Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen mies ei ole perheen pää? Minäpä kerron.

Vierailija
20.09.2014 |

Usein kuulee valitusta, että suomalainen mies ei saa olla perheen pää ja tämä johtuu suomalaisten naisten veemäisyydestä ja miesmäisyydestä. Onkohan kuitenkaan näin?

Miettikää vaikka työelämää, olette valitsemassa tärkeään projektiin päällikköä tai vetäjää. Valitsetteko siihen henkilön, joka on aina myöhässä tai ei tule paikalle ollenkaan? Henkilön, joka pyrkii aina siirtämään hommia muille ja vetoaa "sä teet tän paremmin"? Henkilön, joka selkeästi on kaikkein vähiten kiinnostunut projektista ja melkein mikä tahansa ajaa sen edelle? Niin, ette varmaan.

Näin on usein myös suomalaisessa perheessä. Kuinka monesti suomalainen perheenisä varaa neuvolan, muistaa vanhempainvartin, ostaa kaverisynttäreille lahjan ja muistaa ajan ja paikan, hoitaa myytävää seuran myyjäisiin, tietää lasten parhaan kaverin äidin ja isän nimen ja puhelinnumeron? Ostaa ulkoiluvaatteet kun vanhat jääneet pieniksi, tarkistaa läksyt, jää kotiin kun toinen sairastaa? Niinpä taas.

Ainoa asia, missä ollaan intohimoisen tasa-arvoisin on raha. Kulut jaetaan puoliksi ettei vaimo pääse "siipeilemään" ja tämä on ihan fine, itsekin kannatan omia rahoja. Mutta kai te miehet ymmärrätte että jos vaimolle jää vetovastuu arjesta ja te teette asioita ainostaan vaimon käskystä tai muistutuksesta, ja aina ei silloinkaan, niin ei siinä jää energiaa mihinkään roolileikkiin, että oi perheenpää, mitä olet tästä mieltä? Kun selkeästi teot ja toiminta ilmaisee sitä että mies menee mistä aita on matalin, ja oma napa ja harrastukset on tärkeintä.

Kommentit (221)

Vierailija
61/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:21"]Jos miehen palkka on 20 ja naisen 10 on se ihan normaalia että mies maksaa laskut. Okei? Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää. Jos nainen siivoaa koko vapaa-aikansa ja mies nukkuu, makaa, syö, käy harrastuksissa ja niin edelleen sekin on ihan normaalia. Okei? Tässä pitäisi alkaa kuitenkin raksuttaa. Jos kotityöt puolitetaan molemmille jää yhtä paljon aikaa. Molemmat saa käydä harrastuksissa ja tehdä mitä ikinä haluaakin. Sitten se suurin kysymys! Miksi sinä mies et vaan voi ottaa sitä rättiä käteen ja auttaa naista? Sano nyt joku helvetin hyvä syy! "Ei ole siivottavaa" huono tekosyy aina on jotain siivottavaa! Jos ei ole se johtuu siitä että nainen on siivonnut jo kaiken ja siinä vaiheessa mennäänki jo nukkumaan. Ja sen ajan sinä mies oletkin jo nukkunut nyt menet syömään keskellä yötä jotain jätät astiat pöytään tai vielä pahempaa sohvalle tai vessaan. Sen jälkeen menet kuseksimaan vessanpöntön reunoille. Sitten menet piereskellen katsomaan tv:tä äänet täysille nainen herää ja ajaa sinut ulos. Tulet parin tunnin päästä kotiin umpi kännissä. Kävelet kuraisilla kengilläsi ympäri taloa ja jätät takkisi keittiön pöydälle. Sitten menet paskomaan vessaan ja jätät likaiset kalsarisi vessan lattialle. Sitten menet ihailemaan itseäsi peilistä hipelöit peiliä limaisilla sormillasi ja tajuat mennä suihkuun jätät likaiset vaatteesi kylppärin lattialle ja menet suihkuun. Jätät kaikki shampoot auki ja ehkä jopa osa niistä menee rikki, kun olet valmis kuivaat itsesi pyyhkeeseen ja heität sen lattialle. Peset hampaat ja hammastahnaa roiskuu peiliin, sitten syljet ne lavuaariin etkä huuhtele niitä viemäriin jätät hammasharjan ja -tahnan pöydälle ja menet nukkumaan. Kello on jo neljä aamulla. Kuolaat yollä tyynyllesi. Naisen herätys soi viideltä ja sinä raiskaat hänen aamunsa huutamalla "kiinni se toosa" naisen aamu on nyt sinun takiasi pilalla. No hän toipuu nopeasti, kunnes avaa valot ja huomaa mitä olet saanut aikaan. Nainen ei edes ollut ehtinyt nauttia siististä talosta. Töistä upuuneens tultuaan hän siivoa koko talon taas sinun jäljiltäsi. Herättyäsi ihmettelet, miksi nainen valittaa vaikka talo on siisti.
[/quote]

Tuollaisessako parisuhteessa elät? Jotenkin tekstistä huokuu katkeruus. Noin toimii minun lapseni ja he vasta opettelevat korjailemaan jälkiään.

Jos tuo olisi minun arkeni lentäisi mies pellolle alta aikayksikön :) elämä on valintoja

Vierailija
62/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:37"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 07:49"] Mies saisi ihan vapaasti olla perheen pää ja minä pyörittäisin arkirumbaa... [/quote]   Mitähän se ylitsepääsemättömän raskas "arkirumba" on? Ei jeesus, anna mun kaikki kestää... [/quote] Kertokaa nyt alapeukuttajat mitä on se arkirumba kahden lapsen kanssa jota ei voi hoitaa jäämättä pois ansiotyöstä? [/quote] No ei sellaista oikeasti ole. Mutta paljon on sellaisia asioita joita vaan täytyy hoitaa ja ainakin meillä menee niin, että jos minä en hoida niin ei hoida kukaan. Lapsi ei mene hammaslääkäriin eikä sillä ole huomenna puhtaat liikuntavarusteet koulussa mukana eikä sillä ole oikean kokoisia talvikenkiä eikä varsinkaan lääkereseptiä uusittuna eikä hammasharjaa vaihdeta ikinä. Näitä asioita voi luetella kymmenittäin ja niiden hoitamista voi vähätellä niin kauan kun niitä ei hoida itse. Jos nämä asiat kerran on niin mitättömiä ja yksinkertaisia niin miksi niitä ei sitten voi hoitaa?

[/quote]

Minkä ikäinen lapsesi on? Koskaan ei vanhempani katsonut että onko minulla kirjat ja liikuntavarusteet mukana kouluun mentäessä. Kyllä ne kuuluu ihan lapselle itselleen

[/quote]

Lapseni on kahdeksanvuotias. En tarkoittanut, että minä huolehdin lapsen tavaroista kokonaisuudessa. Kirjoitin, että lapsella on Puhtaat liikuntavarusteet mukana. Kyllä aikuisen pitää tässä vaiheessa huolehtia vielä esim pyykkäämisestä. Harvalla oikeasti lapsi hoitaa kotitöistä oman osuutensa täysin itsenäisesti. Teidän perhe tietysti poikkeus tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/221 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 06:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:21"]

Jos miehen palkka on 20 ja naisen 10 on se ihan normaalia että mies maksaa laskut. Okei? Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää. Jos nainen siivoaa koko vapaa-aikansa ja mies nukkuu, makaa, syö, käy harrastuksissa ja niin edelleen sekin on ihan normaalia. Okei? Tässä pitäisi alkaa kuitenkin raksuttaa. Jos kotityöt puolitetaan molemmille jää yhtä paljon aikaa. Molemmat saa käydä harrastuksissa ja tehdä mitä ikinä haluaakin. Sitten se suurin kysymys! Miksi sinä mies et vaan voi ottaa sitä rättiä käteen ja auttaa naista? Sano nyt joku helvetin hyvä syy! "Ei ole siivottavaa" huono tekosyy aina on jotain siivottavaa! Jos ei ole se johtuu siitä että nainen on siivonnut jo kaiken ja siinä vaiheessa mennäänki jo nukkumaan. Ja sen ajan sinä mies oletkin jo nukkunut nyt menet syömään keskellä yötä jotain jätät astiat pöytään tai vielä pahempaa sohvalle tai vessaan. Sen jälkeen menet kuseksimaan vessanpöntön reunoille. Sitten menet piereskellen katsomaan tv:tä äänet täysille nainen herää ja ajaa sinut ulos. Tulet parin tunnin päästä kotiin umpi kännissä. Kävelet kuraisilla kengilläsi ympäri taloa ja jätät takkisi keittiön pöydälle. Sitten menet paskomaan vessaan ja jätät likaiset kalsarisi vessan lattialle. Sitten menet ihailemaan itseäsi peilistä hipelöit peiliä limaisilla sormillasi ja tajuat mennä suihkuun jätät likaiset vaatteesi kylppärin lattialle ja menet suihkuun. Jätät kaikki shampoot auki ja ehkä jopa osa niistä menee rikki, kun olet valmis kuivaat itsesi pyyhkeeseen ja heität sen lattialle. Peset hampaat ja hammastahnaa roiskuu peiliin, sitten syljet ne lavuaariin etkä huuhtele niitä viemäriin jätät hammasharjan ja -tahnan pöydälle ja menet nukkumaan. Kello on jo neljä aamulla. Kuolaat yollä tyynyllesi. Naisen herätys soi viideltä ja sinä raiskaat hänen aamunsa huutamalla "kiinni se toosa" naisen aamu on nyt sinun takiasi pilalla. No hän toipuu nopeasti, kunnes avaa valot ja huomaa mitä olet saanut aikaan. Nainen ei edes ollut ehtinyt nauttia siististä talosta. Töistä upuuneens tultuaan hän siivoa koko talon taas sinun jäljiltäsi. Herättyäsi ihmettelet, miksi nainen valittaa vaikka talo on siisti.

[/quote]

Voi hemmetti mitä valitusta. En tiedä miten te elätte mutta meillä ei ole ikinä tarvinnut siivota arkipäivinä. Ellei tavaroiden viemistä paikoilleen lasketa. Kannattaa opetella elämään kuin ihmiset

[/quote]

Teillä ei sitten taida olla lapsia.

T: koti-isä

Itse myönnän suoraan, että vaimoni on ahkerampi ja järjestelmällisempi kodinpitäjä, että ihan hävettää, kun en saa tehtyä puoliakaan siitä, mitä hän sai kotona ollessaan.

En silti ymmärrä sitä asennetta, että vaimon pitäisi tehdä kaikki, jos on kotona. Nämä tienaajamiehet: suostuisitteko itse siihen, että vaimo käviisi töissä ja tulisi kotiin vain passattavaksi?

Ja se on ihan kirjaimellisesti niin, että koti-isä tai äiti hinkkaa nitä paskajälkiä vessanpöntöstä, kuollutta ihosolukkolikaa pesuhuoneesta, kuivunutta hammastahnaa lavuaarista, pissan saostumisjälkiä potasta(ehtii yöllä saostua, kun ei ole järkeä herätä sitä tyhjentelemään, sen verran omatoimisia potallakävijöitä taaperot) ja luuttuua kusta lattialta(3-v. poika ei ole kovin hyvä tähtäämään) PÄIVITTÄIN. Lisäksi laittaa kaksi ERI ateriaa päivässä(vai kuvitteleeko joku, että edes 3-v. suostuu viikon syömään samaa muhennosmössöä? Voi jumalauta, mitä ääliöitä) sekä huolehtii hampaidenpesut aamupalan jälkeen. PAKOTTAA lapset keräämään lelunsa edes kerran päivässä, ennen kuin parempi puolisko tulee kotiin. Imuroi edes kerran viikossa(sitä hiekkaa on talo koko sulan maan ajan täynnä, saatana) TAI kannustaa lapset imuroimaan, mihin menee kaksi kertaa pitempi aika JA lisäksi pitää itse imuroida uudestaan sitten, kun lapset eivät huomaa...TISKIÄ muuten tulee JOKA KERRAN KUN SYÖ, pöljät! Että JOKA AINOASTA päivästä kuluu tiskaamiseen ehkä n. ½-1 tuntia. Tiskikone ei paljon auta, kun siihenkin ne astiat pitää esipestä(kuivunut ruoka ei tosiaankaan irtoa tiskikoneessa).

Sitten kaikki KIVAT touhut, kuten lapsen leikittäminen, ulkoiluttaminen(sisälläkö kuvittelette niistä lapsista kasvavan terveitä ja liikkuvia?), niille lukeminen(jota joku jo mainitsi hyvän äidin tunnusmerkiksi) ja askartelu + sitten ne kaverien ja OMIEN lasten synttärit

Itse selviydyn häthätää noista päivittäisistä toimista, mutta olisin kyllä aika väsynyt, jos vaimo ei huolehtisi juuri noista ekstrajutuista ja viikonloppuisin siivoaisi ja laittais ruokaa. Hulluksihan siinä tulisi. En tajua, miten vaimoni ehti aina pitää talon siistinä, ja LISÄKSI leipoa, kuljettaa lapsia kerhoissa, käydä kaupassa. 

Joo, ja ollaan tasa-arvoisia,mitä nyt minä olen tossun alla. En käy missään muualla harrastuksissa, paitsi metsästän ja kalastan,mutta ne on vaimoni minulle armollisesti suonut. 

- laphilainen

Vierailija
64/221 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täyttä asiaa! Go naiset go!

Vierailija
65/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimot on ihania <3     Ne saa mun puolesta olle bosseja. 

Vierailija
66/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ja sääliksi käy niitä ulkomaalaisia miehiä joiden itsetunto on koetuksella suomalaisnaisen pomotuksen takia. Pakkohan se jonkun on hoitaa asiat!
Ja sääliksi käy myös niitä ulkomaalaisnaisia jotka luulevat löytävänsä suomimiehestä jämäkän ja vahvan perheenpään. Joutuvat tekemään kaiken perheessä ja lisäksi käymään töissä. Siksikö ne aina muuttuukin tänne tullessaan niin suomalaisen näköiseksi?

Vierailija
67/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet on laiskoja, ei kai sitä voi muuta todeta.

-Ap

Vierailija
68/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:07"]

-Ap

[/quote]

ja millähän perusteella?

Vierailija
69/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ap

[/quote]

Ja miksi ne ovat laiskoja? A. Koska äidit ei vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä ja B. Koska vaimot ei myöskään vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
70/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun kotoani löytyisi ap:n kuvaaman kaltainen vätys, se olisi minulle peiliinkatsomisen paikka. Vaan ei löydy ja olen siitä asiasta vastuussa ihan itse! :)

Vierailija
71/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:14"]

-Ap

[/quote]

Ja miksi ne ovat laiskoja? A. Koska äidit ei vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä ja B. Koska vaimot ei myöskään vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä. Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Se on just näin. Ottakaa nyt naiset itteänne niskasta kiinni! Miettikää nyt miten paljon siskot on tehny feminististä työtä teidänki eteen. Pistäkää ne luuserit kotihommiin!

Vierailija
72/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Jani-Caisan harrastukset kasvattaa ämmälle kivekset ja surkastuttaa ne mieheltä?

Näinkö?

Loisi sä vaan sen miehen lompakolla, on aikaa sitten leikkiä myyjäisleikkejä muiden loisten kanssa.

Muista nalkuttaa ja pihdata!!!

Vierailija
73/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ap

[/quote]

[/quote]

Ja jos vaimo vaatii tekemään osuutensa, on hän kauhea nalkuttaja ja miesrukalle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin etsiä "oikea nainen" Aasiasta.

Jälleen kerran: miksi vaimon pitää vaatia (jälleen kerran olla se joka organisoi työt) miestä tekemään kotitöitä? Miksei mies tajua sitä itse?

Vierailija
74/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa... Minä hoidan lasten vanhempainvartit, neuvolat, koiulumyyjäiset ja kaverisynttärit. Toisaalta mies hoitaa meillä autojen ja fillareiden huollon (itse en osaa edes pissapoikaan lisätä nestettä), lumityöt, takkapuut + lämmityksen, ruohonleikkuun, talon korjaukset ja maalaamiset, keskuspölynimurin, ilmanvaihdon ja muiden härpäkkeiden huollot (en edes tiedä mitä nille pitäisi tehdä), lasten urheilutarvikkeiden huollon jne. jne. jne.

Joten aikas pulassa oltaisiin ilman toinen toisiamme.... :)

Vierailija
75/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:17"]

Voi, Jani-Caisan harrastukset kasvattaa ämmälle kivekset ja surkastuttaa ne mieheltä?

Näinkö?

Loisi sä vaan sen miehen lompakolla, on aikaa sitten leikkiä myyjäisleikkejä muiden loisten kanssa.

Muista nalkuttaa ja pihdata!!!

[/quote]

No tuota. Kun tekee enemmän ansiotyötä ja enemmän kotitöitä kuin mies ja lisäksi hoitaa lasten asiat lähes yksin niin ei ihan osunut ja uponnut. Hyvää jatkoa ja toivottavasti pääset katkeruudestasi :)

Vierailija
76/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asia mikä peräkammarin pojille ei mene jakeluun. Johtaja, varsinkaan hyvä johtaja ei ole se joka makaa sohvalla ja huutelee että mä haluun että te teette niinkun mä sanon! Hyvä johtaja auttaa myös heikoimman vaikeiden aikojen yli ja toimii itse esimerkkinä ja jämäkkänä vastuunottajana. Miksi lähikapakassa istuvaan kaljasieppoon pitäisi suhtautua johtajana, kun hän on lähinnä yksi huollettava lisää?

Vierailija
77/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:58"]

Usein kuulee valitusta, että suomalainen mies ei saa olla perheen pää ja tämä johtuu suomalaisten naisten veemäisyydestä ja miesmäisyydestä. Onkohan kuitenkaan näin?

Miettikää vaikka työelämää, olette valitsemassa tärkeään projektiin päällikköä tai vetäjää. Valitsetteko siihen henkilön, joka on aina myöhässä tai ei tule paikalle ollenkaan? Henkilön, joka pyrkii aina siirtämään hommia muille ja vetoaa "sä teet tän paremmin"? Henkilön, joka selkeästi on kaikkein vähiten kiinnostunut projektista ja melkein mikä tahansa ajaa sen edelle? Niin, ette varmaan.

Näin on usein myös suomalaisessa perheessä. Kuinka monesti suomalainen perheenisä varaa neuvolan, muistaa vanhempainvartin, ostaa kaverisynttäreille lahjan ja muistaa ajan ja paikan, hoitaa myytävää seuran myyjäisiin, tietää lasten parhaan kaverin äidin ja isän nimen ja puhelinnumeron? Ostaa ulkoiluvaatteet kun vanhat jääneet pieniksi, tarkistaa läksyt, jää kotiin kun toinen sairastaa? Niinpä taas.

Ainoa asia, missä ollaan intohimoisen tasa-arvoisin on raha. Kulut jaetaan puoliksi ettei vaimo pääse "siipeilemään" ja tämä on ihan fine, itsekin kannatan omia rahoja. Mutta kai te miehet ymmärrätte että jos vaimolle jää vetovastuu arjesta ja te teette asioita ainostaan vaimon käskystä tai muistutuksesta, ja aina ei silloinkaan, niin ei siinä jää energiaa mihinkään roolileikkiin, että oi perheenpää, mitä olet tästä mieltä? Kun selkeästi teot ja toiminta ilmaisee sitä että mies menee mistä aita on matalin, ja oma napa ja harrastukset on tärkeintä.

[/quote]

Miehen ei tarvitse tehdä mitään mitä nainen sanoo. 99% kaikesta mistä naiset inisee on hänen itse keksimää roskaa. 

Lapsen pitää itse osataa lahjat synttäreille tai sitten jättää menemättä. Se kaveri on kutsunut kaverinsa synttäreille ei hänen isänsä tai äitinsä. Sama asia on menemisissä. Ei ole vanhempien asia muistaa lapsensa kaverien synttäreitä. Jos ei kykene muistamaan edes aikaa ja päivää niin silloin ei sinne tarvitse mennäkkään.

Miksi pitäisi myydä jotain jossain seuran myyjäisissä? Maksaa kuukausimaksu ja sillä selvä. Koskaan ei ole tarvinnut tehdä mitään yhdellekkään lasten harrastusseuralle. 

Vanhempien tehtävä EI ole tarkistaa läksyjä. Opettaja tarkistaa ne. Läksyjen idea on että lapset tekevät ne niin hyvin kuin pystyy ja sitten ne tarkastetaan koulussa. Jos vanhemmat tarkastavat ne niin koko läksyn idea menee puihin.

Kyllä sinä kuulostat lapselliselta akalta joka on suuttunut siitä että mies ei hypi sinun mukaasi

Vierailija
78/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään ylipäänsä pitäisi olla perheen pää? Miten oisi vaikka ihan tasa-arvoinen suhde?

Vierailija
79/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:26"]

Miksi kenenkään ylipäänsä pitäisi olla perheen pää? Miten oisi vaikka ihan tasa-arvoinen suhde?

[/quote]

Miehille se on oliu läpi historian tärkeetä. Nyt sen aika on kuitenkin ohi, muistakaa naiset paikkanne. Ei mekkoa tartte enää käyttää jos ei halua, nyt voi laittaa housutkin. Eikä sitä kysellä miehelä!

Vierailija
80/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:16"]

-Ap

[/quote]

[/quote]

Se on just näin. Ottakaa nyt naiset itteänne niskasta kiinni! Miettikää nyt miten paljon siskot on tehny feminististä työtä teidänki eteen. Pistäkää ne luuserit kotihommiin!

[/quote]

Ketä kiinostaa jonkun AP:n valitus. Suurin osa noista sen valituksista oli täysin turhia. Niitä ei pitäisi tehdä kummankaan.

Miksi miehen pitää siivota jos hän ei ole edes kotona? Se siivoaa joka sotkeekin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme