Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen mies ei ole perheen pää? Minäpä kerron.

Vierailija
20.09.2014 |

Usein kuulee valitusta, että suomalainen mies ei saa olla perheen pää ja tämä johtuu suomalaisten naisten veemäisyydestä ja miesmäisyydestä. Onkohan kuitenkaan näin?

Miettikää vaikka työelämää, olette valitsemassa tärkeään projektiin päällikköä tai vetäjää. Valitsetteko siihen henkilön, joka on aina myöhässä tai ei tule paikalle ollenkaan? Henkilön, joka pyrkii aina siirtämään hommia muille ja vetoaa "sä teet tän paremmin"? Henkilön, joka selkeästi on kaikkein vähiten kiinnostunut projektista ja melkein mikä tahansa ajaa sen edelle? Niin, ette varmaan.

Näin on usein myös suomalaisessa perheessä. Kuinka monesti suomalainen perheenisä varaa neuvolan, muistaa vanhempainvartin, ostaa kaverisynttäreille lahjan ja muistaa ajan ja paikan, hoitaa myytävää seuran myyjäisiin, tietää lasten parhaan kaverin äidin ja isän nimen ja puhelinnumeron? Ostaa ulkoiluvaatteet kun vanhat jääneet pieniksi, tarkistaa läksyt, jää kotiin kun toinen sairastaa? Niinpä taas.

Ainoa asia, missä ollaan intohimoisen tasa-arvoisin on raha. Kulut jaetaan puoliksi ettei vaimo pääse "siipeilemään" ja tämä on ihan fine, itsekin kannatan omia rahoja. Mutta kai te miehet ymmärrätte että jos vaimolle jää vetovastuu arjesta ja te teette asioita ainostaan vaimon käskystä tai muistutuksesta, ja aina ei silloinkaan, niin ei siinä jää energiaa mihinkään roolileikkiin, että oi perheenpää, mitä olet tästä mieltä? Kun selkeästi teot ja toiminta ilmaisee sitä että mies menee mistä aita on matalin, ja oma napa ja harrastukset on tärkeintä.

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:47"]

11: Hyvä, jos teillä noin, mutta tiedät ihan varmasti, että iso osa perheistä asuu kerrostaloissa, eikä sen paremmin mies kuin nainenkaan voi/saa tehdä pihatöitä, puunhakkuita, talonmaalauksia ynnä muuta. Suomalaiset muuttavat yhä enenevässä määrin kaupunkeihin. On vain hyväksyttävä se, ettei niitä perinteisiä miesten töitä ole enää tarjolla kotioloissa kuten ennen.

Sitä paitsi on aika väsyttävää kuulla näitä esimerkkejä, joissa jokapäiväisen siivouksen ja ruuanlaiton korvaa viiden tai kymmenen vuoden välein tapahtuva talonmaalaus.

[/quote]

Missä hememtin kämpissä siivotaan joka päivä? Tai tehdään ruokaa joka päivä? Teillä on aika surkea kontrolli elämästänne

Vierailija
102/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Meillä molemmat tekee ja molemmat löhöilyyn. Molemmat hoitaa lapsia. Kotityöt jakaantuu aika tasan. Ihan luonnostaan. Josku natkutan jostain. Rahat on niin, että molemmat maksaa kotia ja laskuja ja menoja ja bensaa.

Toinen tekee toisia asioita enemmän ja toinen toisia. Ei voi ihan laskea yks yhteen.

Meillä aikakin toimii tosi hyvin. Toimii ns. tiimityö.  En ole katkera. Olen tyytyväinen.

Ja meillä on tosi kiva perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:40"]

Kerro miten minä olen syyllinen sotkuihin jos en edes ole kotona? Eikö sen pidä siivota joka sotkeekin?

[/quote]

Sinä olet syyllinen siksi, että sinulla yleensä on yhteinen koti muiden ihmisten kanssa. Kodit pölyyntyvät ja likaantuvat, vaikkei niissä asuisi kukaan. Ja jos siellä asuu ihmisiä, mm. sinun vapaaehtoisesti hankkimasi perhe, se likaantuu vielä enemmän. Silloin sitä pitää siivota. Sinne pitää myös hankkia perheen elämään tarvittavia tuotteita, kuten ruokaa. Ruoka pitää valmistaa, ja siitä tulee sotkua. Tätä ruokaa syövät sinun tekemäsi lapset. Sinun lapsesi käyttävät myös vaatteita, joita pitää pestä. Sinun taloasi ja pihaasi täytyy kunnostaa joskus, vaikket itse kävisi siellä lainkaan. 

Jos asuisit hotellissa, voisit valita täydellisen siivoamattomuuden, omassa kodissasi et.

[/quote]

Minä hoidan lapsiani mutta emme vaan luuhaa kotona. Minä maksa sellaiset 80% meidän kuluista. Pihamme on pelkkää asfalttia joten sitä ei juurikaan tarvitse siivota. Lapset siivoavat omat jälkensä kun eivät ole enää pikkulapsia. 

Joten kerroppa mitä siellä pitää tehdä? Lapset ovat vähän kotona (harrastavat kaikenlaista ja ovat meneviä muutenkin) enkä minä ole kotona. Olen töissä jotta voin maksaa suurimman osan kuluista. 

Joten kerro miten tuo on epätasa-arvoista? 

Vierailija
104/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä vaimolla teet kun et ole koskaan kotonakaan? Toinen kysymys: luuletko tosiaan että laskemalla sulle-mulle saavutat koskaan mitään todellista?

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:07"]

Suomalaiset miehet on laiskoja, ei kai sitä voi muuta todeta.

-Ap

[/quote]

Ja miksi ne ovat laiskoja? A. Koska äidit ei vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä ja B. Koska vaimot ei myöskään vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä. Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Ja jos vaimo vaatii tekemään osuutensa, on hän kauhea nalkuttaja ja miesrukalle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin etsiä "oikea nainen" Aasiasta.

Jälleen kerran: miksi vaimon pitää vaatia (jälleen kerran olla se joka organisoi työt) miestä tekemään kotitöitä? Miksei mies tajua sitä itse?

[/quote]

Mitä hemmetin kotityötä? AP valitti ihan muista asioista. 

Se siivoaa jota häiritseekin. Minä olen kotona vaan nukkuessa ja pari tuntia sen lisäksi viikossa. Miksi minun pitäisi siivota kun en sotkekkaan?

[/quote]

Hah, saman selityksen kuulin exältänikin "Miksi minun pitäisi siivota kun en sotkekaan?"

Noh, kysyin sitten että hänen istuessa syömään valmiiseen pöytään, niin eikö siinä ruuanlaitossa astiat likastu, astiat joita käytetään kun hänelle tehdään ruokaa?

Eikö miehen kengissä tule hiekkaa sisälle?

Eikö joku ne paskaiset kalsaritkin pese, vai puhdistuuko nekin itsestään?

Eikö mies kuse kotona ollessaan ollenkaan, kun ei vessakaan yhtään hänen takiaan likastu? 

Näitä olisi miljoona, ei vain mitään järkeä selittää aikuiselle miehelle miten hänkin on vastuussa kotitöistä.

[/quote]

Minä olen kotonani vähemmän aikaa kun olen poissa sieltä. Pesen itse pyykkini ja teen ruokani. 

Vaimo on kotona työn jälkeen joka ikinen päivä. Viikonloppuisin aamusta iltaan. Kumpikohan sotkee enemmän?

Minä maksan suurimman osan meidän kuluista. Eli hän elää elintasoa johon hänellä ei olisi varaa muuten. Joten kerro mitä epätasa-arvoista tuossa on?

[/quote]

Vierailija
105/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran: miksi vaimon pitää vaatia (jälleen kerran olla se joka organisoi työt) miestä tekemään kotitöitä? Miksei mies tajua sitä itse?

[/quote]

No kun meidän aivot on sellaiset. 

Ymmärrän naisia, ettei aina jaksaisi sanoa, mutta kun emme osaa luonnostaan kauhean hyvin kotitöitä - saati lapsenhoitoa! Ei tietysti kaikki naisetkaan, mutta aika moni kuitenkin pukee lapsen sujuvasti ja osaa hyvin järjestellä kaikki asiat. Voimme kuitenkin oppia. Taas myönnän, että kaikki eivät toki opi ennen kuin joutuvat sitten yksin tekemään. 

Lisäksi naiset suuttuvat helposti jos mies tekee kotitöitä väärin :D

Vierailija
106/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38: Minä en siivoa kuin kerran vuodessa, mutta olen lukenut aika tavalla ketjuja av:lla, ja monessa perheessä siivotaan ja hoidetaan kotia joka ikinen päivä: pyykkiä pestään useampikin koneellinen, ruokaa laitetaan vähintään yksi ateria, pyyhitään keittiön pintoja, täytetään ja tyhjennetään astianpesukonetta, pestään vessaa, ja luututaan hiekkoja lattioilta jne. Ihan normaalia tuo tuntuu olevan useassakin perheessä.

34

Vierailija
107/221 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen tosiaan sanoo haluavansa miehekseen sellaisen itsenäisen vastuunkantajan ja tai jopa 'perheen pään', mutta kun näitä omia ja muiden parisuhteita on katsellut niin aika usein huomaa, että oikeastaan tarkoitetaan sellaista klassista hovimestaria, joka lähes yli-inhimillisiä ajatustenluvun taitoja omaten tekee pyytämättä juuri ne asiat, juuri siten kuin ja juuri silloin kun nainen haluaa.

Eikä siinä mitään, jos miehelle tuo rooli sopii, sittenhän molemmat on onnellisia. Ei siinä kuitenkaan mistään itsenäisen vastuunkantajan tai varsinkaan perheen pään roolista ole miehen kohdella kyse. 

Sitten jos miehelle ei tuo rooli sovi esimerkiksi puutteellisista ajatuksenlukukyvyistä johtuen, niin se toinen toisilla toimivaksi havaittu roolitus on, että nainen sanoo mitä tehdään ja mies tekee. Toki tässä se illuusio itsenäisestä miehekkäästä miehestä naisen silmissä vähän karisee, mutta jos se ei haittaa ketään niin tämäkin toimii. Käytännössä miehen rooli on molemmissa tapauksissa sama, tee juuri ne asiat, niin kuin ja silloin kuin nainen ne haluaa.

Jos nyt unohdetaan se tapaus, jossa mies vain makaa sohvalla eikä tee yhtään mitään, kun se nyt pidemmän päälle ei vain toimi, niin jäljelle jää se optimitapaus, ihan oikeasti tasa-arvoinen suhde. En tiedä johtuuko omasta sosiaalisesta ympäristöstä vai mistä, mutta tämä tuntuu olevan useammin ongelma naisille, kuin miehille.

Koti on siisti, lapset terveitä, laskut maksettu ja ruokaa lautasella. Työt jakautuvat suurinpiirtein tasan ja molemmilla on vähän omaakin aikaa. Vielä jos seksikin on suht säännöllistä niin mies on onnellinen.

Nainen taas on ahdistunut: Nico-Petterillä on väärän värinen paita koulussa, ei sitä vaippaa voi noin vaihtaa, tiskikoneessa on astiat väärässä järjestyksessä, koriste-esineet on aseteltu väärin, miksi se nyt lakanoita pesee kun olisi pyyhkeitäkin pestävänä jne jne...

Sitten keskustellaan. Pikkuhiljaa mies oppii mitä nainen haluaa, koska se sen haluaa ja miten se pitäisi tehdä. Ja vähä vähältä nainen saa sen hovimestarinsa (tai ainakin toivottavasti sen käskyläisen eikä täydellistä sohvaperunaa)  ja sen jälkeen alkaa pohtia, että olispa kiva sellanen itsenäinen mies. 

Ja kuvio toistuu, kunnes nainen ymmärtää, että tasa-arvoisessa suhteessa pitää tehdä kompromisseja ja luopua siitä odotuksesta, että kaikkii menee juuri niin kuin sen itse suunnitteli. Lopputulos ratkaisee - jos kotona on kaikki hyvin niin ei sillä ole mitään väliä missä järjestykessä ne aterimet siellä lusikkalaatikossa makaa.

Vierailija
108/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:07"]

-Ap

[/quote]

Ja miksi ne ovat laiskoja? A. Koska äidit ei vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä ja B. Koska vaimot ei myöskään vaadi niitä tekemään osuuttaan kotitöistä. Sitä saa mitä tilaa.
[/quote]

Paskan marjat. Miksi miehet pitäisi patistaa olemaan perheen päitä? Ei tullut äijästä silläkään perheen päätä, että se pannaan hommiin ja vaaditaan. Todellinen johtaja menee ja ottaa paikkansa. Ei sitä tarvitse kultalautasella eteen tarjoilla, eikä pidäkään.

Vierailija
109/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:32"]

-Ap

[/quote]

[/quote]

Ja jos vaimo vaatii tekemään osuutensa, on hän kauhea nalkuttaja ja miesrukalle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin etsiä "oikea nainen" Aasiasta.

[/quote]

Se siivoaa jota häiritseekin. Minä olen kotona vaan nukkuessa ja pari tuntia sen lisäksi viikossa. Miksi minun pitäisi siivota kun en sotkekkaan?

[/quote]

Tässä on sovinisti parhaasta päästä! Mieti nyt vähän hei ja koita tajuta ettei nyt olla enää kuuskytluvulla. Miten sulla voi edes olla naista?

[/quote]

Kerro miten minä olen syyllinen sotkuihin jos en edes ole kotona? Eikö sen pidä siivota joka sotkeekin?

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka luuhaavat kotona. Jos ihmisellä on elämä niin kotona ei tarvitse kuin käydä nukkumassa. Silloin ei paljoa tarvitsekkaan eikä tule sotkuakaan

[/quote]Miten pyykit? Pesetkö omasi ja puoliksi lasten... lapset ei kai pese omiaan vaan homma jää vanhemmille?

[/quote]

Kyllä teinit pesdevät omat pyykit. Eikä niissä nyt muutenkaan ole mitään tekemistä. Laitat koneeseen ja otat pois. Tuoko on sitä sinun kotityötäsi? Omassa työssä menee 5 minuuttia. Tarvitsee tehdä kerran viikossa. 

Jo on rankkaa.... Minä samaan aikaan olen töissä. 

Vierailija
110/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on itse todennut, että meillä perheenpää ei todellakaan ole hän. Mä käyn töissä, hoidan lasten ja eläinten lääkärit, koulun vanhempain illat, lahjat, vaatteet, harrastuksiin ilmoittamisen ja suurimman osan kokkauksesta ja pyykkäyksestä. Mies on nuorimman koti-isänä ja siivoaa ja tiskaa päivällä ja talvella hoitaa lumityöt, että mä pääsen lähteen töihin ja vaihtaa renkaat.

Vierailija
111/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:54"]

[/quote]

Sinä olet syyllinen siksi, että sinulla yleensä on yhteinen koti muiden ihmisten kanssa. Kodit pölyyntyvät ja likaantuvat, vaikkei niissä asuisi kukaan. Ja jos siellä asuu ihmisiä, mm. sinun vapaaehtoisesti hankkimasi perhe, se likaantuu vielä enemmän. Silloin sitä pitää siivota. Sinne pitää myös hankkia perheen elämään tarvittavia tuotteita, kuten ruokaa. Ruoka pitää valmistaa, ja siitä tulee sotkua. Tätä ruokaa syövät sinun tekemäsi lapset. Sinun lapsesi käyttävät myös vaatteita, joita pitää pestä. Sinun taloasi ja pihaasi täytyy kunnostaa joskus, vaikket itse kävisi siellä lainkaan. 

Jos asuisit hotellissa, voisit valita täydellisen siivoamattomuuden, omassa kodissasi et.

[/quote]

Minä hoidan lapsiani mutta emme vaan luuhaa kotona. Minä maksa sellaiset 80% meidän kuluista. Pihamme on pelkkää asfalttia joten sitä ei juurikaan tarvitse siivota. Lapset siivoavat omat jälkensä kun eivät ole enää pikkulapsia. 

Joten kerroppa mitä siellä pitää tehdä? Lapset ovat vähän kotona (harrastavat kaikenlaista ja ovat meneviä muutenkin) enkä minä ole kotona. Olen töissä jotta voin maksaa suurimman osan kuluista. 

[/quote]

Onko nuo harrastukset pakonomaista pakoa kotoa? Ettei koti sotkeutuisi ja tarvitsisi siivota? Vähän erikoista riepottaa lapsia AINA harrastuksissa, etteivät SAA olla omassa kodissaan. Joopa joo.

Vierailija
112/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:55"]

Mitä sä vaimolla teet kun et ole koskaan kotonakaan? Toinen kysymys: luuletko tosiaan että laskemalla sulle-mulle saavutat koskaan mitään todellista?

-Ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hah, saman selityksen kuulin exältänikin "Miksi minun pitäisi siivota kun en sotkekaan?"

Noh, kysyin sitten että hänen istuessa syömään valmiiseen pöytään, niin eikö siinä ruuanlaitossa astiat likastu, astiat joita käytetään kun hänelle tehdään ruokaa?

Eikö mies kuse kotona ollessaan ollenkaan, kun ei vessakaan yhtään hänen takiaan likastu? 

Näitä olisi miljoona, ei vain mitään järkeä selittää aikuiselle miehelle miten hänkin on vastuussa kotitöistä.

[/quote]

Minä olen kotonani vähemmän aikaa kun olen poissa sieltä. Pesen itse pyykkini ja teen ruokani. 

Vaimo on kotona työn jälkeen joka ikinen päivä. Viikonloppuisin aamusta iltaan. Kumpikohan sotkee enemmän?

Minä maksan suurimman osan meidän kuluista. Eli hän elää elintasoa johon hänellä ei olisi varaa muuten. Joten kerro mitä epätasa-arvoista tuossa on?

[/quote]

[/quote]

Itsehän sinä lasket että sulle ja mulle. Vaimolla ei ole koskaan ollut mitään valittamista eikä minulla. Sinähän siinä valitat että miehet ei tee sitä eikä tätä.

Mitä teen vaimolla? Mitä vaimolla yleensä tehdään. Jaetaan elämä, rakastetaan, tehdään lapsia ja kasvatetaan ne. 

Vierailija
113/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:55"]

-Ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itsehän sinä lasket että sulle ja mulle. Vaimolla ei ole koskaan ollut mitään valittamista eikä minulla. Sinähän siinä valitat että miehet ei tee sitä eikä tätä.

Mitä teen vaimolla? Mitä vaimolla yleensä tehdään. Jaetaan elämä, rakastetaan, tehdään lapsia ja kasvatetaan ne. 

[/quote]

Etpä kauheasti tunnu kasvattavan lapsia tai jakavan elämää vaimosi kanssa jos kerran olet aina töissä ja käyt kotona tyyliin vain nukkumassa.

Vierailija
114/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:58"]

Mun mies on itse todennut, että meillä perheenpää ei todellakaan ole hän. Mä käyn töissä, hoidan lasten ja eläinten lääkärit, koulun vanhempain illat, lahjat, vaatteet, harrastuksiin ilmoittamisen ja suurimman osan kokkauksesta ja pyykkäyksestä. Mies on nuorimman koti-isänä ja siivoaa ja tiskaa päivällä ja talvella hoitaa lumityöt, että mä pääsen lähteen töihin ja vaihtaa renkaat.

[/quote]

Miehesi tuntuu aika lusmulta. Sano vielä että käyt nussimassa tosimiehiä niin koko paletti on valmis?

Vierailija
115/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 21:58"]

Usein kuulee valitusta, että suomalainen mies ei saa olla perheen pää ja tämä johtuu suomalaisten naisten veemäisyydestä ja miesmäisyydestä. Onkohan kuitenkaan näin?

Miettikää vaikka työelämää, olette valitsemassa tärkeään projektiin päällikköä tai vetäjää. Valitsetteko siihen henkilön, joka on aina myöhässä tai ei tule paikalle ollenkaan? Henkilön, joka pyrkii aina siirtämään hommia muille ja vetoaa "sä teet tän paremmin"? Henkilön, joka selkeästi on kaikkein vähiten kiinnostunut projektista ja melkein mikä tahansa ajaa sen edelle? Niin, ette varmaan.

Näin on usein myös suomalaisessa perheessä. Kuinka monesti suomalainen perheenisä varaa neuvolan, muistaa vanhempainvartin, ostaa kaverisynttäreille lahjan ja muistaa ajan ja paikan, hoitaa myytävää seuran myyjäisiin, tietää lasten parhaan kaverin äidin ja isän nimen ja puhelinnumeron? Ostaa ulkoiluvaatteet kun vanhat jääneet pieniksi, tarkistaa läksyt, jää kotiin kun toinen sairastaa? Niinpä taas.

Ainoa asia, missä ollaan intohimoisen tasa-arvoisin on raha. Kulut jaetaan puoliksi ettei vaimo pääse "siipeilemään" ja tämä on ihan fine, itsekin kannatan omia rahoja. Mutta kai te miehet ymmärrätte että jos vaimolle jää vetovastuu arjesta ja te teette asioita ainostaan vaimon käskystä tai muistutuksesta, ja aina ei silloinkaan, niin ei siinä jää energiaa mihinkään roolileikkiin, että oi perheenpää, mitä olet tästä mieltä? Kun selkeästi teot ja toiminta ilmaisee sitä että mies menee mistä aita on matalin, ja oma napa ja harrastukset on tärkeintä.

[/quote]

Miehen ei tarvitse tehdä mitään mitä nainen sanoo. 99% kaikesta mistä naiset inisee on hänen itse keksimää roskaa. 

Lapsen pitää itse osataa lahjat synttäreille tai sitten jättää menemättä. Se kaveri on kutsunut kaverinsa synttäreille ei hänen isänsä tai äitinsä. Sama asia on menemisissä. Ei ole vanhempien asia muistaa lapsensa kaverien synttäreitä. Jos ei kykene muistamaan edes aikaa ja päivää niin silloin ei sinne tarvitse mennäkkään.

Miksi pitäisi myydä jotain jossain seuran myyjäisissä? Maksaa kuukausimaksu ja sillä selvä. Koskaan ei ole tarvinnut tehdä mitään yhdellekkään lasten harrastusseuralle. 

Vanhempien tehtävä EI ole tarkistaa läksyjä. Opettaja tarkistaa ne. Läksyjen idea on että lapset tekevät ne niin hyvin kuin pystyy ja sitten ne tarkastetaan koulussa. Jos vanhemmat tarkastavat ne niin koko läksyn idea menee puihin.

Kyllä sinä kuulostat lapselliselta akalta joka on suuttunut siitä että mies ei hypi sinun mukaasi

[/quote]

No, otetaan nyt huomioon että sinulla ei oikeasti ole lapsia eikä vaimoa (kyllä, kirjoitustyylisi on helppo tunnistaa, hio vähän muutoksia siihen ettet jää toistuvasti kiinni!) niin saat vähän anteeksi hölmöydestäsi :)

Hyvä Looginen ja Järkevä Mies: esim. 4-vuotiasta lasta EI VOI laittaa yksin citymarketiin setelin kanssa hankkimaan lahjaa kaverilleen. Eikä häntä voi laittaa yksin kävelemään tai pyöräilemään toiselle puolen kaupunkia. Toki tässä kohtaa loogisesti ehdotat että lapsi jättää kaiken väliin ja sosiaalinen elämä alkaa sitten kun hän itsenäistyy. Mutta katsos kun ei ala, kun sitä opetellaan pienestä pitäen ja siinä aikuiset ovat apuna. Huolimatta siitä että jotkut (usein miehet) kokee nämä osallistumiset ihan ylivoimaisina.

Siivous, pyykinpesu, ruoanlaitto, ne eivät ole turhaa kitinää. Ne kuuluvat jokaisen täysjärkisen arkeen. Jos sinä asut yksiössä työmarkkinatuella etkä näin ollen tee muuta kuin hae tukipäivänä kaljaa kaupasta, se ei riitä jos haluaa kasvattaa lapsistaan pärjääviä ja tasapainoisia kansalaisia. Nuo esimerkit (myyjäiset, harrastukset) olivat vain esimerkkejä, niiden välttämättömyydestä voi olla montaa mieltä mutta nyt haettiin sitä että se perheen pääksi haluava on kuin yksi lapsi lisää (kuten sinä) joka kitisee ja valittaa jos joutuu työskentelemään toisten hyväksi, mutta sitten kuitenkin vaatii että häntä kohdellaan johtajana jota ilman kukaan ei pärjää.

Kunnioittaisitko sinä johtajaa joka tulisi kerran vuodessa yritykseen vierailulle, ja muistaisi haukkua sihteerit, kirjanpitäjät, sisäänostajat, myyntiedustajat, tuotesuunnittelijat ja markkinointiosaston huutaen, että heidän työstään 99% on täyttä paskaa, ja tärkeintä on tehdä rahaa? Kun sitten tämä johtaja olisi täysin tietämätön siitä että juuri se, että nämä ihmiset hoitavat osuutensa päivä toisensa jälkeen, johtaa siihen että yritykselle tulee rahaa? Ja hän ei päivääkään selviäisi siitä "turhasta paskasta" mitä toiset tekee? Tulisiko mieleen että wau, tuon ihmisen käsiin haluan laittaa paljon?

Vierailija
116/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:26"]

Miksi kenenkään ylipäänsä pitäisi olla perheen pää? Miten oisi vaikka ihan tasa-arvoinen suhde?

[/quote]

Miehille se on oliu läpi historian tärkeetä. Nyt sen aika on kuitenkin ohi, muistakaa naiset paikkanne. Ei mekkoa tartte enää käyttää jos ei halua, nyt voi laittaa housutkin. Eikä sitä kysellä miehelä!
[/quote]

Aivan. Muistakaa paikkanne keittiössä.

Ps. Ihme nimkitys koko aihe

Vierailija
117/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan entisaikaan suomalaiset naiset olleet se perheen pää ja vahvuus. Miehet oli paljon pois ja naiset hoiti perheen. Mies toi leivän.

Meillä molemmat hoitaa lapsia ja tekee kotitöitä. Molemmat käy töissä. Molemmat nikkaroi, mies kyllä enemmän.

Suunnilleen tasan hommat. Ja löhöilyyn aikaa tietty myös.

Meillä on asiat hyvin. Olen tyytyväinen. Meillä tiimityö toimii. Ja meillä on tosi kiva perhe.

Ei me päteäksemme tehdä asioita vaan siksi, kun tässä on yhteinen projekti. Hieno arki. Hyvä kokonaisuus.

Tietty välillä ottaa pattiin. Mutta yleistunne on hyvä. Rutkutus ja valitus toki välillä, mutta silti hyvä olo on päällimmäinen tai se syvin olotila. 

Onko mies perheen pää? Tavallaan joo, koska mä tukeudun kyllä häneen enemmän kuin hän minuun. Jaetaan paljon tässä arjessa.

Vierailija
118/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onko nuo harrastukset pakonomaista pakoa kotoa? Ettei koti sotkeutuisi ja tarvitsisi siivota? Vähän erikoista riepottaa lapsia AINA harrastuksissa, etteivät SAA olla omassa kodissaan. Joopa joo.

[/quote]

Lapset haluavat harrastaa. Eikä heille muutenkaan tarvitse keksiä tekemistä. He eivät halua nyhjätä aamusta iltaan kotona niin kuin nykyään lapset haluavat. Eikö ole sairasta olla vaikka 8 tuntia vuorokaudessa (nukkumista ei lasketa) kotona? Katsella jotain telkkaria (turhin keksintö maan päällä) tai tehdä jotain muuta yhtä "kehittävää". Ne ehtii kyllä olla koneillaan ihan tarpeeksi. 

Mutta kyllä esim. tälläisenä kesänä kun nyt oli niin pitää olla ulkona (kun ei ole koulussa, töissä) eikä nyhjätä sisällä eikä varsinkaan kotona. 

Vierailija
119/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Toisaalta isot asiat päätetään yhdessä ja mies kysyy kyllä mielipidettäni monessa jutussa. Kunnioittaa.

Vierailija
120/221 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää ketju nyt on täyttymyt jupatuksesta jostain siivoamisesta? Ihan pari muutakin hoidettavaa hommaa löytyy kyllä lapsiperheessä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi