Nelikymppisenä kulahtaminen pelottaa
Täytän tänä vuonna 36 ja pelottaa jo, mitä seuraavat 4-5 vuotta tarkoittavat. Olen huomannut, että osa niin naisista kuin miehistä kokee tässä ikähaarukassa aivan hurjan pudotuksen. Rypyt eivät kauhistuta, vaan sellainen kasvojen ja kehon muodon katoaminen. Kaula katoaa, posket roikkuu, olemuksesta tulee tätimäinen tai setämäinen. Juuri tänään katsoin instassa yhtä tasan 40 vee vaikuttajaa, joka taannoin kuulutti, että ikä ei estä nuorekasta tyyliä. Mutta voi että, hän nyt yksinkertaisesti näyttää nykyään ihan tädiltä, vaatteista huolimatta. Katsoin kuvia hänestä viiden vuoden takaa ja ero on ihan hurja.
Osa ihmisistä puolestaan vanhenee kauniisti. Näkyy, että ikää tulee, mutta piirteet pysyvät selvinä. Sitä ei voi vaan etukäteen tietää, kumpaan tyyppiin itse kuuluu.
Kommentit (146)
Ei se tapahdu nelikymppisenä vaan viisikymppisenä.
Olen 40 ja minusta taas yhä nuoremmat näyttävät lapsilta. Oma ulkonäkö vaihtelee mummelin ja aikuisen välillä sen mukaan miten olen saanut nukuttua, huolehdittua itsestäni ja olenko terve.
Kasvoista näkee, että leukaperät alkavat varmaan kunnolla valahtaa jossain vaiheessa. Nyt isoimman efektin tekee sekin kuinka turvoksissa olen tai onko miten paljon rasvaa kehossa.
Eniten kehossa tuntuu kuitenkin fyysisesti, että tarvitsee enemmän palautumista. Ottaisin sellaisen 32-vuotiaan kehon mielelläni. Siinä oli optimaalinen suhde kaikessa. Ja kollageenin muodostumisen kannalta lihaskuntoharjoittelu on tärkeää. Otan kollageenia ja biotiinia ravintolisänä, mutta tehosta en tiedä.
Eli täällä ollaan pahalla mielellä siitä, että muuttuu. Silti ei tunnu harmittavan, ettei enää ole teini tai taapero?!
Mitä tuo haittaa, pojat? Te näytitte jo vauvana Speden ahterilta ja nyt näytätte vain vielä isommalta ahterilta. Onko kukaan koskaan vilkaissut teitä ilman että häntä puistattaa?
Kauneus on valuuttaa ihmissuhteissa, työkuvioissa ja vaikka missä. Sen menettäminen on ihan aito uhka ihmiselle, joka on tottunut tätä valuuttaa käyttämään. Ei ne pistoshoidot sun muut mitenkään turhaan ole suosittuja.
Asia ei haittaa niitä, joilla on vakaa parisuhde ja ystäväpiiri sekä työ jossa ei olla katseen alla. Mutta muunlaisia on aika monet meistä, ja kyllä se saakin haitata ja ahdistaa kun huomaa että aina käytössä ollut valttikortti katoaa.
No voi kauhistus, onko se nyt todella yllätys, että meistä jokainen vanhenee, sinä ja minä myös. Taitaa vasn olla niin, että ihmisellä ei elämässään todellisia ongelmia ole, jos tällaisia murehtii.