Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten motivoida puoliso laihduttamaan? Ollaan yhdessä laskettu kaloreita

Vierailija
21.08.2021 |

Sovelluksella. Ollaan neljä päivää oltu dieettillä, minun paino laskenut 800g,vaimolle oli tullut kilo lisää!
Sai itku potku raivarit ja aikoo suunnata terassilla tänään. Kun kuulema "turhaan kärsinyt nälkää monta iltaa"

Mun mitat 99,1kg, vaimolla 99,8kg. Minä 180cm, vaimo 160cm.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän vaimon käydä labroissa?

esim.- anemia, kilpirauhasen vajaatoiminta, keliakia ja diabetes ovat Suomessa erittäin yleisiä ja voivat vaikuttaa aineenvaihduntaan.  Parempi olisi keskittyä terveellisiin elintapoihin positiivisessa hengessä, kun luoda tuollainen kilpailuasetelma laihtumiseen.

Vierailija
82/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän vaimon käydä labroissa?

esim.- anemia, kilpirauhasen vajaatoiminta, keliakia ja diabetes ovat Suomessa erittäin yleisiä ja voivat vaikuttaa aineenvaihduntaan.  Parempi olisi keskittyä terveellisiin elintapoihin positiivisessa hengessä, kun luoda tuollainen kilpailuasetelma laihtumiseen.

Diabetes on, ei lääkkeitä. Koska jos laihtuu, niin diabetes lähtee. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ON vaikeaa, ellei ole motivaatio täysin kohdillaan. Minulla ei ehkä ole ja työläältä tuntuu, mutta korvaan sen tahdonvoimalla. Kesän jälkeen ei auttanut kuin jättää kaikki herkut ostamatta, sekä pistää korkki kiinni, myös ne ihanat "pari lasia viiniä" viikonloppuisin. Pitkällä kävelyllä käyn monta kertaa viikossa sekä kävelen työmatkat. Nyt on elokuussa 3 kg lähtenyt, että hidas ja iloton prosessihan tämä on. Mutta toisaalta, teen sen terveys edellä, se motivoi enemmän kuin hidas painon putoaminen.

Itse jätin sipsit vain pieneen pussiin pe karkkipäivään, lisäsin kasviksia joka aterialle, esim raaka kukkakaali ja kesäkurpitsa ja porkkana helppoja, salaateista en pysty jättämään juustoja pois, muuten ei maistu miltään ja viinin lipittelyäkään en jättänyt, vähensin kyllä ja kävelylenkkejä pidensin, menen esim kaukana olevampaan kauppaan tai jään bussissa pari pysäkkiä aiemmin pois jne. 4kg lähtenyt 2: ssa kk: ssa. Jos vähän repsahtaa, so what. Jos söinkin pullan kylässä, nautin sitten joka suupalasta. Siinä on ollut eniten oppimista. Olo keveämpi enkä puuskuta joka ylämäessä enää. Aion jatkaa tällä suvaitsevalla linjalla.

Tsemppiä kaikille painon pudottajille! 🍀🥕🥒

Hyvä jos toimii, mutta mulla ei ajatukseen mahdu, että miten voi laihduttaa ja samaan aikaan syödä sipsejä ja pullaa. Siis ymmärrän että koko elämäänsä ei halua olla ilman ja että sitten kun haluttu paino on saavutettu, niin joskus jotain herkkua. Ei viikottain silloinkaan. Tuo kuulostaa tismalleen samalta, kun moni juoppo alkoholisti haluaa raitistua: "juon enää vain mietoja juomia". Tuonkin lauseen niin usein kuullut. Sitten ihmetellään vuoden päästä, että ei tämä mennytkään kuten oli suunniteltu.

Vierailija
84/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ON vaikeaa, ellei ole motivaatio täysin kohdillaan. Minulla ei ehkä ole ja työläältä tuntuu, mutta korvaan sen tahdonvoimalla. Kesän jälkeen ei auttanut kuin jättää kaikki herkut ostamatta, sekä pistää korkki kiinni, myös ne ihanat "pari lasia viiniä" viikonloppuisin. Pitkällä kävelyllä käyn monta kertaa viikossa sekä kävelen työmatkat. Nyt on elokuussa 3 kg lähtenyt, että hidas ja iloton prosessihan tämä on. Mutta toisaalta, teen sen terveys edellä, se motivoi enemmän kuin hidas painon putoaminen.

Itse jätin sipsit vain pieneen pussiin pe karkkipäivään, lisäsin kasviksia joka aterialle, esim raaka kukkakaali ja kesäkurpitsa ja porkkana helppoja, salaateista en pysty jättämään juustoja pois, muuten ei maistu miltään ja viinin lipittelyäkään en jättänyt, vähensin kyllä ja kävelylenkkejä pidensin, menen esim kaukana olevampaan kauppaan tai jään bussissa pari pysäkkiä aiemmin pois jne. 4kg lähtenyt 2: ssa kk: ssa. Jos vähän repsahtaa, so what. Jos söinkin pullan kylässä, nautin sitten joka suupalasta. Siinä on ollut eniten oppimista. Olo keveämpi enkä puuskuta joka ylämäessä enää. Aion jatkaa tällä suvaitsevalla linjalla.

Tsemppiä kaikille painon pudottajille! 🍀🥕🥒

Hyvä jos toimii, mutta mulla ei ajatukseen mahdu, että miten voi laihduttaa ja samaan aikaan syödä sipsejä ja pullaa. Siis ymmärrän että koko elämäänsä ei halua olla ilman ja että sitten kun haluttu paino on saavutettu, niin joskus jotain herkkua. Ei viikottain silloinkaan. Tuo kuulostaa tismalleen samalta, kun moni juoppo alkoholisti haluaa raitistua: "juon enää vain mietoja juomia". Tuonkin lauseen niin usein kuullut. Sitten ihmetellään vuoden päästä, että ei tämä mennytkään kuten oli suunniteltu.

Mitä paremmin pääsee eroon tuosta kuuriajattelusta ja alkaa vain syödä niin kuin uskoo pystyvänsä syömään loppuikänsä, sen todennäköisemmin karistetut kilot myös pysyvät pois. Ihan hyvin voi pienen viikottaisen herkun syödä niin, että paino samalla kuitenkin laskee.

Vierailija
85/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli lähtöpaino samoissa mitä aloittajan vaimolla, pituutta pari senttiä vähemmän. Joulukuussa aloitin laihduttamaan (tai no en puhu laihduttamisesta vaan mieluummin elämäntapamuutoksesta), nyt painan 70kg eli n.8kk lähtenyt 30kg. Vielä 10kg pois, niin olen tyytyväinen. Ikää 38v.

Vierailija
86/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa laskurit ja vaaka. Vaatteet ja peili kertovat totuuden. Eikä ikinä pidä ostaa uusia entistä isompia vaatteita. Siitä suunnittelemaan viikon ruokalistaa. Ei mitään herkkuja kaappiin, eikä pakastimeen. Siis pullat, keksit, jäätelöt pois.

Tavallista kotiruokaa, jota syötte suht säännöllisin väliajoin. Lautasmalli on ihan hyvä ja pieni lautanen esille. Siihen liikuntaa, vaikka ripeää kävelyä joka päivä vaikka tunti tai enemmänkin.

Noilla laihduin n 20 kiloa ja liikakilot on pysynyt pois.

Vierailija
87/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi hyväksyä vaimoasi sellaisena kun hän on jätä hänet.

Vierailija
88/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kulta, haluaisin laihtua. Miten voisit tukea minua siinä tavoitteessa?"

- Mä jätän sut nyt. Tämä riitti.

Vierailija
89/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan, puolisosi oli normaalipainoinen tavatessanne ja pikkuhiljaa alkoi lihoa ällistämään? Sano että liitto ei jatku mikäli paino ei lähde laskuun. Jos haluaa jatkaa elämää kanssasi, niin ei ole kovin vaikea juttu katsoa mitä sinne suuhunsa pistää.

Lievästi ylipainoinen oli tavatessa. Jossain vaiheessa ei vaan mikään kiinnostanut, kuin kotona oleilu ja syöminen. Silloin jo vihjailin että jotakin voisi tehdä. Suuttui niin, että löi availla naamaan. Ja lihoi lisää 10kg, ihan vaan vi t tuillakseen kuulema.

Yhdessä vaiheessa sai 10kg pois, syy selvisi, ihastunut työkaveriin. No se mies lopulta vaihtoi työpaikkaa, ja vaimon paino nousi taas.

Nyt on vuoden verran "laihduttanut"

Ap[/quot

Aiemmin sanoit että on kotona työttömänä. Taidat olla trolli;)

Niin? Ihastus oli syksyllä 2018,sitä en koskaan unohda...

Ap

Lopeta nyt jo. Sut on tunnistettu. Olet se yksi ja sama 36v 100 kg iäkäs, joka aloittaa dieetin joka päivä ja itkee täällä, kun homma kosahtaa vartissa.

Vierailija
90/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli lähtöpaino samoissa mitä aloittajan vaimolla, pituutta pari senttiä vähemmän. Joulukuussa aloitin laihduttamaan (tai no en puhu laihduttamisesta vaan mieluummin elämäntapamuutoksesta), nyt painan 70kg eli n.8kk lähtenyt 30kg. Vielä 10kg pois, niin olen tyytyväinen. Ikää 38v.

Tosi hyvin pudonnut. Meillä on tosiaan vuosi laihdutettu, paino edelleen sadan kilon pinnassa, kuten oli elokuussa 2020. Monet itkut olen kuunnellut.

Ap

Vierailija
91/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan, puolisosi oli normaalipainoinen tavatessanne ja pikkuhiljaa alkoi lihoa ällistämään? Sano että liitto ei jatku mikäli paino ei lähde laskuun. Jos haluaa jatkaa elämää kanssasi, niin ei ole kovin vaikea juttu katsoa mitä sinne suuhunsa pistää.

Lievästi ylipainoinen oli tavatessa. Jossain vaiheessa ei vaan mikään kiinnostanut, kuin kotona oleilu ja syöminen. Silloin jo vihjailin että jotakin voisi tehdä. Suuttui niin, että löi availla naamaan. Ja lihoi lisää 10kg, ihan vaan vi t tuillakseen kuulema.

Yhdessä vaiheessa sai 10kg pois, syy selvisi, ihastunut työkaveriin. No se mies lopulta vaihtoi työpaikkaa, ja vaimon paino nousi taas.

Nyt on vuoden verran "laihduttanut"

Ap[/quot

Aiemmin sanoit että on kotona työttömänä. Taidat olla trolli;)

Niin? Ihastus oli syksyllä 2018,sitä en koskaan unohda...

Ap

Lopeta nyt jo. Sut on tunnistettu. Olet se yksi ja sama 36v 100 kg iäkäs, joka aloittaa dieetin joka päivä ja itkee täällä, kun homma kosahtaa vartissa.

Pois sekoilemasta mun ketjusta, tee oma.

Vierailija
92/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kulta, haluaisin laihtua. Miten voisit tukea minua siinä tavoitteessa?"

- Mä jätän sut nyt. Tämä riitti.

Ei ole vaihtoehto.

Vierailija
93/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero laihduttaa aina, koska pitää olla markkinakunnossa.

Eli ero ja sitten takaisin yhteen.

Vierailija
94/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät vain itse hyvää esimerkkiä ja jatkat laihduttajan tai mieluummin ilmaistuna painonhallinnan tiellä. Kun sinulta kilot lähtee dieetillä, eiköhän vaimollasi ole perustelut vähissä, miksi ei laihtuisi vastaavalla ruoalla.

Vierailija
95/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytät vain itse hyvää esimerkkiä ja jatkat laihduttajan tai mieluummin ilmaistuna painonhallinnan tiellä. Kun sinulta kilot lähtee dieetillä, eiköhän vaimollasi ole perustelut vähissä, miksi ei laihtuisi vastaavalla ruoalla.

Pitää kokeilla. Viime kerralla vaikutus oli päinvastainen.

Vierailija
96/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happy wife, Happy life!

Anna sen syödä

Vierailija
97/100 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kokeilla. Viime kerralla vaikutus oli päinvastainen.

Nainen haluaa olla lihavia yhdessä ja kaipaa hyväksyntää siihen

Vierailija
98/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoliso tsemppaa. Tee vaikka hänelle ruoat!

Vierailija
99/100 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollesi ruokapäiväkirja, sellainen jota muut eivät lue eli et sinäkään! Laittaa sinne ylös joka keksin ja leivän ja makkaraviipaleen, juustpnaksun,

L ne joka juoman - ja tietysti ruuat. Toisilla, kotona olevilla tulee naposteltua pitkin päivää kun se on „niin pientä“ ja sitten illalla syö kanssasi terveellisesti!

Saattaa avata hänen silmänsä.

Vierailija
100/100 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi on ihan oikeassa. Turha kärsiä nälkää ja laskea kaloreita. Keskittykää kivoihin yhteisiin hetkiin, jotka samalla on askel terveelisempään suuntaan. Esim käykää kävelyllä ja tehkää yhdessä terveellistä ruokaa ilman kaloreiden laskentaa. Lakkaa puhumasta painosta ja laihduttamisesta. Kehu vaimoa miten ihana se on jo nyt. Relaa. Elämään, myös terveelisempään, kuuluu ilo ja nautinto, ja siihen mahtuu välillä myös ns. vähemmän terveelliset valinnat. Veikkaan, että vuoden päästä asenteesi takia sinä tuskailet jojoilun kanssa, mut vaimo porskuttaa elämäänsä tyytyväisenä ja pysyvästi hoikenpana.

Nyt meni väärin. Olen laihtunut 12 kiloa, vaimo 2kg. 8 kuukautta mennyt.

Miten tässä enää jaksaa tuota syöppöä? Ap