonaan wt-ilmiön olomassaolo.

Vierailija
2/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin mukaan mun makuni on lähempänä lapsuudenkotini (akateeminen, varakas ja hyvin kulturelli koti) yhteiskuntaluokkaa kuin omaa (ammattikorkea ja keskiluokkainen) yhteiskuntaluokkaani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Olen korkeakulttuurifriikki ja köyhä luuseri.

Vierailija
4/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla heräsi epäilys, että tuo Suomalainen maku-tutkimuksen tekijä on se AV:n wt-hullu. :D Ehkä tehnyt niitä aloituksia tutkiakseen asenteita tai on muutenkin kieroutuneen kiinnnostunut sosiaaliluokista. :D

Vierailija
5/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tossa mieluisin tv-ohjelma-kysymyksessä ei ollut vaihtoehtoa "en katso televisiota". Itse en katso televisiota ja tiedän vaihtoehdoista vain Salkkarit ja Big brotherin enkä ikinä katsoisi niitä vapaaehtoisesti. Minkä siis valitsen?

Vierailija
6/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, tuo tutkimus oli kuin suoraan jostain AV:n vakkaritoimittajan kynästä. Tai sitten AV pureutuu niin hyvin päivänpolttavaan luokkakeskusteluun, että on sama, lukeeko asiat valtakunnan ykköslehdestä vai AV:lta.

Vierailija
7/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen hyvin köyhästä ja matalasti koulutetusta taustasta huonolta alueelta. 

Rakastan korkeakulttuuria! Nautin aidosti klassisesta musiikista, oopperasta, taiteesta, museioista, konserteista...! Kasvaessani nämä piirteet ovat vahvistuneet kuin itsestään.  Olen tietysti pyrkinyt itse kouluttautumaan ja sivistymään parhaani mukaan taustastani riippumatta. Käyn mahdollisimman paljon mieleisissä konserteissa ja tiedän mistä puhutaan (en tarkoita nyt seiskaa tai bb:tä).  Harmillista on, että ystäväni ovat sitten taas enemmän sitä salkkari-porukkaa, emme ihan jaa yhteisiä mielenkiinnonkohteita. 

Vierailija
8/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olen kai alempaa keskiluokkaa. Pidän laatu tavarasta, en brändeistä. Itse tehdystä. En halua mitään mikä on mukamas jotain muuta, kuten laminaatti. Vaatteissa kuten kaikessa muussakin suosin luonnon tuotteita. Harrastan käsitöitä. En yritä näyttää rikkaalta tai ihannoi rahaa.

Vierailija
9/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen moderni ja sivistynyt Hesarin testin mukaan. Mikä on mun yhteiskuntaluokka tuon perusteella?

Vierailija
10/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollakin sanottiin se, mitä täällä jotkut eivät millään usko. Määrittävää ei ole se mitä tekee, vaan miten tekee.

Vierailija
11/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:25"]

Hahah, tuo tutkimus oli kuin suoraan jostain AV:n vakkaritoimittajan kynästä. Tai sitten AV pureutuu niin hyvin päivänpolttavaan luokkakeskusteluun, että on sama, lukeeko asiat valtakunnan ykköslehdestä vai AV:lta.

[/quote]

Tutkimuksen tekijä ja jutun toimittaja on molemmat takuulla AV-mammoja tai-pappoja

Vierailija
12/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:04"]

Ei ole.

[/quote]

Niin minäkin. Olen ähihoitaja, AV:n alinta kastia siis, ja nautin oopperasta ja Dostojevskista.

HS:n testin kysymykset olivat tosiaan johdattelevia.

Vierailija
13/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:49"]

http://www.hs.fi/sunnuntai/Hyv%C3%A4+maku+on+valtaa/a1409888222432

http://www.hs.fi/sunnuntai/Suomalaiset+tiet%C3%A4v%C3%A4t+mit%C3%A4+on+hyv%C3%A4+maku++nyt+voit+kokeilla+millainen+on+omasi/a1409888224482

[/quote]

vaikea sanoa, mutta en aikanaan usko. Missään tapauksessa en kuulunut mihinkään hesarin ryhmistä.

Vierailija
14/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:04"]

Ei ole.

[/quote]

Niin minäkin. Olen ähihoitaja, AV:n alinta kastia siis, ja nautin oopperasta ja Dostojevskista.

HS:n testin kysymykset olivat tosiaan johdattelevia.

[/quote]

Siis lähihoitaja. Aina välillä kyllä ähisen..

Vierailija
15/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli harvinaisen huono kysely, yli puolet sellaisia joissa piti vaan laittaa joku kun mikään ei vastannut minun makuani, musiikissa oli vain rokki ja iskelmä, miksi ei pop? Sitten olisi pitänyt mennä johonkin tuskaan tai flowhun tai oopperaan tai lavatansseihin??? Ja lehdissä ei ollut mitään lehteä mitä minulle tulee, meille tulee sanomalehti, sitten tulee kolme puutarhalehteä ja parikolme naistenlehteä, ei mitään apuja ja seuroja eikä imagea tai seiskaa. Myöskään telkkariohjelmakysymyksessä ei ollut mitään mitä minä katson, eli hyviä poliisi ja draamasarjoja, jopa scifiäkin.

Vierailija
16/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:18"]

Kylläpä oli harvinaisen huono kysely, yli puolet sellaisia joissa piti vaan laittaa joku kun mikään ei vastannut minun makuani, musiikissa oli vain rokki ja iskelmä, miksi ei pop? Sitten olisi pitänyt mennä johonkin tuskaan tai flowhun tai oopperaan tai lavatansseihin??? Ja lehdissä ei ollut mitään lehteä mitä minulle tulee, meille tulee sanomalehti, sitten tulee kolme puutarhalehteä ja parikolme naistenlehteä, ei mitään apuja ja seuroja eikä imagea tai seiskaa. Myöskään telkkariohjelmakysymyksessä ei ollut mitään mitä minä katson, eli hyviä poliisi ja draamasarjoja, jopa scifiäkin.

[/quote]

Ai niin, ja ne kirjailijat, luen kyllä paljon, mutta en mitään noista, miksi pitäisi lukea Päätaloa jos ei lue jotain tekotaiteellista pjaskaa... mitään muuta ei siltä väliltä ole?

Vierailija
17/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:59"]

"Tutkimus osoitti, että suomalaiset tekevät selvän eron korkeakulttuurin ja populaarikulttuurin välillä ja osaavat sanoa, mitä pidetään meillä hienona makuna ja mitä rahvaanomaisena.

Suomalaisten maku ja elämäntyyli myös vaihtelevat selvästi sen mukaan, mikä on ihmisen sosiaalinen asema. Eniten makuun vaikutti se, miten korkeasti koulutettu ihminen on. Toinen vaikuttava tekijä oli ikä."

Näin viittauksena wt-keskusteluihin, joissa on kyseenalaistettu kokonaan wt-ilmiön olomassaolo.

[/quote]

Lue tarkemmin. Käytetäänkö  artikkelissa kertaakaan white trash -termiä? Ei käytetä, koska artikkeli on kirjoitettu asialliseen sävyyn. Suomalaiset köyhät/kouluttamattomat/ei-virallista-hyvää-makua-edustavat ihmiset eivät ole mitään white trashia, ja kyseisen termin käyttö osoittaa ihan todella huonoa makua sinällään. 

Vierailija
18/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa olla pitämättä jostain koska se on liian wt. Itse voin hyvillä mielin kuunnella klassista ja lukea roskalehtiä

Vierailija
19/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli että pidän korkeakulttuurista vaikka mainitsin lempiohjelmaksi bb:n, taiteeksi kissataulut ja lempiruuaksi suomalaisen kotiruuan :D olen muutenkin av:n halveksima wt, siivoojana työskentelevä, vuokralla asuva ja muumimukeja keräävä juntti.

Vierailija
20/30 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:59"]

[/quote]

Lue tarkemmin. Käytetäänkö  artikkelissa kertaakaan white trash -termiä? Ei käytetä, koska artikkeli on kirjoitettu asialliseen sävyyn. Suomalaiset köyhät/kouluttamattomat/ei-virallista-hyvää-makua-edustavat ihmiset eivät ole mitään white trashia, ja kyseisen termin käyttö osoittaa ihan todella huonoa makua sinällään. 

[/quote]Av ja HS ovat samaa konsernia, ja kuten ennenkin on nähty, täältä paskatoimittajat hakevat aiheet juttuihinsa.Jos avoimen rasistinen ja loukkaava wt- tai valkoroska-termi ei olisi Sanomien hyväksymä, ei siitä täälläkään saisi hokea. Esim. maininnat mustasta roskaväestä poistuvat nopeasti...