Nainen haukkui vammaista kahvilassa
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014090918645718_uu.shtml
Miten tuollaisia ihmisiä voi edes olla?! Olisivatpa soittaneet poliisit paikalle tuollaisesta kunnianloukkaulsesta!
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:41"]Olen sen naisen kanssa samaa mieltä, ei voi mitään. Toivottavasti voisin sanoa myös mielipiteeni joskus näille "erityisihmisille" (hah). Olis pari valittua totuutta kerrottavana. Inhoan niitä. (ei ole provoa) [/quote] Eipä :D
[/quote]
No ei ole. Katsos, kun kaikki ei ajattele samoin niinkuin suurin osa väestöstä. En itse vaan välitä/tykkää näistä ihmisistä, ällöttäviä otuksia. Mun puolesta sais tehdä jonkun bunkkerin minne pistää nää...tyypit. Pois pois silmistä. Vaikeeta joidenkin hyväksyä erilaisia mielipiteitä..
[/quote]
Saa olla eri mieltä tottakai, mutta idioottimaisuuksia toiselle laukoessa kannattaa miettiä, että kyseinen tilanne voi olla valitettavasti itsellä edessä tavalla tai toisella. Tässä kohtaa voisi myös kysyä, että miksi inhoat? Ovatko tehneet sulle jotain pahaa? Mielipiteensä voi pitää omana tietonaan, jos on fiksu, oli sitten mitä mieltä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:18"]
Pari kertaa Saulin vuoron aikaan asioinut kyseisessä kahvilassa ja hyvä asiakaspalvelija! Ei ärsyynny jos ei valmiiksi tiedä lisukevaihtoehtoja salaatille tai ei heti osaa päättää niitä (lähes jokikinen muu kassatyöntekijä ärsyyntyy). Hatunnosto tästä tapauksesta!
[/quote]
Mieti ensi kerralla lisuke valmiiksi, niin eivät aina hermostu ;)
Mun mielestä vammaiset eivät tarvitse parempaa palvelua tai kohtelua kuin muutkaan. Samanlaista kaikille, kiitos. Niin tekee oikea asiakaspalvelija. Häiriköt poistetaan asiallisesti, ei nolaten.
Olisin heittäny kaffet sen ämmän naamalle jos olisin ollut paikalla. Hyvä Sauli!
Taitaa olla tuolla haukkujaämmällä narsistinen pershäiriö. Erittäin pahanlaatuinen sellainen. Tuntuu pitävän itseään jonkinlaisena yli-ihmisenä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:35"]
Yleensä tämmöset akat on toisista selän takana pahaa puhuvia pikkupomoja jotka luulee minkkirurkki päällä olevansa toisia parempia, siis neste noussu kohinalla päähän.
[/quote]
Ei luulisi kenenkään itsetuntoa nostavan jos pääsee vammaiselle tytölle aukomaan :/
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:22"]
Mä todellakin toivon että tämä sauli puuttuu sitten kaikkiin haukkumisiin. Epäilen tosin....
[/quote]
Tässä tapauksessa nainen haukkui tyttöä häiritsevän äänekkäästi.Sauli sanoo haastattelussa naisen korottaneen ääntä eikä uskoneen kun pyydettiin hiljenemään.Haukkujalla ei todennäköisesti olleet kaikki muumit laaksossa,mutta kuitenkin.Uskoisin,että hyvä asiakaspalvelija puuttuu häiriökäyttäytymiseen,oli tilanne sitten mikä tahansa.
[/quote]
Riippuu ketä haukutaan ja kaikkihan sen tietää että vammaiset on erityisasemassa. Niillä on valtavat edut ja mä tiedän tämän koska kaverini hoitaa kehareita.
[/quote]
Voisitko täsmentää mitä valtavia etuja kehareilla on? Erityislapsen äitinä olen joutunut monesti taistelemaan ihan perusasioista. Tiesitkö, että monessa kunnassa keharit joutuu olemaan samoissa vaipoissa puoli päivää?
[/quote]
Kerrotaan sitten jotain...paljon erilaisia tukirahoja ja ilmainen hoito vaikka varallisuutta olisi valtavasti. Jatkuvasti joitain retkiä ja mahdollisuuksia päästä katsomaan erilaisia näyttelyitä yms. Ei kenelläkään muilla jotka on hoidossa ole lähellekään mitään vastaavaa.
[/quote]
Linkki ja faktat? Hoitokodissa asuminen ainakin maksaa ja lääkärikulut menee kuten muillakin. Eläkettä sukulaismies saa, käy päiväkeskuskessa töissä ja palkka ei ihan riitä lounaaseen.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:56"]Kyyneleet tuli silmiin kun luin tuon. tuli kuitenkin mieleen, että täälläkin haukutaan mikä milloinkin. Täällä se tehdään ilman kasvoja. Mikä ero siinä on? Sillä naisella oli varmaan jäänyt anonyymi keskustelupalsta vahingossa päälle. [/quote] Suloista. Näet varmaan enkeleitakin. Silkkaa itsekyyttä näiltä yliempaattisilta omia kaikki suru itselleen. Ps. Saman olen fb sanonut omilla kasvoillanikin...
[/quote]
Ei kun sitä sanotaan myötätunnoksi.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:05"]
Mun mielestä vammaiset eivät tarvitse parempaa palvelua tai kohtelua kuin muutkaan. Samanlaista kaikille, kiitos. Niin tekee oikea asiakaspalvelija. Häiriköt poistetaan asiallisesti, ei nolaten.
[/quote]
Parempaa tuossa tuskin kukaan haki, kunhan saisi tulla kohdelluksi ihmismäisesti, ilman ventovieraan hullun raivoamisia ja haukuskeluja.
Ja asiallisestihan Sauli ensin yritti, mutta asiakas itse veti homman alatyylin puolelle. Siinä ei kyllä auta mikään asiallinen toiminta, joten pakko oli varmaan sanoa painu vittuun. Häirikkö poistui, mikä oli muille asiakkaille helpotus varmasti.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:22"]Mä todellakin toivon että tämä sauli puuttuu sitten kaikkiin haukkumisiin. Epäilen tosin....
[/quote] no kuoleman toivominen vammaiselle kassajonossa on kyllä haukjumiseksikin aika rankka veto.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:22"]
Mä todellakin toivon että tämä sauli puuttuu sitten kaikkiin haukkumisiin. Epäilen tosin....
[/quote]
Tässä tapauksessa nainen haukkui tyttöä häiritsevän äänekkäästi.Sauli sanoo haastattelussa naisen korottaneen ääntä eikä uskoneen kun pyydettiin hiljenemään.Haukkujalla ei todennäköisesti olleet kaikki muumit laaksossa,mutta kuitenkin.Uskoisin,että hyvä asiakaspalvelija puuttuu häiriökäyttäytymiseen,oli tilanne sitten mikä tahansa.
[/quote]
Riippuu ketä haukutaan ja kaikkihan sen tietää että vammaiset on erityisasemassa. Niillä on valtavat edut ja mä tiedän tämän koska kaverini hoitaa kehareita.
[/quote]
Voisitko täsmentää mitä valtavia etuja kehareilla on? Erityislapsen äitinä olen joutunut monesti taistelemaan ihan perusasioista. Tiesitkö, että monessa kunnassa keharit joutuu olemaan samoissa vaipoissa puoli päivää?
[/quote]
Kerrotaan sitten jotain...paljon erilaisia tukirahoja ja ilmainen hoito vaikka varallisuutta olisi valtavasti. Jatkuvasti joitain retkiä ja mahdollisuuksia päästä katsomaan erilaisia näyttelyitä yms. Ei kenelläkään muilla jotka on hoidossa ole lähellekään mitään vastaavaa.
[/quote]
Linkki ja faktat? Hoitokodissa asuminen ainakin maksaa ja lääkärikulut menee kuten muillakin. Eläkettä sukulaismies saa, käy päiväkeskuskessa töissä ja palkka ei ihan riitä lounaaseen.
[/quote]
Paljon erilaisia tukirahoja? Tiesitkö, että moni saa taskurahaa noin satasen kuussa, jolla katetaan kaikki henkilökohtaiset menot vaatteista myöden. Jos käy päiväkeskuksessa, siitä joutuu maksamaan päivämaksun ja kaikkien raha ei riitä tähän.
Ei tarvitse Saulin puuttua kaikkeen. Aikuiset, terveet ihmiset osaavat puolustautua itsekin, mutta heikomman potkiminen on aina erityisen raukkamaista, ja siihen empatiataitoinen ihminen puuttuu.
Olisi soittanut poliisit paikalle. Onko tämä episodi youtubessa?
Vähänkö on alkeellista kadehtia kehitysvammaisten palveluita. Kyllä niistä joutuu maksamaan ison summan, ja tuet on pieniä. Toki jossain päiväkeskuksessa on toimintaa ja retkiä, sehän on niiden ideakin, mutta ei se ilmaista ole asiakkaille. Osa köyhimmistä ei voi osallistua, pitää olla varallisuutta omaisilla.
Sinänsä hauskaa, että nyt lähes kaikki ovat yhdessä tuumin sitä mieltä, että asiakaspalvelijan sanat "painu vittuun" olivat tässä tapauksessa ihan ok. Itse kerroin aikanaan asiakaspalvelu ketjussa, kuinka jouduin täysin ala-arvoisesti käyttäytyneelle asiakkaalle sanomaan samoin, kun kaikki muut keinot oli jo käytetty. Silloin valtaosa mammoista oli sitä mieltä, että asiakalpavelija ei saa koskaan sanoa asiakkaalle noin, oli tilanne mikä hyvänsä. Näin ne mammoilla takit iloisesti kääntyy :)
Kiinnitin huomiota tuoss atikkelissa siihen että nainen sanoi kahvilan myyjälle "etkö sä tiedä kuka mä oon?"
Pnko hän siin joku Hyvinkään suihkuseurapiirien tunnettu kasvo, eli melkein julkkis paikkakunnallaan?
Vai miksi hänet olisi pitänyt tunnistaa?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:46"]Hitto ku en ollu paikalla. Olis toi haukkuja ämmä itkeny sen jälkee ku olisin sille vähän aikaa raivonnu. Ai että mä vihaan tollasia ihmisiä. Tää ämmä ei osaa kyllä osaa asettua toisen asemaan yhtään. Nuorimies24 [/quote] Tämäkö on se esimerkki, jonka haluat lapsille ja nuorille antaa, että on oikein typistää itsensä lapsen tasolle, jos kaikki ei aina mene tismalleen oikein?!
[/quote] Hyssytelläkkö pitäisi? Lapsille pitää näyttää esimerkki, että tuollaisia tilanteita ei hyväksytä. Omalla käyttäytymisellähän te "opetatte" lapsianne hiljaisesti hyväksymään kiusaamisen. Mieluummin hieman "huono" käyttäytymismalli, kuin heikoimpien sortaminen ja sen hyväksyminen.
oksettavaa käytöstä tuolta naiselta, pöyristyttävää. Oikeasti huolestuttavaa että täällä liikkuu vapaana tuollaisia uusnatseja.
Olisko nyt niin että tämä kaikkien tuntema hyvinkääläisnainen, joka vihaa vammaisia on esim kaupunginjohtajan vaimo tai kunnanvaltuutettu kokkareista?
Kertokaa!!!
Täytyy muuten sanoa, että jos pitää kysyä että etkö tiedä kunka olen, niin on oletettavaa että henkilö ei ole kovin tunnettu. Toiseksi nyt tämä nainen on suomen tunnetuin vammaistenvihaaja, joten nyt on tosiaan tunnettu.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:56"]Kyyneleet tuli silmiin kun luin tuon. tuli kuitenkin mieleen, että täälläkin haukutaan mikä milloinkin. Täällä se tehdään ilman kasvoja. Mikä ero siinä on?
Sillä naisella oli varmaan jäänyt anonyymi keskustelupalsta vahingossa päälle.
[/quote]
Suloista. Näet varmaan enkeleitakin. Silkkaa itsekyyttä näiltä yliempaattisilta omia kaikki suru itselleen.
Ps. Saman olen fb sanonut omilla kasvoillanikin...