Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppisenä kulahtaminen pelottaa

Vierailija
21.08.2021 |

Täytän tänä vuonna 36 ja pelottaa jo, mitä seuraavat 4-5 vuotta tarkoittavat. Olen huomannut, että osa niin naisista kuin miehistä kokee tässä ikähaarukassa aivan hurjan pudotuksen. Rypyt eivät kauhistuta, vaan sellainen kasvojen ja kehon muodon katoaminen. Kaula katoaa, posket roikkuu, olemuksesta tulee tätimäinen tai setämäinen. Juuri tänään katsoin instassa yhtä tasan 40 vee vaikuttajaa, joka taannoin kuulutti, että ikä ei estä nuorekasta tyyliä. Mutta voi että, hän nyt yksinkertaisesti näyttää nykyään ihan tädiltä, vaatteista huolimatta. Katsoin kuvia hänestä viiden vuoden takaa ja ero on ihan hurja.

Osa ihmisistä puolestaan vanhenee kauniisti. Näkyy, että ikää tulee, mutta piirteet pysyvät selvinä. Sitä ei voi vaan etukäteen tietää, kumpaan tyyppiin itse kuuluu.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt, että miksi ulkonäön rupsahtaminen on niin kova paikka monille. Elämässä on niin paljon muutakin ajateltavaa ja sisältöä kuin rypyt ja makkarat.

Ehkä se liittyy esteettisyyteen. Toiset haluavat ympärilleen kaikkea kaunista. Myös peilissä.

Minä tykkään kaikesta kauniista jo ammattikin puolesta. Ulkonäkökeskeisyyttä en silti ymmärrä.

Vierailija
42/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt, että miksi ulkonäön rupsahtaminen on niin kova paikka monille. Elämässä on niin paljon muutakin ajateltavaa ja sisältöä kuin rypyt ja makkarat.

Niin kuin mitä ajateltavaa? Ei minulla ainakaan ole mitään erityistä ajateltavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voisiko joku ystävällisesti selittää, miltä näyttää täti? Onko tätiys kasvonpiirteissä, pukeutumisessa, painossa, omassa mielessä?

Miten voi itse tietää, onko tätiytynyt? Enhän voi tietää, miltä toisten silmissä näytän.

Itse olen 65 v. en tätiydy ikinä omasta mielestäni. Urheilen, olen normaalipainoinen ja olen tekemisissä kaikenikäisten ihmisten kanssa. 20 v. ikäisten mielestä olen varmaan jo toinen jalka haudassa, mutta ikä tekee minusta tädin?

Täti voi olla monella eri tapaa. Minulle tulee stereotyyppisesti mieleen:

Pulska, punaiset lyhyet hiukset, perusrillit, marimekkoa.

Vierailija
44/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa tapahtuu jos kulahdat ja muutut tätimäiseksi / setämäiseksi? Mieti ihan konkreettisia esimerkkejä, miksi tämä on huono asia. Kerro tännekin, minua kiinnostaa :)

Olen eri mutta

Ärsyttää kun katsoo peiliin ja sieltä katsoo aivan eri ihminen kuin odotti.

Näyttää väsyneeltä ja vihaiselta vaikkei ole, tulee paha mieli.

Meikki ei onnistu, tulee vain suttu. Ja olen aina tykännyt meikata.

Vierailija
45/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kulajsin vähän yli 40-vuotiaana. Nyt jännittää kun multa poistettiin munasarjat kuukausi sitten, enkä voi käyttää hormonikorvaushoitoa, että miten käy, kulahdanko ihan totaalisesti.

Iho on jotenkin eloton ja vaikkei ryppyjä ole kuin leuanalusheltassa, niin näytän ajoittain kaamealta.

Nelikymppiseksi saakka näytin nuorelta ja kaikki uudet tuttavuudet yllättyi, että olen niin vanha ja mun kanssa saman ikäisetkin luulivat mua itseään reilusti nuoremmaksi. Tälläsiä yllättyneitä ihmisiä en ole muutamaan vuoteen enää tavannut, eikä ole tarvinnut ikäänsä vakuutella. Kaikki ovat uskoneet kerrasta kun sanon olevani 44-vuotias.

Jostain syystä ikääntyminen on ottanut koville. Olen jotenkin lapsenomainen ajatusmaailmaltani ja käytökseltäni.

Vierailija
46/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin mitä ajateltavaa? Ei minulla ainakaan ole mitään erityistä ajateltavaa.

Eikö sinua kiinnosta elämässä mikään muu kuin ulkonäkö?

Vierailija
47/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen menee pilalle viimeistään 35 vuotiaana. Miettikääppä naisten miinuksia. Ei saa enää lapsia, jos on synnyttänyt niin löysä p illu ja naisissa rupsahdus näkyy miehiä selvemmin.

Taas joku mies aloitti tuon ”nainen rupsahtaa nopeammin kuin mies” virren.

Vierailija
48/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi miltä näyttää täti- ihminen. Kuvailen tuttavani 55v.

- vartalo mallia yhtä leveä kuin pitkä. Kävelytyyli on lyllertävä tai ankkamainen. Ei harrasta urheilua.

- kädessä Louis Vuittonin ruskea laukku

- vaatteina tätimäiset teltat.

- hiukset lyhyet

- iho on kulunut ja hehku on poissa. Ryppyjä.

- olemus mummomainen.

Vierailija
49/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän sitä etukäteen tiedä, miten omalla kohdalla käy. Voi ikääntyä kauniisti tai sitten aivan saatanan rumasti.

Vierailija
50/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 42v ja vielä pari vuotta sitten olin freesi ja nuorekas, mutta nyt kulahtanut! Ja kyllä, olen tätimäinen ja kasvot ovat valahtaneet ja elottoman näköiset. Onhan tämä masentavaa kun aiemmin olin vielä ihan nättikin, nyt kaukana siitä... :(

Mitä se tätimäisyys tarkoittaa? Kuvailkaa konkreettisesti. En tiedä.

En tiedä vastaako kysymykseen, mutta otetaan esimerkki politiikan naisista. Veikkaan, että Maria Ohisalo tulee ulkonäöltään tätiytymään, kun taas Sanna Marin vanhenee armollisemmin.

Kasvojen piirteiden valahtaminen on se the juttu.

Vierailija
51/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen elämä:

16-25 kaikkien himoitsema

26-30 monien haluama

31-35 vielä kelpaa osalle mikäli on huolehtinut itsestään

36-40 vanheneminen alkaa eksponentiaalisella vauhdilla, miesten katseet alkavat väistää säänönmukaisesti

41+ olet näkymätön muille paitsi tutuillesi

Tai sitten näin:

16-25 ruma, en kelvannut kenellekään

26-30 ruma, ei yksiäkään treffejä

31-35 kaunistunut, silti yksin

36-38 toistaiseksi paras aikani, olen nätimpi kuin ikinä ja sain yhden kerran seksiäkin, nyt kun vaan alle 40v saisi toisenkin kerran jostain

Vierailija
52/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa tapahtuu jos kulahdat ja muutut tätimäiseksi / setämäiseksi? Mieti ihan konkreettisia esimerkkejä, miksi tämä on huono asia. Kerro tännekin, minua kiinnostaa :)

Olen eri mutta

Ärsyttää kun katsoo peiliin ja sieltä katsoo aivan eri ihminen kuin odotti.

Näyttää väsyneeltä ja vihaiselta vaikkei ole, tulee paha mieli.

Meikki ei onnistu, tulee vain suttu. Ja olen aina tykännyt meikata.

Nämä ongelmat häviävät kun ei katso peiliin. Silloin kaikki on ihan yhtä hyvin kuin ennenkin :) Toki jos on aina tykännyt meikata, niin sitten on joko pakko kestää tai etsiä uusi harrastus :)

Vierailija
53/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tätiytymiseen liittyy aina painonnousu. Tottakai kuusikymppisenä kaikki tätiytyvät, mutta nelikymppisenä vain ylipainoiset näyttävät tädeiltä.

Vierailija
54/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tätiytymiseen liittyy aina painonnousu. Tottakai kuusikymppisenä kaikki tätiytyvät, mutta nelikymppisenä vain ylipainoiset näyttävät tädeiltä.

Juuri näin. Lisäksi miellän tätiytymiseen lyhyet hiukset.

Vierailija
55/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheile. Laita korkki kiinni.

Ja syö terveellisesti 🙂

Vierailija
56/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää tulee koko ajan kaikille kaikille ja se näkyy yksilöllisellä tavalla, vaikka tekisi mitä temppuja.

Vierailija
57/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin setämäinen jo 16-vuotiaana, joten pääsen varmaan tässä aika vähällä

Vierailija
58/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 42v ja vielä pari vuotta sitten olin freesi ja nuorekas, mutta nyt kulahtanut! Ja kyllä, olen tätimäinen ja kasvot ovat valahtaneet ja elottoman näköiset. Onhan tämä masentavaa kun aiemmin olin vielä ihan nättikin, nyt kaukana siitä... :(

En tiedä vastaako kysymykseen, mutta otetaan esimerkki politiikan naisista. Veikkaan, että Maria Ohisalo tulee ulkonäöltään tätiytymään, kun taas Sanna Marin vanhenee armollisemmin.

Minä olen erimieltä. Sannalla on kapeat kasvonpiirteet ja Marialla pyöreät. Pyöreäkasvoiset säilyvät nuoren näköisinä pidempään. Ihmisellä luonnostaan iän myötä rasvakerros lähtee kasvoista. Pyöreäkasvoisille se on eduksi, valmiiksi kapeista kasvoista se tekee kolhon näköiset ja rypyt näkyy. Kun taas Saarikko on jo nyt tätimäinen ja sellaisena varmasti pysyy.

Jennifer Lopez oli nuorena pyöreäkasvoinen, ja kaunistui vasta iän myötä. Nyt 50v. edelleen upea.

Vierailija
59/122 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupsahdin 35-vuotiaana. Mulla on neliön muotoiset kasvot ja kun ikää on tullut niin ne vielä korostuu enemmän. Ryppyjä ei ole, kiitos rasvaisen ihon.

Iho muuttui sameaksi ja veltoksi, huulet ohuemmat ja silmäluomet löystyneet. Ja mä nuorempana kuvittelin, että olen kaunis minkä ikäisenä vain. Iso työ hyväksyä tämä kun kroppaankin tullut pientä kremppaa.

Mutta ihan hirvee muutos ei ole enää ollut 35-40- vuoden välillä. Mies sanoi samaa asiaa ja myönsi että ulkonäköni muuttui n. 35- vuotiaana jonkin verran. Eli aika paljon, mies vain kaunisteli.

Vierailija
60/122 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio, samaa mieltä vaikken Sanna-fani olekaan. Ohisalo on stressavan työnsä myötä tullut vaiheeseen jossa ikääntyy nyt nopeasti. Hän muuttuu kasvoiltaan vanhemmaksi vuosi vuodelta kiihtyvää tahtia. Hän on juurk nyt kynnyksellä jossa viimeinenkin nuoruuden hehku katoaa ja kahden vuoden päästä hän on selkeästi täti-ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän