Nainen haukkui vammaista kahvilassa
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014090918645718_uu.shtml
Miten tuollaisia ihmisiä voi edes olla?! Olisivatpa soittaneet poliisit paikalle tuollaisesta kunnianloukkaulsesta!
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:11"]
http://www.adressit.com/tasa-arvoinen_sananvapauslaki_suomeen
[/quote]
Tämä on niin kryptinen teksti, että minä en tajua lukemaani saati voi muodostaa siitä kokonaisuutta. Tarviiko olla persu, että ymmärtää? Anteeksi nyt jos asia on hyvä - ei voi tietää - mutta muotoilu, muotoilu ja muotoilu ennen hienolta, vaikealta ja älykkäältä kuulostamista.
On muuten ristiriidassa puhua suomensuomalaisten sananvapaudesta ikään kuin se paras ja laadukkain sananvapaus olisi rajoitettu suomalaisiin, tai tulisi rajoittaa tämän mukaan. Maahanmuutosta ja vammaisista voi puhua asiallisesti ilman, että tarvitsee loukata ja allekirjoittaa tuollaista paska-adressia.
Mä en usko että tuo huonokäytöksinen oli tourette-tapaus, sen verran ihan samanlaisia omaisia näkee hoitoalalla.
Joku on voinut abortoida vaikeasti vammaisen lapsen ja perustelee sitä sitten loppuelämänsä, että tuollaisten ei pitäisi elää vaikka peittelisi vain syyllisyyttään.
Vammaisilla on oikeus elää ja he ovat lisäksi samanarvoisia kuin me ns tavalliset ihmiset. Elämä, vaikea ja sairaskin, on arvokas ja hieno lahja jonka käyttäminen on jonkun korkeamman kädessä kuin jonkun hyvinkääläisen kahvinryystäjä-ämmän, jonka elämässä ei ole rakkautta.
Säälin tällaista elämää. Vammainen tyttö on varmasti paljon onnellisempi kuin tämä nainen.
Ei ole ihme kun kyse suomalaisesta naisesta
t:suomaan mies
Olisin toivonut, että joku paikallaolijoista olisi ottanut kuvan kyseisestä asiakkaasta. Se olisi ollut kaikista paras julkinen nöyryytys naiselle. Saulille kiitos rohkeasta toiminnasta, tämän kohun jälkeen työtarjouksista ei tule olemaan puutetta!
Sori nyt vaan mutta tää tarina on liian hyvää mainosta Roberts coffeelle ollakseen totta. Jos oikein kyyniseksi heittäydyn, niin voipi olla, että "Saulille" oli kenkää tulossa joten...
Muistatteko sen edellisen vammaiskohun ja "En halua Tainaa naapuriini"?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:50"]
Ihan oikeasti nyt. Tämä ei ole niin iso asia heille, jotka on oppinut vamman kanssa elämää. Tälläisestä ottaa hikeä vain he joille erilaisuus on peikko. Erilaisuus on itsesärakastamisen taitoa. Ei tekisi teillekään huonoa sitä opetella!
[/quote]
Mä en ole yhtään sun kanssa samaa mieltä. Mulla itselläni on vammainen lapsi ja vaikka me vanhemmat olemme kuinka yrittääneet kasvattaa hänet vahvan itsetunnon omaavaksi, niin pelkään hänen kohtaavan tällaisia aikuisia usein maailmalla. Nyt kun hän on tullut teini-ikään ja on muutenkin epävarma, tuntuu sydäntäsärkevältä kuunnella, miten hänen poikkeavaa ulkonäköään on arvosteltu (toiset teinit). Mutta, että hän joutuisi kuulemaan sitä vielä "aikuisilta" ihmisiltä.
Ja olen kyllä vammaisen nuoren äitinä huomannut, miten asenneilmasto on muuttunut. Ensiksi se levisi netissä ja nyt näköjään enenevissä määrin irl. Mielestäni yhteiskunnan sivistys on sen mukainen, miten kohhdellaan sen heikoimpia jäseniä. Ja alas ollaan menossa, ja kovaa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:20"]
Sinänsä hauskaa, että nyt lähes kaikki ovat yhdessä tuumin sitä mieltä, että asiakaspalvelijan sanat "painu vittuun" olivat tässä tapauksessa ihan ok. Itse kerroin aikanaan asiakaspalvelu ketjussa, kuinka jouduin täysin ala-arvoisesti käyttäytyneelle asiakkaalle sanomaan samoin, kun kaikki muut keinot oli jo käytetty. Silloin valtaosa mammoista oli sitä mieltä, että asiakalpavelija ei saa koskaan sanoa asiakkaalle noin, oli tilanne mikä hyvänsä. Näin ne mammoilla takit iloisesti kääntyy :)
[/quote]
Minun puolesta aina tuollaisessa tilanteessa voi pitää heikomman puolta karkeammallakin kielenkäytöllä, jos muut sanat ei toimi tai tule mieleen. Moni silti arvostaa asiallista käyttäytymistä, eikä se mielestäni ole huonoa. Ei kenenkään ennalta tarvitse hyväksyä huonoa käytöstä, mutta tilanteen jälkeen jokainen voi arvioida asiakokonaisuuden. Samalla tavalla kuin shokkiin joutunut saatetaan herättää läpsäisyllä, tuossa kielenkäyttö saattoi herättää ne naiset tilanteen tasalle ja viimein ymmärsivät poistua vaikka nurina olisikin jatkunut.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:35"]
On Kelalla myös täyskorvattavia lääkkeitä, joista maksaa vain apteekille 3€/lääke. Tiedän, koska saan oman (ja onneksi tehoavan) epilepsialääkityksen Suomen hyvinvointivaltiolta ilmaiseksi. Ja kyllä, sen ilmaisen lääkityksen takia pystyin kouluttautumaan ja nykyään käyn töissä ja maksan veroja :)
[/quote]
Nykyään aika harvat lääkkeet pääsevät erityiskorvattavuuden piiriin. Ei taida kuitenkaan liittyä mitenkään tuohon haukkumisepisodiin. Olivat todennäköisemmin hakemassa teetä tai kahvia pullan kaveriksi.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:20"]
Sinänsä hauskaa, että nyt lähes kaikki ovat yhdessä tuumin sitä mieltä, että asiakaspalvelijan sanat "painu vittuun" olivat tässä tapauksessa ihan ok. Itse kerroin aikanaan asiakaspalvelu ketjussa, kuinka jouduin täysin ala-arvoisesti käyttäytyneelle asiakkaalle sanomaan samoin, kun kaikki muut keinot oli jo käytetty. Silloin valtaosa mammoista oli sitä mieltä, että asiakalpavelija ei saa koskaan sanoa asiakkaalle noin, oli tilanne mikä hyvänsä. Näin ne mammoilla takit iloisesti kääntyy :)
[/quote]
se nainen oli häirikkö ja rikollinen, ei mikään asiakas.
[/quote]
Minkäs sä kuvittelit sen mun väkivaltanarkkiasiakkaan olleen :D Jos noilla kriteereillä tippuis asiakkuus pois, niin minulle ei montaa asiakasta jäisi. Tuon häirikkönaisen kaltaisia asiakkaita minä tapaan viikottain ja jotenkin niiden kans on vaan pärjättävä. Jotkut eivät todellakaan ymmärrä, ennen kuin sanoo todella painavan sanan, eivätkä kyllä sen jälkeenkään, mutta saahan ainakin sillä hetkellä häirikön poistumaan. Ihmisillä jotka arvostelee asikaspalvelijoiden käytöstä ei todellakaan ole minkäänlaista käsitystä, kuinka himmeiden ihmisten kanssa me joudumme päivittäin tekemisiin. Toki niistä himmeistäkin suurimman osan kanssa pärjää hymyilemällä ja kauniisti sanomalla, mutta se jäävuorenhuippu on jotain sellaista mistä normitallaajilla ei ole pienintäkään käsitystä.
Tämä Saulin tapaus oli sikäli asiakaspalvelijoiden kannalta suotuisa tapaus (ei tietenkään toivottu), että se herätti tavankansalaiset ajattelemaan, minkälaisia asiakkkaita me todella työssämme joudumme kohtaamaan. Solvatun tytön kannalta tapaus oli äärimmäisen surullinen ja tuomittava ja nainen todella törkeä ja käytöksessään suorastaan rikollinen, mutta asiakaspalvelijan kannalta ei varmasti lähellekään pahimmasta päästä, valitettavasti. Toki tuollaisessa päiväkahvilassa ei ole ehkä tuollaisiin totuttu, mutta sosiaalityöntekijöille, terveysalantyöntekijöille, ravintolatyöntekijöille taksikuskeille ja poliiseille tuollainen leidi on ongelma-asiakkaisssa valitettavasti sieltä helpoimmasta päästä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:32"]
Täällä hyvinkään kunnanvaltuusto.
[/quote]
Kuka se noista kunnanvaltuustolaisista siis oli?
Täällä hyvinkään kunnanvaltuusto.
[/quote]
[/quote]
Onko jossain mainittu, että kyseinen nainen on Hyvinkään kaupunginvaltuutettu?
One word: Kokoomus. Ämmä on niellyt näiden jutut aika huolella ja kuvitteli, että sama käytös kuin netisä on irl myöskin ihan ok.
Naisella on joku ongelma.. Tai noussut pisutpäähän ja kuvittelee olevansa muita parempi ja voi siksi sanoa mitä huvittaa.
Inhoan tuollaisia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:00"]
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014090918645718_uu.shtml Miten tuollaisia ihmisiä voi edes olla?! Olisivatpa soittaneet poliisit paikalle tuollaisesta kunnianloukkaulsesta!
[/quote]
Masentaa helvetisti lukea tuollainen artikkeli. Jos juttu olisi totta, siinä olisi oikea nimi, mutta sellaista ei ole. Juttu on aivan samaa tyyliä tehty tarina kuin tämän palstan trollit. En usko tuohon, en ollenkaan. Myyntikikka saada omaan ravintolaan asiakkaita. Maailmasta on tullut aika kurja paikka, kun ihmiset ovat niiin saatanan tyhmiä ja vedettävissä ja KUKAAN ei ajattele aivoillaan.
Ainoa nimi joka mainittiin oli paikan toimitusjohtaja, joka taas paljastui googlettamalla pelleksi (lähinnä urheilututtuja, jotka taas ovat narsistisia patologisia valehtelijoita, röyhkeitä ja ahneita, mitä vain rahan takia)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:52"]
Olisin toivonut, että joku paikallaolijoista olisi ottanut kuvan kyseisestä asiakkaasta. Se olisi ollut kaikista paras julkinen nöyryytys naiselle. Saulille kiitos rohkeasta toiminnasta, tämän kohun jälkeen työtarjouksista ei tule olemaan puutetta!
[/quote]
ei sitä kuvaa voi ottaa kun asiasta ei ole ollut ensinkään. Median taso on niin huono että itken.
Kokoomuslaiset naiset kyseessä, satun valitettavasti tuntemaan toisen henkilökohtaisesti. Ikä on laitettu lehtijuttuun imartelevasti roimasti alaspäin.
Valitettavasti vastaavanlaiseen käytökseen törmää ajoittain. Veljeni halvaantui vuosia sitten onnettomuudessa ja on joutunut kiusaamisen kohteeksi. Toivon että kyseisen jutun kiusaaja ymmärtäisi, että voi itse joskus joutua tilanteeseen jossa on itse vammainen. Olisi hienoa jos kaikki ihmiset osaisivat suhtautua erilaisuuteen, mutta niin ei valitettavasti ole...
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:38"]
Onko missään sanottu / olisiko tälle tapaukselle todistajia? Jotenkin ei nyt mene ihan tälläisenään minulle läpi..
[/quote]
Niinpä. Onko yhtäkään todistajaa ilmaantunut ?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:30"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:22"] Mä todellakin toivon että tämä sauli puuttuu sitten kaikkiin haukkumisiin. Epäilen tosin.... [/quote] Tässä tapauksessa nainen haukkui tyttöä häiritsevän äänekkäästi.Sauli sanoo haastattelussa naisen korottaneen ääntä eikä uskoneen kun pyydettiin hiljenemään.Haukkujalla ei todennäköisesti olleet kaikki muumit laaksossa,mutta kuitenkin.Uskoisin,että hyvä asiakaspalvelija puuttuu häiriökäyttäytymiseen,oli tilanne sitten mikä tahansa. [/quote] Riippuu ketä haukutaan ja kaikkihan sen tietää että vammaiset on erityisasemassa. Niillä on valtavat edut ja mä tiedän tämän koska kaverini hoitaa kehareita. [/quote] Joo on se vaan niin helppoa olla vammainen, etuudet ja kaikki. Kateeksi käy! NOT. Ootpa tyhmä. [/quote] On kyllä juu VALTAVAT etuudet! Saavat eläkettä joka on n. 600€/kk (+ mahd. asumistukea tms) ja tästä sitten maksetaan vuokrat ym. Kerroppa minulle milloin olet rikkaan keharin nähnyt? Kyllä kaikki ylimääräinen tulee sitten vanhempien lompakosta. Jos jollakin keharilla sattuu olemaan tilillä säästöjä se usein johtuu siitä että hänellä ei yksinkertaisesti ole pakollisten menojen jälkeen mitään menoja ja siksi rahaa säästyy muutama kymppi kuukaudessa.
[/quote]
Monella on myös fyysisiä sairauksia, ja kyllä ne lääkkeet pitää itse tai omaisten maksaa. Sukulaismiehelläkin on kalliit ei-kelakorvattavat lääkkeet, kun epilepsiakohtauksiin ei kelakorvattavat auta. Kelakorvaus ei tarkoita, että ne ilmaisia olisivat, niistä saa vain alennusta jonkin luokan mukaan. Niitäkin on viime vuosina paljon vähennetty ja poistettu kokonaan.
Koskaan ei lakkaa hämmästymättä kateus sellaista kohtaan, mitä ei ole olemassakaan.
[/quote]
On Kelalla myös täyskorvattavia lääkkeitä, joista maksaa vain apteekille 3€/lääke. Tiedän, koska saan oman (ja onneksi tehoavan) epilepsialääkityksen Suomen hyvinvointivaltiolta ilmaiseksi. Ja kyllä, sen ilmaisen lääkityksen takia pystyin kouluttautumaan ja nykyään käyn töissä ja maksan veroja :)