Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kansalaisia jotka on irtisanoutunut kilpailusta elämässä?

Vierailija
09.04.2026 |

Ei vaan jaksa kilpailla joka paikassa esim:

-työ

-koulutus

-raha

-ihmissuhteet

-politiikka

-uskonto

-rakkaus

-suosio

jne

Silti on monia jotka kilpailee ja haluaa voittaa, myös keinoja kaihtamatta tai muuten vaan moraalittomillakin keinoilla. Kuka tai mikä saa aikaan tämän kilpailun? Itsehän siitä voi tietoisesti irrottautua kunhan ensin asian äkkää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kilpaillut. Yleensä koulu kannustaa kilpailemaan ja varsinkin urheilussa. Ei voisi vähempää kiinnostaa kuka on paras. 

Vierailija
2/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kilpaillut. Yleensä koulu kannustaa kilpailemaan ja varsinkin urheilussa. Ei voisi vähempää kiinnostaa kuka on paras. 

Niin. Yksilön kannalta kilpailu ei välttämättä ole hauskaa touhua. Varsinkin jos sattuu kuulumaan häviäjiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytymättömyys, kypsymättömyys ja kyvyttömyys saavuttaa sekä ylläpitää mielihyvää ilman energiavampirismia eli toisilta ihmisiltä tai esim. jostain asemasta kumpuavaa huomiota.

Jos jokainen osaisikin hallita metaboliikkaansa niin, että olisivat onnellisia ilman näitä kilpailuja, vertailuja, tapaamisia, ym. niin eihän mitään sotiakaan olisi. 

Jos kykenee tällaiseen tasapainoon niin kannattaa vaan nauttia siitä ja antaa sekoilijoiden sekoilla.

Vierailija
4/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittujakaannakkaamattomuus.

Vierailija
5/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kilpailusta, olen huomannut tähän ikään, että Suomi on kilpailuyhteiskunta ja monet käyttävät moraalittomia keinoja toisten lyttäämiseen. Itse en ole siihen koskaan sortunut, koska minulla on moraali, olen kokenut väärinkohtelua monta kertaa elämässäni, minua on mustamaalattu sun muuta, sanojani vääristelty. 

Olenkin erakoitunut muista ihmisistä, koska en voi sietää ihmisiä joihin ei voi luottaa. Elän omaa rauhallista elämääni ilman kilpailua. Teen asioita joista nautin, en seuraa ketään somessa, koska tällainen ei kiinnosta, oma elämä kiinnostaa paljon enemmän kuin toisten elämä. 

Nainen 56 vuotta

Vierailija
6/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kilpailu. Palkinto on harvoin sen arvoinen. Jos joku haluaa verissäpäin haalia itselleen vaikka miehen tai työpaikan, niin siitä vain.

Vierailija
7/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Yksilön kannalta kilpailu ei välttämättä ole hauskaa touhua. Varsinkin jos sattuu kuulumaan häviäjiin.

Jos ei kilpaile, ei voi hävitä. Kilpailemattomuus tarkoittaa että on pelkkiä voittajia.

Vierailija
8/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kilpaile mistään. Yritän olla mahd. huomaamaton ja anonyymi.

Vierailija
9/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei elämä minusta silloinkaan ole onnellista, jos ei lainkaan tavoittele mitään. Aika harva loppujen lopuksi osaa elää zen-munkin elämääkään.

Vierailija
10/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen. Enkä ole siis mikään työtön, vaan työkseni edelleen it-alalla. Mutta en ota mistään stressiä, en tee ylitöitä, enkä tavoittele urallani tai muutenkaan elämässäni mitään ihmeempää. Olen kiinnostunut elämän syvyyssuunnasta enemmän, kuin "leveyssuunnasta", siitä materian tai saavutusten hankkimisesta. Nuorena olin kunnianhimoinen, nyt keski-iässä enää en, ja se on aivan ihana vapautus. Varsinkin kun näinkin tosiaan voi myös toimia työelämässäkin. Ei ehkä ole enää ihailtu huipputekijä vaan tavis, mutta energiaa riittää kaikkeen muuhun omalla ajalla.

Vierailija
11/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä kilpailusta, olen huomannut tähän ikään, että Suomi on kilpailuyhteiskunta ja monet käyttävät moraalittomia keinoja toisten lyttäämiseen. Itse en ole siihen koskaan sortunut, koska minulla on moraali, olen kokenut väärinkohtelua monta kertaa elämässäni, minua on mustamaalattu sun muuta, sanojani vääristelty. 

Olenkin erakoitunut muista ihmisistä, koska en voi sietää ihmisiä joihin ei voi luottaa. Elän omaa rauhallista elämääni ilman kilpailua. Teen asioita joista nautin, en seuraa ketään somessa, koska tällainen ei kiinnosta, oma elämä kiinnostaa paljon enemmän kuin toisten elämä. 

Nainen 56 vuotta

Niin. Samoja havaintoja ollut. Yrittänyt joskus herätellä näitä kilpailijoita ymmärtämään toimiansa. Tyytyvät monesti vain olemaan kilpailuhenkisiä. Kun kehitin itseäni henkisesti ja arvoilta niin tämäkin asia tuli eteen. Aloin ymmärtämään ettei kilpailua tarvita vaan yhteistyötä enemmänkin. Jos vaan maailma olisikin niin hyvä

Vierailija
12/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kilpailullisen asenteen noin viisi vuotta sitten. Ekat kaksi vuotta koin vieroitusoireita entisestä materialistisesta, kapitalistisesta elämäntyylistä ja oli vaikeaa luopua tietyistä asioista. Nyt kun on päässyt kokonaan irti oravanpyörästä ja valtiouskonnosta, olo on jotenkin puhdas ja vapaa. 

Vierailija
13/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensä pitäisi kilpailla? Kuka pakottaa?

Naurattaa tuo ajatus. Itse olen periaatteesta välttänyt kilpailemista aina. Ei kiinnosta.

Vierailija
14/14 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkemmin ottaen tarkoitat? Sitäkö, että jos ihminen haluaa noita asioita, hän väistämättä kilpailee muiden kanssa? Se ei pidä paikkaansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi