Nainen haukkui vammaista kahvilassa
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014090918645718_uu.shtml
Miten tuollaisia ihmisiä voi edes olla?! Olisivatpa soittaneet poliisit paikalle tuollaisesta kunnianloukkaulsesta!
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:56"]
Kaksi aikuista näytti huonoa esimerkkiä. Huonoon käytökseen ei vasta huonolla käytöksellä.
[/quote]
Minun mielestäni on varsin hyvää käytöstä pyytää tuollaisia huutelijoita painumaan vittuun.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:53"]
Sori nyt vaan mutta tää tarina on liian hyvää mainosta Roberts coffeelle ollakseen totta. Jos oikein kyyniseksi heittäydyn, niin voipi olla, että "Saulille" oli kenkää tulossa joten...
Muistatteko sen edellisen vammaiskohun ja "En halua Tainaa naapuriini"?
[/quote]
Kiitos sinulle! Joku muukin tajuaa. Antaa toisten haukkua olematonta ihmistä.
Tämän takia voisi inhota ihmisikuntaa, haukutaan ihmistä, jota ei ole! Mutta onneksi täällä eivät varmaankaan pyöri tämän maan fiksut ja hiljaiset...
Ja kyllähän se, jolla on pokkaa valehdella näitä juttuja, varmasti saa kavereita todistamaan ja persettään nuolemaan...
Olisi kyllä kiva tietää kuka tämä kyseinen nainen on....
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:22"]
Mä todellakin toivon että tämä sauli puuttuu sitten kaikkiin haukkumisiin. Epäilen tosin....
[/quote]
Tässä tapauksessa nainen haukkui tyttöä häiritsevän äänekkäästi.Sauli sanoo haastattelussa naisen korottaneen ääntä eikä uskoneen kun pyydettiin hiljenemään.Haukkujalla ei todennäköisesti olleet kaikki muumit laaksossa,mutta kuitenkin.Uskoisin,että hyvä asiakaspalvelija puuttuu häiriökäyttäytymiseen,oli tilanne sitten mikä tahansa.
[/quote]
Riippuu ketä haukutaan ja kaikkihan sen tietää että vammaiset on erityisasemassa. Niillä on valtavat edut ja mä tiedän tämän koska kaverini hoitaa kehareita.
[/quote]
Voisitko täsmentää mitä valtavia etuja kehareilla on? Erityislapsen äitinä olen joutunut monesti taistelemaan ihan perusasioista. Tiesitkö, että monessa kunnassa keharit joutuu olemaan samoissa vaipoissa puoli päivää?
[/quote]
Kerrotaan sitten jotain...paljon erilaisia tukirahoja ja ilmainen hoito vaikka varallisuutta olisi valtavasti. Jatkuvasti joitain retkiä ja mahdollisuuksia päästä katsomaan erilaisia näyttelyitä yms. Ei kenelläkään muilla jotka on hoidossa ole lähellekään mitään vastaavaa.
[/quote]
Voi sinua. Olet tainnut jäädä itse paljosta paitsi. Olisitko onnellisempi jos olisit syntynyt vammautuneena? Et ehkä koskaan pärjäisi yksin, ja elämäsi olisi muutenkin paljon hankalampaa ja rajoittuneempaa kuin nyt, mutta saisit retkiä ja näyttelyjä? Tuolla asenteellasi et tule onnelliseksi koskaan, vaikka saisit lottovoiton. Kannattais olla kiitollinen siitä mitä on eikä kadehtia heikompien saamaa apua. Ei se kaveriskaan taida ihan oikeassa paikassa olla kun tuollaisia puhelee. Niissä hommissa tarvittaisiin hieman empatiakykyä ja ihmisrakkautta.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:28"]
oksettavaa käytöstä tuolta naiselta, pöyristyttävää. Oikeasti huolestuttavaa että täällä liikkuu vapaana tuollaisia uusnatseja.
[/quote]
En usko että uusnatsitkaan vajoaisi noin alas että alkaisivat kehitysvammaisia haukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:01"]
Jos vastaavan naisen eteen olisi jonossa osunut yksin liikkuva äiti lastenvaunuineen, olisiko hän alkanut mollaamaan sitä että miten säälittäviä yksinhuoltajat ovat ja että heiltä pitäisi ottaa lapset pois? Tuon tyyppinen ääneenhaukkuja kun haukkuu kaikkea ja kaikkia, jos on kerta pokkaa haukkua vammaista.
[/quote]
Tuo kuulostaa siltä yhdeltä av-persoonalta joka tunnetaan myös nimellä itsensäkorostaja-mamma!
Jotkut epäilevät tapauksen aitoutta. Olen itse Willassa töissä ja asioin usein Robertsissa ja Sauli on maailman ihanin<3 se on juuri sellainen etttä varmasti puolustanut. Eikä huijaisi mitään tuollaista. Potkujen uhkaa ei ainakaan ole ollut koska hän on kahvilan kantava voima! Hyvä Sauli!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 00:51"]
Jotkut epäilevät tapauksen aitoutta. Olen itse Willassa töissä ja asioin usein Robertsissa ja Sauli on maailman ihanin<3 se on juuri sellainen etttä varmasti puolustanut. Eikä huijaisi mitään tuollaista. Potkujen uhkaa ei ainakaan ole ollut koska hän on kahvilan kantava voima! Hyvä Sauli!
[/quote]
Miksi kukaan lukuisista paikalla olleista tapahtuman nähneistä ei ole kommentoinut yhtään mitään missään sosiaalisessa mediassa? Tästä on olemassa ainoastaan kyseisen kahvilan työntekijän kirjoitus, sekä hänen esimiehensä kommentti. Tuskin kai esimieskään paikalla oli, kun ei mitenkään tapahtumien kulkuun puuttunut.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:34"]
En minä voi sanoa hankalille potilaille ja omaisille, että painu vittuun. Ei myöskään kaupan kassa tai kahvilatyöntekijä. Omat hermot ja sanat on pidettävä kurissa ja toimittava asiallisesti hankalissakin tilanteissa. Asiakaspalvelu on aina haasteellista. Tuossa alkup. tilanteessa täti olisi ohjattu kädestä pitäen liikkeestä pois ilman kummempia kommentteja.
Entä jos vammainen on se huonosti käyttäytyvä? Sellaistakin on tapahtunut. Siedetäänkö häneltä huonompaa käytöstä kuin tuolta naiselta?
[/quote]
Siedetään. Nimittäin eräässä ryhmässä oli semmonen ugapata että oksat pois! Sitä siedettiin kyllä ja se joka kerhosta pois lähti olin minä.
Naisen nimi ja kuva esille. Saisi itsekin vähän tuntea miltä tuntuu kun haukutaan.
Tämä "tyylikäs" nainen voisi esittää julkisen anteeksipyynnön. Tai sitten omata sellaista selkärankaa, että uskaltaisi julkisesti kertoa näkemyksensä, miksei tämä kahvilassa asioinut tyttö ansaitse elää.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 15:06"]
Kaikkihan ne niitä Downeja ilkkuu. Downit on sellaisia että niitä ilkutaan.
[/quote]
Huomaa taas tämän ja muutaman muunkin ketjuun eksyneen kommentin perusteella, kuinka sairasta porukkaa tällä palstalla käy. Täällä haukutaan vammaiset, lapset ja eläimet.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:51"]
Rapussani asuu erittäin sydämellinen ja aina niin valoisa down-nainen. Minä ojennan aina pihan lapsia, kun he nauravat hänelle ja haukkuvat dinosaurukseksi (??). Lasten vanhemmillekin olen joutunut sanomaan, että opettaisivat lapsensa kunnioittamaan erilaisuutta. Kuuroille korville puhun. Tuntuu pahalta, miten aikuisetkin alentuvat kiusaamaan :(
[/quote]
Jos minulle pennut huutelis ja ilkkuis niin mulle sanottas vaan, että "lapsilta ei voi muuta odottaakaan" ja painettas asia villasella. Taas näkee että mitenkä downeja suositaan.
Ei ne lapset pahalla sano sitä naista dinosaurukseksi. Lapset eivät ymmärrä sen olevan väärin ja jos joku on eri näköinen niin aina lapset siihen reagoi. Miksi tuon Downin ei tarvitse sitä ymmärtää ja miksi silottelet Downin tietä ja teet tästä maailmasta hänelle paratiisia? tämä maailma ei ole kenellekään paratiisi.
kyllähän sitä minäkin olisin hyvin valoisa ja iloinen ja kaikkia rakastava jos minua rakastettas ja mulle oltas yhtä hyviä kuin sinä sille downille. vaan kun ei olla. minulöla on asperger ja olen lievästi autistinen ja kun minua kukaan ei puolusta niin kärsin elämästäni jo sen vuoksi ja vaikeaa minun on olla iloinen vaikka jos minulle ihmiset olis noin hyviä kun sinä sille downille, eli ojentasvat niitä mitkä minua kiusaa ja halveksii niin minunkin elämä hymyilisi ja olisin kiitollinen.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:03"]
Tämä "tyylikäs" nainen voisi esittää julkisen anteeksipyynnön. Tai sitten omata sellaista selkärankaa, että uskaltaisi julkisesti kertoa näkemyksensä, miksei tämä kahvilassa asioinut tyttö ansaitse elää.
[/quote]
oletko vaatinut joltakin entiseltä työntekijältäsi hänen blogiinsa julkista anteeksipyyntöä firmasi mustamaalaamisesta? ettet vaan olis se sama tyyppi?
Ja oliko pakko nostaa hirvee haloo jostakin makkaroista koirapuistossa?
Se blogi on poistettu, samoin käyttäjänitili googlesta ja kysyin huolissani terapeutiltani että tekeeköhän se minun kanssa riitaantunut tyyppi NYT minusta rikosilmoituksen kun poistin blogin jossa oli se julkinen anteeksipyyntö. Hän sanoi, että ei tee, saat olla ihan rauhassa sen asian kanssa. TOIVOTTAVASTI terapeutti on oikeassa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:18"]
Pari kertaa Saulin vuoron aikaan asioinut kyseisessä kahvilassa ja hyvä asiakaspalvelija! Ei ärsyynny jos ei valmiiksi tiedä lisukevaihtoehtoja salaatille tai ei heti osaa päättää niitä (lähes jokikinen muu kassatyöntekijä ärsyyntyy). Hatunnosto tästä tapauksesta!
[/quote]
Mieti ensi kerralla lisuke valmiiksi, niin eivät aina hermostu ;)
[/quote]
Sellaisissa paikoissa yritänkin miettiä joissa muistan vaihtoehdot mutta aina ei niin ole... Siinä sitten myyjä sattaa pyöritellä silmiään että ei jumalauta, joudunko mä oikeesti sanoa nää vaihtoehdot taas :D
Itsekin olen törmännyt tuollaiseen. Olen kaupassa töissä ja olin kassavuorossa. Äiti oli ehkä 20-vuotiaan poikansa kanssa toisella kassalla pakkaamassa tavaroita. Poika oli ehkä kehitysvammainen tai autistinen (en ole varma). Kumminkin poika jonkin verran metelöi, ei mielestäni häiritsevästi ja minkä hän edes olisi sille voinut?! Kumminkin, sellainen 60 v nainen alkoi siinä kassalla motkottaa itsekseen niin että muutkin kuuli, että kuinka tuommosta voi päästää ihmisten ilmoille ja mitä se siinä metelöi. Teki mieli pätkäistä akkaa naamalle, kuinka voikin tuollaisia ihmisiä olla tässä maailmassa!