✪ Hmm, olis loppukuulle 10 € / pvä
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 18:27"]Entä sitten? Who cares?
[/quote]
Minä javain minä välitän XD Mitä luulit?
Hyvin tolla pärjää. Itse + 2 lasta käytetään ton verran.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 18:33"]Hyvin tolla pärjää. Itse + 2 lasta käytetään ton verran.
[/quote]
En nyt tiedä... pesuaineet, maito, kissanruoka... ja kullä, minulla on yksi pahe: suklaa. Sitä ostan vaikka olisin köyhä kuin kirkonrotta XD
Mä en oo laskenut paljonko mulla on. Ihan riittävästi, vaikka ostin just matkankin :)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 18:33"]Hyvin tolla pärjää. Itse + 2 lasta käytetään ton verran. [/quote] En nyt tiedä... pesuaineet, maito, kissanruoka... ja kullä, minulla on yksi pahe: suklaa. Sitä ostan vaikka olisin köyhä kuin kirkonrotta XD
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 18:33"]
[/quote]
Samoin, hyvin pärjää tuolla rahalla, kun vaan katsoo mitä ostaa ja tekee oikeesti sitä ruokaa, eikä pistele iltapalana poskeensa makkarakeittoon tarkoitettua lenkkiä.
Perustarpeet kaapissa ja vähän jemmaa pakkasessa, pesuaineet yms. ok ja just kauppareissu loppuviikolle ja pitkälle ensi viikon alkuun 13€. Aamupalaksi/iltapalaksi kelpaa puuro, leipä, jugu, hedelmiä ja vihanneksia on. Munia ja pekonia, nakkeja... Lasagnea, sosekeittoa, broiskupastaa... Taidetaan selvitä seuraavaan viikonloppuun asti noilla, maitoa ja jotain pientä pitää hakea. Eli asenne kysymys, käyttääkö kauppaan 20€/päivä vai selviääkö vähemmällä.
Jee, laukusta löytyi kolikkoina + 20 € :) Ap
Mutta paljon on kaikkea pientäkin, esim. paskimpaan kissanhiekkaankin menee se ~ 3 € joka on iso raha jos se on ruuasta pois. Mutta on sitä ennenkin pärjäilty. Ja nyt löysin lisäpotinkin äsken :)
[/quote]
Just. 18 vrk kympillä ja vielä kaksi lasta. Lastensuojeluilmon sais tehdä samantien. Lapset huostaan.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 18:59"]
[/quote]
Just. 18 vrk kympillä ja vielä kaksi lasta. Lastensuojeluilmon sais tehdä samantien. Lapset huostaan.
[/quote]
Ömm... 18 vrk ja 10e/päivä. Eli 180 euroa. Ymmärsitkö väärin tahallasi vai vahingossa? -ei ap
Ja ap; minkä ikäisiä lapsesi ovat? Kympin päiväbudjetti on helppo, jos on kaksi aikuista ja yksi vauva. En itse osaa käyttää kolmen hengen talouden sapuskoihin päivässä enempää, kuin kympin. En käy päivittäin kaupassa, joten kertaosto tulee isompana köntsänä tietty, mutta neljän päivän ruokia hakiessa menee yleesä 35-45 e. Summaan sisältyy häkkieläinten kasvikset. Syömme aamuisin puuroa ihan vain tottumuksesta, lounaana edellisen päivän leftoverit ja päivälliseksi teen uuden sapuskan. Välipalalla ja iltaisin hedelmiä ja leipää tai jogurttia yms.
Meh, mulla oli viime kevään ja kesän koko viikon ruoka(ja kaikki)budjetti 20e eli vajaa 3e/pvä. Minä ja koira.
Haluatko ap halvan kissanhiekkavinkin? Onko sulla rautakauppaa/maatalouskauppaa/ym siinä lähellä? Osta lämmityspellettiä, 40kg 15e.
Mä ensin katsoin että loppukuuksi 10 euroa, mutta eihän toi ole paha ollenkaan. Ruokaisia keittoja voi syödä monta päivää, samoin laatikkoruokia. Luulisi jäävän ylitsekin, kunhan ei joka päivä ravaa kaupassa vaan käy harvemmin kaupassa ja ostaa sen minkä tarvii, ei muuta.
Jos oot yksin asuva, niin helposti pärjää. Toiset pärjää koko opiskeluajan tolla summalla ja vähemmälläkin...
Mulla ollut monta kertaa sama tilanne. Käy Lidlissä, sieltä saat ruokaa monta kertaa halvemmalla kuin muualta.
Miehelle tulee tili kahden viikon välein. Kaksi viikkoa sitten maksettiin kaikki tulleet laskut (mm. huikea kiinteistövero) ja tankattiin molemmat autot. Siihen kului koko kotihoidon tuki ja miehen tili niin, että kaksi viikkoa piti pärjätä satasella. Makaronilaatikkoa tuli syötyä useampi päivä. Onneksi tänään taas tuli miehelle tili ja oli vain yksi pieni lasku tullut tässä alkukuusta, minun puhelinlaskuni. Tankkausten jälkeen tilillä on vielä 800 euroa! Ja kahden viikon päästä tulee taas kotihoidon tukikin, joten hyvin menee.
Entä sitten? Who cares?