Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten motivoida puoliso laihduttamaan? Ollaan yhdessä laskettu kaloreita

Vierailija
21.08.2021 |

Sovelluksella. Ollaan neljä päivää oltu dieettillä, minun paino laskenut 800g,vaimolle oli tullut kilo lisää!
Sai itku potku raivarit ja aikoo suunnata terassilla tänään. Kun kuulema "turhaan kärsinyt nälkää monta iltaa"

Mun mitat 99,1kg, vaimolla 99,8kg. Minä 180cm, vaimo 160cm.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi on ihan oikeassa. Turha kärsiä nälkää ja laskea kaloreita. Keskittykää kivoihin yhteisiin hetkiin, jotka samalla on askel terveelisempään suuntaan. Esim käykää kävelyllä ja tehkää yhdessä terveellistä ruokaa ilman kaloreiden laskentaa. Lakkaa puhumasta painosta ja laihduttamisesta. Kehu vaimoa miten ihana se on jo nyt. Relaa. Elämään, myös terveelisempään, kuuluu ilo ja nautinto, ja siihen mahtuu välillä myös ns. vähemmän terveelliset valinnat. Veikkaan, että vuoden päästä asenteesi takia sinä tuskailet jojoilun kanssa, mut vaimo porskuttaa elämäänsä tyytyväisenä ja pysyvästi hoikenpana.

Tämän tyyppinen vastine minullekin tuli mieleen! Voisitteko yhdessä tehdä terveellisempiä valintoja, ja muistaa, että ette ole dieetillä. Kyse on koko loppuelämän ruokailutavoista.

Lankoni on kalorinlaskija! Aina laihdutusbuumin iskiessä hän syö ihan liian vähän ja epäterveellisesti (pari näkkileipää/pvä. Oikeasti! Ja kyseessä on iso mies, joka liikkuu!). Jonkin aikaa kiduttuaan hän heittää pyyhkeen nurkkaan ja poistuu terassille.

Normaalia perusruokaa syödessänne, lautasmalli ja määrät hahmottaen, paino putoaa hitaasti mutta varmasti. Ja jää myös hyvään, sopivaan lukemaan.

Punnita kannattaa kerran viikossa. Päivittäiset, monet vaakahyppelyt vain stressaavat.

Tsemppiä teille molemmille! 🧡

Tätä on kokeiltu, ei vain toimi meillä (vaimolla)

Paino nousee ja nousee, jos ei laske tarkkaan.

Ap

Vierailija
22/100 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdututs on kuin joukkuelaji, missä vain yksilön suorituksella on merkitystä. Joukkue tsemppaa ja yksilö suorittaa. Sä toimit kyllä yksilönä mutta joukkueena suorituksesi on surkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen, miehelle paino putoaa nopeasti, naisella ei niinkään.

Mihin perustat tämän väitteesi?

Minä (olen nainen jos et ymmärtänyt sitä) pudotin vhh-ketogeenisellä (en himotiukasti noudattanut ketogeenstä mutta en myöskään koko aikaa ollut vhh:lla vaan ketoilin ja vhh:ilin vuorotellen, päivästä riippuen, mielen mukaan) kuukaudessa 5 kg. Eikä ole tulleet takaisin kohta viiteen vuoteen, kun edelleen syön vhh:sti, pätkittäin ketoilen, ja joskus syön myös sipsiä, karkkia, suklaata. Mutta harvoin, kun niistä tulee niin väsynyt ja huono olo.

Ruokavaliolla saa helposti kropasta rasvaa pois puoli kiloa, jopa kilon viikossa, ja kun nesteetkin lähtee, niin nainenkin saa aika monta kiloa kuukaudessa pois. Varsinkin jos viitsii harrastaa liikuntaa, jumppaa kropan läpi ja käy edes puolen tunnin reippaan kävelylenkin päivittäin.

Vähähiilihydraattisella saa kyllä nopeasti ja helposti painoa alas, jos viitsii noudattaa sitä, eikä vähän väliä napostele jotain hiilarimättöä.

Kaveri (hänkin nainen) pudotti ketogeenisellä puolessatoista vuodessa useita kymmeniä kiloja. Nykyisin on vhh:lla eikä ole turvonnut takaisin entisiin mittoihinsa.

Vierailija
24/100 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (olen nainen jos et ymmärtänyt sitä) pudotin vhh-ketogeenisellä (en himotiukasti noudattanut ketogeenstä mutta en myöskään koko aikaa ollut vhh:lla vaan ketoilin ja vhh:ilin vuorotellen, päivästä riippuen, mielen mukaan) kuukaudessa 5 kg. Eikä ole tulleet takaisin kohta viiteen vuoteen, kun edelleen syön vhh:sti, pätkittäin ketoilen, ja joskus syön myös sipsiä, karkkia, suklaata. Mutta harvoin, kun niistä tulee niin väsynyt ja huono olo.

Ruokavaliolla saa helposti kropasta rasvaa pois puoli kiloa, jopa kilon viikossa, ja kun nesteetkin lähtee, niin nainenkin saa aika monta kiloa kuukaudessa pois. Varsinkin jos viitsii harrastaa liikuntaa, jumppaa kropan läpi ja käy edes puolen tunnin reippaan kävelylenkin päivittäin.

Vähähiilihydraattisella saa kyllä nopeasti ja helposti painoa alas, jos viitsii noudattaa sitä, eikä vähän väliä napostele jotain hiilarimättöä.

Kaveri (hänkin nainen) pudotti ketogeenisellä puolessatoista vuodessa useita kymmeniä kiloja. Nykyisin on vhh:lla eikä ole turvonnut takaisin entisiin mittoihinsa.

Mikä meillä mättää, kun nainen kävelee reippaasti tunnin, 3-5x viikossa.

Syksyllä paino pysyi samana, lisäsi liikuntaa moneksi kuukaudeksi viisi kertaa viikko, lopputulos oli melkein neljän kilon lihominen.

Itse liikn töissä, 10 000 askelta tulee jo siinä. Plus treenit päälle.

Pitääkö vaimon laskea kaloreita tuohon 1500? Siihe tuskin suostuu, nykyinenkin määrä tekee hänestä kiukuttelevan pikkulapsen

Ap

Vierailija
25/100 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/100 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus lähtee aina itsestä. Jos nainen on vuosia laihduttanut tuloksetta, niin vika on päässä.

Vierailija
27/100 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keto on uusi hieno nimi karppaukselle. Tukkii verisuonet.

Vierailija
28/100 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa että ap suhtautuu vaimoonsa kuin lapseen. Ei mitään luottamusta vaimoon? Miksi?

Itse olen nainen ja olen ollut työttömänä kotona 10 vuotta. Ja lihonut 10kg. Nyt olen koettanut saada noita helposti tulleita kiloja pois. Ovat kyllä kunnolla mukana eivätkä irrota helposti. Olen monesti koettanut laihduttaa mutta minulla homma kaatuu siihen että kun syön vähemmän ja liikun enemmän olen muutaman päivän päästä veltto ja puolikuntoinen. Keikun pyörtymisen rajoilla.

Karppausta kokeilin muutaman päivän mutta oli taju mennä ja koko ajan huono olo.

Nyt naapuri katkaisi jalan ja lupasin lenkittää hänen ison koiransa. 1-3 pitkää lenkkiä päivässä.Ennen kävelin 4-5 lenkkiä viikossa. Olen korvannut yhden ruuan päivässä kasvispitoisella salaatilla jota syön lautasellisen ja siihen vaikka kanaa tai jotain muuta lihaa. Herkkuja välttelen mutta kyllä nappaan lasten karkkipussista muutaman karkin lauantaisin jne. Välillä yritän pitää pätkäpaastoa 19.00-8.00. Toisinaan onnistuu toisinaan ei. Painoa on tippunut jo 4 kiloa. Enemmän kuin koskaan aikaisemmin.

Kaloreita en ole ikinä jaksanut laskea. Tämä nykyinen systeemi on rentoa ja helppoa ja tuntuu enemmän pysyvältä elämäntapa muutokselta kuin joltain kuurilta. Minulla kesti kauan löytää oma Tapani laihtua. Mutta ehkä se nyt on löytynyt.

Vierailija
29/100 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon pitäisi ensin saada sisältöä elämään, saada työ tai opiskelupaikka. Nyt hän on varmasti masentunut, kun on nalkissa kotona, ja lohtusyö.

Vierailija
30/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon pitäisi ensin saada sisältöä elämään, saada työ tai opiskelupaikka. Nyt hän on varmasti masentunut, kun on nalkissa kotona, ja lohtusyö.

Lihominen alkoi jo ennen työttömyyttä, eli sitä ei voi syyttää. Ap

Vierailija
31/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa että ap suhtautuu vaimoonsa kuin lapseen. Ei mitään luottamusta vaimoon? Miksi?

Itse olen nainen ja olen ollut työttömänä kotona 10 vuotta. Ja lihonut 10kg. Nyt olen koettanut saada noita helposti tulleita kiloja pois. Ovat kyllä kunnolla mukana eivätkä irrota helposti. Olen monesti koettanut laihduttaa mutta minulla homma kaatuu siihen että kun syön vähemmän ja liikun enemmän olen muutaman päivän päästä veltto ja puolikuntoinen. Keikun pyörtymisen rajoilla.

Karppausta kokeilin muutaman päivän mutta oli taju mennä ja koko ajan huono olo.

Nyt naapuri katkaisi jalan ja lupasin lenkittää hänen ison koiransa. 1-3 pitkää lenkkiä päivässä.Ennen kävelin 4-5 lenkkiä viikossa. Olen korvannut yhden ruuan päivässä kasvispitoisella salaatilla jota syön lautasellisen ja siihen vaikka kanaa tai jotain muuta lihaa. Herkkuja välttelen mutta kyllä nappaan lasten karkkipussista muutaman karkin lauantaisin jne. Välillä yritän pitää pätkäpaastoa 19.00-8.00. Toisinaan onnistuu toisinaan ei. Painoa on tippunut jo 4 kiloa. Enemmän kuin koskaan aikaisemmin.

Kaloreita en ole ikinä jaksanut laskea. Tämä nykyinen systeemi on rentoa ja helppoa ja tuntuu enemmän pysyvältä elämäntapa muutokselta kuin joltain kuurilta. Minulla kesti kauan löytää oma Tapani laihtua. Mutta ehkä se nyt on löytynyt.

Meillä on kokeiltu kasviksten lisäystä, lautasmallia ja liikuntaa monta kertaa viikkoon, johti vain ja ainoastaan painon nousuun melkein 5kg. Kaikki ei osaa sallittuja määriä, ilman puntaria. AP

Vierailija
32/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei laihdutusvalittaja on astunut palstalle mielikuvitusmiehensä saappaissa. On ollut oikein pt ja kaikki. Hauskaa vaihtelua 🙂

Vierailija
33/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä meillä mättää, kun nainen kävelee reippaasti tunnin, 3-5x viikossa.

Syksyllä paino pysyi samana, lisäsi liikuntaa moneksi kuukaudeksi viisi kertaa viikko, lopputulos oli melkein neljän kilon lihominen.

Itse liikn töissä, 10 000 askelta tulee jo siinä. Plus treenit päälle.

Pitääkö vaimon laskea kaloreita tuohon 1500? Siihe tuskin suostuu, nykyinenkin määrä tekee hänestä kiukuttelevan pikkulapsen

Ap

Se syö salaa 😱

Vierailija
34/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen ON vaikeaa, ellei ole motivaatio täysin kohdillaan. Minulla ei ehkä ole ja työläältä tuntuu, mutta korvaan sen tahdonvoimalla. Kesän jälkeen ei auttanut kuin jättää kaikki herkut ostamatta, sekä pistää korkki kiinni, myös ne ihanat "pari lasia viiniä" viikonloppuisin. Pitkällä kävelyllä käyn monta kertaa viikossa sekä kävelen työmatkat. Nyt on elokuussa 3 kg lähtenyt, että hidas ja iloton prosessihan tämä on. Mutta toisaalta, teen sen terveys edellä, se motivoi enemmän kuin hidas painon putoaminen.

Vierailija
35/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tutut alapeukutkin löytyy. Moi laihdutusvalittaja! Edelleenkään ei voida tarjota sulle motivaatiota pillerinä vaan itse pitää pystyä toimimaan epämukavuusalueella 👍

Vierailija
36/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 päivää?

No vaimo aloittanut monesti tänä vuonna. Esim ilmasen Kalorilaskurin oli ladannut 3x ennen tänä vuonna. Poistanut, kun meni hermot, koska kalorit aina ylittyi.

Yritän tukea, mutta vaikeaa, kun toinen on luovuttaja.

Ap

Jaha, nyt kuulostaa siltä, että palstan vakiohullu on vaihtanut puolta. Etkö saanut enää vastauksia niihin sun loputtomiin dieetin epäonnistumisitkuihin?

Vierailija
37/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ON vaikeaa, ellei ole motivaatio täysin kohdillaan. Minulla ei ehkä ole ja työläältä tuntuu, mutta korvaan sen tahdonvoimalla. Kesän jälkeen ei auttanut kuin jättää kaikki herkut ostamatta, sekä pistää korkki kiinni, myös ne ihanat "pari lasia viiniä" viikonloppuisin. Pitkällä kävelyllä käyn monta kertaa viikossa sekä kävelen työmatkat. Nyt on elokuussa 3 kg lähtenyt, että hidas ja iloton prosessihan tämä on. Mutta toisaalta, teen sen terveys edellä, se motivoi enemmän kuin hidas painon putoaminen.

Paljon kaloreita päivässä? Täällä vain lihotaan. Ap

Vierailija
38/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuta AP! Et voi kontrolloida syömistä tai laihduttamista toisen puolesta. Kyllä meillä näitä lihavia naisia ja miehiä riittää. Jos olet todella tuon kaiken kertomasi tehnyt, niin lippu on kyllä vaimosta itsestä kiinni. 4 päivää laihduttamista ja kiukkuisena baariin, kun ei ole laihtunut. Miten voi toimia tuollainen asenne, kun elettävänä on vielä 365 päivää/vuosi? Ja jos kilon kaksi laihtuukin, niin riittääkö asenne pitämään ne poissa? Anteeksi, mutta näitä on niin nähty.

Vierailija
39/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdututs on kuin joukkuelaji, missä vain yksilön suorituksella on merkitystä. Joukkue tsemppaa ja yksilö suorittaa. Sä toimit kyllä yksilönä mutta joukkueena suorituksesi on surkea.

Treenaajan/laihduttajan isoin vihollinen on oma mieli. Jos tarvitset tsemppiä niin sitten ei kannata lähteä edes laihduttamaan ja treenaamaan. Kaikki on omasta päästä kiinni. Te voitte tuolla kävellä tuulipuvuissanne, mutta ei kannata odottaa mitään ihme laihtumisia tai kuntoon pääsemisiä. Vain kovalla treenillä pääsee kuntoon. Sen takia kaikkien maiden armeijoissakin on ns bootcampit minkä aikana juostaan ja marssitaan koko ajan. Keho pitää karaista heti alkuun, että on joku pohja mihin rakentaa.

Vierailija
40/100 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaloreiden laskeminen motivoisi ketään?