Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen mies ei ole perheen pää? Minäpä kerron.

Vierailija
20.09.2014 |

Usein kuulee valitusta, että suomalainen mies ei saa olla perheen pää ja tämä johtuu suomalaisten naisten veemäisyydestä ja miesmäisyydestä. Onkohan kuitenkaan näin?

Miettikää vaikka työelämää, olette valitsemassa tärkeään projektiin päällikköä tai vetäjää. Valitsetteko siihen henkilön, joka on aina myöhässä tai ei tule paikalle ollenkaan? Henkilön, joka pyrkii aina siirtämään hommia muille ja vetoaa "sä teet tän paremmin"? Henkilön, joka selkeästi on kaikkein vähiten kiinnostunut projektista ja melkein mikä tahansa ajaa sen edelle? Niin, ette varmaan.

Näin on usein myös suomalaisessa perheessä. Kuinka monesti suomalainen perheenisä varaa neuvolan, muistaa vanhempainvartin, ostaa kaverisynttäreille lahjan ja muistaa ajan ja paikan, hoitaa myytävää seuran myyjäisiin, tietää lasten parhaan kaverin äidin ja isän nimen ja puhelinnumeron? Ostaa ulkoiluvaatteet kun vanhat jääneet pieniksi, tarkistaa läksyt, jää kotiin kun toinen sairastaa? Niinpä taas.

Ainoa asia, missä ollaan intohimoisen tasa-arvoisin on raha. Kulut jaetaan puoliksi ettei vaimo pääse "siipeilemään" ja tämä on ihan fine, itsekin kannatan omia rahoja. Mutta kai te miehet ymmärrätte että jos vaimolle jää vetovastuu arjesta ja te teette asioita ainostaan vaimon käskystä tai muistutuksesta, ja aina ei silloinkaan, niin ei siinä jää energiaa mihinkään roolileikkiin, että oi perheenpää, mitä olet tästä mieltä? Kun selkeästi teot ja toiminta ilmaisee sitä että mies menee mistä aita on matalin, ja oma napa ja harrastukset on tärkeintä.

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 00:42"]

Tää on helmi keskustelu. Kalapuikkopizza jääköön elämään palstalle. xD

[/quote]

Anteeksi etten jaksa luke ketjua taaksepäin, mutta kalapuikko pizza? :)

Vierailija
42/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 00:42"]

[/quote]

[/quote]

Joo, se pohja tehdään niistä muussatuista kalapuikoista. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi löytyä selitys Suomen avioerotilastoille. Kuka nyt (suomalaista) miestä jaksaisi katsoa saman katon alla.

Vierailija
44/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:33"]

suomessa miehet on henkisesti kastroituja sillä että miesvastaista paskaa tulee mediasta ja joka tuutista pojan lapsuudesta lähtien.  

poika saa kuulla että miehet ovat paskoja, sikoja, kusipäitä, sortajia siitä lähtien kun ymmärtää lukea ja oppii käsitteet. 

jonkun sukupuolen yletön mollaus saa varomaan luontaista normaalia käyttäytymistään.  

[/quote]

Ei niinkään mediassa tai Muualla saa kuulla, mutta tätä ketjua kyllä ihmettelen. Täällä on muutama tosi pettynyt marttyyri, jotka ei miehessä mitään muuta näe kuin vikaa. Ehkeivät muissakaan ihmisissä näe kuin vikoja. Ja silloin kannattaa katsoa peiliin.

Jotenkin ajattelen niin, että hyvää on ja sitä voi löytää. Kasvun paikkoja monella kyllä on. Miehillä ja naisilla. Uskaltaa ottaa vastuu. Siinä mielessä ymmärrän näitä valituksia. On paljon vastuuttomuutta, ja se kohdalle osuessa tuo paljon pahaa mieltä.

Minulla on käynyt kyllä hyvä tuuri miehen suhteen. Yksi hyvä osui minulle mieheksi. Ja uskon, että on monta hyvää miestä tässä maassa.

Me ei kyllä taistella paikasta perheen päänä. Meillä on yhteinen juttu. Me yhdessä, lapset ja Tämä meidän perhe.

Vierailija
45/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 00:49"]

Taisi löytyä selitys Suomen avioerotilastoille. Kuka nyt (suomalaista) miestä jaksaisi katsoa saman katon alla.

[/quote]

Sateenkaariperhe on aina toimiva vaihtoehto. Ei siinä miestä tarvita.

Vierailija
46/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellinen pomohan pysyy piilossa, pään voi aina vaihtaa mutta kaulaa ei..

Vierailija
47/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä että uusavuttomia miehiä on Suomessa aika paljon, mutta ONNEKSI se ei johdu geeneistä. Isäni on täys tauno joka ei ole päivääkään asunut itsenäisesti, mutta isoveljestäni kasvoi ihan kunnollinen mies kun vaan pääsi omilleen, eikä ollut äitiä kokkaamassa, pyykkäämässä ja hoitamassa asioita. Pikkuveljestäni tosin on herännyt huoli, sillä isä on onnistunut istuttamaan tämän päähän idean siitä että kaiken saa muttei päivääkään tarvitse tehdä duunia minkään eteen. Suunnittelee jäävänsä äidin helmoihin pitkäksikin aikaa, kun siellä kaikki on ilmaista ja voi vaan makoilla, mutta alitajuisesti kai ymmärtää että lentää isän toimesta pihalle 3-5 vuoden päästä. Eipä ainakaan äitillä tule ikävä lapsia, kun on yksi iso vauva hoidettavana seuraavatkin 30 vuotta.

Vierailija
48/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 00:42"]

[/quote]

[/quote]

Jonkun isä joka ei osannut kokata kuin kalapuikkoja tai pizzaa, mutta oppi 15 vuodessa tekemään kalapuikkopizzaa. Aika bumtsibum.

Vierailija
49/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 00:11"]

Rahalla näistä selviää. Vaimolta alko tulemaan naputusta, etten osallistu tarpeeksi kotitöihin vaan laukkaan harrastuksissa. Keskusteltiin asiasta ja ehdotin, että hän vaihtaa kokopäivätyön puolipäivätyöhön. Otti ehdotuksen kiljuen vastaan! Tienataan vähän vähemmän (minulla jokatapauksessa n. 4 kertainen palkka hänen palkkaansa), mutta elämänlaatu on parantunut. Todella hyvä ruoka kotona joka päivä töistä tullessa, vaimo käy useammin salilla ;) ja ei naputa. Lapsetki toki tykkää :)

[/quote]

Kai maksat sitten vaimolle palkkaa, kun hän tekee sinun osuutesi kotitöistä ja on luopunut tuloistaan sen takia?

Varmasti olet ainakin ottanut hänelle yksityisen eläkevakuutuksen, koska hänen tuleva eläkkeensähän tippuu puoleen, kun hän on vaihtanut palkkatyöt sinulle tehtävään palkattomaan työhön, josta ei kerry lainkaan eläkettä kuten palkkatyöstä kertyy?

[/quote]

Eikö se mies maksa kun maksaa naisen elämisen. Luulis puolikkaasta tulosta saavan itse säästettyä kun tienaa varmaan minimiveroillakin.

Vierailija
50/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan järkyttävää yleistämistä vai onko oikeasti suomessa noin paljon huonoja miehiä?(viitaten apn tykkäyksiin) surullista :(

Onneksi oma mieheni on toista maata. En eläisi hetkeäkään apn kuvaileman avuttoman nössön kanssa.

Mies voi olla hot myös imurin varressa ja miehet valmistaa parasta ruokaa. Kun mies hoitaa osansa kodinhoidosta niin nainen hoitelee mielellään miehensä kaikki fantasiat ;)

Mun mieheni tosin on mun fantasiakin. Ja, kun näitä lukee niin mielipiteeni vain vahvistuu. Hän on yksi ei tuhannesta vaan miljardista <3 hänen kaltainen on monille vain unelma. Minulle totta.

Vierailija
51/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:29"]

Siis aivan järkyttävää yleistämistä vai onko oikeasti suomessa noin paljon huonoja miehiä?(viitaten apn tykkäyksiin) surullista :( Onneksi oma mieheni on toista maata. En eläisi hetkeäkään apn kuvaileman avuttoman nössön kanssa. Mies voi olla hot myös imurin varressa ja miehet valmistaa parasta ruokaa. Kun mies hoitaa osansa kodinhoidosta niin nainen hoitelee mielellään miehensä kaikki fantasiat ;) Mun mieheni tosin on mun fantasiakin. Ja, kun näitä lukee niin mielipiteeni vain vahvistuu. Hän on yksi ei tuhannesta vaan miljardista <3 hänen kaltainen on monille vain unelma. Minulle totta.

[/quote]

Ja taas yksi frigidi jolle seksi on vastikeellista.

Vierailija
52/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:29"]

Siis aivan järkyttävää yleistämistä vai onko oikeasti suomessa noin paljon huonoja miehiä?(viitaten apn tykkäyksiin) surullista :( Onneksi oma mieheni on toista maata. En eläisi hetkeäkään apn kuvaileman avuttoman nössön kanssa. Mies voi olla hot myös imurin varressa ja miehet valmistaa parasta ruokaa. Kun mies hoitaa osansa kodinhoidosta niin nainen hoitelee mielellään miehensä kaikki fantasiat ;) Mun mieheni tosin on mun fantasiakin. Ja, kun näitä lukee niin mielipiteeni vain vahvistuu. Hän on yksi ei tuhannesta vaan miljardista <3 hänen kaltainen on monille vain unelma. Minulle totta.

[/quote]

Ja taas yksi frigidi jolle seksi on vastikeellista.
[/quote] sanoin mielellään. Kyllä koko parisuhde on vastikkeellista. Siinä annetaan ja otetaan, jos toinen vain ottaa niin jossain kohtaa toinen kyllästyy antamaan :)

Vierailija
53/221 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 07:49"]

Mies saisi ihan vapaasti olla perheen pää ja minä pyörittäisin arkirumbaa...

[/quote]

Mitähän se ylitsepääsemättömän raskas "arkirumba" on?

Ei jeesus, anna mun kaikki kestää...

[/quote]

Kertokaa nyt alapeukuttajat mitä on se arkirumba kahden lapsen kanssa jota ei voi hoitaa jäämättä pois ansiotyöstä?
[/quote]

No ei sellaista oikeasti ole. Mutta paljon on sellaisia asioita joita vaan täytyy hoitaa ja ainakin meillä menee niin, että jos minä en hoida niin ei hoida kukaan. Lapsi ei mene hammaslääkäriin eikä sillä ole huomenna puhtaat liikuntavarusteet koulussa mukana eikä sillä ole oikean kokoisia talvikenkiä eikä varsinkaan lääkereseptiä uusittuna eikä hammasharjaa vaihdeta ikinä. Näitä asioita voi luetella kymmenittäin ja niiden hoitamista voi vähätellä niin kauan kun niitä ei hoida itse. Jos nämä asiat kerran on niin mitättömiä ja yksinkertaisia niin miksi niitä ei sitten voi hoitaa?

Vierailija
54/221 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:37"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 07:49"] Mies saisi ihan vapaasti olla perheen pää ja minä pyörittäisin arkirumbaa... [/quote]   Mitähän se ylitsepääsemättömän raskas "arkirumba" on? Ei jeesus, anna mun kaikki kestää... [/quote] Kertokaa nyt alapeukuttajat mitä on se arkirumba kahden lapsen kanssa jota ei voi hoitaa jäämättä pois ansiotyöstä? [/quote] No ei sellaista oikeasti ole. Mutta paljon on sellaisia asioita joita vaan täytyy hoitaa ja ainakin meillä menee niin, että jos minä en hoida niin ei hoida kukaan. Lapsi ei mene hammaslääkäriin eikä sillä ole huomenna puhtaat liikuntavarusteet koulussa mukana eikä sillä ole oikean kokoisia talvikenkiä eikä varsinkaan lääkereseptiä uusittuna eikä hammasharjaa vaihdeta ikinä. Näitä asioita voi luetella kymmenittäin ja niiden hoitamista voi vähätellä niin kauan kun niitä ei hoida itse. Jos nämä asiat kerran on niin mitättömiä ja yksinkertaisia niin miksi niitä ei sitten voi hoitaa?

[/quote]

Järki nyt käteen, kone pesee pyykin, mikro lämmittää ruuan ja automaatti imuri liikku ilman valvontaa. Älä nyt paisuttele omaa duuniasi kun sitä ei vaan ole niin ei ole. Kotityöt ei ole mitään duunia. 

Vierailija
55/221 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:37"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 07:49"] Mies saisi ihan vapaasti olla perheen pää ja minä pyörittäisin arkirumbaa... [/quote]   Mitähän se ylitsepääsemättömän raskas "arkirumba" on? Ei jeesus, anna mun kaikki kestää... [/quote] Kertokaa nyt alapeukuttajat mitä on se arkirumba kahden lapsen kanssa jota ei voi hoitaa jäämättä pois ansiotyöstä? [/quote] No ei sellaista oikeasti ole. Mutta paljon on sellaisia asioita joita vaan täytyy hoitaa ja ainakin meillä menee niin, että jos minä en hoida niin ei hoida kukaan. Lapsi ei mene hammaslääkäriin eikä sillä ole huomenna puhtaat liikuntavarusteet koulussa mukana eikä sillä ole oikean kokoisia talvikenkiä eikä varsinkaan lääkereseptiä uusittuna eikä hammasharjaa vaihdeta ikinä. Näitä asioita voi luetella kymmenittäin ja niiden hoitamista voi vähätellä niin kauan kun niitä ei hoida itse. Jos nämä asiat kerran on niin mitättömiä ja yksinkertaisia niin miksi niitä ei sitten voi hoitaa?

[/quote]

Järki nyt käteen, kone pesee pyykin, mikro lämmittää ruuan ja automaatti imuri liikku ilman valvontaa. Älä nyt paisuttele omaa duuniasi kun sitä ei vaan ole niin ei ole. Kotityöt ei ole mitään duunia. 
[/quote]

Joo sä kirjoitit tuon jo aiemmin :) Se että itse et osaa /halua tehdä jotain, ei poista sen tehtävän olemassaoloa. Provo olet sillä ei kukaan ole niin tyhmä että kuvittelee että mikrossa tehdään jotain ruokaa ;)

Vierailija
56/221 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 18:37"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 15:37"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 07:49"] Mies saisi ihan vapaasti olla perheen pää ja minä pyörittäisin arkirumbaa... [/quote]   Mitähän se ylitsepääsemättömän raskas "arkirumba" on? Ei jeesus, anna mun kaikki kestää... [/quote] Kertokaa nyt alapeukuttajat mitä on se arkirumba kahden lapsen kanssa jota ei voi hoitaa jäämättä pois ansiotyöstä? [/quote] No ei sellaista oikeasti ole. Mutta paljon on sellaisia asioita joita vaan täytyy hoitaa ja ainakin meillä menee niin, että jos minä en hoida niin ei hoida kukaan. Lapsi ei mene hammaslääkäriin eikä sillä ole huomenna puhtaat liikuntavarusteet koulussa mukana eikä sillä ole oikean kokoisia talvikenkiä eikä varsinkaan lääkereseptiä uusittuna eikä hammasharjaa vaihdeta ikinä. Näitä asioita voi luetella kymmenittäin ja niiden hoitamista voi vähätellä niin kauan kun niitä ei hoida itse. Jos nämä asiat kerran on niin mitättömiä ja yksinkertaisia niin miksi niitä ei sitten voi hoitaa? [/quote] Järki nyt käteen, kone pesee pyykin, mikro lämmittää ruuan ja automaatti imuri liikku ilman valvontaa. Älä nyt paisuttele omaa duuniasi kun sitä ei vaan ole niin ei ole. Kotityöt ei ole mitään duunia.  [/quote] Joo sä kirjoitit tuon jo aiemmin :) Se että itse et osaa /halua tehdä jotain, ei poista sen tehtävän olemassaoloa. Provo olet sillä ei kukaan ole niin tyhmä että kuvittelee että mikrossa tehdään jotain ruokaa ;)

[/quote]

Eiks tossa lue että mikro lämmittää ruuan? Eihän se tietenkään mitään oikeesti tee ja ton kirjottaja nyt on selvä provo.

Vierailija
57/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen palkka on 20 ja naisen 10 on se ihan normaalia että mies maksaa laskut. Okei? Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää. Jos nainen siivoaa koko vapaa-aikansa ja mies nukkuu, makaa, syö, käy harrastuksissa ja niin edelleen sekin on ihan normaalia. Okei? Tässä pitäisi alkaa kuitenkin raksuttaa. Jos kotityöt puolitetaan molemmille jää yhtä paljon aikaa. Molemmat saa käydä harrastuksissa ja tehdä mitä ikinä haluaakin. Sitten se suurin kysymys! Miksi sinä mies et vaan voi ottaa sitä rättiä käteen ja auttaa naista? Sano nyt joku helvetin hyvä syy! "Ei ole siivottavaa" huono tekosyy aina on jotain siivottavaa! Jos ei ole se johtuu siitä että nainen on siivonnut jo kaiken ja siinä vaiheessa mennäänki jo nukkumaan. Ja sen ajan sinä mies oletkin jo nukkunut nyt menet syömään keskellä yötä jotain jätät astiat pöytään tai vielä pahempaa sohvalle tai vessaan. Sen jälkeen menet kuseksimaan vessanpöntön reunoille. Sitten menet piereskellen katsomaan tv:tä äänet täysille nainen herää ja ajaa sinut ulos. Tulet parin tunnin päästä kotiin umpi kännissä. Kävelet kuraisilla kengilläsi ympäri taloa ja jätät takkisi keittiön pöydälle. Sitten menet paskomaan vessaan ja jätät likaiset kalsarisi vessan lattialle. Sitten menet ihailemaan itseäsi peilistä hipelöit peiliä limaisilla sormillasi ja tajuat mennä suihkuun jätät likaiset vaatteesi kylppärin lattialle ja menet suihkuun. Jätät kaikki shampoot auki ja ehkä jopa osa niistä menee rikki, kun olet valmis kuivaat itsesi pyyhkeeseen ja heität sen lattialle. Peset hampaat ja hammastahnaa roiskuu peiliin, sitten syljet ne lavuaariin etkä huuhtele niitä viemäriin jätät hammasharjan ja -tahnan pöydälle ja menet nukkumaan. Kello on jo neljä aamulla. Kuolaat yollä tyynyllesi. Naisen herätys soi viideltä ja sinä raiskaat hänen aamunsa huutamalla "kiinni se toosa" naisen aamu on nyt sinun takiasi pilalla. No hän toipuu nopeasti, kunnes avaa valot ja huomaa mitä olet saanut aikaan. Nainen ei edes ollut ehtinyt nauttia siististä talosta. Töistä upuuneens tultuaan hän siivoa koko talon taas sinun jäljiltäsi. Herättyäsi ihmettelet, miksi nainen valittaa vaikka talo on siisti.

Vierailija
58/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokema "miks sä alistut tuollaiseen?" on itsekkään ihmisen asennemaailmasta! Jos joku alkaa tuota hokemaa noudattaa, siinä talloo kaikki lähimmäiset mennen tullen oman itsekkyytensä jalkoihin!
Minun miehelleni eräs vähemmän viisas terapeutti sanoi noin, ja mitä seurasi? Mielipuolista syyttelyä, syyllistämistä kaikesta mahdollisesta, itsekkyyttä ja henkistä välivaltaa ja jopa fyysistäkin, koska mies kuvitteli, että HÄN saa nyt tehdä ihan mitä itse tahtoo, eikä siihen saa vaimo sanoa yhtään omaa mielipidettä, saati sanoa, että nyt on muuta tärkeämpää, kuin kavereiden kanssa seukkaaminen! Puhettakaan mistään neuvottelemisesta tai keskusteluista! Tuon terapeutin esittämä itsekeskeinen hokema oli tuhota perheemme. Vai kenenkä mielestä on oikein miehen kylmästi vaan avioerolla uhaten ottaa salaa lainaa ja ostaa kallis auto? Kenenkä mielestä on oikein kaivaa monen kymmenen vuoden takaiset JO SELVITETYT ja anteeksipyydetyt ja anteeksiannetut väärinteot, ja alkaa niiden varjolla nimitellä ja haukkua puolisoa huoraksi ja käyttää jopa fyysistä väkivaltaa, ja huutaa tuota terapeutin mantraa "miks suostut sellaiseen?" Kysyä voi, KUMPI siinä suostuu ja mihin?

Vierailija
59/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään mies ole perheen pää, eikä ole nainenkaan perheen pää. Meillä vallitsee tasa-arvo.

Vierailija
60/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:58"]

Näin on usein myös suomalaisessa perheessä. Kuinka monesti suomalainen perheenisä varaa neuvolan, muistaa vanhempainvartin, ostaa kaverisynttäreille lahjan ja muistaa ajan ja paikan, hoitaa myytävää seuran myyjäisiin, tietää lasten parhaan kaverin äidin ja isän nimen ja puhelinnumeron? Ostaa ulkoiluvaatteet kun vanhat jääneet pieniksi, tarkistaa läksyt, jää kotiin kun toinen sairastaa? Niinpä taas.

[/quote]

Firmassa vastaavat asiat hoitaa sihteeri ja työnjohtajat, kun toimitusjohtaja vetää suuret linjat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi