Mies teki salaa vasektomian!
Täytettyään 40v teki siis toimenpiteen. No mä olen nuorempi ja olisin halunnut kolmannen lapsen :( Että on petetty olo :(
Kommentit (232)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:46"]Mun mies ei halunnut lasta ja minä halusin. Mutta en kuitenkaan halua lasta sellaisen kanssa, joka ei sitä juuri minun kanssani halua, joten eroonhan se vei. Hänen oli, yllätys yllätys, hyvin vaikea hyväksyä, että myös minä päätän, mitä minä kehollani teen. En kai minä nyt jää suhteeseen, jossa tehdään vain toisen mukaan. Hänelle olis ollu erittäin fine, että minä olisin ainoana joustanut. Pitkään se yritti sitäkin, että ei nyt vielä voi sanoa, että ehkä joskus haluaakin. No, mun aikaa ei kuitenkaan kukaan varasta, joten. [/quote] Yllätyin itsekin miten kovasti haluan vielä lapsen tai edes mahdollisuuden siihen. Harkitsen vakavasti avioeropapereiden jättämistä. Olen tosiaan pitkään hyväksynyt miehen päätöksiä niin isoissa kuin pienissäkin asioissa ja niin mies tuntui tähän kiltteyteeni luottavan tälläkin kertaa. Mä luulen että olemme nyt vain kasvaneet erillemme ja haluamme aivan eri asioita emmekä voineet niistä keskustella - emmekä voi enää käydä keskustelua. Vielä kun huomioi aiemmat pettämiset niin ehkä nyt tuli salailumitta täyteen. Mä luulen että kallistun eroon... Ei tässä ole enää luottamusta mille rakentaa parisuhdetta. -Ap
[/quote]Vaikka se ero pelottaakin, niin muista, että sulla tosiaan on yhtälainen oikeus onneen. Se ei ehkä vain tuossa suhteessa ole koskaan mahdollista.
Mä haluan ehdottomasti miehen joka tehnyt vasektomian koska olen itsekin vapaaehtoislapseton, mutta en mitään käytettyä epäpuhdasta vasektomoitua miestä jolla lapsia, joten pidä hyvänäsi.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:57"]
Mä haluan ehdottomasti miehen joka tehnyt vasektomian koska olen itsekin vapaaehtoislapseton, mutta en mitään käytettyä epäpuhdasta vasektomoitua miestä jolla lapsia, joten pidä hyvänäsi.
[/quote]Ok
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:31"]
Eipä tuosta aiheesta ole enää keskusteltavaa :( Tuntuu vaan pahalta luopua yhtäkkiä vauvahaaveesta. Olen itse alle kolmekymmentä enkä olisi halunnut että tämä mahdollisuus otetaan multa pois... Itkettää. -Ap
[/quote]
Teetä sinä salaa keinohedelmöitys, koska sinulla on oikeus niin moneen lapseen kuin haluat.
Ja voithan osoittaa pettymyksesi myös kieltäytymällä seksistä.
Molemmissa tapauksissa mies kyllä lähtee, mutta sitä ennen maistaa omaa lääkettään.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:38"]
Mä kyllä muistelen, että mun allekirjoitus vaimona vaadittiin siihen lappuun...
[/quote]
Muistelet väärin. Sellaista lakipykälää ei ole, missä puolison suostumusta vaadittaisiin. Jokainen päättää itse itsestään. Olisipa ajatuksenakin kamala, että toinen ihminen saisi päättää sun henk.koht. ehkäisyasioista.
[/quote]No nythän tuo mies tavallaan päätti naisensa puolesta.
[/quote] no eihän se mies nyt mikään siitoskone ole!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:41"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:38"] Mä kyllä muistelen, että mun allekirjoitus vaimona vaadittiin siihen lappuun... [/quote] Muistelet väärin. Sellaista lakipykälää ei ole, missä puolison suostumusta vaadittaisiin. Jokainen päättää itse itsestään. Olisipa ajatuksenakin kamala, että toinen ihminen saisi päättää sun henk.koht. ehkäisyasioista. [/quote]No nythän tuo mies tavallaan päätti naisensa puolesta. [/quote] no eihän se mies nyt mikään siitoskone ole!
[/quote]Mutta miehen niin päättäessä naisen tulee olla vauvatehdas.
Ymmärrän, että salailumitta tulee täyteen, mutta kyllä miettisin, onko todellakin kolmas lapsi se onnen tae...Itselleni kävi niin, että sairastuin, eikä sen vuoksi kolmatta toivottua (molempien toivomaa) lasta voi enää tulla = en saa enää tulla raskaaksi, se on liian suuri riski.
Hetken se kirpaisi, mutta onneksi minulla oli järkeviä läheisiä, jotka korostivat, että sinulla on kaksi tervettä lasta, joilla on hengissä oleva, parantuva äiti - riskeeraatko todella heidän elämänsä kolmannen vuoksi, ja jätät parhaassa tapauksessa kaikki kolme isättömiksi...
Ei sama tilanne, mutta tuntuu, että sinä olet nyt kolmannesta lapsesta tehnyt suhteen mittarin: jos se tehdään, suhde voi olla onnellinen vielä, pettämiset anteeksi, jne, eli tämän kolmannen pitäisi nyt hyvittää aikaisemmat tapaukset. Iso taakka pienille hartioille!
Sitä voit tietysti miettiä, minkälainen suhteesi mieheen on, sillä kuten joku tuolla aikaisemmin sanoi, ei hän nyt ihan aarteelta vaikuta, enemminkin jyrkältä ja diktaattorimaiselta.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:41"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:38"] Mä kyllä muistelen, että mun allekirjoitus vaimona vaadittiin siihen lappuun... [/quote] Muistelet väärin. Sellaista lakipykälää ei ole, missä puolison suostumusta vaadittaisiin. Jokainen päättää itse itsestään. Olisipa ajatuksenakin kamala, että toinen ihminen saisi päättää sun henk.koht. ehkäisyasioista. [/quote]No nythän tuo mies tavallaan päätti naisensa puolesta. [/quote] no eihän se mies nyt mikään siitoskone ole!
[/quote]Mutta miehen niin päättäessä naisen tulee olla vauvatehdas.
[/quote]
Kyllä, mies päättää koska miehet ajattelevat järjellä. Naisen paikka on sopeutua miehen päätökseen.
no eihän se mies nyt mikään siitoskone ole!
[/quote]No ei nyt ainakaan. Mahoksi kai sellaista hedelmätöntä voi sanoa.
Mies ei halua erota, totesi että ylireagoin typerään asiaan emmekä eroa. En kai tarvitse miehen suostumusta avioerohakemukseen? -Ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:14"]
Mies ei halua erota, totesi että ylireagoin typerään asiaan emmekä eroa. En kai tarvitse miehen suostumusta avioerohakemukseen? -Ap
[/quote]Et tarvitse.
Ja hei hienoa tuolta sun mieheltäs alkaa arvioimaan sun käytöstä ylireagoinniksi...
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:08"]
[/quote]
Millainen järkyttävän sivistymätön ihminen käyttää epäkorrektia MAHO -sanaa tänä päivänä??? Se on törkeä haukkumasana tahattomasti lapsettomia kohtaan! Moukkamaista ja junttia suorastaan!
Onneksi tuota sanaa ei enää näe muualla kuin täällä av:llä....
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:08"]
[/quote]
Millainen järkyttävän sivistymätön ihminen käyttää epäkorrektia MAHO -sanaa tänä päivänä??? Se on törkeä haukkumasana tahattomasti lapsettomia kohtaan! Moukkamaista ja junttia suorastaan!
Onneksi tuota sanaa ei enää näe muualla kuin täällä av:llä....
[/quote]Mutta kyse oli tahallisesti lapsettomasta, joten varmaan voi sitten käyttää sitä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:14"]
[/quote]Et tarvitse.
[/quote]
Kiitos. Mieheni väitti etten voi päättää erosta yksin ja hän ei aio eroa hakea mutta ilmeisesti voin sen hakea yksinkin. Taidan tehdä sen samantien... -Ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:14"] Mies ei halua erota, totesi että ylireagoin typerään asiaan emmekä eroa. En kai tarvitse miehen suostumusta avioerohakemukseen? -Ap [/quote]Et tarvitse. [/quote] Kiitos. Mieheni väitti etten voi päättää erosta yksin ja hän ei aio eroa hakea mutta ilmeisesti voin sen hakea yksinkin. Taidan tehdä sen samantien... -Ap
[/quote] Riittää, että toinen puolisoista haluaa avioeron, eikä sitä edes tarvitse perustella mitenkään. Miehelle lähtee sitten tiedoksianto. Saat eron, vaikka toinen sitä kuinka vastustelisi.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:14"]
[/quote]Et tarvitse.
[/quote]
Kiitos. Mieheni väitti etten voi päättää erosta yksin ja hän ei aio eroa hakea mutta ilmeisesti voin sen hakea yksinkin. Taidan tehdä sen samantien... -Ap
[/quote]
Juu saat eron ihan yksinäsi. Ja niin eroaisin minäkin. Tsemppiä ap ja kaikkea hyvää ja parempaa jatkossa sinulle :)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:25"] [quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:12"]Ilmeisesti mies sitten katsoi että riski ehkäisyn "yllättävään" pettämiseen on liian suuri. Eli mies ei luottanut yhteiseen sopimiseen. Onko ehkäisy pettänyt tai "pettänyt" aiemminkin? Jotkut oppii jo ensimmäisellä kerralla, toiset ei näemmä edes kolmen kerran jälkeen jos joitain tarinoita on uskominen. [/quote] Ap väitti ettei koskaan tekisi noin miehelleen, siis että jättäisi ehkäisyn salaa pois. Mä alan kans epäilemään että mies käy jossain muuallakin. [/quote] Sinä uskot AP:tä? Uskot varmaan jopulupukkiinkin? [/quote] Miksen uskoisi? Eivätpä ole itsellänikään "pillerit yllättäen pettäneet" tämän kolmekymppisen elämäni aikana. Mä,en myöskään tunne yhtään ihmistä joka olisi niin tehnyt.
[/quote]
No minä tiedän 35v elämäni ajalta muutaman tapauksen, jossa tutun tyttöystävä "unohti" kertoa pillereiden lopettamisesta. Kyllä näitä okeasti käy.
Itselleni kävi niin, että sovimme kahden jälkeen, että kolmannesta puhutaan myöhemmin erikseen. Minä olin kolmatta vastaan ja vaimokaan ei ollut varma, mutta halusi säilyttää mahdollisuuden. Ehkäisystä ei erikseen sovittu, mutta kortsuista ei kumpikaan tykännyt ja vaimo oli aikaisemmin syönyt pillereitä. Kun pilleripaketti oli vessan kaapissa, en asiasta murehtinut. Jonkin ajan päästä vaimo ilmitti olevansa raskaana. Kun ihmettelin, niin totesi ettei koskaan aloittanut pillereitä vaan vanha paketti oli vaan jäänyt kaappiin. Hänen oletti minun muuttaneen hiljaa mieltäni ja halunneen lasta, kun seksiä kerran halusin. Tunsin itseni hieman huijatuksi, mutta tunsin myös syyllisyyttä, kun en ehkäisyä tarkemmin selvittänyt. Pojilleni aion kyllä opettaa, ettei näissä aioissa kannata olettaa mitään vaan puhua asiat halki huolellisesti ja harkita tarkkaan keneen luottaa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:46"]Mun mies ei halunnut lasta ja minä halusin. Mutta en kuitenkaan halua lasta sellaisen kanssa, joka ei sitä juuri minun kanssani halua, joten eroonhan se vei. Hänen oli, yllätys yllätys, hyvin vaikea hyväksyä, että myös minä päätän, mitä minä kehollani teen. En kai minä nyt jää suhteeseen, jossa tehdään vain toisen mukaan.
Hänelle olis ollu erittäin fine, että minä olisin ainoana joustanut. Pitkään se yritti sitäkin, että ei nyt vielä voi sanoa, että ehkä joskus haluaakin. No, mun aikaa ei kuitenkaan kukaan varasta, joten.
[/quote]
Yllätyin itsekin miten kovasti haluan vielä lapsen tai edes mahdollisuuden siihen. Harkitsen vakavasti avioeropapereiden jättämistä. Olen tosiaan pitkään hyväksynyt miehen päätöksiä niin isoissa kuin pienissäkin asioissa ja niin mies tuntui tähän kiltteyteeni luottavan tälläkin kertaa. Mä luulen että olemme nyt vain kasvaneet erillemme ja haluamme aivan eri asioita emmekä voineet niistä keskustella - emmekä voi enää käydä keskustelua. Vielä kun huomioi aiemmat pettämiset niin ehkä nyt tuli salailumitta täyteen. Mä luulen että kallistun eroon... Ei tässä ole enää luottamusta mille rakentaa parisuhdetta. -Ap