Nainen haukkui vammaista kahvilassa
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014090918645718_uu.shtml
Miten tuollaisia ihmisiä voi edes olla?! Olisivatpa soittaneet poliisit paikalle tuollaisesta kunnianloukkaulsesta!
Kommentit (179)
Täällä hyvinkään kunnanvaltuusto.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:20"]
Sinänsä hauskaa, että nyt lähes kaikki ovat yhdessä tuumin sitä mieltä, että asiakaspalvelijan sanat "painu vittuun" olivat tässä tapauksessa ihan ok. Itse kerroin aikanaan asiakaspalvelu ketjussa, kuinka jouduin täysin ala-arvoisesti käyttäytyneelle asiakkaalle sanomaan samoin, kun kaikki muut keinot oli jo käytetty. Silloin valtaosa mammoista oli sitä mieltä, että asiakalpavelija ei saa koskaan sanoa asiakkaalle noin, oli tilanne mikä hyvänsä. Näin ne mammoilla takit iloisesti kääntyy :)
[/quote]
Niin no... sä vaan halusit poistaa hankalan asiakkaan kiusaamasta itseäsi. Sauli suojeli heikompaa, ei itseään. Siinä se pieni ero. Ei sillä, kyllä minusta sinäkin sait sanoa rumasti, jos se oli ainoa keino saada asiakas uskomaan ja poistumaan... ei katos täällä palstaile aina samat ihmiset, tiedätkös? ;-D
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:32"]
Täällä hyvinkään kunnanvaltuusto.
[/quote]
Onko sen naikkosen identiteetti mistään selvitettävissä?
En minä voi sanoa hankalille potilaille ja omaisille, että painu vittuun. Ei myöskään kaupan kassa tai kahvilatyöntekijä. Omat hermot ja sanat on pidettävä kurissa ja toimittava asiallisesti hankalissakin tilanteissa. Asiakaspalvelu on aina haasteellista. Tuossa alkup. tilanteessa täti olisi ohjattu kädestä pitäen liikkeestä pois ilman kummempia kommentteja.
Entä jos vammainen on se huonosti käyttäytyvä? Sellaistakin on tapahtunut. Siedetäänkö häneltä huonompaa käytöstä kuin tuolta naiselta?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:34"]
En minä voi sanoa hankalille potilaille ja omaisille, että painu vittuun. Ei myöskään kaupan kassa tai kahvilatyöntekijä. Omat hermot ja sanat on pidettävä kurissa ja toimittava asiallisesti hankalissakin tilanteissa. Asiakaspalvelu on aina haasteellista. Tuossa alkup. tilanteessa täti olisi ohjattu kädestä pitäen liikkeestä pois ilman kummempia kommentteja.
Entä jos vammainen on se huonosti käyttäytyvä? Sellaistakin on tapahtunut. Siedetäänkö häneltä huonompaa käytöstä kuin tuolta naiselta?
[/quote]
Saatiinko me itse rodunjalostaja, rouva oksennus keskusteluun vai mistä puolusteleva asenne? Saitko muualta pullaa vai menitkö kotiin mussuttamaan ja kaverillekin tuli kiire, vaikka et kyllä tajua miksi? :)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:34"]
[/quote]
Sauli yritti hiljentää naisen asiallisesti. Tuo Saulin teko oli oikein sillä tosi harva on noin mielisairas jutuissaan eli ei usein joudu aspatilanteessa olemaan noin roisi. Tämä puusilmä ei muuten tajunnut.
Toiseksi vammainen häirikkö on tosiaan VAMMAINEN.
Tuo nainen on se suurin ihmisroska suomessa. Wt naamioitunut tyylikuteisiin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:46"]Hitto ku en ollu paikalla. Olis toi haukkuja ämmä itkeny sen jälkee ku olisin sille vähän aikaa raivonnu. Ai että mä vihaan tollasia ihmisiä. Tää ämmä ei osaa kyllä osaa asettua toisen asemaan yhtään.
Nuorimies24
[/quote]
Asetu sinä esim. lapsen asemaan, joka olisi näkemässä sinun käytöstäsi.
[/quote] ainakin lapsi tajuaisi että toisia, etenkään sairaita tai vammaisia, EI suvaita ja että kiusaamista ei pidä hiljaisesti hyväksyä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:24"]
Kiinnitin huomiota tuoss atikkelissa siihen että nainen sanoi kahvilan myyjälle "etkö sä tiedä kuka mä oon?"
Pnko hän siin joku Hyvinkään suihkuseurapiirien tunnettu kasvo, eli melkein julkkis paikkakunnallaan?
Vai miksi hänet olisi pitänyt tunnistaa?
[/quote]
Vai lieneekö kyseessä valtakunnan jukkis? Ja saako käyttäytyä miten sattuu vaikka julkkis ja tunnettu olisikin?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:11"]Mikä meitä naisia oikein vaivaa? :(
[/quote]
Miten niin meitä naisia? Itse en tunne yhtäkään naista, enkä kyllä miestäkään, joka halveksuisi vammaisia. Naispuolista henkilöähän tuossa haukuttiin, vaivaako häntäkin jokin? Omituinen kommentti.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:06"]
"Viisikymmpinen tyylikäs nainen"
Aivan 100% varmasti AV:lta ja mitä varmimmin samaa porukkaa, joka ahdistelee nuoria poikia. Omasta mielestään menestynyt ja harrastaa fitnessiä (josta syystä tissit on kuin ryppyiset patalaput). 90% todennäköisyydellä myös "tyytyväinen vela" (tyytyväisyys omaan elämään suorastaan paistaa tuollaisista kommenteista itseä heikommalle ihmiselle).
Olisin repinyt tollasen ämmän rotanhäntäpidennyksistä pihalle.
[/quote]
Velat eivät ole noin huonoitsetuntoisia että kulkisivat piikittelemässä toisia. Sori mutta tunnen paljon veloja ja he ovat kaikista suvaitsevaisempia ihmisiä niin lapsia, vanhuksia kuin vammaisia kohtaan!
Kun tuossa jutussa mainittiin "Eksä tiedä kuka mä luulen olevani" -asenne niin tulee mieleen joku itseään täynnä oleva rouva joka saanut hankittua merkkilaukun ja kuvittelee sen tuovan hänelle koko maailman etuoikeudet.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:22"]
Mä todellakin toivon että tämä sauli puuttuu sitten kaikkiin haukkumisiin. Epäilen tosin....
[/quote]
Tässä tapauksessa nainen haukkui tyttöä häiritsevän äänekkäästi.Sauli sanoo haastattelussa naisen korottaneen ääntä eikä uskoneen kun pyydettiin hiljenemään.Haukkujalla ei todennäköisesti olleet kaikki muumit laaksossa,mutta kuitenkin.Uskoisin,että hyvä asiakaspalvelija puuttuu häiriökäyttäytymiseen,oli tilanne sitten mikä tahansa.
[/quote]
Riippuu ketä haukutaan ja kaikkihan sen tietää että vammaiset on erityisasemassa. Niillä on valtavat edut ja mä tiedän tämän koska kaverini hoitaa kehareita.
[/quote]
Joo on se vaan niin helppoa olla vammainen, etuudet ja kaikki. Kateeksi käy! NOT. Ootpa tyhmä.
[/quote]
On kyllä juu VALTAVAT etuudet! Saavat eläkettä joka on n. 600€/kk (+ mahd. asumistukea tms) ja tästä sitten maksetaan vuokrat ym. Kerroppa minulle milloin olet rikkaan keharin nähnyt? Kyllä kaikki ylimääräinen tulee sitten vanhempien lompakosta. Jos jollakin keharilla sattuu olemaan tilillä säästöjä se usein johtuu siitä että hänellä ei yksinkertaisesti ole pakollisten menojen jälkeen mitään menoja ja siksi rahaa säästyy muutama kymppi kuukaudessa.
Jos vastaavan naisen eteen olisi jonossa osunut yksin liikkuva äiti lastenvaunuineen, olisiko hän alkanut mollaamaan sitä että miten säälittäviä yksinhuoltajat ovat ja että heiltä pitäisi ottaa lapset pois? Tuon tyyppinen ääneenhaukkuja kun haukkuu kaikkea ja kaikkia, jos on kerta pokkaa haukkua vammaista.
Voisi myös kuvitella että kyseessä joku tourettetapaus?
Ihme jos sen naisen kaverikaan ei sanonut hänelle mitään, ei varmaan uskaltanut jos toinen on päällepäsmäri? Uskotteko että tuo katuu sanomisiaan? Minä veikkaan että ei, ja on vaan iloinen siitä että sainpahan sanottua mitä mieltä Minä olin.
Haluaisin uskoa että kyseessä on tourette-tapaus, ei kai kukaan "täysjärkinen" ihan oikeasti voi käyttäytyä noin? Kaikenlaista on kyllä tullut asiakaspalvelualalla nähtyä, mutta yleensä tuontapaiset "asiakkaat" ovat jonkin sortin mt-potilaita.
Jossain vaiheessa asiakas kuitenkin muuttuu asiakkaasta häiriköksi, eikä tällöin enää tarvitse häntä palvella. Joskus ihan todella ei enää asiallinen käytös riitä, siksi monessa liikkeessä on vartijat mahdollista hälyttää paikalle jolloin vastuu siirtyy asiakaspalvelijalta sille, jonka ei tarvitse toista asiakkaana kohdellakaan. Joissain paikoissa ei vartijaa ole saatavilla, ja siksi pitää "likainen työ" tehdä itse.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:30"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:22"] Mä todellakin toivon että tämä sauli puuttuu sitten kaikkiin haukkumisiin. Epäilen tosin.... [/quote] Tässä tapauksessa nainen haukkui tyttöä häiritsevän äänekkäästi.Sauli sanoo haastattelussa naisen korottaneen ääntä eikä uskoneen kun pyydettiin hiljenemään.Haukkujalla ei todennäköisesti olleet kaikki muumit laaksossa,mutta kuitenkin.Uskoisin,että hyvä asiakaspalvelija puuttuu häiriökäyttäytymiseen,oli tilanne sitten mikä tahansa. [/quote] Riippuu ketä haukutaan ja kaikkihan sen tietää että vammaiset on erityisasemassa. Niillä on valtavat edut ja mä tiedän tämän koska kaverini hoitaa kehareita. [/quote] Joo on se vaan niin helppoa olla vammainen, etuudet ja kaikki. Kateeksi käy! NOT. Ootpa tyhmä. [/quote] On kyllä juu VALTAVAT etuudet! Saavat eläkettä joka on n. 600€/kk (+ mahd. asumistukea tms) ja tästä sitten maksetaan vuokrat ym. Kerroppa minulle milloin olet rikkaan keharin nähnyt? Kyllä kaikki ylimääräinen tulee sitten vanhempien lompakosta. Jos jollakin keharilla sattuu olemaan tilillä säästöjä se usein johtuu siitä että hänellä ei yksinkertaisesti ole pakollisten menojen jälkeen mitään menoja ja siksi rahaa säästyy muutama kymppi kuukaudessa.
[/quote]
Monella on myös fyysisiä sairauksia, ja kyllä ne lääkkeet pitää itse tai omaisten maksaa. Sukulaismiehelläkin on kalliit ei-kelakorvattavat lääkkeet, kun epilepsiakohtauksiin ei kelakorvattavat auta. Kelakorvaus ei tarkoita, että ne ilmaisia olisivat, niistä saa vain alennusta jonkin luokan mukaan. Niitäkin on viime vuosina paljon vähennetty ja poistettu kokonaan.
Koskaan ei lakkaa hämmästymättä kateus sellaista kohtaan, mitä ei ole olemassakaan.
Vain av:lla ollaan kateellisia kehitysvammaisille, he kun saavat jotain omia etuuksia! Käsittämätöntä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:20"]
Sinänsä hauskaa, että nyt lähes kaikki ovat yhdessä tuumin sitä mieltä, että asiakaspalvelijan sanat "painu vittuun" olivat tässä tapauksessa ihan ok. Itse kerroin aikanaan asiakaspalvelu ketjussa, kuinka jouduin täysin ala-arvoisesti käyttäytyneelle asiakkaalle sanomaan samoin, kun kaikki muut keinot oli jo käytetty. Silloin valtaosa mammoista oli sitä mieltä, että asiakalpavelija ei saa koskaan sanoa asiakkaalle noin, oli tilanne mikä hyvänsä. Näin ne mammoilla takit iloisesti kääntyy :)
[/quote]
se nainen oli häirikkö ja rikollinen, ei mikään asiakas.