Miksi wc-istuimet niin matalia?
Vaikea nousta ylös, varsinkin jos ei vieressä lavuaaria, josta ottaa tukea...
Kommentit (14)
Ota tukea vessan seinästä tai oviaukosta.
Mulla on seniorivessa edellisen asukkaan jäljiltä. Korkeampi pönttö ja seinässä tanko, mistä ottaa tukea noustessa.
Mulla oli polvi kipeä ja turvonnut nivelrikon takia. Pöntölle istuutuminen ja ylös nouseminen oli yllättävän hankalaa. Olen vain 160 cm pitkä ja silti pönttö oli liian matala.
Hanki siihen sellainen koroke. Sillä saa paremman shittausasennonkin jolloin pökäleet pääsevät ulos esteettömämmin.
Näin selkävaivaisena tuo on tuttu ongelma. Edellisessä asunnossa korkeammat Ido Seven D pöntöt ja niistä pääsi hyvin nousemaan kipeällä selällä.
Itse ihmettelen miksi lavuaarit laitetaan niin saakelin matalalle. Saa olla melkein kaksinkerroin kun pesee käsiään.
Nää on näitä pitkän ihmisen riemuja.
Jos otat kotona aina tukea lavuaarista, kannatta välillä tsekata sen kiinnitykset, ettei yks kerta tipu lavuaari lattialle...
Suoli suorituu paremmin kun on matala pönttö. Toki voi ostaa korkeamman pöntön tai sitten sellaisen korotetun istuinsuojan.
Koska pönttövalmistajat ovat suunnitelleet ihmisen peräsuolen silleen, että kakka tulee paremmin ulos kun olet enemmän kyykyssä.
Voishan siinä olla koroke edessä että saa polvet ylös. Mutta ihan järjetöntä on tosiaan tämä, ettei pöntölle pääse. Terveisiä täältä selkäkrampin kourista. En pääse pöntöltä muuten kuin kiipeämällä reisiä pitkin käsillä takaisin pystyhköön asentoon. Laahustan polvet koukussa kun muuten en pääse mihinkään.
Matala pönttö on hyvä, kuten moni ketjussa jo totesi. Asenna seinään kahva, josta saat tukea ylösnoustessasi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko läski vai vammainen?
Jos selässä ovat vaikka kulumia niin kyykistelepä siinä sitten. Kulumia kun ei saa millään lääkkeellä tai leikkauksella pois.
IDO:a ei voi miehet käyttää muutenkaan, kuin seisten.