Jotkut ne ovat AINA myöhässä. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan ajoissa?
Kommentit (1183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroonisten myöhästelijöiden kanssa vaikea toimia muutenkin, ovat lähes poikkeuksetta itsekkäitä ja tyhmemmän puoleisia joiltain osin. Eivät kertakaikkiaan tajua, että heidän myöhästelynsä vaikuttaa muihinkin ihmisiin. Harrasteporukoissa tällaisten kanssa pitää tehdä temppuja, esim. "treenit sunnuntaina klo 14.30". Todellisuudessa muut tulee paikalle vasta klo 15, jolloin tulee myös se aina puoli tuntia myöhässä oleva myöhästelijäkin, joka "yrittää" tulla klo 14.30:een. Tai ei luultavasti edes yritää, vaan tyhmyyksissään lähtee kotoa 14.30 tai aloittaa vasta lähtöön valmistautumisen silloin kuin pitäisi jo olla paikalla.
Miksi muiden pitäisi tehdä mitään temppuja näiden takia? Itse olen päättänyt, että ketään en odota varttia pidempään, enkä koskaan ulkona missään kadunkulmassa. Jos tapaaminen on esim. ravintolassa, tilaan ruokani ja alan syömään, oli toinen paikalla tai ei. Tai jos ei tule sovittuna aikana kyytiin, auto lähtee oli myöhästelijä kyydissä tai ei.
Ei tarvitsekaan odottaa, en odota minäkään. Ainoa temppu mikä pitää tehdä, jos ei halua odottaa, on huijata myöhästelijää jo tapaamisajankohdan sopimisen yhteydessä. Se on helpoin tapa, ja ainoa tapa saada se olemaan "ajoissa". Kuten tuo aiempi treeniesimerkki. Kukaan ei odota ketään, koska treenit alkaa klo 15, mutta vain myöhästelijälle on valehdeltu klo 14.30, jotta hän olisi klo 15 mennessä paikalla. Kukaan ei odota ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä muuta sano, kuin että näistä kommenteista saa hyvin mielenkiintoisen tulkinnan "aina myöhässä" olevista.
Itse en tajua miksi pitää olla varttia ennen venaamassa ja sitten väittää että toinen on myöhässä tms.
Tämä on muuten kulttuurillinen ominaisuus kanssa. Suomessa ollaan kamalan tarkkoja kellon kanssa.
Sekin on jännä, että jos saa sen leiman, että on "aina myöhässä" niin sitten olet. Vaikka et olisikaan oikeasti. Vaikka olisit ajoissa niin silti olet muka "myöhässä".
Tässä taas yksi myöhästelijä seliseliselittelemässä. Mitä siinä on jännää, että sut leimataan sen mukaan, miten käyttäydyt? "Kulttuurillinen ominaisuus", no niin on ja jos et sen mukaan toimi, niin sun käytöstavat on huonot, ymmärrätkö. Jossain mañana-maassa on joitain muita kultturillisia ominaisuuksia, joiden noudattamatta jättämistä paheksutaan.
Tuskin edes tunnemme toisiamme.. Mutta olet sitä mieltä, että on oikein leimata ihmisiä? Oikein vihaat myöhästelijöitä.
Ja jos olet joskus myöhästellyt ja et enää myöhästele niin saat kuulla siitäkin, kun olet myöhästellyt ja se on sinusta ok?
Onnea vaan. 🤗 (varmaan herääkin aamulla kukonlaulun aikaan).
Vierailija kirjoitti:
Hieno ketju taas.
Kysytään miksi ovat myöhässä, mutta vain ne jotka haukkuvat saavat ylänuolia. Ja se oikea syy tai muunlaiset kokemukset eivät kelpaa.
Muuttakaa otsikoksi: haukutaan ne, jotka ovat myöhässä. 👍
Voisin omalta osaltani laittaa tähän syitä miksi itse olen aikoinani myöhästellyt, mutta antaa olla. Mutta syy ei ole se, etten arvostaisi toisten aikaa tai pitäisin muita huonompina (niinkuin täällä on väitetty).
Ei ole oikeasti mitään muita oikeita syitä, ne ovat vaan selittelyjä omalle huonolle käytökselle. Tässä puhutaan nyt sellaisista ihmisitä, jotka ovat tosiaan aina myöhässä, satunnaisesti kaikki myöhästyy joskus. Voi olla myös, että on joku sellainen elämäntilanne, että myöhästyy usein, mutta sekään ei ole sama asia kuin olla AINA myöhässä. Jos joku esimerkiksi on vuosikaupalla joka aamu töistä myöhässä, on jotain pielessä siinä, mihin aikaan ko. henkilö lähtee töihin.
Krooninen myöhästely on vain ja ainoastaan itsekästä ja huonoa käytöstä, ei sitä voi selitellä millään.
Kannattanee sopia tapaaminen tyyliin klo 19:00 [b]mennessä[/b]. Muuten voi helposti ajatella "minuutti sinne tai tänne".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä muuta sano, kuin että näistä kommenteista saa hyvin mielenkiintoisen tulkinnan "aina myöhässä" olevista.
Itse en tajua miksi pitää olla varttia ennen venaamassa ja sitten väittää että toinen on myöhässä tms.
Tämä on muuten kulttuurillinen ominaisuus kanssa. Suomessa ollaan kamalan tarkkoja kellon kanssa.
Sekin on jännä, että jos saa sen leiman, että on "aina myöhässä" niin sitten olet. Vaikka et olisikaan oikeasti. Vaikka olisit ajoissa niin silti olet muka "myöhässä".
Tässä taas yksi myöhästelijä seliseliselittelemässä. Mitä siinä on jännää, että sut leimataan sen mukaan, miten käyttäydyt? "Kulttuurillinen ominaisuus", no niin on ja jos et sen mukaan toimi, niin sun käytöstavat on huonot, ymmärrätkö. Jossain mañana-maassa on joitain muita kultturillisia ominaisuuksia, joiden noudattamatta jättämistä paheksutaan.
Tuskin edes tunnemme toisiamme.. Mutta olet sitä mieltä, että on oikein leimata ihmisiä? Oikein vihaat myöhästelijöitä.
Ja jos olet joskus myöhästellyt ja et enää myöhästele niin saat kuulla siitäkin, kun olet myöhästellyt ja se on sinusta ok?
Onnea vaan. 🤗 (varmaan herääkin aamulla kukonlaulun aikaan).
Joo tuskin tunnetaan, olen vuosien saatossa karsinut lähipiiristäni pois sellaiset ihmiset, jotka käyttäytyvät huonosti. Minun mielestäni on ihan oikein, että ihminen leimataan sen mukaan, miten hän toimii. Jos joku vaikkapa leipoo aina hyviä kakkuja erilaisiin juhliin, en näe mitään väärää siinä, että hänet leimataan hyväksi leipuriksi. Miten se eroaa siitä, että kroonisesti myöhässä oleva leimataan myöhästelijäksi?
Jos olet myöhästellyt 25 vuotta elämästäsi ja nyt viimeiset pari vuotta olet ollut ajoissa, niin joudut kyllä tovin vielä odottamaan, että ne ihmiset, joita sinä olet laittanut odottamaan 25 vuotta uskovat, etteivät enää joudu pahoittamaan mieltään sun huonosta käytöksestä.
Kiitos onnitteluista. En herää aamulla kukonlaulun aikaan, olen aamu-uninen. Siitäkin huolimatta, että aikaisin herääminen on mulle ihan hirvittävän epämiellyttävää, teen niin silloin, kun se on tarpeen, koska en halua myöhästyä junasta, töistä, autokyydistä, aamupalatreffeistä kamun kanssa, treenistä pt:n kanssa, kampaajalta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno ketju taas.
Kysytään miksi ovat myöhässä, mutta vain ne jotka haukkuvat saavat ylänuolia. Ja se oikea syy tai muunlaiset kokemukset eivät kelpaa.
Muuttakaa otsikoksi: haukutaan ne, jotka ovat myöhässä. 👍
Voisin omalta osaltani laittaa tähän syitä miksi itse olen aikoinani myöhästellyt, mutta antaa olla. Mutta syy ei ole se, etten arvostaisi toisten aikaa tai pitäisin muita huonompina (niinkuin täällä on väitetty).
Ei ole oikeasti mitään muita oikeita syitä, ne ovat vaan selittelyjä omalle huonolle käytökselle. Tässä puhutaan nyt sellaisista ihmisitä, jotka ovat tosiaan aina myöhässä, satunnaisesti kaikki myöhästyy joskus. Voi olla myös, että on joku sellainen elämäntilanne, että myöhästyy usein, mutta sekään ei ole sama asia kuin olla AINA myöhässä. Jos joku esimerkiksi on vuosikaupalla joka aamu töistä myöhässä, on jotain pielessä siinä, mihin aikaan ko. henkilö lähtee töihin.
Krooninen myöhästely on vain ja ainoastaan itsekästä ja huonoa käytöstä, ei sitä voi selitellä millään.
Se voi olla sun mielestä itsekästä ja huonoa käytöstä. Mutta ei tässä ketjussa saa näköjään kertoa mitään mikä poikkeaisi tästä käsityksestä. Silloin voisi otsikko olla: haukutaan myöhästelijät. Piste.
Ei mitään kysymyksiin naamioituja "miksi joku on myöhässä".
Vaikka täältähän se on jo selvinnyt: itsekkäitä, tyhmiä, eivät kunnioita muita ja ties mitä (sarcasm). Mä välitän tän viestin tälle erittäin heterogeeniselle joukollemme👍
Mä olen aina viimeinen mutta en kuitenkaan myöhässä. Joskus harmittaa, kun treffit on sovittu tasalta, muut ovat paikalla 10 vaille, niin minä olen myöhässä, kun saavun kolmea minuuttia vaille. Parhaimmat kehtaa vielä sanoa, että oltais voitu aloittaa, mutta kun sua piti odottaa 🤯
Lopetin kaveruuden juuri tästä syystä. Hän oli aina n 15 minsaa myöhässä. Kerran tein itse saman hänelle, niin kyllä sain pitkiä katseita! 👀 😂 . Nautti varmaan siitä, kun myöhästeli. Toisen alistamista tollanen on.
Kyllähän se nyt vaan niin on että se on täysin piittaamatonta toisen ajankäytöstä. Jos on sovittu että tavataan 18, ja toinen ilmaantuu 18:30, niin eikö tule mieleen että toinen olisi voinut käyttää sen 30 minuuttia fiksummin kun vain odottaa.
Joo, kaikki myöhästyy joskus, ja joillakin on oikeasti ihan todellisia syitä (mistä soitetaan ja pahoitellaan), mutta suurin osa myöhästelijöistä on niitä jotka on myöhässä AINA. Töistä, tapaamisista, treffeiltä, elokuvista jne. Aina myöhässä kaikkialla. Jotenkin vajaa pitää olla.
Kaikkein pahimpia on ne, että jos on sovittu että tavataan 16, niin soittaa siinä 16 aikaan eikä ole lähtenytkään vielä kotoaan.
Mulla oli (huom oli) ystävä, joka oli lähes aina myöhässä.
Kymmenen vuotta.
Aina.
Myöhästyin itse yhden ainoan kerran, laitoin heti viestin että työssä tilanne päällä ja tuun 5 min myöhässä lounaalle.
Jösses mitkä huudot häneltä sain.
En osannut puolustaa itseäni ja mm siksi loppui ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahimpia on ne, että jos on sovittu että tavataan 16, niin soittaa siinä 16 aikaan eikä ole lähtenytkään vielä kotoaan.
Juuri näin teki tämä. Soitteli välillä ja k o t o a vielä. 👀
Rakas mieheni on toivoton tapaus. Meidän piti olla lauantaina paikassa X klo 15, varusteissa Y. Tiistaina sanoin miehelle, että nyt kun sinulla on aikaa, katso lauantaina varusteet valmiiksi ja tarvittaessa ehtii vielä pesemään/ostamaan/korjaamaan. Tilanne lauantaina kotipihassa 14.50: minä olen ollut valmis jo hyvissä ajoin ja mies juoksee ympäri kämppää varusteet levällään! Miten ihmeessä vain minä olin se joka näki tämän tapahtuvan jo päiviä etukäteen? Automme lähti kotipihasta 14.53 ja matkaan menee 6 minuuttia. Joo, ei myöhästytty, mutta ei se kaukana ollut. Tälläkään kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina viimeinen mutta en kuitenkaan myöhässä. Joskus harmittaa, kun treffit on sovittu tasalta, muut ovat paikalla 10 vaille, niin minä olen myöhässä, kun saavun kolmea minuuttia vaille. Parhaimmat kehtaa vielä sanoa, että oltais voitu aloittaa, mutta kun sua piti odottaa 🤯
Itse tein duunissa niin, että menin paikalle aina juuri vuoron vaihtuessa. Jos se oli vaikka 16.00 niin menin siihen aikaan (No paria minsaa vaille). Jos tulin varttia ennen niin alettiin jo vaihtamaan vaatteita ja lopetettiin työt siihen.
Tämä täti alkoi valittamaan,että olin muka myöhässä. Aloin ottamaan ylös aikoja jaa kerran kysyi mitä teen ja sanoin, että kerään todisteita mihin aikaan tullut töihin niin loppui sen kitinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan etuajassa olevista sentään aloita ajan mittaamista siitä, kun ovat itse paikalla, vaan siitä sovitusta tapaamisajasta.
Suotta mustamaalaat toisia noilla itsekeksityillä syytöksilläsi, kun selvästikin itse olet yksi niistä kroonisista myöhästelijöistä.
Tässä yksi myöhästelijä. Mulla on ADHD ja surkea ajantaju. En siis hahmota, paljonko aikaa kuluu lähtemiseen ja paikkaan x siirtymiseen. Lähtiessä alan myös helposti sähläämään: avaimet hukassa, sateenvarjo unohtuu, hups bensa onkin loppumassa ja pitää käydä tankilla... eikä ole harvinaista sekään että onnistun ennen tärkeää menoa telomaan itseni ja sitten pitää ruveta laastaroimaan :-D
Vielä aikuisenakin joudun ponnistelemaan tämän kanssa ihan hirveästi ja olen ottanut tavaksi yrittää olla 15 min etuajassa paikalla. Silti välillä myöhästyn ja joka kerta hävettää hitosti. Eli ei aina kyse ole itsekkyydestä ja toisen tahallisesta loukkaamisesta.
Sellaisen ihmisen on helpompi olla täsmällinen, jolta se täsmällisyys tulee geeneistä.
Mikä kiire, valmiissa maailmassa? Turha hötkyillä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen ihmisen on helpompi olla täsmällinen, jolta se täsmällisyys tulee geeneistä.
En ole koskaan kuullut täsmällisyysgeenistä!
Meitä yhdisti tämän henkilön kanssa se, että oltiin joskus samassa opiskeluryhmässä ja yhteinen harrastus, vaikka ei varsinaisesti ystäviä oltu, kavereiksi voisi sanoa. Käytiin joskus muuten vain kaupungilla. Tässä harrastuksessa sama homma, aina paikalla kun oltiin jo aloitettu. Samoin koulussa myöhästely jatkuvaa. Ehkä liukuva työaika, ei hän ole voinut pärjätä sellaisessa, missä pitää olla tiettyyn aikaan paikalla. Tosin hän oli uran alussa myös myyntityössä, en tiedä miten ehti ajoissa.